

Valvoja: Moderators
95 oktaanista olen käyttänyt. Viime kesänä tankkasin 6 kertaa peräkkäin Shellin V-poweria, mutta en huomannut muuta eroa kuin että lompakko kevenee entistä nopeammin.saint_tobias kirjoitti:Onkos V6 kuskit käyttänyt 95 oktaanista 98???
Onhan niissä eroa. Korkeampi oktaaninen kestää painetta enemmän höntyilemättä, mutta palamisnopeudessa ei sitten olekaan eroa.Silvio kirjoitti:En tiiä onko kuvitelmaa mutta v-powerilla mielestäni vastaa pienimpäänkin polkimen liikkeeseen herkemmän tuntuisesti.. Jotakin eroahan 95 ja melkein sataoktaanisen välillä on oikeastaan pakkokin olla..
Ei siellä rasva auta, ainakaan kovin pitkään. Vaadi vaan uutta tukivartta, ne ei maksa juuri mitään. Joten vaadi vaikka molemmille puolille.saint_tobias kirjoitti:Mites tuo natina??
kannattaako vaatia liikettä vaihtamaa koko tukivarsi???
Joo, on sillä; Suurempi oktaaniluku -> parempi puristuskestävyys. Harmi vaan ettei siitä ole mitään hyötyä jos ne puristukset eivät kasva tai edes sytytysennakko muutu.Silvio kirjoitti:Jotakin eroahan 95 ja melkein sataoktaanisen välillä on oikeastaan pakkokin olla..
Jos se puslista tulee niin parempi että öljyämisen sijasta vaihtavat sen puslan, ja koska pienin merkkiliikkeessä myytävä yksikkö on tukivarsi, pitäisi siis koko varsi vaihtaa. Ei alustaa ole tarkoitettu rasvausta vaativaksi, ja ainakin minua vähän epäilyttää miten puslien kumi suhtautuu niihin ruikittavaan öljyyn; Eikös öljy yleensä turvota ja haurastuta kumiosia?saint_tobias kirjoitti:miten se natina pitäis korjata kun kuulemma johtuu vain puslista ja että menis vain öljyämällä. Muistan lukeneeni että tukivarret pitäis vaihtaa..?..!
Ohjaustehostimeen voisi vaihtaa kunnon öljyt, haulla löytynee aiheesta lisää.saint_tobias kirjoitti:onko normaalia että kun kääntää rattia parkkipaikalla niin edestä kuuluu sellanen ininä
Tähän palataankin pakkasten tullen...Rolle kirjoitti:Ohjaustehostimeen voisi vaihtaa kunnon öljyt, haulla löytynee aiheesta lisää.saint_tobias kirjoitti:onko normaalia että kun kääntää rattia parkkipaikalla niin edestä kuuluu sellanen ininä
Sentinel kirjoitti: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...
Sentinel kirjoitti: Olo on tällä hetkellä kuin isillä jonka poika juuri esitteli minut poikaystävälleen kasvisravintolassa ja kertoi samalla valinneensa siviilipalveluksen: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...
kenkää lisääSentinel kirjoitti:Tervehdys kaikki!
Liityin 20.7.07 Alfa-omistajien ylpeään joukkoon. 156 2.5 v6:n -03 ja 77000km ajettu hopeanuoli rullasi ulos Turun DA:sta, ja suoraan pitkän matkan kestävyystestille Kuopiota kohti. Tottakai olin tietoinen Italialaisten autojen tempperamenttisesta luonteesta ja kummallisista vioista, mutten ikinä kuvitellut että näin paljon vikoja voi ilmetä vain muutama tunti sen jälkeen kun liikkeestä ajetaan ulos... Eli:
Ajotietokone ilmoittaa:
- ABS-järjestelmän häiriö
- Jarrutusvoimien tasapainoitusjärjestelmän (EBD) häiriö
- VDC-Ajonhallintajärjestelmän häiriö (Nämä viat ilmenevät hetken ajon jälkeen, eivätkä poistu kuin käynnistämällä uudestaan, jonka jälkeen ne siis tulevat hetken kuluttua takaisin)
- Moottorin ohjainelektroniikan häiriö (Kone yleensä sammuu tällöin alhaisilla kierroksilla, tai nykii pahasti, esim. parkkeerauksen yhteydessä, aina silloin tällöin. Muutaman kerran kun on ajanut töyssyn yli tekee näin)
- Moottorin öljynpaine alhainen (Vain pari kertaa, sammunut n.parin sekunnin kuluttua)
Muita mielenkiintoisia:
- Stereot sammuvat hetkeksi eri syistä. Välillä: ihan itsekseen, kun pistää vilkun päälle, kun painaa tööttiä, kun painaa jarrua, pistää pitkät valot päälle...
- Sammuttaessa auton stereot sammuvat, mutta käynnistyvät uudestaan. (kerran)
- Muutaman kerran yhtäkkiä cd-levy tulee ulos (ehkä alfan tapa viestittää että paskaa musaa kuuntelen;)
- Ajovalot vilkkuvat ja välkkyvät silloin tällöin
- Keskuslukitus välillä ei sulje ovia/avaa ovia
- Vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Toimi taas seuraavan käynnistyksen jälkeen.
- Jotkut varoitusvalot eivät välillä sammu käynnistyksen jälkeen.(Airbag, turvavyö, akku..)
- Ohjaamon ja mittariston valot leikkivät diskoteekkivaloja välillä kun pistää virrat päälle.
- Yhden kerran auto jopa imitoi tyhjää akkua, eli startatessa kuului vaan VOUVOuvou... ääntä, jonka jälkeen kaikki sähkösysteemit pitelivät mielenkiintoisia ääniä. Lähti käyntiin kuitenkin muutaman yrityksen ja yhden oikein hartaan rukouksen jälkeen. Vika ei ole vielä uusiutunut.
Olo on tällä hetkellä kuin isillä jonka poika juuri esitteli minut poikaystävälleen kasvisravintolassa ja kertoi samalla valinneensa siviilipalveluksen: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...
En haluaisi millään luopua Alfastani, mutta näin ensikokemukseksi tämä oli pieni shokki. Vien sen nyt saman tien takaisin liikkeeseen ja toivottavasti nämä kaikki viat johtuvat jostain yhdestä perhanan viasta eikä mistään sarjasta eri vikoja...
Tietenkään mikään näistä vioista ei ilmennyt koeajon aikana, ja auto on kuitenkin tarkastettu, katsastettu ja huollettu kaikki alle 9kk sitten.
Sanokaa jotain lohduttavaa...