Lähettäjä:Gert-Jan (renes.tas01@chello.nl)
Aihe:Alfa confirms JTS power problems
Tämä on tämän säikeen ainoa artikkeli
View: Original Format
Keskusteluryhmät:alt.autos.alfa-romeo
Päivämäärä:2003-11-22 17:01:23 PST
Many of you may have heard of complaints about the (lack of) power of the
2.0JTS engines.
As far as I know, Alfa until now denied any problem.
During the introduction of the Alfa GT, Alfa's Dr Guido Panizza of Fiat-GM
Powertrains told Dutch Autovisie car magazine that
-quote-
Now that we have obtained more experience in the series production with the
direct injected JTS engine, we know how to work with the tighter tolerances.
In the beginning the spread in the power range between the engines was to
big. Some engines had 145HP others 160.
Now the spread has become much smaller and we "dare" to claim more power.
Besides that the engines respond beter to the throttle; you will notice that
the livelyness the "old" engine lacked can be found in the new 165HP
version.
-unquote-
JTS teho-ongelmat
Valvoja: Moderators
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
JTS teho-ongelmat
Lainaus : alt.autos.alfa-romeo-newseistä
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: JTS teho-ongelmat
Erittäin mielenkiintoista. Mikä on osoite kyseisille sivuille.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Niin,
Näin tämän news-ryhmässä alt.autos.alfa-romeo. Sinne pääsee esimerkiksi googlella:
http://groups.google.com/groups?hl=fi&l ... alfa-romeo
Kaveri lainaa jutussa hollantilaista Dutch Autovisie-lehteä.
Itse olen hieman ihmetellyt miksi JTS-moottoria ei ole tarjolla 147:n tai 166:n. Onko tässä se syy ? 156:lla haetaan kokemusta enne TS:n lopullista korvaamista ?
Näin tämän news-ryhmässä alt.autos.alfa-romeo. Sinne pääsee esimerkiksi googlella:
http://groups.google.com/groups?hl=fi&l ... alfa-romeo
Kaveri lainaa jutussa hollantilaista Dutch Autovisie-lehteä.
Itse olen hieman ihmetellyt miksi JTS-moottoria ei ole tarjolla 147:n tai 166:n. Onko tässä se syy ? 156:lla haetaan kokemusta enne TS:n lopullista korvaamista ?
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Voitpa hyvinkin olla oikeassa. Ehkäpä huomattiin että vanhassa vara parempi vielä vähän aikaa. Itsekin kovasti ihmettelin että uusittuun 166:een tuli edelleen TS-kone, en keksinyt mielessäni muuta selitystä kun jonkinlainen hintapolitiikka eli olis joku vaihtoehto joka ois mahdollisimman halpa. Käytettiinhän 164:ssäkin loppuun asti 8V TS:ääsataviiskuus kirjoitti: Itse olen hieman ihmetellyt miksi JTS-moottoria ei ole tarjolla 147:n tai 166:n. Onko tässä se syy ? 156:lla haetaan kokemusta enne TS:n lopullista korvaamista ?
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Näin saman kirjoituksen sunnuntaina ja mielenkiinnosta pistin Italkonille emailia, ja tiedustelin joko heillä on tehtaan puolelta asiasta informoitu. Kyseinen henkilö oli viimeksi toukokuussa Milanossa vierailulla, pyysin jo silloin asiaa tiedustelemaan. Kesällä vastaus oli vielä "ei ole kuultu mistään ongelmista..."
Omasta JTS:stä vaikea sanoa, vertailukohtaa ei ole. Odottelen innolla vastausta maahantuojalta, vastaavat kyllä, olen aikaisemminkin vaihdellut mailejä hänen kanssaan. Kerron aikanaan, mitä kertovat. Suomi on senverran marginaalialue Alfalle, että maahantuojankin pitää olla aktiivinen tehtaaseen päin.
Omasta JTS:stä vaikea sanoa, vertailukohtaa ei ole. Odottelen innolla vastausta maahantuojalta, vastaavat kyllä, olen aikaisemminkin vaihdellut mailejä hänen kanssaan. Kerron aikanaan, mitä kertovat. Suomi on senverran marginaalialue Alfalle, että maahantuojankin pitää olla aktiivinen tehtaaseen päin.
Olisiko tässä myös esim. Tekniikan Maailman mittaamaan korkeahkoon 0-100 km/h kiihdytysaikaan, taisi mennä reilusti 9 sekunnin päälle. Ei ihme jos koneesta on puskenut vain 140 heppaa ulos.
Saisikohan JTS:n omistaja tuolla perusteella ihan uuden koneen jos jaksaisi tapella. Pitäisi saada, onhan hänelle myyty selvästi viallinen tuote.
Saisikohan JTS:n omistaja tuolla perusteella ihan uuden koneen jos jaksaisi tapella. Pitäisi saada, onhan hänelle myyty selvästi viallinen tuote.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mun käsityksen mukaan olis softasta kiinni, sillä tuommoinen nykyinen "oppiva" järjestelmä saattaa jonkin verran muutella tehojaan ihan itse... eli kyseessähän saatto olla vain huono päivä mitattaessa.... mutta tämä vain MUTUa, mikä saattas vaikuttaa asiaan. Uudessa Golhvissa valittivat samaa tämän FSI:n myötä....Originali kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää minkä osien toleranssit tuohon vaikuttaisi. Peruskoneenhan pitäisi olla täysin sama kuin TS:n. Mitäköhän eroja koneen yläpäässä on suorasuihkutuksen lisäksi? Voisikohan tehot saada takaisin vaihtamalla jonkun osan?
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Re: JTS teho-ongelmat
Huomasin aiemmin saman kun olen käynyt tyypitämässä jts:sän olen ajanut kolmella eri autolla ja kaikki likkuivat eritavalla, mutta millään ei ollut t.s:n luonnetta heikoin jolla ajoin muistutti lähinnä mersua, alhaalla aika nahkea ja yläkierroksilla sitten odotettiin, selkeää oli ero autojen välillä yksi veti rajoittajalle asti ihan mukavasti, toisessa taas "loppui" vedot 500rpm ennen rajoittajaa. Ominaista oli kaikille että koneesta puuttui se viimeinen veto mikä t.s:tä kyllä löytyy.... jos se vain on säädöissa... eli parkasee rajoittimelle, mielestäni jts:ssä on muuten pitempi perävälitys...? joka kyllä selittäisi myös eroa aika paljon.
Eikä tuo 156t.s. ole ollenkaan pöljä peli tuli krhmm.. ihan esittelyautolla jätettyä wv golf gti16 mutkaisella tiellä, ihan rajoja en halunnut etsiä kun oli kostea tie, mutta huomion herätti lähinnä se että suorilla (joita pari oli) alfa kulki Golfia paremmin, olihan se kumminkin gti16v eikä kuulema ihan vakio. Eikä nuo mutkatkaan tuottanut ongelmia.
Eikä tuo 156t.s. ole ollenkaan pöljä peli tuli krhmm.. ihan esittelyautolla jätettyä wv golf gti16 mutkaisella tiellä, ihan rajoja en halunnut etsiä kun oli kostea tie, mutta huomion herätti lähinnä se että suorilla (joita pari oli) alfa kulki Golfia paremmin, olihan se kumminkin gti16v eikä kuulema ihan vakio. Eikä nuo mutkatkaan tuottanut ongelmia.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33
Kyllä vaan. Itse olen kanssa huomannut tuon tehonpuutteen yläkierroksilla; välillä kiertää halukkaasti rajoittajaan saakka mutta välillä taas ei. Mitään yhteyttä esim. ulkolämpötilaan t. moottorin lämpötilaan en ole tehonpuutteessa huomannut.
Olisiko niin, että softa on buginen eikä aina anna joidenkin parametrien täyttyessä maksimitehoja? Vähän vaikea kuvitella, että voisi olla jostain fyysisistä osista tai niiden toleransseista kiinni?
- Tony -
Olisiko niin, että softa on buginen eikä aina anna joidenkin parametrien täyttyessä maksimitehoja? Vähän vaikea kuvitella, että voisi olla jostain fyysisistä osista tai niiden toleransseista kiinni?
- Tony -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
JTS
Mitä bensaa käytät JTässässäsi? VW:han kehottaa FSI:ssä käyttämään 98:a jos vähärikkistä ei ole saatavilla. Tästä syystä olen käyttänyt omassa JTS:ssäkin sitä. Mielestäni omani kyllä kulkee selkeästi paremmin kuin 147TS, joka oli sijaisautona huollon aikana. 147:ssa tosin on 5 heppaa vähemmän kuin 156TS:ssä. Tehopiikistä olen kyllä samaa mieltä, se puuttuu JTS:stä kierrosten yläpäästä, alhaalta 3-4k kierr kyllä sitten vääntää tosi hyvin. Mielummin kyllä nauttisin kunnon kierroksista kuten Alfassa kuuluu.
Saman olen huomannut. Mitä nyt olen koeajanut 2.0 JTS Alfaa, oma TS jättää 165hv JTS. Kello sen paljastaa. Enkä puhu nyt mistään 0-100 km/h repäisyistä. Vaan järjestelmällisistä mittauksista. Eri vaihteilla 2v,3v,4v ja 5v aikoja 60-100km/h, 60-120,80-120 ja muita mitä en tässä yhteydessä nyt mainitse
Yksi syy saattaa olla esim erillaiset välitykset tms.
Yksi syy saattaa olla esim erillaiset välitykset tms.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33
Re: JTS
Syötän sille 98 oktaanista vaikka manuaali ei sitä vaadikaan. Puristussuhde on kuitenkin suht. korkea ja josko tuolla jotain lisätehoja saisi (ja kulutus hieman pienempi?).Originali kirjoitti:Mitä bensaa käytät JTässässäsi?
Omassani nuo tehon vaihtelut on voineet johtua viallisista happitunnistimista, jotka loppuvuodesta molemmat vaihdettiin. Nyt talvella harvoin pääsee testaamaan vedon tasaisuutta kun luistonesto puuttuu peliin vähän koko ajan.