Alustaremppaa
Valvoja: Moderators
Alustaremppaa
Eli alustaremppaa talvi iltojen iloksi/suruksi suunnitteilla,joten onko tarvikeosana ostamanne etuvarret (ylä ja ala) kestäneet aivan hyvin? Etualavarsiinhan tulee vissiin orkkispuslat mukana,ei liene syytä vaihtaa esim.jäykempiä tilalle? Takapäänhän saa hoidettua pelkillä puslien vaihdolla,kun keulan tapaan ei mitään kiinnivalettuja osia oo kuten ne pallonivelet... Saako nuo takapuslat puristettua pois/paikoilleen ihan kotikonstein vai onko juostava varret kainalossa jonnekkin pajalle prässiin? Lisätäänpä sen verran kun tuli heikan sivuilla käytyä,niin takapoikittaiset maksaa 23e/kpl. puslineen,onko siis kannatusta asentaa puslia vanhoihin varsiin??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Re: Alustaremppaa
Eli alustaremppaa talvi iltojen iloksi/suruksi suunnitteilla,joten onko tarvikeosana ostamanne etuvarret (ylä ja ala) kestäneet aivan hyvin?
Mulla ainakin on (vielä) kestänyt hyvin kun keväällä tukivarret vaihdoin.
Etualavarsiinhan tulee vissiin orkkispuslat mukana,ei liene syytä vaihtaa esim.jäykempiä tilalle?
Joo puslat tulee valmiiksi kiinnitettynä varteen
Takapäänhän saa hoidettua pelkillä puslien vaihdolla,kun keulan tapaan ei mitään kiinnivalettuja osia oo kuten ne pallonivelet... Saako nuo takapuslat puristettua pois/paikoilleen ihan kotikonstein vai onko juostava varret kainalossa jonnekkin pajalle prässiin?
Saa ne kotona vaihdettua jos omistaa työkaluja ja hieman kikkailumieltä. Prässi varsin mukava työkalu tohon hommaan. Ja pitkittäisen tukivarren pohjaan tulevaa "isoa puslaa" ei saa vaihdettua erikseen, se tulee vain varren mukana. Mulla ainaki oli se aivan mureaa kumea ja löysä ku mikä.
Lisätäänpä sen verran kun tuli heikan sivuilla käytyä,niin takapoikittaiset maksaa 23e/kpl. puslineen,onko siis kannatusta asentaa puslia vanhoihin varsiin??
Ihan kuinka ite parhaaksi näkee, mutta suosin ostamaan suoraan tukivarret ellet sitten ole laittamassa vanhoihin powerflexejä.
Mulla ainakin on (vielä) kestänyt hyvin kun keväällä tukivarret vaihdoin.
Etualavarsiinhan tulee vissiin orkkispuslat mukana,ei liene syytä vaihtaa esim.jäykempiä tilalle?
Joo puslat tulee valmiiksi kiinnitettynä varteen
Takapäänhän saa hoidettua pelkillä puslien vaihdolla,kun keulan tapaan ei mitään kiinnivalettuja osia oo kuten ne pallonivelet... Saako nuo takapuslat puristettua pois/paikoilleen ihan kotikonstein vai onko juostava varret kainalossa jonnekkin pajalle prässiin?
Saa ne kotona vaihdettua jos omistaa työkaluja ja hieman kikkailumieltä. Prässi varsin mukava työkalu tohon hommaan. Ja pitkittäisen tukivarren pohjaan tulevaa "isoa puslaa" ei saa vaihdettua erikseen, se tulee vain varren mukana. Mulla ainaki oli se aivan mureaa kumea ja löysä ku mikä.
Lisätäänpä sen verran kun tuli heikan sivuilla käytyä,niin takapoikittaiset maksaa 23e/kpl. puslineen,onko siis kannatusta asentaa puslia vanhoihin varsiin??
Ihan kuinka ite parhaaksi näkee, mutta suosin ostamaan suoraan tukivarret ellet sitten ole laittamassa vanhoihin powerflexejä.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alustaremppaa
Osta Heikalta, Motonetin koiranluu korkkasi alta vuoden edessä,Silvio kirjoitti: Lisätäänpä sen verran kun tuli heikan sivuilla käytyä,niin takapoikittaiset maksaa 23e/kpl. puslineen,onko siis kannatusta asentaa puslia vanhoihin varsiin??
takana toinen kuivui ja rupesi natisemaan(rasvalla vielä saatiin henkiin)..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Itseasiassa ne on paljon helpompi laittaa kuin orggis puslat, kun ne kasataan osistaSilvio kirjoitti:Joo enköhän osta kokonaiset varret kaikkiin,tuskinpa noista powerflexeistä tavalliseen käyttöön paljon hyötyä on,turhaa kiroilua taitaa asentaessa vaan aiheuttaa..
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Sain sellaista infoa että nuo powerflexit kävisivät vain alkup.tukivarsiin,eli jos uuden pallonivelen haluaa niin flexit täytyy unohtaa.. Onko näin? Joutuuko kovastikkin rälläkkää heiluttelemaan alavarsien+takapään varsien kanssa vai onko lähteneet ihan kivuttomasti irti? Eikös muuten tuo etualavarressa oleva iskarinpohjan pusla,siis se johon hevosenkenkä kiinnittyy,joudu aikalailla kovimmalle rasitukselle varsinkin jäykemmän alustan kanssa? Siihenhän kohdistuu kuitenkin koko kulman paino....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Ei oo vielä päässy purkamaan,mutta mitä veikkaatte näin etukäteen alapallonivelten kunnosta kun metrejä on 146tkm? Oisko toiveita selvitä pelkkien puslien vaihdolla,ja miten noitten alapallojen kunnon vois näppituntumalla todeta? Kolinaa ei ainakaan tunnu niistä tulevan,ja katsastuksesta meni vasta läpi ilman moitteita. Ajossa silti huomaa ettei puslat ole ihan timmissään..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Saako tuo takapitkittäisvarsi antaa yhtään periksi,vai kuuluuko olla täysin jämpti? Kun ottaa napa-asetelmasta kiinni ja vääntelee pitkittäissuunnassa,niin antaa jonkin verran periksi.Onko normaalia? Poikittaissuunnassa ei tunnu käsin vääntelemällä väljyyttä.Jos takapään suhteen selviäis pelkkien pitkittäisten vaihdolla...?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt en muista millaisessa paikassa se on, mutta jos sinne pääsee porakoneella niin näppärä irroitus tapa on lähtee poraamaan sinne ulkokehälle, kun oot saanut muutaman reiän, laitta pakki päälle ja yritä saada terä pyörimään vastapäivään ulkokehällä, tällöin kumi irtoaa vulkonainnista ja pulpahtaa terän pyöriessä pihalle. Teriä saattaa mennä poikki, sopiva koko voisi olla vaikka 5mm. Jäljellä jääneeseen metalliholkkiin voi vaikka sahata rautasahalla viillon ja lyödä tämän jälkeen tuurnalla sen irti.
Kiitos vinkistä! Se toimi tosi hyvin!
Vielä pitäisi vaihtaa eteen alatukivarsi, lähteekö toi jarrupaletti kokonaisena tuosta edestä pois vai pitääkö purkaa palat, levy, satula jne. kaikki erikseen irti?
Ja tarviiko siitä muuta purkaa pois tieltä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Harrastaminen on hauskaa!
Vielä pitäisi vaihtaa eteen alatukivarsi, lähteekö toi jarrupaletti kokonaisena tuosta edestä pois vai pitääkö purkaa palat, levy, satula jne. kaikki erikseen irti?
Ja tarviiko siitä muuta purkaa pois tieltä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Harrastaminen on hauskaa!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jarrut lähtee aikas näppärästi. Ota jarrusatulan kaksi kiinnityspulttia pyörännavasta irti, tän jälkeen hieman vääntelet satulaa niin että mäntä painuu vähän sisään, tämän jälkeen saat vedettyä satulan sivuun. Älä jätä sitä roikkumaan jarruputken varaan vaan laita vaikka nippusiteellä jouseen kiinni.
Jarrulevyä ei välttämättä tarvitse irroittaa, mutta lähtee toki helposti irti ja saa sillä vähän työskentelytilaa lisää. Ne jarrulevyn pienet kiinnityspultit voi olla tiukassa, kannattaa melkein avata vielä siinä vaiheessa kun pystyt jarrulla pitään levyä paikallaan.
Nyt en ole ihan varma lähtikö alatukivarsi irroittamatta vetaria, mutta voi olla että joudut ottamaan vetarin mutterin irti. Jos tarvii niin sekin lähtee parhaiten vielä siinä vaiheessa kun pystyy jarrulla pistään hanttiin.
Noin niinkuin yleisesti 156:sen alatukivarren vaihto ei ole mikään kauhean helppo nakki, mutta rohkeasti vaan harrastamaan
Jarrulevyä ei välttämättä tarvitse irroittaa, mutta lähtee toki helposti irti ja saa sillä vähän työskentelytilaa lisää. Ne jarrulevyn pienet kiinnityspultit voi olla tiukassa, kannattaa melkein avata vielä siinä vaiheessa kun pystyt jarrulla pitään levyä paikallaan.
Nyt en ole ihan varma lähtikö alatukivarsi irroittamatta vetaria, mutta voi olla että joudut ottamaan vetarin mutterin irti. Jos tarvii niin sekin lähtee parhaiten vielä siinä vaiheessa kun pystyy jarrulla pistään hanttiin.
Noin niinkuin yleisesti 156:sen alatukivarren vaihto ei ole mikään kauhean helppo nakki, mutta rohkeasti vaan harrastamaan
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
No voi perskeles. Täytyy kikkailla jostain toi gumi (tai joku vastaava) ku korjaamolla sanottiin, että pelkkä kumi riittäis kun siinä alatukivarren nivelessä ei oo vielä välystä.
Oli muuten mitä ilmeisimmin alkuperäiset etuylätukivarret (trw) jotka eilen vaihdettiin vema merkkisiin tarvike osiin. 92tkm on mittarissa, joten hyvin olivat kestäneet. Kolina tosin alkoi jo 85tkm kohdilla.
Pajalla lisättiin vielä rasvaa sinne uusien tukivarsien kumin alle. Asentaja sanoi, ettei siellä ollut juuri ollenkaan rasvaa!
Oli muuten mitä ilmeisimmin alkuperäiset etuylätukivarret (trw) jotka eilen vaihdettiin vema merkkisiin tarvike osiin. 92tkm on mittarissa, joten hyvin olivat kestäneet. Kolina tosin alkoi jo 85tkm kohdilla.
Pajalla lisättiin vielä rasvaa sinne uusien tukivarsien kumin alle. Asentaja sanoi, ettei siellä ollut juuri ollenkaan rasvaa!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Tuosta ylätukivarren puslan rasvaamisesta. mihinkä sitä öljyä nyt sillä neulalla ruuttaan? Pystyykö hoitamaan kun pyörä on kiinni? Autohan on kuitenkin melkoinen maasturi.
Elikkäs tuosta kumistako tehdään niiinku neulatyyny? Tuntuu siltä että ei voi toimia. Jokuhan kertoi löysänneensä tuota pitkää pulttia, mutta sen jälkeenhän tuo ei enää toimi niinkuin pitää eli pusla ei jousta, vaan pusla pyörii tuossa pultin päällä. Eli joustaa väärästä välistä. Kyllähän se tietysti aikansa menee.
Elikkäs tuosta kumistako tehdään niiinku neulatyyny? Tuntuu siltä että ei voi toimia. Jokuhan kertoi löysänneensä tuota pitkää pulttia, mutta sen jälkeenhän tuo ei enää toimi niinkuin pitää eli pusla ei jousta, vaan pusla pyörii tuossa pultin päällä. Eli joustaa väärästä välistä. Kyllähän se tietysti aikansa menee.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jos sinulla on uusi varsi niin tuonne valkoisen suojan alla olevan kumin sisään kannattaa kurkata, että siellä on rasvaa, jos ei ole tai on niukasti niin lisää. Älä paina neulalla läpi vaan avaa kumin kiinnityslankaa ja siirrä kumia sisään.
Jos sinulla on autossa kiinni oleva vanha varsi niin sille ei kauheesti ole tehtävissä, voihan sitäkin vähän yrittää raottaa ja painaa rasvaa, mutta se ei välttämättä onnistu niinkuin ajattelisi. Kitinään voi hetkellisesti auttaa jonkun öljyn painaminen ruiskulla kumin läpi. Jos kolisee ja on väljää niin sitten varsi vaihtoon.
Jos sinulla on autossa kiinni oleva vanha varsi niin sille ei kauheesti ole tehtävissä, voihan sitäkin vähän yrittää raottaa ja painaa rasvaa, mutta se ei välttämättä onnistu niinkuin ajattelisi. Kitinään voi hetkellisesti auttaa jonkun öljyn painaminen ruiskulla kumin läpi. Jos kolisee ja on väljää niin sitten varsi vaihtoon.