156 1.8TS - tehohäviö yli 4k kierroksilla, ei ILMI vika
Valvoja: Moderators
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
156 1.8TS - tehohäviö yli 4k kierroksilla, ei ILMI vika
Hieman taustatietoa autosta:
-00, 92600km ajettu, ilmi ja lambda tuoreita (<5tkm ajettu) ja toimiviksi todettuja. Samoin ilmasuodatin, yms. tilpehöörit vaihdettu, joten huollonpuutteesta ei nyt pitäisi kyse olla.
Ongelma(t):
Auto hyytyy vaihtelevissa määrin kiihdyttäessä reilulla kaasulla sekä alueilla 1000-2000rpm, sekä yli 4k. Pintakaasulla oireet ovat paljon lievemmät.
Bensaa menee 1-2l/100km yli normaalin
Katalysaattori todettiin kuolleeksi päästöjä mitatessa - tämä taitaa olla seuraus tästä varsinaisesta ongelmasta. Kovalla kengityksellä päästöt saatiin asettumaan hetkeksi reilusti rajojen sisään.
Lisäksi autossa oli vikakoodi P0170 päällä. Nollattu ja ei ole toistaiseksi palannut. Vikakoodin selitys oli "Lambda regulation above maximum limit"
Alfadiagilla katsellessa ilmavirtaamassa on outoja kuoppia noilla ongelma-alueilla.
Esimerkkiksi näin:
rpm / airflow
3840 / 44
3960 / 217 <-3. sisällä kaasu pohjaan
4240 / 232
4520 / 227 <-möks
4680 / 256
4880 / 254 <-möks
5160 / 288
5320 / 280 <-möks
5560 / 286 <-no ei tämä nyt oikein lähde...
5680 / 313
5840 / 321
6000 / 352
4680 / 28
Nuo oli mitattu vanhalla ilmillä, mutta uudella saadaan samankaltaiset oireet ja vaihtelevan suuruiset "kuopat" - auto jaksoi "turvallisissa olosuhteissa" mitattuna kerätä vain noin 170km/h vauhtia, joten jotain on pahasti pielessä. Moottori "viheltää" vienosti tuolla ongelma-alueella.
Ideoita? Ainakaan pikaisella tutkimisella ei mitään ilmeistä imuvuotoa löydetty ja paikallinen korjaamo haluaisi testata auton dynolla tämän vian selvittämiseksi. Voinpa melkein luvata kossupullon ongelman ratkaisuun johtaneesta vinkistä.
-00, 92600km ajettu, ilmi ja lambda tuoreita (<5tkm ajettu) ja toimiviksi todettuja. Samoin ilmasuodatin, yms. tilpehöörit vaihdettu, joten huollonpuutteesta ei nyt pitäisi kyse olla.
Ongelma(t):
Auto hyytyy vaihtelevissa määrin kiihdyttäessä reilulla kaasulla sekä alueilla 1000-2000rpm, sekä yli 4k. Pintakaasulla oireet ovat paljon lievemmät.
Bensaa menee 1-2l/100km yli normaalin
Katalysaattori todettiin kuolleeksi päästöjä mitatessa - tämä taitaa olla seuraus tästä varsinaisesta ongelmasta. Kovalla kengityksellä päästöt saatiin asettumaan hetkeksi reilusti rajojen sisään.
Lisäksi autossa oli vikakoodi P0170 päällä. Nollattu ja ei ole toistaiseksi palannut. Vikakoodin selitys oli "Lambda regulation above maximum limit"
Alfadiagilla katsellessa ilmavirtaamassa on outoja kuoppia noilla ongelma-alueilla.
Esimerkkiksi näin:
rpm / airflow
3840 / 44
3960 / 217 <-3. sisällä kaasu pohjaan
4240 / 232
4520 / 227 <-möks
4680 / 256
4880 / 254 <-möks
5160 / 288
5320 / 280 <-möks
5560 / 286 <-no ei tämä nyt oikein lähde...
5680 / 313
5840 / 321
6000 / 352
4680 / 28
Nuo oli mitattu vanhalla ilmillä, mutta uudella saadaan samankaltaiset oireet ja vaihtelevan suuruiset "kuopat" - auto jaksoi "turvallisissa olosuhteissa" mitattuna kerätä vain noin 170km/h vauhtia, joten jotain on pahasti pielessä. Moottori "viheltää" vienosti tuolla ongelma-alueella.
Ideoita? Ainakaan pikaisella tutkimisella ei mitään ilmeistä imuvuotoa löydetty ja paikallinen korjaamo haluaisi testata auton dynolla tämän vian selvittämiseksi. Voinpa melkein luvata kossupullon ongelman ratkaisuun johtaneesta vinkistä.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Imuputken haitari on ehjä - pintamurtumia on ulkopuolella mutta eivät yllä läpi mistään (syynätty tarkoin jo aiemmin).
Pakoputken haitariosuuden pintapunos oli kyllä yläpuolelta revennyt mutta korjaamon mekaanikon mielestä se ei ole ongelma (sisällä on toinen jonka sisällä itse pakokaasut menevät, tjsp).
Lisää ehdotuksia, kiitos pelinavauksesta. Järki menee tämän kanssa.
Pakoputken haitariosuuden pintapunos oli kyllä yläpuolelta revennyt mutta korjaamon mekaanikon mielestä se ei ole ongelma (sisällä on toinen jonka sisällä itse pakokaasut menevät, tjsp).
Lisää ehdotuksia, kiitos pelinavauksesta. Järki menee tämän kanssa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Katsotaan ammunko ohi vai saanko pullo kirkasta vettä
Vaikka epäilään että katti kuollut just tämän vian vuoksi niin minun arvaus että se purki on niin tukossa että "varastaa" melkoista määrä tehoa. Sinuna poistaisin sen katin kun kerran se on jokatapauksessa mennyt ja ajelsin ilmän sitä joku aika ja katsoisin onko jotain muutosta. Muuta tällä hetkellä ei tulee mieleen. Toivon että juttu ratkeaa kohta.
Vaikka epäilään että katti kuollut just tämän vian vuoksi niin minun arvaus että se purki on niin tukossa että "varastaa" melkoista määrä tehoa. Sinuna poistaisin sen katin kun kerran se on jokatapauksessa mennyt ja ajelsin ilmän sitä joku aika ja katsoisin onko jotain muutosta. Muuta tällä hetkellä ei tulee mieleen. Toivon että juttu ratkeaa kohta.
Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
niko76 kirjoitti:Vuotaako pakoputki jostain haitari osuuden läheltä?
Nämä kävi mullakin mielessä.TestarosaFinland kirjoitti:Vaikka epäilään että katti kuollut just tämän vian vuoksi niin minun arvaus että se purki on niin tukossa että "varastaa" melkoista määrä tehoa.
Onko ilmi ja lambda alkuperäisiä vai tarvikkeita? Olen kuullut juttuja etteivät nuo oikein tahtoisi tarvikkeilla toimia, tiedä sitten kuinka paljon niissä on totuutta.
GTV:ssä oli muuten samanlaisia murheita, sitä ei oikein koskaan saatu toimimaan kunnolla. Lisäksi tuli ilmoitus Lambda Integrator Fault. Kerro ihmeessä jos ja kun keksit ratkaisun.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Alkuperäisiä Boschin kamppeita molemmat ilmi ja lambda. Siinä oli totuutta että NGK:n lambda ei toimi, pukkasi virhekoodia P0130 jatkuvasti.
Viimeksi muokannut Ruokoton, 25 Heinä 2007, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites jos se ilmamassamittari mittaakin oikein? Mikäs se säätelikään moottoriin tulevan ilman määrää? Voisko se kaasuläppä jumia, olla kulunut tai paskanen?Ruokoton kirjoitti:Itse itseäni neuvoen - voisiko tuo olla jokin laajempi maadoitusvika, tms joka sotkee ilmin mittauksia?
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Lisää vihjeitä:
Autolla on hankaluuksia pitää kierroksia tasallaan 2000-3000 välillä. Tupsauttaa aina joidenkin sekuntien jälkeen jolloin kierrokset tippuvat ~500 ja sitten ne nousevat takaisin kaasun asennon muuttumatta missään vaiheessa.
En tiedä liittyykö tämä nyt sitten mitenkään tähän varsinaiseen pulmaan, mutta voisi tutkia Alfadiagilla näkyykö noiden tupsausten aikaan jotain outoa antureiden lukemissa.
Rasvanäppi: Oliko sulla koskaan ongelmia käynnistymisen kanssa, niin että auto lähtisi käyntiin ikäänkuin ravistaen ja joskus saattaisi sammua ekalla yrityksellä. Tuota tapahtuu satunnaisesti.
Poistetaan vielä samalla näitä normaaleja vikakohtia arvattavien listalta: tulpankolot ovat kuivat sekä öljystä että vedestä.
Autolla on hankaluuksia pitää kierroksia tasallaan 2000-3000 välillä. Tupsauttaa aina joidenkin sekuntien jälkeen jolloin kierrokset tippuvat ~500 ja sitten ne nousevat takaisin kaasun asennon muuttumatta missään vaiheessa.
En tiedä liittyykö tämä nyt sitten mitenkään tähän varsinaiseen pulmaan, mutta voisi tutkia Alfadiagilla näkyykö noiden tupsausten aikaan jotain outoa antureiden lukemissa.
Rasvanäppi: Oliko sulla koskaan ongelmia käynnistymisen kanssa, niin että auto lähtisi käyntiin ikäänkuin ravistaen ja joskus saattaisi sammua ekalla yrityksellä. Tuota tapahtuu satunnaisesti.
Poistetaan vielä samalla näitä normaaleja vikakohtia arvattavien listalta: tulpankolot ovat kuivat sekä öljystä että vedestä.
olen siis onnellinen kun itselläni ei ajossa tai muutenkaan tunnu mitään. Moottorin varoitusvalo vaan on päättänyt ärsyttää omistajaansa viimeiseen asti. Syttyy aina startatessa palamaan ja palaa kunnes vien nollattavaksi syttyäkseen taas uudelleen. Vikakoodit ilmoittelee jotain happitunnistimesta. Tänään huomasin että grillin alla olevan ritilän kuskin puolella (sisäpuolelle onneksi) roikkuu joko johdon pätkä... Onkohan vaikutusta vikailmoitukseen ?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistan että startin jälkeisiä häiriöitä oli joskus varsinkin jos auto oli seissyt lämpimässä auringonpaisteessa. Nuo kuvaamasi murheetkin tuntuvat jotenkin tutulta mutta parhaiten jäi muistiin tyhjäkäynnin jumppaaminen 500:n ja 1500:n rundin välillä.Ruokoton kirjoitti:Rasvanäppi: Oliko sulla koskaan ongelmia käynnistymisen kanssa, niin että auto lähtisi käyntiin ikäänkuin ravistaen ja joskus saattaisi sammua ekalla yrityksellä. Tuota tapahtuu satunnaisesti.
Totta puhuen sitä autoa ei ole tullut ikävä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Aamun kokeilut (ei Alfadiag kytkettynä) toivat seuraavan havainnon:
Muuttuva imuputkisto ei näyttäisi toimivan, sillä persdynolla oli mahdotonta huomata mitään eroa oliko se kytkettynä vai irti. Tämä passaisi havaintoihin sillä kys. om härvelistä sanotaan seuraavaa:
5200-5500rpm kierrosten yläpuolella. Hmmmm...
Muuttuva imuputkisto ei näyttäisi toimivan, sillä persdynolla oli mahdotonta huomata mitään eroa oliko se kytkettynä vai irti. Tämä passaisi havaintoihin sillä kys. om härvelistä sanotaan seuraavaa:
MAFin toiminta alkaa normaloitumaan juurikinTaken from elearn page 1072D
The fuel injection control unit controls the three-way solenoid which places the vacuum accumulator in communication with the pneumatic actuator, which in turn, via a linkage, allows the oscillating pipe to move.
The rotation of the oscillating pipe allows the pipes to assume the configurations of short power pipes with rpm up to 2800 rpm and over 5200 rpm and long torque pipes with rpm from 2800 to 5200 rpm.
5200-5500rpm kierrosten yläpuolella. Hmmmm...
Re: 156 1.8TS - tehohäviö yli 4k kierroksilla, ei ILMI vika
Samanlaiset oireet oli itelläkin. Muukkonen sanoi vian olevan ilmamassamittarissa. Uutta Boschia vaan tilalle ja sillä korjaantui.Ruokoton kirjoitti: Ongelma(t):
Auto hyytyy vaihtelevissa määrin kiihdyttäessä reilulla kaasulla sekä alueilla 1000-2000rpm, sekä yli 4k. Pintakaasulla oireet ovat paljon lievemmät.
Bensaa menee 1-2l/100km yli normaalin
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Saaga jatkuu ja P0170 vikakoodi (Lambda regulation above max limit) palasi takaisin vajaan parin tuhannen kilometrin ajelun jälkeen. Bensaa menee jälleen kuin simaa eli 9-10l / 100km @ ~100km/h...
Aiemmista arvailuista ECUn maadoitus näyttäisi olevan poissuljettu - ainakaan en itse siitä mitään outoa löytänyt yleismittarilla.
Aiemmista arvailuista ECUn maadoitus näyttäisi olevan poissuljettu - ainakaan en itse siitä mitään outoa löytänyt yleismittarilla.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Muutama kysymys:
Kuuluuko muillakin bensapumpun ääni auton ulkopuolella kuunnelleen yli moottorin äänen tyhjäkäynnillä vai onko siinä vikaa-vikaa...
Kuinka pian kylmäkäynnistyksen jälkeen lambda ryhtyy vaihtelemaan rikkaan ja laihan välillä. Minulla lambdan jännite napotti tasaisesti 0,55-0,6v useita minuutteja ja jäähdysveden lämmön ollessa jo 75C lähdin lopulta ajamaan ja kas: lambda heräsi parinkymmenen metrin ajon jälkeen. Normaalia?
Jos tyhjäkäynnillä pakokaasujen lämpötila vaihtelee voimakkaasti kädellä kokeillen, mitä voimme tästä päätellä?
Ähtävä kutsuu - laitoin jo alustavaa kyselyä tämän moottorimörköjen saastuttaman kiesin korjaamisesta Muukkoselle. Sormet ristissä, lompakko tyhjänä(?)
Kuuluuko muillakin bensapumpun ääni auton ulkopuolella kuunnelleen yli moottorin äänen tyhjäkäynnillä vai onko siinä vikaa-vikaa...
Kuinka pian kylmäkäynnistyksen jälkeen lambda ryhtyy vaihtelemaan rikkaan ja laihan välillä. Minulla lambdan jännite napotti tasaisesti 0,55-0,6v useita minuutteja ja jäähdysveden lämmön ollessa jo 75C lähdin lopulta ajamaan ja kas: lambda heräsi parinkymmenen metrin ajon jälkeen. Normaalia?
Jos tyhjäkäynnillä pakokaasujen lämpötila vaihtelee voimakkaasti kädellä kokeillen, mitä voimme tästä päätellä?
Ähtävä kutsuu - laitoin jo alustavaa kyselyä tämän moottorimörköjen saastuttaman kiesin korjaamisesta Muukkoselle. Sormet ristissä, lompakko tyhjänä(?)
Viimeksi muokannut Ruokoton, 04 Syys 2007, 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla on ollu hieman vastaavia onkelmia 156 1.6 TS:ssä eli päästöt, ja "voimanpuute" jos nyt sellaisestavoi puhua kuin on 1.6:nen ja kulutus on myös n. 9l/100 km @ 100 km/h.
Olen epäilyt ILMI:ä voiko sen toiminnan testata tms jotenkin? ei viitsisi ihan vaan ostamisen ilosta sitä vaihtaa....?????
Olen epäilyt ILMI:ä voiko sen toiminnan testata tms jotenkin? ei viitsisi ihan vaan ostamisen ilosta sitä vaihtaa....?????
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ex-alfastani ei kyllä kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä. Käynnistäessä muistaakseni bensapumppu surahti ja siinä kaikki.Ruokoton kirjoitti:Kuuluuko muillakin bensapumpun ääni auton ulkopuolella kuunnelleen yli moottorin äänen tyhjäkäynnillä vai onko siinä vikaa-vikaa...
Jos lambdan lämmityselementti toimii, alkaa lambdan signaali vaihdella jo muutamissa kymmenissä sekunneissa. Jos se ei toimi, niin se käynnistyy viimeistään pakokaasujen lämmittäessä sen. Kokemukseni mukaan tyhjäkäynti ei riitä lämmittämään lambdaa. Edit: toimiihan se lambda toki noinkin, mutta "käynnistyy" vain myöhemminRuokoton kirjoitti:Kuinka pian kylmäkäynnistyksen jälkeen lambda ryhtyy vaihtelemaan rikkaan ja laihan välillä. Minulla lambdan jännite napotti tasaisesti 0,55-0,6v useita minuutteja ....lähdin lopulta ajamaan ja kas: lambda heräsi ..
Kommenttini on kirjoitettu pohjautuen kokemukseeni erään lambdan kanssa Voinhan olla hakoteilläkin, joten muut täydentäkää. Ja hyvä veli, jos vaihdat lambdan, unohda tarvikelambdat.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Hmmm... Vikaahan tuossa sitten tuntuisi olevan.JiiPee kirjoitti:Jos lambdan lämmityselementti toimii, alkaa lambdan signaali vaihdella jo muutamissa kymmenissä sekunneissa. Jos se ei toimi, niin se käynnistyy viimeistään pakokaasujen lämmittäessä sen. Kokemukseni mukaan tyhjäkäynti ei riitä lämmittämään lambdaa. Edit: toimiihan se lambda toki noinkin, mutta "käynnistyy" vain myöhemmin
Kommenttini on kirjoitettu pohjautuen kokemukseeni erään lambdan kanssa Voinhan olla hakoteilläkin, joten muut täydentäkää. Ja hyvä veli, jos vaihdat lambdan, unohda tarvikelambdat.
Autossa oli edellisen lambdan (tarvike?) lämmitysvastus maadoitettu ECUn ohitse, eli se oli aina päällä. Nyt kun vaihdettiin Boschin lambda, purettiin tuo viritys pois. Meniköhän tässä homma pieleen.
Niin, ja minun pumppu ei surahda - se vinkuu erittäin korkealta.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ruokoton, oletko katsonut tuon ketjun: lambdan lämpeneminen Siinä carajillo+muut opastavat meikäläistä lambdan resistanssien saloihin ja hyvin opastivatkin Ota lambdan liitin irti koneen yläpuolelta ja mittaa anturin lämmityspiuhojen väliltä ketjussa mainittu resistanssi. Jos se asettuu annettuun haarukkaan, olet poissulkenut lambda-anturin lämmitysvian. Mittaa myös eculta tulevat vastaavat kaksi johtoa, että niihin tulee se 12V. Jompi kumpi juttu siinä nyt mättää, jos lambda ei lämpene kohtuullisessa ajassa.
Ja amatööri jatkaa: edellä mainitun ongelman ratkaisu ei varmaankaan vielä poista sitä, että autosi ei kulje kunnolla (olettaen, että lambda lämpenee ajossa). Siihen on varmasti jokin muu syy Tässä ketjussa veikkailtujen mahdollisten ongelmakohtien lisäksi kannattaa varmaan tarkistaa bensansyöttö. Katin rikkoutumisen syitä voinen vain arvailla seoksen suunnalta. Toivottavasti en ole vinkannut sinua väärään suuntaan.
Ja amatööri jatkaa: edellä mainitun ongelman ratkaisu ei varmaankaan vielä poista sitä, että autosi ei kulje kunnolla (olettaen, että lambda lämpenee ajossa). Siihen on varmasti jokin muu syy Tässä ketjussa veikkailtujen mahdollisten ongelmakohtien lisäksi kannattaa varmaan tarkistaa bensansyöttö. Katin rikkoutumisen syitä voinen vain arvailla seoksen suunnalta. Toivottavasti en ole vinkannut sinua väärään suuntaan.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Tämä teoria hieman romuttui kun katsastuksen yhteydessä mittasivat terveet kaasut - se ei liene onnistu jos katalysaattorin kenno on vaihtanut osoitetta tai on murskana.Tuumer kirjoitti:Joko tutkit sen katin? Jos katti on mennyt rikki, saattaa sen sisälmykset löytyä takapöntöstä ja taatusti jarruttaa menoa.Ruokoton kirjoitti:Tutkitaan katsastuskonttorilla käynnin jälkeen - voihan se tietenkin olla tukkeissa, mutta mitään helinää ei mielestäni kuulunut.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Bensapumppuveikkausta täältäpäin viaksi -> paine liian alhainen ja pumppu lopuillaan.
Kokeile huvikseen ajaa vähän bensatankinkorkki ihan löysällä tai auki. Mulla ainakin ex-156sessa keräs reilun alipaineen tankkiin ajettaessa ja jos pumppu on heikkko/lopuillaan voi jo se pelkästään estää bensan saantia.
Kokeile huvikseen ajaa vähän bensatankinkorkki ihan löysällä tai auki. Mulla ainakin ex-156sessa keräs reilun alipaineen tankkiin ajettaessa ja jos pumppu on heikkko/lopuillaan voi jo se pelkästään estää bensan saantia.
MP
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
*rummun pärinää*
Vika on selvinnyt! Aika perusjuttu, mutta oireet olivat melkoisen moninaiset ja hämärät johtaen monille harhapoluille selvittämisessä.
Ajoitus oli 8 astetta liian myöhäisellä ja bonuksena hihna oli kuulemma niin löysällä että mikä hyvänsä kiihdytys olisi voinut hyppäyttää sen - kiitos tästä jakohihan vaihdon suorittaneelle korjaamolle joka vieläpä yritti saada hommaa kohdilleen kahdesti viime loppukeväästä.
Virho&Raitio korjasi sotkun ja nyt auto toimii kuin unelma - nyt vain täytyy aloittaa reklaamatioprosessi ekaa korjaamoa vastaan. Rahaa tätä setviessä nimittäin on mennyt
Vika on selvinnyt! Aika perusjuttu, mutta oireet olivat melkoisen moninaiset ja hämärät johtaen monille harhapoluille selvittämisessä.
Ajoitus oli 8 astetta liian myöhäisellä ja bonuksena hihna oli kuulemma niin löysällä että mikä hyvänsä kiihdytys olisi voinut hyppäyttää sen - kiitos tästä jakohihan vaihdon suorittaneelle korjaamolle joka vieläpä yritti saada hommaa kohdilleen kahdesti viime loppukeväästä.
Virho&Raitio korjasi sotkun ja nyt auto toimii kuin unelma - nyt vain täytyy aloittaa reklaamatioprosessi ekaa korjaamoa vastaan. Rahaa tätä setviessä nimittäin on mennyt
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski