GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Valvoja: Moderators
GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Tervehdys,
autokuume on taas iskenyt, ja yritän tässä samalla ajatella järkevästi seuraavan auton merkkiä ja ominaisuuksia. Asustelen ulkomailla vielä noin vuoden ajan ja nyt se auto sitten pitäisi hankkia kun muuttoautona sitten auto pitäisi tuoda. Budjetti autoa varten on 20k€, ja Saksasta näyttäis saavan esim. Alfa GT 1.9 JTD M-Jet Distinctive -05 noin 30t kilometreillä noin 19000 euron hintaan. Naapurilla on samanlainen, mutta -07, 18" GTA vanteilla... pieni naapurikateus tässä kohta herää
Toinen vaihtoehto olisi sitten BMW:n 120d.. ei tietenkään ihan yhtä sporttisen näköinen mutta muuten varma peli.
En ole aikaisemmin Alfaa omistanut, mutta äidilläni on 156 1.8 T Spark ja siinä tuntuu olevan ties minkälaista pikku sähkövikaa, airbagin varoitusvalon syttymistä ja tyhjäkäynnin vaeltamista, mitkä lienee mallin tyyppivikoja..
Nyt kiinnostaakin minkälaisiin vuosittaisiin huolto ym. kustannuksiin tuon auton kanssa sitten pääsee? Ja miten tuon tehtaan takuun kanssa, miten Delta-Auto suhtautuu ulkomailta tuotuun GT:hen, joka on vielä 1.9 JTD koneella jota Suomeen ei ole edes tuotu. Lienee varmaan kuitenkin lähes sama kone kuin 147:ssa?
Kommentteja kiitos =)
autokuume on taas iskenyt, ja yritän tässä samalla ajatella järkevästi seuraavan auton merkkiä ja ominaisuuksia. Asustelen ulkomailla vielä noin vuoden ajan ja nyt se auto sitten pitäisi hankkia kun muuttoautona sitten auto pitäisi tuoda. Budjetti autoa varten on 20k€, ja Saksasta näyttäis saavan esim. Alfa GT 1.9 JTD M-Jet Distinctive -05 noin 30t kilometreillä noin 19000 euron hintaan. Naapurilla on samanlainen, mutta -07, 18" GTA vanteilla... pieni naapurikateus tässä kohta herää
Toinen vaihtoehto olisi sitten BMW:n 120d.. ei tietenkään ihan yhtä sporttisen näköinen mutta muuten varma peli.
En ole aikaisemmin Alfaa omistanut, mutta äidilläni on 156 1.8 T Spark ja siinä tuntuu olevan ties minkälaista pikku sähkövikaa, airbagin varoitusvalon syttymistä ja tyhjäkäynnin vaeltamista, mitkä lienee mallin tyyppivikoja..
Nyt kiinnostaakin minkälaisiin vuosittaisiin huolto ym. kustannuksiin tuon auton kanssa sitten pääsee? Ja miten tuon tehtaan takuun kanssa, miten Delta-Auto suhtautuu ulkomailta tuotuun GT:hen, joka on vielä 1.9 JTD koneella jota Suomeen ei ole edes tuotu. Lienee varmaan kuitenkin lähes sama kone kuin 147:ssa?
Kommentteja kiitos =)
Hienoa. Toivottavasti saadaan pian käyttökokemuksia, kiinnostaa myös riittääkö tuon 1.9 JTD:n 150hp/305Nm tehot liikuttamaan autoa tarpeeksi vai onko edessä samantien matka pajalle chipattavaksiAlfissimo kirjoitti:Yksi otsikon mukainen auto on maahan tuotu foorumilaisen toimesta. Toistaiseksi omistaja on kuulemma ollut tyytyväinen, ihan kokonaisen viikon ajan on kerinnyt ajelemaan . Kertokoon itse lisää kokemuksia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Ei tunnu Penarinkaan varmuus olevan ihan sataprosenttista.tomppah kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi sitten BMW:n 120d.. ei tietenkään ihan yhtä sporttisen näköinen mutta muuten varma peli.
Yhdellä tutulla on juuri tuollainen 120d M-sport paketilla, ostettu esittelyautona vuonna 2005 eli juuri loppui takuu. Nyt se alkaa ensimmäistä kertaa mennä suunnilleen suoraan kun pyöränkulmat säädettiin, olivat melkein kaikki arvot tehtaan jäljiltä punaisella. Jarrupoljin on uudesta asti harrastanut sitä että "kivettyy" välillä, jarrutehostin vaihdettiin takuuseen mutta ei auttanut. Nyt takuun loputtua alkaa lisätutkimuksille tulla hintaa. Lisäksi ensimmäinen pyöränlaakeri on menossa, ovitiivisteet irtoilevat, maalaus ei ole kaikinpuolin ihan onnistunut ja muutamista paikoista alkaa näkyä merkkejä ruostumisesta.
Omistaja on pemarimies henkeen ja vereen, ja on tähän asti aina ajanut vanhoilla vehkeillä. Nyt kokemus uudesta ja kohtuullisen kalliista autosta vetää vähän katkeraksi.
- Epäkelpokeräilijä -
Mukava kuulla, että en ole ainoa tuollaisten ajatusten kanssa, urheilullisen tyylinen auto riisselillä.
Itse en kyllä arvosta tuota 1-sarjan bemua, eikä ole ainakaan meikäläiselle vaihtoehto. Se on enemmänkin vaihtoehto 147:lle? Lisäksi ykkössarja on mielestäni ylihinnoiteltu... ei juurikaan hintaeroa kolmossarjaan, mutta laatuvaikutelmassa ja materiaalivalinnoissa suurempi ero.
Jos hakisin auton esim. Saksasta, olisivat mielenkiintoisimmat vaihtoehdot 156 2,4D SW, GT 1,9D tai 320 DA (farkku, vanhakorinen)
- 156:ssa olisi voimaa, ulkonäköä ja kohtuullisesti käytännöllisyyttä
- GT olisi harvinaisempi ja hyvännäköinen. Käytännöllisyydestä joutuisi tinkimään ja karmittomat sivuikkunat tökkii...
- Baijerilainen olisi enemmän suuren yleisön mieleen (helpompi jälleenmyydä?), automaatti sopii dieseliin enemmän kuin mihinkään muuhun, takaveto, jakopää ketjulla...
Tuohan on niin suhteellista. Jollekin ei riitä mikään. Liikuttaahan sama motti esim. 156:sta ihan kohtuullisesti, kuitenkaan ei kaikkien mielestä.
Itse en kyllä arvosta tuota 1-sarjan bemua, eikä ole ainakaan meikäläiselle vaihtoehto. Se on enemmänkin vaihtoehto 147:lle? Lisäksi ykkössarja on mielestäni ylihinnoiteltu... ei juurikaan hintaeroa kolmossarjaan, mutta laatuvaikutelmassa ja materiaalivalinnoissa suurempi ero.
Jos hakisin auton esim. Saksasta, olisivat mielenkiintoisimmat vaihtoehdot 156 2,4D SW, GT 1,9D tai 320 DA (farkku, vanhakorinen)
- 156:ssa olisi voimaa, ulkonäköä ja kohtuullisesti käytännöllisyyttä
- GT olisi harvinaisempi ja hyvännäköinen. Käytännöllisyydestä joutuisi tinkimään ja karmittomat sivuikkunat tökkii...
- Baijerilainen olisi enemmän suuren yleisön mieleen (helpompi jälleenmyydä?), automaatti sopii dieseliin enemmän kuin mihinkään muuhun, takaveto, jakopää ketjulla...
tomppah kirjoitti:... kiinnostaa myös riittääkö tuon 1.9 JTD:n 150hp/305Nm tehot liikuttamaan autoa tarpeeksi vai onko edessä samantien matka pajalle chipattavaksi
Tuohan on niin suhteellista. Jollekin ei riitä mikään. Liikuttaahan sama motti esim. 156:sta ihan kohtuullisesti, kuitenkaan ei kaikkien mielestä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oot asian ytimessä. 156 2.4 20v SW on itsellä ykkösvaihtoehto seuraavaksi autoksi, sitten joskus. Kaverilla oli tuollainen E46 320d farkku ja kelpo peli sekin, perusvarusteisena aika vaatimaton mutta sopivilla optioilla kelpaisi hyvinkin. Ja GT... Hieno peli, mutta on varmaan odotettavissa sama efekti kuin 1.8 GTV:llä: "Makee auto! Mikä kone tossa on? Aijaa."R@gdoll kirjoitti:mielenkiintoisimmat vaihtoehdot 156 2,4D SW, GT 1,9D tai 320 DA (farkku, vanhakorinen)
- Epäkelpokeräilijä -
Re: GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Joo, kyllä näitä maanantaikappaleita tuntuu aina riittävän automerkistä riippumatta... ei siinä auta muu kuin toivoa että itselle osuisi aina mahdollisimman hyvä yksilöScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Ei tunnu Penarinkaan varmuus olevan ihan sataprosenttista.
Tuo kyseinen E46 320d on käynyt myös mielessä, sedanina kuitenkin, kaverilla on juuri kyseinen E46 320d ja toisella kaverilla on 330d, hienoja pelejä, mutta jotenkin henkilökohtaisesti en lämpeä enää "noin vanhalle korimallille" kun autoa on jo tehty vuodesta 1998. Tuo uudempi E90 320d olisi hieno peli, mutta menee yli budjetin, varsinkin kun ei mitään karvalakkimallia sitten viitsisi ostaa... ja tuosta GT:stä, samaa mieltä, kyllä tuon näköisessä autossa ainakin se 200 pollea pitäis ollaScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Oot asian ytimessä. 156 2.4 20v SW on itsellä ykkösvaihtoehto seuraavaksi autoksi, sitten joskus. Kaverilla oli tuollainen E46 320d farkku ja kelpo peli sekin, perusvarusteisena aika vaatimaton mutta sopivilla optioilla kelpaisi hyvinkin. Ja GT... Hieno peli, mutta on varmaan odotettavissa sama efekti kuin 1.8 GTV:llä: "Makee auto! Mikä kone tossa on? Aijaa."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Toinen vaihtoehto on ostaa Japanissa valmistettu japanilainen.tomppah kirjoitti: Joo, kyllä näitä maanantaikappaleita tuntuu aina riittävän automerkistä riippumatta... ei siinä auta muu kuin toivoa että itselle osuisi aina mahdollisimman hyvä yksilö
Samaa mieltä. Nykyistä edeltävät 300- ja 500-sarjalaiset näyttävät tänä päivänä ikäistään vanhemmilta.sama kirjoitti: mutta jotenkin henkilökohtaisesti en lämpeä enää "noin vanhalle korimallille" kun autoa on jo tehty vuodesta 1998.
Mutta jäädään venailemaan GT JTD:n omistavan forumilaisen kommentteja.
Re: GT:n (1.9 JTD) hankinnasta
Ei muuten ole kovin laaja valikoima suomessa myynnissä nykyisin. Taidetaan tehdä euroopan kehitysmaissa suurin osa euroopan myyntiin tulevista japskeistakin tänä päivänä... TMssä oli joskus luetteloitu eri auto merkkien/mallien valmistusmaat, karua luettavaaVittorio Jano kirjoitti: Toinen vaihtoehto on ostaa Japanissa valmistettu japanilainen.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Lueskelin tuossa Alfaowner.comin GT-foorumia, jossa oli havaittu jo 2 tapausta, toisessa GT JTD:n jakohihna oli mennyt poikki 77tkm:ssä ja toisessa oli 98tkm alla, ja Alfan virallinen vaihtoväli näihin JTD-moottoreihin oli käsittääkseni 120tkm! Tyypin mukaan Alfan asiakaspalvelu oli sanonut että tämä 120tkm vaihtoväli on muuttumassa 60tkm vaihtoväliksi myöskin.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... ilure.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... e-2-a.html
Tuo olisi sitten ilmeisesti hyvä huomioida käytettyä Alfaa ostettaessa että remelit on vaihdettu.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... ilure.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... e-2-a.html
Tuo olisi sitten ilmeisesti hyvä huomioida käytettyä Alfaa ostettaessa että remelit on vaihdettu.
GT JTD löytyy siis meidän pihasta. Ei ollut mitään mahdollisuutta estää mammaa hommaamasta autoa... Parhaani yritin, muttei se riittänyt tälläkään kertaa.
Samat ongelmat (tyyppivika) on havaittu kuin muissakin Alfoissa: poskilihakset väsyvät jatkuvasta jännityksestä!!!
GT liikkuu todella herkästi pikkudieseliksi, ei tarvetta lastutella. Eikä se nelossoundikaan häiritse.
Meteliä on toki enemmän kuin 166:ssa, mutta niin pitääkin.
Jos nyt pitäisi itselle auto ostaa, niin se olisi varmasti GT JTD!
Suosittelen!
Samat ongelmat (tyyppivika) on havaittu kuin muissakin Alfoissa: poskilihakset väsyvät jatkuvasta jännityksestä!!!
GT liikkuu todella herkästi pikkudieseliksi, ei tarvetta lastutella. Eikä se nelossoundikaan häiritse.
Meteliä on toki enemmän kuin 166:ssa, mutta niin pitääkin.
Jos nyt pitäisi itselle auto ostaa, niin se olisi varmasti GT JTD!
Suosittelen!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
159 ja 147 ovat alustaltaan tyrnempiä kuin 156 ainakin V 6:na .
159 tuntuu olevan ainakin toistaiseksi viaton peli - tiedä sitten kun rupee kilometrit lähestyyn 100.000. Nyt on kokemusta vajaasta 30tkm 159 2.2 ja 147 2.0 Sele 33 tkm molemmat 2006 mallia ja reilu puolet kilometreistä meidän ajamia. 147 kuluttaa edelleen öljyä, sama kokemus kaikista Alfan 1.6 - 2.0 koneista. Isommat ei ole öljyä syöneet.
Ajettiin 156:lla V 6 ja 147 1.6 100.000 molemmilla ilman mitään kummia ongelmia.
Itse pidän 147:aa nautittavampana ajaa kuin 156 normaalialustaisena ja muutenkin näppärä peli. Ei ihme , että vaimo tykkää.
159 oli vaan pakko saada - eikä kaduta ainakaan toistaseksi yhtään.
159 tuntuu olevan ainakin toistaiseksi viaton peli - tiedä sitten kun rupee kilometrit lähestyyn 100.000. Nyt on kokemusta vajaasta 30tkm 159 2.2 ja 147 2.0 Sele 33 tkm molemmat 2006 mallia ja reilu puolet kilometreistä meidän ajamia. 147 kuluttaa edelleen öljyä, sama kokemus kaikista Alfan 1.6 - 2.0 koneista. Isommat ei ole öljyä syöneet.
Ajettiin 156:lla V 6 ja 147 1.6 100.000 molemmilla ilman mitään kummia ongelmia.
Itse pidän 147:aa nautittavampana ajaa kuin 156 normaalialustaisena ja muutenkin näppärä peli. Ei ihme , että vaimo tykkää.
159 oli vaan pakko saada - eikä kaduta ainakaan toistaseksi yhtään.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6