Kiinnostaako miten AR lisävarustus muodostuu?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Kiinnostaako miten AR lisävarustus muodostuu?

Viesti Kirjoittaja alfista »

Itselleni on koko ajan ollut arvoitus se, millä varustuksella esim 156:set on myyty. Joissakin on cruise, joissanin jotain muuta ja miksi Suomi-varustus on jotain progression ja distinctiven väliltä? Ainakaan deltalta ei tähän ole saanut mitään vastausta.

Saksalaisessa hinta-arvio sivustossa nuo varusteet näkyvät täsmällisesti eriteltyinä. Varsinainen hinta-arvio näyttää olevan maksullinen?

http://www.schwacke.de/de/de/

Eli suomeen tuodaan yleensä ns. progression plus varusteisia pelejä. Jaha.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ja edelleen minua ihmetyttää miksi Suomeen ei voida tuoda Ti varusteltuja malleja. Onko se jonkinlainen maakohtainen varustelu=kaikki muut maat paitti Suomi?
Esimerkiksi Ti varusteltu 159 on todella maukas.
Samoin mobile.de:stä kun kattelee niin löytyy 147 Ti:tä, 156 Ti:tä mm. V6 bensana ja 2.4 kiisselinä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Asiakkaiden tarpeet unohtuvat kun maahantuoja ostaa autoeriä tarjouksesta. Sitä tulee, mitä sattuu olemaan.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Janne kirjoitti:Ja edelleen minua ihmetyttää miksi Suomeen ei voida tuoda Ti varusteltuja malleja. Onko se jonkinlainen maakohtainen varustelu=kaikki muut maat paitti Suomi?
Ihmettelin samaa. Maahantuojan edustajan mukaan koetetaan saada kaikista Alfa-malleista kasaan sellainen paketti jossa olisi Suomen olosuhteisiin mahdollisimman kattava (ja myyvä) kokonaisuus. Sitten istutaan iltaa ja neuvotellaan mihin hintaan tuon paketin saa tänne. Erikoismallit tulevat Suomessa suhteellisesti kalliimmaksi kuin muualle, erityisesti ne joissa on lisävarusteita. Nämä nostavat paketin hintaa enemmän kuin pelkkä auton kalliimpi hinta tekisi joten joko kaikkien mallien hintaa tulee hinata ylöspäin tai laittaa tuo ylimääräinen hintalappu sille erikoismallille.

Tästä johtuen Brerat/Spiderit/159Q4:t ovat kalliita. Ja tästä syystä Ti-malleja ei Suomeen ole tullut eikä ilmeisesti tule.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Yksi ongelma tehdasvarusteissa on myös Suomen korkea autovero. Jos autoon asennetaan tehtaalla joku lisävaruste kiinni, siihen tulee täysimääräinen autovero. Joskus 90-luvunloppupuolella, kun esim Vectroissa oli normaali DIN-kokoinen soitin, mutta näyttö oli integroitu kojelautaan erikseen, niin soittimet tuli irrallaan ja ne iskettiin maahantuojan toimesta kiinni autoihin, näin vältettiin autovero radion osalta. Sama oli aikanaan Bravo / Bravan ns. High radiossa. Tehtaalta tilatessa se maksoi luokkaa 4-5000 markkaa, joskus myöhemmin sitä myytiin varaosana hintaluokkaa 1500 markkaa.

Vastaa Viestiin