Öljyn kulutus kohdillaan (147)?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Öljyn kulutus kohdillaan (147)?

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

Reissussa ensimmäistä kertaa ja öljyn kulutus ihmetyttää.

Huollosta ja öljyn vaihdosta on 4000 km ja nyt jo öljymäärä on öljytikun alarajassa! Onko normaalia?

Suurin osa ajoa on kuitenkin ollut pk-seudulla ajoa. Km lukema on nyt 18500.

Öljyähän on tietenkin lisättävä...
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Delta-auton mukaan on "normaalia". Myös kuulemma laatikkoöljyn katoaminen on "normaalia"...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Öljyn kulutus kohdillaan (147)?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pasodoble kirjoitti: Huollosta ja öljyn vaihdosta on 4000 km ja nyt jo öljymäärä on öljytikun alarajassa! Onko normaalia?
tarkistitko missä se pinta oli huollon jälkeen? ja mitä öljyä siellä koneessa on? tuostahan tulisi noin hiukan päälle 2 litraa/kympitonni joka ei ole vielä ihan mahdoton ohjekirjan saliittuun maksimiarvoon verrattuna..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Kannattaa todellakin selvittää, minkä viskositeetin omaavaa tavaraa siellä koneessa on. Itselläni vei 5w-40:stä melkein tuohon tahtiin ja nyt sisällä olevaa 10w-60:tä ei ole kulunut juuri ollenkaan.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Itsellä on ollut jo kaksi vuotta shellin 5W-40:tä ja viimeksi ajoin samoilla öljyillä n. 11 000 km ja yhtään ei yläviivasta pudonnut, suosittelen!!!

Eli mielestäni ei kuulu hävitä yhtään.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tehtaan suositus 2-litraiseen tessuun on 10W40 ja lämpötilan ollessa alle -20 5W40. Delta kumminkin jostain syystä lykkää koneeseen 0W40 öljyä, joka ei tessussa pysy.

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

KJS kirjoitti:Tehtaan suositus 2-litraiseen tessuun on 10W40 ja lämpötilan ollessa alle -20 5W40. Delta kumminkin jostain syystä lykkää koneeseen 0W40 öljyä, joka ei tessussa pysy.
Jep. Deltan 0W40:tä on koneessa. Ihme touhua jos merkkiliike ei noudata tehtaan suosituksia! Saman viskositeettista laitoin kuiten tilalle, mutta merkki ei tainut pysyä samana.

Täytyy seuraavassa öljyvaihdossa laittaa 5W40:ta sisuksiin. Pitää kuiten vielä kysyä huollon kommentti asiaan jahka palaan kotio...

Kiitti!
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Joo kannattaa ehdottomasti siirtyä takaisin 5W40:een.Delta laittaa itelleni 5W40:t koneeseen vaikka ohjekirja tarjoaa 10W40... Mulla kulutus n. 1,5 litraa/10000 ja kone on kyllä mielestäni iskussa. 0Weetä en kyllä laittais kun vaihtelen kerran huoltojen välissä ite yleensä mönjät...menis varmaan saman tien läpi kaikki! Tosin näistä jutuista on kai yhtä monta melipidettä kun on kirjoittajaakin :)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Onko muuten muilla kokemuksia siitä et huolto tuppaa "ylitäyttään"koneen kun öljyjä vaihtavat? Itellä ainakin öljyä on AINA yli maksimin kun auto tulee hallista ulos...Call me paranoid mutta tarkistan yleensä aina kaiken :lol:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Rupesin ite joku aika sitten tarkemmin seuraamaan kulutusta,niin kyllähän tuolla ei aja öljynvaihtoväliä välillä lisäämättä,vaikka on 10-60 selet... Ajettu 144tkm. Normaalia vissiin..??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Vaihda ihmeessä Valvoline Maxlife 10W40 öljyyn, niin loppuu se älytön öljynkulutus normaaliajossa/reippaammassakin tai sitten ajele jollakin 10W60 hyviä merkkejä Selenia, Castrol, Valvoline, jos revittelet enemmän kesähelteillä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En tiiä kummalle tarkoitit mutta nuo selenian 10-60:setkin saa kyllä kyytiä koneesta vaikka ei paljon ajettu olekkaan...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

mulla

Viesti Kirjoittaja pomeko »

mulla imas 150tkm ajettu kutonen selenian
10W60:ä vaihtovälillä n.1 litran
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Juurikin näin käyny itellekkin..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Itsellä litran verran lisätty öljynvaihdon jälkeen ja ajettu n. 4000 kilometriä. Selenia 10w60:stä on sisuksissa, mutta ei näytä pysyvän paljon paremmin kuin halvemmatkaan sisässä. Eli kannattanee siirtyä teboilin öljyihin? Laadulla ei liene niin väliä, kun on tuoreöljyvoitelu.. :?

Minusta tuo on aika paljon, mutta pysynee vielä ohjearvon sisällä (ja onhan tuolla kärryllä työnnetty jo yli 180000). Tosin saman verran ajettu vaimon VW ei syö ollenkaan, mutta eihän se olekaan läheskään yhtä hyvin muotoiltu.. :lol:

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

itsellä valvoline 20w-50 ja pysyy kohtuu hyvin sisällä.
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Doni
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Touko 2007, 00:10

Viesti Kirjoittaja Doni »

Otsosmi kirjoitti:Delta-auton mukaan on "normaalia". Myös kuulemma laatikkoöljyn katoaminen on "normaalia"...
Hmm,

mitenkäs laatikkoöljyn tilan voi tarkistaa? Jos tuota pitää kerta tuollaisten kommenttien jälkeen alkaa seurata ihan itsenäisesti moottoriöljyn lisäksi?

.Doni

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Doni kirjoitti: Hmm,

mitenkäs laatikkoöljyn tilan voi tarkistaa? Jos tuota pitää kerta tuollaisten kommenttien jälkeen alkaa seurata ihan itsenäisesti moottoriöljyn lisäksi?

.Doni
Rakkaan äitini 147:n laatikko rupesi ujeltamaan hiljalleen. Järvenpään Deltassa huomasivat huollossa laatikköljyjen vajauksen ---> lisäsivät öljyä. Oli kuulemma "normaali homma" ja nyt ?kunnossa?. Itse en tiedä muuta huomaamistapaa tuohon kun juurikin tuo "ujellus".
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Doni
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Touko 2007, 00:10

Viesti Kirjoittaja Doni »

Otsosmi kirjoitti: Rakkaan äitini 147:n laatikko rupesi ujeltamaan hiljalleen. Järvenpään Deltassa huomasivat huollossa laatikköljyjen vajauksen ---> lisäsivät öljyä. Oli kuulemma "normaali homma" ja nyt ?kunnossa?. Itse en tiedä muuta huomaamistapaa tuohon kun juurikin tuo "ujellus".
Ujellus arvatenkin esiintyy tässä tapauksessa ainoastaan vaihde pykälässä ja kytkin ylhäällä?

.Doni

Vastaa Viestiin