156 2.0TS- ääntelee kylmänä
Valvoja: Moderators
156 2.0TS- ääntelee kylmänä
Oisko kellään mitään hajua mistä tulee kylmäkäynnistyksen jälkeen outo kalkattava ääni jakopään puolelta? diesel ääntä kuuluupi sen n.5 sek käynnistyksen jälkeen mutta se loppuu.. ja hetken päästä alkaa toi toinen kalkatus, tätä ääntä ei kuulu enää lämpimänä Ja outoa tossa on se että se häviää välillä ja sit taas alkaa kuulua- säännöllisen epäsäännöllisesti
Ei muuta kun arvauksia ja mielellään myös tietoa kehiin!
Ainiin, konepellin ollessa kiinni ääni kuuluu eniten oikean eturenkaan luota.. jakohihna on vaihdettu 33tkm/ 2,5v sitten. Ääni alko kuulua edellisen ahveniston ratareissun jälkeen.
Ei muuta kun arvauksia ja mielellään myös tietoa kehiin!
Ainiin, konepellin ollessa kiinni ääni kuuluu eniten oikean eturenkaan luota.. jakohihna on vaihdettu 33tkm/ 2,5v sitten. Ääni alko kuulua edellisen ahveniston ratareissun jälkeen.
Viimeksi muokannut Camber, 24 Heinä 2007, 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ääh.. kovaa ajoo vaan, ei tosiaan lämpimänä pidä mitään ääntä. Kurkkasin joku aika sit jakokopan taakse, mutta ei sinne paljoo nää jos ei ota apulaitehihnan hihnapyörää irti. Enkä mä kyl tajuu mikä jakopäässä vois tollasta ääntä pitää?! Mites joku venttiilin nostaja? tai kenties se ajotuksenmuunnin...tai ne yhdessä? paha viedä mihkää pajalle näytille kun se ääni loppuu ennen ku sinne pääseeAlfistipohjoosesta kirjoitti:Älä nyt ainakaan aja ennenkuin asia on selvinnyt. Kurkista jakokopan taakse.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Esimerkiksi jakohihnankiristin tai tasapainoakseleiden hihnan kiristin. Eli kannattaa suhtautua asian vaatimalla vakavuudella.Kurko kirjoitti:Enkä mä kyl tajuu mikä jakopäässä vois tollasta ääntä pitää?!
Niin, kyl mä sen tajuun että noi ääntä voi pitää, mutta sitä en usko että ne tollasta äätä vois pitää. Toi kaveri ainakin sano ettei kiristin tai ohjuri
ääntele noin
Mites tuota, kannattaako sinne nyt laittaa kaikki kolme hihnaa, kiristintä, ohjuria? Ja tietty se muunnin + vesipumppu. Muuta? Se on sen lähemmäs 1000e kun noi kaikki laittaa.. kivakiva
hilut
Voiko ilmastoinnin kompura pitää kalkatusta? Koneeseen on vaihdettu jakohihna 35tkm sitten ja muut hilut ilmeisesti 95tkm sitten.... Mitä kaikkia hiluja kutoseen täytyy ostaa ja mistä ne kannattaa ostaa? ja onko iso kustannus jos vaihtaa ton hihnan sit samalla uuteen, vai kannattaako?
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
Jos oletetaan että se ois noin niin miten selität sen että esim tyhjäkäynnillä seScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ajattelin lähinnä tilannetta missä sen jousikuormitteisen kiristimen kiristysvara on loppu ja härveli alkaa remmin pyöriessä hakata "tappia" vasten.Kurko kirjoitti:Niin, kyl mä sen tajuun että noi ääntä voi pitää, mutta sitä en usko että ne tollasta äätä vois pitää.
kalkatus loppuu välillä, alkaa taas, jne ja voimakkuus vaihtelee hyvinkin paljon, ja kun sitä ei lämpimänä kuulu niin ei oikein täsmää...?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voisi johtua vaikka hihnan ja kiristinjousen erilaisista lämpölaajenemisesta, moottorin mahdollisesti hiukan epätasaisemmasta käynnistä ei-ihan-lämpimänä (löysä hihna lepattaa enemmän)? Pieniä mittojahan nuo laajenemiset ja supistumiset ovat, mutta ei siihen äänen kuulumiseen välttämättä tarvita kiristimen liikkeessä kuin millin osia jos se on siinä ja siinä riittääkö kiristysvara.
Varmaan on selvä asia etten minä voi tuollaisen äänikuvauksen perusteella täällä tietää mikä siellä ääntää, epäilen ettei voi kovin moni muukaan. Tämä on vain arvailua. Mutta jos olisi minun autoni, en ajaisi metriäkään ennnen kuin jakohihnakoppa on avattu ja kiristimien esijännitys tarkastettu.
Varmaan on selvä asia etten minä voi tuollaisen äänikuvauksen perusteella täällä tietää mikä siellä ääntää, epäilen ettei voi kovin moni muukaan. Tämä on vain arvailua. Mutta jos olisi minun autoni, en ajaisi metriäkään ennnen kuin jakohihnakoppa on avattu ja kiristimien esijännitys tarkastettu.
- Epäkelpokeräilijä -
hinnat
No niin... DA:n päivän hinta jakohiluille(vesipumppu, hihnat, kiristimet tiivisteet) 858.40€ ... Ja työn hinnaksi boschin liikkeessä 170€, deltasta en viittiny ees kysyä....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Osaisiko kukaan kertoa ajoituksen muuntimesta lisää? (onko se se sama kuin "ILMI" josta olen paljon lukenut täällä voorumilla?) mitä se tekee tarkallen ja missä se sijaitsee ja minkä näköinen se on? pystyykö sen vaihtaa itse? vai pitääkö purkaa paljonkin? Mulla kuuluu kans käynnistäessä "korinaa" ja joskus kylmän...Kurko kirjoitti:Nyt on vaihdettu jakopään hilut ja ajoituksenmuunnin, enää ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä. Vika oli todennäkösesti muuntimessa koska jakopäässä ei ollu mitään vialla. Muuntimen vaihto toi selvästi lisää alavääntöä ja aavistuksen lisää kierrosherkkyyttä alakierroksille
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Ajoituksen muunnin on nokka-akseliin kiinnitetty mötikkä, joka öljynpaineen avulla muuttaa ajoitusta. Ammattitaitoinen pystyy itse vaihtamaan, mutta parhainta vaihtaa jakohihnan yhteydessä.
Ilmi eli ilmamassa-anturi on taas imuputkessa kiinni ja mittaa moottoriin tulevan ilman lämpöä ja määrää.
Ilmi eli ilmamassa-anturi on taas imuputkessa kiinni ja mittaa moottoriin tulevan ilman lämpöä ja määrää.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti: