75 Face-lift uudistukset?
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
75 Face-lift uudistukset?
75:een taisi tulla '89 face-lift, jossa mm. takavalot vaihtuivat kokopunaisiksi. Onko tietoa koska se uudistus tarkemmin tuli ja mitä kaikkea siinä muuttui?
Tuo oma yksilö on ensirekisteröity lokakuussa '89 ja ilmeisesti sitä vanhempaa mallia kun mittaristo on punainen? Takavalot on keltaisilla vilkuilla, mutta ne ei ole alkuperäiset. Noita edeltäneetkin valot tosin taisivat olla keltaiset kun myyjä niitäkin tarjosi mukaan. Maski on uudempi, mutta se on vaihdettu.
Kuvassa olen nähnyt 75:ssä lasisen kattoluukun. Onko se vuosimallin mukaan vai joku optio? Tuossa omassa kun on peltinen. Voikohan sitä vaihtaa lasiseen?
Onko noita uudistuksia tullut samaan aikaan muitakin?
Tuo oma yksilö on ensirekisteröity lokakuussa '89 ja ilmeisesti sitä vanhempaa mallia kun mittaristo on punainen? Takavalot on keltaisilla vilkuilla, mutta ne ei ole alkuperäiset. Noita edeltäneetkin valot tosin taisivat olla keltaiset kun myyjä niitäkin tarjosi mukaan. Maski on uudempi, mutta se on vaihdettu.
Kuvassa olen nähnyt 75:ssä lasisen kattoluukun. Onko se vuosimallin mukaan vai joku optio? Tuossa omassa kun on peltinen. Voikohan sitä vaihtaa lasiseen?
Onko noita uudistuksia tullut samaan aikaan muitakin?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Oma on otettu käyttöön 12/91, mutta alunperin noilla vanhemmilla valoilla,maskilla ja mittaristolla. Valmistenumeron perusteella näkee koska on tullut tehtaan linjalta ulos mm. täällä hiukan tietoa http://www.alfa75.info/id75.htm
Muutenkin hyvä sivusto tuo http://www.alfa75.info
Muutenkin hyvä sivusto tuo http://www.alfa75.info
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Täsmennys. Tarkoitin että tuli kaikkiin malleihin. Olen ollut käsityksessä että nelipulttiset olivat sillä matalalla konepellillä. Se patti tuli huomattavasti aiemmin 5-pulttisiin. Turboakin ollut suoralla pellillä mutta omakin vm.88 oli patilla. Tai sitten se oli Americana versioissa ennemmin? Tai oli niissä mihin tehtaan poika sen sattui laittamaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Patilla ja vähän ajettuna.
Jos Eperiä ymmärrän oikein niin 4/90 tehdas on toimittanut enää yhtä mallia varaosana.
Jos Eperiä ymmärrän oikein niin 4/90 tehdas on toimittanut enää yhtä mallia varaosana.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Taitaa noihin eroavaisuuksiin vaikuttaa vuosimallin lisäksi myös ainakin kohde maa johon auto on ollut menossa sekä moottori (TC, TS, V6, Turbo...) ja malli (QV, America, etc.). Lisäksi Tonilla on ollut aina tapana arpoa muutamista eri vaihtoehdoista, mm. usein jarrusatulat ja pääsylinterit ovat eri valmistajilta, latureissa ja starteissa on ollut ainakin pari vaihtoehtoa ja samassa autossa on voitu käyttää eri merkkisiä latureita ja startteja.
Kohdemaasta riippuen myös autojen tehoissa on ollut eroja. Esim. iso osa 75 3.0 v6:sta tuli Suomeen Ruotsalaisen maahantuojan kautta ja on Ruotsalaisten saastenormien takia pienempitehoisia kuin samaan aikaan muualle eurooppaan myydyt. Myös America versiot poikkesivat tehoiltaan muista kolmelitraisista.
Oma -90 TS on varustettu "patilla" konepellissä, vanhalla maskilla ja kuitenkin oransseilla takavilkuilla ja oranssilla heijastinlistalla takapaksissa. Kattoluukku on peltiä. Mittariston tekstit ovat valkoiset.
5 -pulttiset vanteet taitavat liittyä vain tehokkaammilla moottoreilla varustettuihin versioihin: TS, V6 3,0 sekä Turbo joissa kaikissa on tuuletetut levyjarrut edessä?
Olen joskus nähnyt luettelonkin eri vuosina valmistetuista erilaisista malleista ja näiden eroavuuksista, mutta en nyt kyllä muista missä.
Kaiken merkkisistä autoistahan tehdään useita malleja ja versioita, mutta Alfan erikoisuus on, että autoissa itsessään ei ole useinmiten mitään turhia merkkejä kertomassa siitä mikä versio on kyseessä.
Kohdemaasta riippuen myös autojen tehoissa on ollut eroja. Esim. iso osa 75 3.0 v6:sta tuli Suomeen Ruotsalaisen maahantuojan kautta ja on Ruotsalaisten saastenormien takia pienempitehoisia kuin samaan aikaan muualle eurooppaan myydyt. Myös America versiot poikkesivat tehoiltaan muista kolmelitraisista.
Oma -90 TS on varustettu "patilla" konepellissä, vanhalla maskilla ja kuitenkin oransseilla takavilkuilla ja oranssilla heijastinlistalla takapaksissa. Kattoluukku on peltiä. Mittariston tekstit ovat valkoiset.
5 -pulttiset vanteet taitavat liittyä vain tehokkaammilla moottoreilla varustettuihin versioihin: TS, V6 3,0 sekä Turbo joissa kaikissa on tuuletetut levyjarrut edessä?
Olen joskus nähnyt luettelonkin eri vuosina valmistetuista erilaisista malleista ja näiden eroavuuksista, mutta en nyt kyllä muista missä.
Kaiken merkkisistä autoistahan tehdään useita malleja ja versioita, mutta Alfan erikoisuus on, että autoissa itsessään ei ole useinmiten mitään turhia merkkejä kertomassa siitä mikä versio on kyseessä.
TPP
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Noita satuloita olen joskus miettinyt kun monet varaosakatalogit puhuu Aten etujarruista kun tuolta löytyy Brembot. Onko niissä ollut molempia rinnan?PP kirjoitti:usein jarrusatulat ja pääsylinterit ovat eri valmistajilta
Sekasikiö? Mistähän se oranssin heijastinlistan esiintyminen on kiinni? Kun minullakin on ne keltaiset vilkut mutta musta lista. Iästä, varustelusta vai siitä mitä on tehtaalla Luigin käteen osunut?Oma -90 TS on varustettu "patilla" konepellissä, vanhalla maskilla ja kuitenkin oransseilla takavilkuilla ja oranssilla heijastinlistalla takapaksissa. Kattoluukku on peltiä. Mittariston tekstit ovat valkoiset.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ykkösarjassa jarrusatulat ja tehostin yleensä Aten valmistetta, uudemmissa 87/88-> ylöspäin jarrusatulat brembot ja tehostin
Bendix ainakin tehtaan jäljiltä, jos poikkeavuuksia löytyy niin luultavasti osia on joskus vaihdettu.
suurin erohan noissa on että Aten satulat ovat rautaa ja Brembot alumiinia
PP: oletkos ottanut huomioon että ehkä se mittaristo on joskus vaihdettu ja auto on saattanut hyvinkin rullata tehtaalta jo vuonna -88 mutta seisonut sitten varastoituna pitemmän aikaa ja otettu käyttöön vasta vuonna -90, tuolla selittyisi luultavasti vanha maski ja takavalot sekä lista...
itsellä aikanaan ollut 75 2.5 QV oli rekisteröity suomessa puolivälissä vuotta-88 mutta rullannut tehtaalta ulos jo alkuvuodesta -87 .
Bendix ainakin tehtaan jäljiltä, jos poikkeavuuksia löytyy niin luultavasti osia on joskus vaihdettu.
suurin erohan noissa on että Aten satulat ovat rautaa ja Brembot alumiinia
PP: oletkos ottanut huomioon että ehkä se mittaristo on joskus vaihdettu ja auto on saattanut hyvinkin rullata tehtaalta jo vuonna -88 mutta seisonut sitten varastoituna pitemmän aikaa ja otettu käyttöön vasta vuonna -90, tuolla selittyisi luultavasti vanha maski ja takavalot sekä lista...
itsellä aikanaan ollut 75 2.5 QV oli rekisteröity suomessa puolivälissä vuotta-88 mutta rullannut tehtaalta ulos jo alkuvuodesta -87 .
Onko totta että rauta-Atet satulat ovat tavallisten etujarrulevyjen yhteydessä ja alu-Brembot jäähdytettyjen levyjen kanssa..? tehtaalta lähtiessä...uudemmissa 87/88-> ylöspäin jarrusatulat brembot ja tehostin
Bendix ainakin tehtaan jäljiltä, jos poikkeavuuksia löytyy niin luultavasti osia on joskus vaihdettu.
suurin erohan noissa on että Aten satulat ovat rautaa ja Brembot alumiinia
OT: kunnostetut Brembot Tampereella Helmisellä 100eur, pantti 10eur...maksaavat siis 90 euroa/kpl, laskeskelin että siihen hintaan ei kannata itse vanhoja korjata tietäen homman riskit. Mulla etujarrut puoltaa 20% ilman selvää syytä ja satulat melko rupusessa kunnossa.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
http://www.alfa75.info/id75.htm
Edit: tuolta näkyy vain siis vuosi, milloin tullut tehtaan linjalta.
Edit: tuolta näkyy vain siis vuosi, milloin tullut tehtaan linjalta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----