Pahinta Deltassa on mun mielestä se niitä ettei siellä tunnu kiinnostavan pikkuosien tilailu. Kysyin onko saatavana ajovaloumpioon takakannen kiinnitysjousta tai pissapojanletkuja, niin Turun Deltan mukaan niitä ei saa erikseen. Olis pitäny ostaa koko umpio (300e). Onneks meillä on Heikka. Sieltä sai osat...alkuperäisiä varaosia, joita ei Deltasta saa.
Saako noita muuten jostain muualta, tai osaako joku korjata vanhan?
Omani ostin JTD:ltä, oli jostain halvemmalla hommannu. En oo vielä selvitelly kuka suostuis korjaamaan. Jousethan sieltä väsyy, joten jos vaan rälläköi vauhtipyörän kappaleiks ja vaihtaa jouset (jämäkämpiin) niin luulis onnistuvan.
jos on, niin jouset pois ja hitsaa puolikkaat kiinteästi toisiinsa. Ravistaa hieman enemmään, mutta ainakin td bemarissa toimi moitteetta myös seuraavalla omistajalla.
kumimuumi kirjoitti:Mahtaakos tuossa jtd:ssä olla kaksoismassa pyörä?
jos on, niin jouset pois ja hitsaa puolikkaat kiinteästi toisiinsa. Ravistaa hieman enemmään, mutta ainakin td bemarissa toimi moitteetta myös seuraavalla omistajalla.
-91 e30 td touringissa halkesi tuo pyörä. 4 pulttia pettivät. Hitsattiin kiinteäksi paketiksi, jousien tarkoitushan on poistaa tärinöitä. Kyllä se ravistaa, mutta uusi oli jotain... hmm... 8-900egua tms. Halvempi tuo oli, vaikka kone olis porsinu. Käytetty kone jotain 5-600egua.
Tiedä sitten mitä maksaa alfan diiseli. Kannattaa katsella sitä pyörää ajan kanssa, tuo toimii hätä apuna.
P.S Käytetty pyörä on ihan yhtä paska, sanokoon kuka mitä tahansa. Jouset ovat jo löystyneet, vaikuttaa myös kulkuun ihan oleellisesti.
Ihan noin perstuntumalta. Jaa että mitenkö tiedän??? ...e30 jälkeen tuli e28 td... johon sai mukaan uuden pyörän.
Kytkinpolkimen työsylinterin silmukasta oli rikkoutunu se kumihela joka pitää sisällään metalliholkin,poljin siis painui kumin väljyydestä johtuen liian syvälle ennenkuin sai sylinterin liikkumaan. Kyseisen holkki/hela yhdistelmän saa silmukasta irti sormin painamalla,irto-osa siis..?? Ei. Deltalta kävin kysymässä,kumi tulee koko työsylinterihoidon mukana (215e),ei saa erikseen.. Täytyy joko mp-liikkeistä metästää sopiva kumi tai koneistuttaa täysmetallinen holkki. Tuo kumi sinällään aika typerä ylipäätään,mutta olis nyt luullu irto-osana kuitenkin saavan..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Silvio kirjoitti:Kytkinpolkimen työsylinterin silmukasta oli rikkoutunu se kumihela joka pitää sisällään metalliholkin,poljin siis painui kumin väljyydestä johtuen liian syvälle ennenkuin sai sylinterin liikkumaan. Kyseisen holkki/hela yhdistelmän saa silmukasta irti sormin painamalla,irto-osa siis..?? Ei. Deltalta kävin kysymässä,kumi tulee koko työsylinterihoidon mukana (215e),ei saa erikseen.. Täytyy joko mp-liikkeistä metästää sopiva kumi tai koneistuttaa täysmetallinen holkki. Tuo kumi sinällään aika typerä ylipäätään,mutta olis nyt luullu irto-osana kuitenkin saavan..
Kannattaa varmaan kysyä esim. Heikaltakin. Ei toi Delta varmaan viitti tilailla tollasia pikkuosia vaikka saiskin erikseen...kuten oon tässä ketjussa ylempänä jo avautunu.
Jeppis.. taas hinnat kohillaan. Tai kilohinta. Gatvosen takapyörän laakeri 120e kappale. Etulaakeria en viitsinyt edes enää kysyä, kun toimitus aikakin kevyet 1-2viikkoa. Nigeriastako niitä tilataan kamelikuljetuksena?
Itse kiertelin lappeenrannan pulttiliikkeet läpi ku etsin 33:sen vetarin pultteja joskus puolvuotta sit, kunnes luovutin ku ei löytyny ja menin deltta autoon ja kysyin et löytyiskö. no ukko katto koneelta et oulussa ois just tarvittava määrä. pari päivää meni ja tais olla pultit 1,95 kappale.
ei mun mielestä paha hinta. ois vaan pitäny mennä heti ekaks sinne..
geetee kirjoitti:Itse kiertelin lappeenrannan pulttiliikkeet läpi ku etsin 33:sen vetarin pultteja joskus puolvuotta sit, kunnes luovutin ku ei löytyny ja menin deltta autoon ja kysyin et löytyiskö.
Vähän sama homma oli 75 vetarin pultteja etsiessä. Ei mistään pulttiliikkeestä Lappeenranta-Kouvola akselilla löytynyt edes tilaamalla. Lopulta kävin deltasta kysymässä, missä sanottiin, että ei ole yhtään kappaletta suomessa ja valmistus on lopetettu.
Tuo nyt riippuu tyystin toimittajasta. Motonetissä on tapana myydä tavara aina samaan hintaan, mutta katteet taas riippuvat toimittajan hinnoista. Ja kyseisellä osalla oli muistaakseni enemmän kuin 3 toimittajaa, joista ensisijaisesti tietysti valitaan halvin ---> 2laatu, mutta jos ei kyseisellä toimittajalla ole saatavilla saatetaan tilata pienemmällä katteella parempaa.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Oulun suuntaan semmosta vinkkiä että 6 vuoden ajan kun on täällä tullu asuttua,niin autoon kuin autoon ja osa kun osa niin tietystä paikasta rusko-hintta väliltä löytyy kaikkein halvimmat osat... Eilen tilasin kyseisestä paikasta v6 väliputken,tänään oli perillä,asentamaan tosin ehtivät vasta maanantaina... Tarvii nosturin tai montun joten jäi tekemättä putkenvaihto ite...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Silvio kirjoitti:120e.. 150-170 kuulosti muualla.. Paras esimerkki silti familian vetonivel: toiseks halvimmassa paikassa 120e,Täällä 70e samanmerkkinen nivel...
puhutaanko nyt samasta osasta eli siitä missä on se välipönttö? Viimeks kun kysyin niin oli muistaakseni luokkaa 80€ tarvikkeena
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
Epäilen että samasta osasta on kyse jos tuohon hintaan saa... Sen oisin itse tehny suoralla putkella,mutta kun ei oo hitsivehkeitä,niin ei saa sitä kannatuskapulaa siihen kiinni.. Liian pitkä matka putkella "roikkua"... Muilta valmistajilta ja liikkeiltä esim. Autoazzurro n.165... Monroe 120... Mielestäni kohtuullista..? Eli Monroen otin.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Moottorin kannattimesta oli mennyt kumipusla. Ei maksanut moinen kumirimpula kuin 340 euroa. Ihanan kallista! No, onpa nyt meno mukavampaa kun ei kuulu sitä helvetillistä kolinaa enää..
Ensimmäisen ja viimeisen kerran soitin Delta Autoon pari viikkoa takaperin kun kyselin 156:n tuulilasin alareunaan tulevaa noin 80cm kumitiivistettä. 10min etsimisen jälkeen huoltomies kertoi hinnaksi 90€, meinasin kusta housuuni. Etolasta olisi saanut samaa kumitiivistettä tuolla hinnalla monta kilometriä
Deltassa alustava hinta Alfa 75 takalaakerin vaihdolle reilu 300€, kyllä hetken aikaa mietti onkos hän nyt tosissaan. Hollolan Express servicessä maksoi laakerin vaihto 67.50€. On aika kumma miten voi olla noin iso ero hinnoissa.