GTV:n omistajat! vinkkejä kaivataan.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

GTV:n omistajat! vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja italia »

Eli olisi mietteissä vaihtaa tuo 156:n GTV:hen ja ikähaarukassa `95-`00.
Tarvitsisin siis neuvoja mitkä paikat kannattaa ostotilanteessa tarkistaa,kun en tuolta tyyppivika-osiosta löytänyt mitään GTV:n viittaavaa.
Tekniikkapuolihan ei sinänsä ole sen ihmeellisempi kuin tuossa nykyisessänikään kun nimenomaan TS:ää etsin (koska ei taida rahat riittää 3-litraseen :lol: )

Muutama yksilö olisi jo kiikarissa ja täytynee viikonlopulla lähteä katsomaan.
QUORTHON 1966-2004

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kaikenmaailman kolinat kannattaa kuunnella, erityisesti takapäästä. Apurunko on jotain kevytmiiniä ja kuulemma kulutuskamaa.. Etuakselisto näyttäisi suurelta osin olevan Fiat Tiposta/Temprasta...

Toinen mikä äkkiseltään tulee mieleen on ikkunoiden toiminta, eli meneekö kiinni niinkuin kuuluu vai jääkö tiivisteen päälle ovi suljettaessa.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

alfa 156 v6 kirjoitti:Kaikenmaailman kolinat kannattaa kuunnella, erityisesti takapäästä.
Toinen mikä äkkiseltään tulee mieleen on ikkunoiden toiminta, eli meneekö kiinni niinkuin kuuluu vai jääkö tiivisteen päälle ovi suljettaessa.
Viime keväänä kävin jo yhtä yksilöä kokeilemassa jossa oli molemmat viat.
Muutenkin kyseisestä yksilöstä jäi jotenkin paskan maku vaikka auto oli -98 ja "mittarin mukaan" 115tkm ajettu mutta en sitten tiedä kertyykö siellä saksanmaalla kilometrit mittariin hiukan viiveellä... :crazyeyes:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Apurungon ei pitäisi mennä miksikään niin kauan kuin takapään puslat ovat kunnossa ja pultit kireällä. Ikkunoiden asentokin on säätöjuttu, tosin ei kovin mukava sellainen.

156 TS:lle tyypillisten vikojen lisäksi noista tuntuu usein väsähtävän kytkimen työsylinteri. Ei yhtä ilkeä juttu kuin 156:ssa, sillä GTV:n sylinteri on kytkinkopan ulkopuolella. Lämppärin kennoja on mennyt useammastakin autosta.

Eipä noissa kovin paljoa muuta ihmeellistä ole tainnut olla. Ne tyypilliset ilmi-, lambda-, variaattori- ja airbagin valomurheet tietysti päälle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ikkunoiden asentokin on säätöjuttu, tosin ei kovin mukava sellainen.
Juuei.. ollenkaan mukava. Joko suhisee ja vuotaa tai sitten ei vaan mene siivosti kiinni. Jaa että kannattiko koskea kun toimi edes jotenkin alunperin :oops: No ei.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Omasta getvosesta(tb) ei ole muuta tarvinnut vaihtaa kun takalaakeri(50e) ja takapuslat(35e) ei nitise eikä natise ja varoitusvalot pelaa niinkuin pitää ja mittarissa about180tkm ja auto toista vuotta mulla :wink: koputtaa puuta

murola
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2005, 12:50
Paikkakunta: kantvik

Viesti Kirjoittaja murola »

Etupään vetonivelet maksaa hunajaa. Kuuntele kunnolla.
Mauri

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Kuskin puoleinen nivel on kalliimpi, koska sitä ei tunnu löytyvän erikseen, vaan joutuu vaihtamaan koko vetarin..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ts on vetarit samanlaiset molemmin puolin
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jatkanpa tähän ketjuun.

Muutama GTV olisi kiikarissa:

2.0 TS -95 90tkm 8150e
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278961

2.0 V6 TB -96 118tkm 9500e
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1358297

Tuossa turbossa olisi heti hihnanvaihto edessä. Onkohan tuo merkittävästi kalliimpi operaatio, kuin tavallisessa TS-moottorissa? Entä pitääkö/kannattaako samalla vaihtaa jotain muita osia?

Tuo TS olisi toki järkevämpi vaihtoehto, mutta turbo olisi enemmän kulttuuriteko. Tosin rasittaisi varmaan jatkossakin lompakkoa rajummin. Polttoainekuluja ei kakkosautolle tarvitse huomioida, mutta ylläpito lienee muutenkin hieman kalliimpaa.

Jos jollain on jotain muuta tietoa näistä autoista tai muuten vinkkiä, niin sekin otetaan innolla vastaan.

-tommi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tommi kirjoitti:Jatkanpa tähän ketjuun.

Muutama GTV olisi kiikarissa:

2.0 TS -95 90tkm 8150e
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1278961

2.0 V6 TB -96 118tkm 9500e
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1358297

Tuossa turbossa olisi heti hihnanvaihto edessä. Onkohan tuo merkittävästi kalliimpi operaatio, kuin tavallisessa TS-moottorissa? Entä pitääkö/kannattaako samalla vaihtaa jotain muita osia?

Tuo TS olisi toki järkevämpi vaihtoehto, mutta turbo olisi enemmän kulttuuriteko. Tosin rasittaisi varmaan jatkossakin lompakkoa rajummin. Polttoainekuluja ei kakkosautolle tarvitse huomioida, mutta ylläpito lienee muutenkin hieman kalliimpaa.

Jos jollain on jotain muuta tietoa näistä autoista tai muuten vinkkiä, niin sekin otetaan innolla vastaan.

-tommi
Täältä ääni turbolle :P

Varmaan hihnanvaihto halvempi turboon kuin tessuun?? ainakin rakenne paljon yksinkertaisempi. Turbossa taas venttiilinvälystensäätö rasittaa lompakkoa suht usein joten viimeistään siinä menee halvemman hihnanvaihdon hyöty.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Turbo näyttää kyllä ulkosestikin paremmalta nahkajakkaroineen. Onkohan tessussa milloin vaihdettu se hihna? Kuitenkin aika kriittinen sekä kilsojen että iän puolesta..

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Saattaa olla vielä tänä kesänä eräs GTV 3.0 myynnissä Suomen halvimpaan hintaan... ;)

GTVTB
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 09:41

Viesti Kirjoittaja GTVTB »

Ja kohtapuoliin myös yksi turbo kaupan... Ei ihan yhtä halpa kuin tuo nettiauton, mutta vähemmän ajettu ja tuoreella jakohihnalla.
GTV V6 Turbo -96

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Juuri kun saitte vakuuttuneeksi tuon turbon paremmuudesta, niin joku ehti ostaa sen. No - jäitä hattuun ja uutta matoa koukkuun. Ei tuo TS:kään tietenkään mahdoton vaihtoehto ole.

-tommi

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Rolle kirjoitti:Turbo näyttää kyllä ulkosestikin paremmalta nahkajakkaroineen. Onkohan tessussa milloin vaihdettu se hihna? Kuitenkin aika kriittinen sekä kilsojen että iän puolesta..
Ai että 3.0:ssa ei ole nahkapenkkejä? Ja miten muuten se turbo nyt sitten näyttää paremmalta? Paitsi että sitä saa yleensä kauemman aikaa ihailla jos on vaikka kävellen...

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Rolle vissiin puhui noista yksilöistä, joista oli linkit laitettu aiemmin. Itsekin kyllä tajusin ensin vähän eri tavalla, mutta hetken kun mietti niin aukeni... :)

Niin...Turbo vai TS. Olin kanssa saman valinnan loppuvuonna ja päädyin sitten tuohon tessuun. Sen verran epäluuloinen olin noiden venttiilinvälyksien säätöjen suhteen että se oli yksi syy valintaan vaikuttamassa. Mutta kyllähän nuo getvoset ovat aika pitkälti yksilöitä. Omani oli kallein kolmesta vaihtoehdosta mutta oli se kyllä selvästi paraskin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Poppah kirjoitti:Ai että 3.0:ssa ei ole nahkapenkkejä? Ja miten muuten se turbo nyt sitten näyttää paremmalta? Paitsi että sitä saa yleensä kauemman aikaa ihailla jos on vaikka kävellen...
^ GTV:n joskus omistaneena, uskaltaisin väittää, että 2,0 TS ja 3,0 V6 ei ole sama asia. :roll:

Btw, turbokuutonen näyttää kyllä konepelti auki paremmalta. 8)

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Cuore Sportivo kirjoitti: ^ GTV:n joskus omistaneena, uskaltaisin väittää, että 2,0 TS ja 3,0 V6 ei ole sama asia. :roll:
Samaa mieltä. On kuitenkin ollut toi 2,0ts Gtv mullakin, hyvä ajettava, mutta ei siinä ole munaa samalla lailla kuin kolmelitrasessa.

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Mitä mahtaa olla 2.0V6 turbon ja 3.0V6:n jakohihnan vaihtoväli ja mitä luokkaa se kumpaiseenkin maksaa? Autodata antaa vaihtoväliksi 120 000 km / 72 kk mutta tuo tuskin Suomessa pätee?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Suomessa se on puolet tuosta, eli molemmissa 60tkm/3vuotta.

Vaihtohinnathan on täysin siitä kiinni että mistä hankkii kilkkeet ja missä teettää/tekee työn.

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Epezi kirjoitti: Vaihtohinnathan on täysin siitä kiinni että mistä hankkii kilkkeet ja missä teettää/tekee työn.
Mitään tietoa mihin hintaan noita saisi teetettyä esim. DA:ssa/Automilanossa/Muukkosella tai oikeastaan ihan missä tahansa? Tarkoitus huomenna lähteä Saksaan kattomaan josko löytyisi sopivaa GTV:tä ja toi milloin hihna on vaihdettu ja paljon se maksaa vaikuttaa jonkun verran valintaan. Eniten kiinnostaa 24-venttiilinen 3-litranen.

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

qaz kirjoitti:Mitään tietoa mihin hintaan noita saisi teetettyä esim. DA:ssa/Automilanossa/Muukkosella tai oikeastaan ihan missä tahansa?

Itse kyselin keväällä parista paikkaa tarjousta.
AutoMilano ilmoitti hinnaksi n.850euroa.

Delta-Auto ei vastannut koskaan.

E: Hihnalla tuli 3-vuotta täyteen kuukausi sitten...

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

Frendillä on nyrkkipaja Lahdessa ja hän vaihtaa noin 400€ hintaan. Osat joutuu viemään itse.
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

poppah kirjoitti:Ai että 3.0:ssa ei ole nahkapenkkejä?
Ihailtavaa päättelykykyä :lol:

Niistä yksilöistä tosiaan oli puhettä tänä vuonna, vaikka viime vuonna aloitettuun ketjuun jatkoa tulikin..

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

mipo kirjoitti: Delta-Auto ei vastannut koskaan.
Niin minäkin luulin, mutta kyllä sieltäkin vastauksen tiedusteluuni sain. Tosin vasta sen jälkeen kun hihna oli jo muualla vaihdettu.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Onko kenelläkään kokemuksia noista GTV:n kattoluukuista? Itseäni on moiset keksinnöt aina hieman arveluttaneet, sekä ulkonäön, että luotettavuuden suhteen. Käytetyjä hankkiessa ei oikein voi enää rastittaa pois noita lisävarusteita.

-tommi

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Tommi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia noista GTV:n kattoluukuista? Itseäni on moiset keksinnöt aina hieman arveluttaneet, sekä ulkonäön, että luotettavuuden suhteen. Käytetyjä hankkiessa ei oikein voi enää rastittaa pois noita lisävarusteita.

-tommi

Mul oli edellises Gtv:ssä semmonen häikkä että yhdes vaihees lopetti kokonaan aukeamisen. Mutta sitten rupeskin toiminaa muutaman päivän jälkeen.. Taisi ola kuuluisia Alfan sähkövikoja.
Muuten kyllä oli tiivis ja ihan kiva juttu.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Eli ajankohtaisuuden vuoksi upitellaanpas tätä hieman,sillä kuten viimeisin hankinta topicissa kerroin,niin pihalla köllöttelee nyt 3-litranen GTV.
alfa 156 v6 kirjoitti: Toinen mikä äkkiseltään tulee mieleen on ikkunoiden toiminta, eli meneekö kiinni niinkuin kuuluu vai jääkö tiivisteen päälle ovi suljettaessa.
Oma kiesi on muuten aivan loistava valinta kaikin puolin jota en tule katumaan mutta tuo kuskinpuolen ikkuna hieman kanittaa joten kun oven sulkee ulkopuolelta niin joutuu lasia hieman painamaan jolloinka loksahtaa paikalleen.

Autossa istuessa kun oven sulkee niin täytyy käyttää ikkunaa hieman auki jolloin palautuu oikealle paikalleen.

ELI SIIS!!

Minkälainen operaatio tuo oven/lasimekanismin säätäminen oikein on???
QUORTHON 1966-2004

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

italia kirjoitti: Minkälainen operaatio tuo oven/lasimekanismin säätäminen oikein on???
Lyhyesti:

lähes tekemätön paikka :roll:

aikuisten oikeesti.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mitä olen aiheesta kuullut, kuvaisin sanalla paskamainen.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

muistaakseni korjaamomanuaalissa oli hyvät ohjeet kuinka säädetään, täytyypä zekata. Itsellä on molemmat ikkunat 3-5mm liian edessä. Meinasin alkaa sääteleen ens viikon jälkeen.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gtvaj kirjoitti:muistaakseni korjaamomanuaalissa oli hyvät ohjeet kuinka säädetään, täytyypä zekata. Itsellä on molemmat ikkunat 3-5mm liian edessä. Meinasin alkaa sääteleen ens viikon jälkeen.
On, ohjeet on kyllä hyvät mutta niitä erikoistyökaluja ei saa "mistään" ja koko homma perustuu sen jälkeen melko vahvasti arviointiin. vaikeaa. tosi vaikeaa.

Avatar
TZ250&TZ350
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 20:41
Car(s): 156 V6 2,5
Gt V6 3,2
Brera V6 3,2 Q4
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TZ250&TZ350 »

Sieltä on muovinen rajoitinpala rikki ja pudonnut ovikotelon pohjalle. Nostin sen paikoilleen ja kiinnitin rst-langalla. Mitään säätöjä ei tarvitse tehdä :-D

Tapani

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

^Thänks! Täytyypi yrittää tsekata,jos vaikka olisi siitä kiinni. :wink:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No nyt on pihalla 2-litrainen turbo-GTV, joten jatketaan kysymysten tulvaa.

*Talvirenkaat.
Kesärenkaina on alla jotkut 18-tuumaiset, jotka on ehkä omaan makuuni liian matalat. Ehkä vaihtoon keväällä. Toisina vanteina on alkuperäiset 16-tuumaiset, joille pitäisi löytää sopivan kokoiset talvirenkaat. Onko kokemuksia? Talvirenkaiden(kaan) ei tarvitse olla kovin leveät.

*Manuaalit
Jossain topicissa oli vanhentuneita linkkejä huoltomanuaaleihin yms. Onko jollain tietoa toimivista linkeistä?

*Lohkolämmitin
Letkulämmittimiähän nuo nykyään lienee, mutta onko tuon moottorin kanssa ollut ongelmia? Joissain malleissahan on jotain vikailmoituksia tullut, kun on lämppäriä käytetty.

*Takakontin lukko
Takakontin lukkosylinteri irtoaa, jos kääntää avainta tarpeeksi pitkälle. Saakohan jotenkin helposti fiksattua?

*Ruostesuojaus
Saksasta tuotuna on vielä ihan siistissä kunnossa. Pitäisiköhän tehdä joku ruostesuojauskäsittely. Missä hinnoissa nuo ovat?

Aloitetaan näillä. Kohta varmaan lisää kysymyksiä.

-tommi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tommi kirjoitti: Kesärenkaina on alla jotkut 18-tuumaiset, jotka on ehkä omaan makuuni liian matalat. Ehkä vaihtoon keväällä. Toisina vanteina on alkuperäiset 16-tuumaiset
Omassa GTV TB:ssä ajoltaan parhaat kumipallot on ollut tähän mennessä 225/45 R17 kokoiset vakio teledialeilla :wink:

Kokeiltu on kaikki vannekoot välillä 16"-19"......

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Tommi kirjoitti: *Lohkolämmitin
Letkulämmittimiähän nuo nykyään lienee, mutta onko tuon moottorin kanssa ollut ongelmia? Joissain malleissahan on jotain vikailmoituksia tullut, kun on lämppäriä käytetty.


*Ruostesuojaus
Saksasta tuotuna on vielä ihan siistissä kunnossa. Pitäisiköhän tehdä joku ruostesuojauskäsittely. Missä hinnoissa nuo ovat?
Oman GTV:ni käytin aikoinaan ruostesuojauksessa Espoon Autosuojauksessa Mankkaalla. Hyvä palvelu ja kohtuulliset hinnat.

Letkulämppäri kirjaa aina vikailmoituksen, mikäli pakkasella käynnistät suoraan piuhasta (näin ainakin 3.0 V6).

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

JRA kirjoitti:Letkulämppäri kirjaa aina vikailmoituksen, mikäli pakkasella käynnistät suoraan piuhasta (näin ainakin 3.0 V6).
Tämähän on hyvä tietää,sillä kohtahan ne lisälämppäriajat koittaa.

En kyllä ole saanut aikaiseksi katsoa että onko tuo vastus lohkossa vai alavesiletkussa (lue: mukamas kiireitä...) :oops:

Eli jos letkulämppäri niin kannattaako se ottaa irti esim 10-15min ennen lähtöä vai kuinka??
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

italia kirjoitti:Eli jos letkulämppäri niin kannattaako se ottaa irti esim 10-15min ennen lähtöä vai kuinka??
Näin ainakin 155 16V, ilmeisesti monessa muussakin. Toinen vaihtoehto on käynnistää heti uudestaan, mutta kivempi vaihtoehto tuo edellä mainittu.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Seuraavaksi kattoluukusta.

Onko hyviä vihjeitä, mistä lähteä etsimään vikaa, kun kattoluukku on aivan mykkä?

Katkaisimelle tulee kyllä virtaa. Toimiiko katkaisin oikein, sitä en tiedä. Siinä on viisinapainen liitin, johon tulee kiinni, joten en osaa sanoa, mistä nastasta pitäisi milloinkin mennä virrat läpi.

-tommi

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Kysymysten tulvaan linkkejä

Viesti Kirjoittaja Batman »

Korjausoppaita : alfaworkshop.co.uk/alfa_gtv_....
Renkaita, hyviä ja tosi iso valikoima : rengas-online.com
Vanteita, tosi laaja valikoima, varsinkin sovitepultein: alloywheels.com
Varaosia : ebspares.co.uk (maksaa n. ½-25 % Deltan hinnoista)

Huoltoa: Carpojat Oy Järvenpää, jakopää 175 € + osat Muukkoselta < 200 €.

Myös Malmink:n Autoh. vaikuttaa erittäin asialliselta.

Ikkunasuhinoiden korjausohje on kans tuossa ekassa linkissä

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

alfa164 kirjoitti:takapuslat(35e)
Mistä tuohon hintaa?
Viimeksi muokannut liekki, 27 Huhti 2010, 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tommi kirjoitti: *Lohkolämmitin
Letkulämmittimiähän nuo nykyään lienee, mutta onko tuon moottorin kanssa ollut ongelmia? Joissain malleissahan on jotain vikailmoituksia tullut, kun on lämppäriä käytetty.
Jokos olet asentanut lämppärin? Mihin letkuun, minkälaisen, paljonko maksoi jne :P

En saanut aikaiseksi ajaa metriäkään omalla GTV TB:llä koko kesänä, nyt alkoi kiinnostaa ajelu kun talvi tulee... Kait se on lämppäri asennettava :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^ Mulla vois olla kohtapuoliin letkulämppäri myynnissä, jahka uusi alavesiletku saapuu.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Turboon ei mahdu normaali letkulämppäri ainakaan ihan heittämällä.
Yritin ihan liikkeessä saada viime syksynä.
Automilanossa lupasivat laittaa täksi talveksi. Käyttävät jotenkin eri mallien osia tai jotain. En ole vielä ehtinyt viedä.

-tommi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

liekki kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:takapuslat(35e)
Mistä tuohon hintaa?

Muukkoselta ja powerflex,kyseessä siis takapään takatukivarren taaemmat puslat.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

alfa164 kirjoitti:Omasta getvosesta(tb) ei ole muuta tarvinnut vaihtaa kun takalaakeri(50e) ja takapuslat(35e) ei nitise eikä natise ja varoitusvalot pelaa niinkuin pitää ja mittarissa about180tkm ja auto toista vuotta mulla :wink: koputtaa puuta
Päivitystä.nyt mittarissa 205 000km.raidetangon ulompi pää,etupuslat,ja ajovalon polttimo vaihdettu sekä rek valon polttimot(toinen oli jo pimeenä,kun auto maahantuotiin :) ) Edelleenkään ei nitise,eikä natise,vieläkin pitää puuta koputtaa :-D

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No nyt on sitten GTV Turbossa lämppäri ja sisäpistoke.
Mikäli oikein ymmärsin, niin siihen tuli GTA:han tarkoitettu säteilylämmitin. Siis ei nähtävästi letkulämppäriä.
Tuntuu toimivan ihan hyvin. En ole ehtinyt/jaksanut/viitsinyt kurkata vielä, mitä sinne on laitettu. Ehkä jossain vaiheessa, jos kelit vähän paranee, niin voi ryömiä auton alla.

Vielä pitäisi keksiä sopiva sisälämmitin.

-tommi

Vastaa Viestiin