Alfa 158/Giulia pari kuvaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Alfa 158/Giulia pari kuvaa

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva

Kuva

Mitäs pitäisitte?

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Giugiaron keula ja Pininfarinan perä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Curva Grande kirjoitti:Giugiaron keula ja Pininfarinan perä.
Pininfarinan? ennemmin bertonen...

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

eiku..., niin tietysti Bertonen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Toi V6 lähettämä kuva on lähempänä totuutta kuin noi giugiaron ja bertonen yhdistelmät joita on pyöriny netissä jostain vuodesta 2001 asti. Makeet vanteet kylläkin(lue itsellä samanlaiset) :wink: Itse kyllä odotan aika paljon tulevasta onko se nyt sitten 157 vai 158:sta.
Omat veikkaukset on: Kasvaa pituutta, leveyttä ja ehkä myös korkeutta muutamalla millillä. Koneiden koot suurentuvat ja tehot esim. 2.0 = 175hv
2.5V6 = 2.8V6 /220hv. Xenonit vakiona (toivottavasti).
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hamil kirjoitti:Toi V6 lähettämä kuva on lähempänä totuutta kuin noi giugiaron ja bertonen yhdistelmät joita on pyöriny netissä jostain vuodesta 2001 asti. Makeet vanteet kylläkin(lue itsellä samanlaiset) :wink: Itse kyllä odotan aika paljon tulevasta onko se nyt sitten 157 vai 158:sta.
Omat veikkaukset on: Kasvaa pituutta, leveyttä ja ehkä myös korkeutta muutamalla millillä. Koneiden koot suurentuvat ja tehot esim. 2.0 = 175hv
2.5V6 = 2.8V6 /220hv. Xenonit vakiona (toivottavasti).
niin ja kun tulisi vielä taka/neliveto niin olisi asiaa.... :-D

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Puhut vähän mutta asiaa :-D En voi käsittää miksei alfa ole takavetoinen. 156 ainoa "puute" on mielestäni se että vetävät pyörät ovat edessä. Tosin eipä ole kyllä menossa valittamista. Neliveto olis kyllä poikaa uuteen malliin!
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hamil kirjoitti:Puhut vähän mutta asiaa :-D En voi käsittää miksei alfa ole takavetoinen. 156 ainoa "puute" on mielestäni se että vetävät pyörät ovat edessä. Tosin eipä ole kyllä menossa valittamista. Neliveto olis kyllä poikaa uuteen malliin!
tuotantokustannuksistahan se on kiinni loppu pelissä...
kun on sama pohjalevy jokaisella yhtiön merkillä käytössä, niin tällä saadaan kustannuksia melkoisesti alas..
lisäksi etuvetoinen on melkoisesti halvempi valmistaa suurissa määrin kuin takaveto... :?

no eiköhän siellä tunnelin päässä näy joskus taas valoakin... :-D

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Joo olen joskus jopa lukenut artikkelin missä ihmeteltiin etuvetoisuutta. Kyllähän se on niin että tuotantokustannukset määräävät tahdin. Oikeassa olet. No kaikkea aikansa. Eikös vielä 70-luvulla alfat olleet takavetoisia?
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hamil kirjoitti:Joo olen joskus jopa lukenut artikkelin missä ihmeteltiin etuvetoisuutta. Kyllähän se on niin että tuotantokustannukset määräävät tahdin. Oikeassa olet. No kaikkea aikansa. Eikös vielä 70-luvulla alfat olleet takavetoisia?
vuonna -92 rullasi viimmeiset yleiseen myyntiin tehdyt takapotkut tehtaalta
ja mallinahan oli 75...
tämänkin jälkeen näita tehtiin vielä viranomaisten käyttöön... :)

aikaa siis balttiarallaaa 10 vuotta tuosta.....ei niin vanha juttu kuin äkkisiltään luulisi.. :)

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

No johan pomppas, parilla kymmenyksellä :oops: :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

90 kirjoitti:tuotantokustannuksistahan se on kiinni loppu pelissä...
kun on sama pohjalevy jokaisella yhtiön merkillä käytössä, niin tällä saadaan kustannuksia melkoisesti alas..
Eikös tuo uusi 157/158 perustu GM:n pohjalevyyn?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Ihan kuin olisin jostain lukenut että samalle pohjalle tekevät kuin uuden 93 sport sedan saabin...voi kyllä mennä metsään tämä tieto :roll:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

BSTR kirjoitti:
90 kirjoitti:tuotantokustannuksistahan se on kiinni loppu pelissä...
kun on sama pohjalevy jokaisella yhtiön merkillä käytössä, niin tällä saadaan kustannuksia melkoisesti alas..
Eikös tuo uusi 157/158 perustu GM:n pohjalevyyn?
juu samoja huhuja kuullut itsekkin......sitten samaa pohjalevyä käyttävät jo Fiat ja GM, tietenkin siis jos toteutuu....säästöt ovat melko mittavat kun kaikki tehtaat voi tehdä/modifioida saman kaavan mukaan....

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hamil kirjoitti:Ihan kuin olisin jostain lukenut että samalle pohjalle tekevät kuin uuden 93 sport sedan saabin...voi kyllä mennä metsään tämä tieto :roll:
juu..ja tuohon sport sedanin pohjalevyynhän se perustuu myös nykyinen Vectra..saab vain otti tuon pohjalevyn ekana käyttöön.... :)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

90 kirjoitti: vuonna -92 rullasi viimmeiset yleiseen myyntiin tehdyt takapotkut tehtaalta
ja mallinahan oli 75...
tämänkin jälkeen näita tehtiin vielä viranomaisten käyttöön... :)

aikaa siis balttiarallaaa 10 vuotta tuosta.....ei niin vanha juttu kuin äkkisiltään luulisi.. :)
Oliko se näin vai oisko vanhaa Spideria jatkettu vähän pitempään, veikkaisin että Spider oli viimeinen valmistettu takavetoinen.
Mitä tulee yhteisiin pohjiin niin kuulemani mukaan Saab EI olisi enää jakamassa juuri sitä pohjaa mikä Alfaan tulee. Tuliko se liian kalliiksi vai mikä siinä oli.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

166 kirjoitti: Oliko se näin vai oisko vanhaa Spideria jatkettu vähän pitempään, veikkaisin että Spider oli viimeinen valmistettu takavetoinen.
Mitä tulee yhteisiin pohjiin niin kuulemani mukaan Saab EI olisi enää jakamassa juuri sitä pohjaa mikä Alfaan tulee. Tuliko se liian kalliiksi vai mikä siinä oli.
juu..onhan noita myyty vielä -93 vuonna mutta mielestäni varsinainen valmistus loppui ennen 75:sta...varma en tietenkään ole kun en tuohon spideriin ole niin perehtynyt mutta oikaiskoon se ken tietää asian oikean laidan.... :)

enpäs tiedä tuosta pohjalevystä sitten... vaikea ottaa kantaa kun ei ole faktaa tiedossa...huhujahan aina liikkuu :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

90 kirjoitti: juu..onhan noita myyty vielä -93 vuonna mutta mielestäni varsinainen valmistus loppui ennen 75:sta...varma en tietenkään ole kun en tuohon spideriin ole niin perehtynyt mutta oikaiskoon se ken tietää asian oikean laidan...
CARFin Pienen Punaisen Kirjan mukaan takavetoisen Spiderin valmistus loppui vuonna vasta 1994 (kuvassa viimeisin versio) ja 75:n vuonna 1992.

Ja ketjun varsinaisesta aiheesta: Mirafiorin postaamat kuvat näyttävät mielestäni oikein hyviltä. Keula Brerasta/156 Giugiarosta ja ahteri GT:stä - ei pöllömpi kombinaatio. Mutta harvoinpa nuo nettiennakot paikkaansa pitävät - varsinkin jos kyseiset hahmotelmat ovat leijailleet bittiavaruudessa jo pitkäänkin.

Kova homma on muotoilijoilla edessä joka tapauksessa; (miltei) täydellistä on paha parantaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Vittorio Jano kirjoitti: CARFin Pienen Punaisen Kirjan mukaan takavetoisen Spiderin valmistus loppui vuonna vasta 1994 (kuvassa viimeisin versio) ja 75:n vuonna 1992.

do diih ..
jos tuossa carfin kirjassa vain oikeaa tietoa on niin sitten olkoon
näin... 8)

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Alfa 158 tulee käyttämään gm:n premium pohjalevyä(tästä johtuu projektin myöhästyminen, piti tulla ensin epsilon-levylle(vectra)), joka alunperin oli tarkoitettu myös saabille, joka kuitenkin lopulta vetäytyi hankkeesta. Malli on todellakin etuvetoinen, mutta nelivetomahdollisuus tulee jossain vaiheessa... lohtuna mainittakoon, että 166:n seuraaja on näillä näkymin TAKAvetoinen vuonna 2006(sedan, villa d´este coupe, sw, ja villa d´este cabrio!) ja 158:n seuraaja myös...
158 pituus on noin 465cm kasvua 20cm, akseliväli peräti 280cm...
muotoilu noudattaa tosiaan giugiaron brera-konseptin linjoja...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Sivujuonteena: 158:sta tulee liian kookas kilpa-autoksi... kuitenkin huhujen mukaan Autodelta tullee siirtymään 2005 156:n seuraajaan ETCC:ssä. Vai lopettaako tehdas kilpailun touring car tasolla ja siirtyy DTM:ään?!? Kyllähän maailmaan huhuja sopii ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

BSTR kirjoitti:Sivujuonteena: 158:sta tulee liian kookas kilpa-autoksi... kuitenkin huhujen mukaan Autodelta tullee siirtymään 2005 156:n seuraajaan ETCC:ssä. Vai lopettaako tehdas kilpailun touring car tasolla ja siirtyy DTM:ään?!? Kyllähän maailmaan huhuja sopii ;)
jeps..tuosta DTM:ään paluusta on pyörinyt huhuja... :-D

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Vaikuttaisi siltä, että 156:n seuraajasta tulee aiemmista huhuista huolimatta 157, eikä 158. Fiat Auto SpA on kaikessa hiljaisuudessa rekisteröinyt lokakuun 2003 kuluessa Yhdysvalloissa tavaramerkit Alfa 148, 157 ja 167... (158 ja 168 ovat yhä rekisteröimättä.)

Ohessa USPTO:n (eli rapakon takaisen patentti- ja tavaramerkkiviraston) tiedot 157:sta:

Typed Drawing
Word Mark ALFA 157
Goods and Services IC 012. US 019 021 023 031 035 044. G & S: Motor vehicles, coachworks, ski-racks, seat covers and wheel covers; windscreen-wipers, shock absorbers, wheel rims, ornamental hub-caps, safety belts, tires, roof racks, wheels, doors for motor vehicles
Mark Drawing Code (1) TYPED DRAWING
Serial Number 78309844
Filing Date October 6, 2003
Current Filing Basis 1B
Original Filing Basis 1B
Owner (APPLICANT) Fiat Auto S.p.A. SOCIETA PER AZIONI ITALY Corso Giovanni Agnelli, 200 10135 Torino ITALY
Attorney of Record Albert Robin
Type of Mark TRADEMARK
Register PRINCIPAL
Live/Dead Indicator LIVE

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

BSTR kirjoitti:Sivujuonteena: 158:sta tulee liian kookas kilpa-autoksi... kuitenkin huhujen mukaan Autodelta tullee siirtymään 2005 156:n seuraajaan ETCC:ssä. Vai lopettaako tehdas kilpailun touring car tasolla ja siirtyy DTM:ään?!? Kyllähän maailmaan huhuja sopii ;)
Myös uudessa AutoItaliassa spekuloitiin DTM-kortilla.

Auto kasvaa, tehot kasvavat - samalla taitaa kasvaa myös se hinta aivan uudelle tasolle...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

158 korvaa muuten myös 166:n.... sen tuotanto päättyy jo syksyllä 2005... Varsinainen edustusauto (Berlina sportiva) tulee tuotantoon 2007...sen auton pituus on sitten jo lähes viisi metriä...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:158 korvaa muuten myös 166:n.... sen tuotanto päättyy jo syksyllä 2005... Varsinainen edustusauto (Berlina sportiva) tulee tuotantoon 2007...sen auton pituus on sitten jo lähes viisi metriä...
Lisää tulevaisuuden povausta italiaspeedin malliin:

2004
-8C COMPETIZIONE (definitive design at Geneva, commercial in autumn, 480hp, 600Nm)
-156 GTAM AUTODELTA (3.5 V6 300bhp, AWD or 4WD)

2005
-147 GTAM AUTODELTA (3.6 V6 JTS 340hp, 4wd, late 2005)
-158 (debut at Geneva, Premium platform, from April on sale)
-158 SPORTWAGON (presentation at Geneva, on sale in autumn)
-BRERA (presentation at Geneva, debut in September)

2006
-148 (Compact platform, in May 3p version, then 5p, 430cm long)
-SPORTCROSS (Crossover based on Premium-Luxury platform, 4x4 and transaxle, 490cm)
-8C SPIDER
-SPIDER (open version of Brera)
-KAMAL (based on 148)
-TZ3 (supercar on 8C platform designed by Zagato, higher specification, with V12 Ferrari and over 600hp)

2007
-168 (5 metres, Premium-Luxury platform, transaxle and 4WD)
-VILLA D'ESTE (elegant coupè based on 168)

2008
-SPRINT (Coupè version of 148)
-MINI SPIDER (Spider version of Sprint)
-VILLA D'ESTE CABRIO

Aikamoisia visioita. Hyvä jos puolet noista menee oikein.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

8C ei tule tänä vuonna myyntiin, uutuudet ovat 147&156Gtam 4x4 ja 147 restyling kesän kynnyksellä tältä vuodelta...156Gtam on muuten Limited Edition...
mutta ensi vuonna vasta tapahtuukin...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:158 korvaa muuten myös 166:n.... sen tuotanto päättyy jo syksyllä 2005... Varsinainen edustusauto (Berlina sportiva) tulee tuotantoon 2007...sen auton pituus on sitten jo lähes viisi metriä...
Lisää tulevaisuuden povausta italiaspeedin malliin:

2006
-148 (Compact platform, in May 3p version, then 5p, 430cm long)
148 on muuten tuon muukaan pituudeltaan lähempänä 156:ta kuin 147:aa.

Olen jonkun aikaa aavistellut että vaivaakohan Alfaa jonkinlainen pöhötystauti kun mitat, painot ja sylinteritilavuudet näyttävät järjestään olevan kasvussa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

HR kirjoitti: ...
Olen jonkun aikaa aavistellut että vaivaakohan Alfaa jonkinlainen pöhötystauti kun mitat, painot ja sylinteritilavuudet näyttävät järjestään olevan kasvussa.
Ehkäpä tarve erottautua Fiatista ja valmistautuminen jo lykättyyn USA:n markkinoille paluuseen vaativat tuota. Alfa on kallis auto, joten sen pitää olla sen kokoinenkin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

kaikki merkit kasvattavat mallejaan, se on ihan luonnolista....mutta 156 on nykyään kooltaan enemmän C- kuin D-luokan auto......

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Joo vuonna 2014 julkaistaan Smartin 4WD Sportsvagon :wink:
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mirafiori kirjoitti:kaikki merkit kasvattavat mallejaan, se on ihan luonnolista...
Johtuu terrorismista, sanon minä, isommalla autolla haetaan turvallisuuden tuntua. Ajan henki.

Taloudellisen nousun aikana mennään niin kovaa seuraamuksista välittämättä jotta ajetaan avoautolla ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin