Teknisiä tietoja ahkeralle... 75 swappi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Pasi.H
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 17:21
Paikkakunta: Köyliö

Teknisiä tietoja ahkeralle... 75 swappi

Viesti Kirjoittaja Pasi.H »

Terse!!!
Olen taas parin vuoden tauon jälkeen astumassa alfa taivaaseen... ja pari juttua tulevan projektin tiimoilta tarvis selvitystä. Minulla on tallissa peruina menneiltä ajoilta 75 1.6 alfa, ja nyt olen sinne kampeamassa isompaa konetta. Mites 3.0 v6 eroaa jarrujen osalta (e/t) tonnikutosesta? Entäs navat, jousitus, laatikko ja perä? Onko jollakulla tietoa 3.0 koneen painosta? Ja eihän diesel 75:sta ole koskaan finlandiaan tuotu, mutta jos joku sen koneen painon tietäisi, niin olisin kiitollinen (tiedosta)...
Antakaas pliis vastauksia niin saan rojektin käyntiin.
Ps. Vaimo on jo ylipuhuttu... melkein ... tai siis se on työn alla... no hyvä on, lupasin sille sohvan ennen kuin aloitan tään ruuvailun. Ja tuolit.
:oops:
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tässäpä lyhyesti: eli vaihtoon menee KAIKKI koria lukuunottamatta..

moottorin lisäksi voimansiirto kokonaisuudessaan, pyörän navat, jarrut, jousitus jne..
joten projektin kanattavuutta kanattaa harkita tarkoin.. mutta jos harrastuksen vuoksi haluaa rakennella niin mikä ettei.. :)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

http://www.aref.fi/rekisteroidyt/rekist ... ot2004.htm

Yksi Diesel löytyy rekisteristä. Romikselta varmaan se toinen.

Täytyy kyllä sanoa - huh huh. Pitempää tietä onneen ei voi valita.

3.0-kone ei mielestäni paina mitään. Olen ennenkin tällä palstalla arvuutellut sitä painoa, joten arvailen taas suvereenisti - eilen tuli kantta nostettua. Kannet 20 kiloa kappale, lohko 15 kiloa, kampura ja männät päälle. Sanotaan vaikka 100 kiloa. No, 135, meneehän siinne yli 10 litraa syylarinestettä, 7 litraa öljyä ja niin edespäin. Mutta tuskinpa teikäläinen arvailuja kaipaa.

Pasi.H
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 17:21
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Pasi.H »

Olenkohan tullut oikeinymmärretyksi...
En nyt silti riisseliä ole sinne pellin alle tunkemassa vaan jotain ihan muuta. Se kiisselin paino kiinnostaa ihan vaan vertailumoottori mielessä, lopullinen tavoite on kaukana nokivasarasta. Ja ei kai nyt ihan KAIKKI mene vaihtoon... Napoihin, jarruihin ja lodjun sekä perän vaihtoihin olin jo varautunut, nyt tars, tai ainakin kiinnostais, ihan raakat faktat. Eli erot jarrulevyjen/satuloiden mitoissa/koossa, jousituksessa, perävälityksissä, vaihteistoissa etc... Tavoitemoottorin teho ei ole edes lähellä 3.0:n tehoja, vaan vääntöä saattaa tulla lisää. :?
Ps. Oliko se 3.0:n esitetty paino ihan vaan mutua, vai perustuuko johonkin tietoon? Kuulostaa kovin köykäiseltä...
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Joo, ihan mutua se paino. Palasina olen nostellut ja kokonaisena raahannut tallin lattialla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Pasi.H kirjoitti:Olenkohan tullut oikeinymmärretyksi...
En nyt silti riisseliä ole sinne pellin alle tunkemassa vaan jotain ihan muuta. Se kiisselin paino kiinnostaa ihan vaan vertailumoottori mielessä, lopullinen tavoite on kaukana nokivasarasta.

no ei tässä kukaan ole väittänytkään että diiseliä olet sinne tunkemassa.... :roll:

mutta asiaan..

jäähdytetyt etulevyt ja isommat satulat löytyvät malleista 75TS/V6/turbo ja mitat kaikissa samat,
normaalilevyjä kaytetty vain malleissa 1.6/1.8 ja 2.0 twincarburetor
tiiselistä en tiedä mitä ovat kayttäneet.
takasatulat samat kaikissa, levyissä sen sijaan eroja eli samat laikat kaasari malleissa ja erillaiset taas tehomalleissa TS,V6,turbo

alusta samoin helvetisti köykäisempi 1.6:ssa kallistuksen vakaajien ja vääntösauvojen suhteen..
mutta jos sitä roverin 3.5:sta kasia sinne hamuat niin 3.0 V6:n/turbon jarrujen ja alustan luulisi käyvän tuohon mitoitukseltaan..
tarkemmista mitoista ei allekirjoittanut tiedä mitään kun ei ole ikinä ollut tarvista mittoa noita..

välityksissä on myös eroja mallista riippuen...

täältä löytyy tietoa ainakin välityksista ja miksei muustakin:

http://www.alfa75.info/id473.htm

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ilmeisesti et ole eilisen teeren poikia autonrakentelussa. Pakko kuitenkin näyttää kuva omasta konehuoneestani - tsiigaa etenkin pakosarjan ja seinän välistä aluetta.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2300

:wink:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Myy se 1.6 ja osta joku hylsy twin spark. Paljon helpompi saada 3.0 keulalle (laillisesti) kun on samaa mallisarjaa... ainakin jos laitat Alfan koneen keulalle(?)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Seiska5mma kirjoitti:Ilmeisesti et ole eilisen teeren poikia autonrakentelussa. Pakko kuitenkin näyttää kuva omasta konehuoneestani - tsiigaa etenkin pakosarjan ja seinän välistä aluetta.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2300

:wink:
Ei varmaan kovin kauan maalit viihdy tossa pakosarjan tienoolla :)

Ja saattaa se sarja ottaa koriin kiinni kun oikein kaasua polkasee.. :?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei vakiosarjakaan järin kaukana pellistä ole :shock: Oliskohan sentti ilmaa välissä

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ihan pakko kysyä, että mitä järkeä on Alfa Romeo merkkisessä autossa jos siihen pitää kyhätä jonkun muun merkin moottori? Vaikka joku Toyota tekee nykyään ihan yhtä hienoja arkiauton (bensa)moottoreita kuin Fiat -konserni, niin eipä tulisi mieleen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Harrastuksen vuoksi? Melkein voisi kysyä että mitä järkeä on missään :shock: Kyllä noita seiskafemmoja riittää yhdelle roverin koneellekin, IMO.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, kyllä noista ykspisteäkäsistä tai sparkeistakin vielä joutaa jokunen tärvättäväksi. Alkuperäinen 75 Tbo tai V6 QV on sitten jo vähän toinen juttu.
- Epäkelpokeräilijä -

Pasi.H
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 17:21
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Pasi.H »

:-D Vai piisaa niitä "tärvättäviksi...", ei maar, ymmärrän toki kaikenlaisia mielipiteitä, mitä tulee autoihin joita ihan oikeasti harrastetaan tunteella. Ei olisi minullekaan tullut 15v. sitten pieneen mieleenkään survoa muuta kuin alfan tuotetta sinne pellin alle. Sittemmin olen muuttanut mieltäni monen asian suhteen, ja nyt ollaan liikkeellä ihan vaan ruuvailun ilosta. Jotain kuitenkin noissa italian rekkuleissa on, koskapa näköjään n. 5:n vuoden välein alkavat tunkea uniini. Se on totta, että aihiona valmiimpi olisi 75TS tai jopa 3.0, mutta kun tuo 1.6 on jo olemassa. Tietty jos olisi intoa, niin kai saksasta voisi löytää näitä aihioita edukkaasti, mutta en tiä, tuntuu työläältä. Kovin näytti ahtaalta toi seiska5mman konehuone, ja siitä syystä olenkin hommailemassa projektikonetta, että pääsis mittaileen ja sovitteleen. Kiitos linkistä sinne tekniikkasivulle 90, sieltä varmaan löytyy faktoja. Minulle on tauon jälkeen tullut tyhjiö näihin alfa asioihin, mutta luotan tämän palstan aktiivikävijöihin ja tulen jatkossakin utelemaan outoja. Ties vaikka pistäisin kuvia tulemaan jahka asiat etenevät. Ps. se sohva on jo melkein ostettu. :lol:
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No joo, olis pitänyt kirjoittaa "tärvättäviksi" :wink: En pistäisi kovasti pahakseni jos joku olisi yön aikana korvannut oman ykskuukan vaikka sillä Roverin kasilla.

Pistä ihmeessä kuvia tulemaan!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kuvia olisi kiva nähdä jahka saat projektin käyntiin joten laitappas sitten näköisälle kun niitä on... :)

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Ihan uteliaisuudesta, mitäs eroja tuossa tavallisessa kaksilitraisessa on alustan osalta sitten noihin ts:n yms? Eikös siinä kuitenkin vähän väkevämpää osaa ole kuin 1.6 motissa?

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Hmm... Itseäkin kiinnostais kuulla noista eroista. Mahtaakohan olla jarrut (ja olka-akselit) miten erilaiset TS:n ja 2.0 TC:n välillä? Mietin vaan että jos meinaan joskus tuolla omalla ropposella (1.6 TC) vielä joku kaunis päivä ajellakin oikeen, niin kenties ei olisi pöljempi idea laittaa isommat jarrut? Tuli meinaan peratessa vastaan aika huonokuntoiset etusatulat.

Mahtaako esim. TS:n satula olla miten erilainen kuin TC:n? Mielellään kuitenkin säilyttäisi tuon nelipulttisen navan kun on noita perinteisiä 4x98 vanteita jokunen sarja vanhastaan jemmassa. Ainakin tämän mukaan näyttäis olevan levyn halkaisija ja raideväli edessä sama.

Tulipa kalvettua vanhaa juttua esiin..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:jäähdytetyt etulevyt ja isommat satulat löytyvät malleista 75TS/V6/turbo ja mitat kaikissa samat,
normaalilevyjä kaytetty vain malleissa 1.6/1.8 ja 2.0 twincarburetor
tiiselistä en tiedä mitä ovat kayttäneet.
takasatulat samat kaikissa, levyissä sen sijaan eroja eli samat laikat kaasari malleissa ja erillaiset taas tehomalleissa TS,V6,turbo

alusta samoin helvetisti köykäisempi 1.6:ssa kallistuksen vakaajien ja vääntösauvojen suhteen..
Mites, mikä on tehokkain 75 mikä kelpaa leimalle verrokiksi? Onko se tuo 3.0 V6 QV (192hv)?

Eli 75:een saisi QV:n alustalla ja jarruilla LAILLISESTI n.230hv?

Onko QV:n alusta ja jarrut samat kuin "tavallinen" 3.0 V6, eli samat kuin TS?

sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?

.........kunhan funtsailen........ :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
...tai V6 Turbon, tosin ahdin pitäisi sijoittaa uudelleen kun sen paikka on 75:ssa varattu moottorin tuennalle.

Helpointa olisi kyllä ottaa perustaksi joku vanha 3.0 i.e., ei nekään sopivasti viallisena paljoa maksa ja niissä olisi koneen pitkittäin keikauttamiseen tarvittavat öljypohja, virranjakaja ja muut helyt jo valmiiksi.
alfa 156 v6 kirjoitti:.........kunhan funtsailen........
Niin oon minäkin funtsaillut, ja siihen se on valitettavasti jäänytkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
...tai V6 Turbon, tosin ahdin pitäisi sijoittaa uudelleen kun sen paikka on 75:ssa varattu moottorin tuennalle
No joo, myönnetään :P V6 Turbo kyllä oli mielessä, tosin isommilla kuutioilla kun GTV:ssä :wink:

Eli siis 3.0ie hakuseen jos siinä kerran alusta ja jarrut riittää tonne 230hv kieppeille 8)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei TS-kään tarvitse kai muuta kun vahvemman etuvakaajan. Jarruthan siinä on ihan samat. On vaan hiukan halvempi aihio.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On se Tessu halvempi ja siinä ei ole niitä hiton rumia ja painavia haitaripuskimia, mutta voipi joutua hankkimaan yllättävän monta pikkuosaa poikittaiskuutoseen ennen kuin sen saa sovitettua pitkittäin keulalle. Elimenluovuttajakoneen voi tietty ostaa erikseen mutta eroa on voimansiirrossakin, ainakin TS:n vetarin pultit on hoikemmat kuin kutosen ja kai sieltä sitten muutakin mitoituseroa löytyy.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Onhan siinä erija juu, mutta jos puhutaan katsastajan vaatimista eroista. Lisäksi mm. kytkin ja kardaani ovat erilaiset. TS:ssä tosin on tiheämpi perävälitys :wink:

edit:
Loppujen lopuksi taitaa olla ihan sama, mikä on aihio, kun kaikki menee kuitenkin uusiksi :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

alfa 156 v6 kirjoitti:Eli 75:een saisi QV:n alustalla ja jarruilla LAILLISESTI n.230hv?

Onko QV:n alusta ja jarrut samat kuin "tavallinen" 3.0 V6, eli samat kuin TS?

sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?

.........kunhan funtsailen........ :roll:
Eipähän se QV:n 192 enää miltään erikoiselta tunnu ja 156:sen kakspuolikkaan myötä on oppinut kaipaamaan lisää kierrosherkkyyttä. 24V on siis käynyt minunkin mielessä. Mutta en kyllä taida omaani alkaa muuttelemaan. Pitäisi vielä ostaa yksi lisää.

Ihan vaan funtsailen minäkin, kyllä se kiintiö on täynnä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän tuo 12-tappinen minusta vastaa kaasuun oikeinkin hyvin, se ei vaan tykkää kiertää kovin korkealle. Ainakaan ei-QV-versio.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Hepa kirjoitti:Loppujen lopuksi taitaa olla ihan sama, mikä on aihio, kun kaikki menee kuitenkin uusiksi :wink:
Aivan niin! :)

Voihan sen v6:n vaikka putkittaa ja stroukata 3.7:ksi ja ynnätä siihen turbolaaaderin ja 24v -kannen jos haluaa harrastaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On se Tessu halvempi ja siinä ei ole niitä hiton rumia ja painavia haitaripuskimia, mutta voipi joutua hankkimaan yllättävän monta pikkuosaa poikittaiskuutoseen ennen kuin sen saa sovitettua pitkittäin keulalle.
Moottorin kiinnityskohdat on V6:ssa vähän taaempana kuin tessussa, joten ne pitää siirtää vähän taaksepäin ja taitaa pultitkin olla eri järjestyksessä. Lisäksi hankittavien osien listaan lisätään öljypohja, takavetoisen vauhtipyörä ja virranjakaja. (Jos sellaista meinaa käyttää.)

Jos itse alkaisin nyt rakentamaan ahdettua seiskavitosta, niin hakisin euroopasta hyväkorisen 2.5/3.0 katittoman aihion. Ja ei kun ahtamaan. Loppuprojektiin verrattuna se "ylimääräisen" painon poistaminen on pikku juttu. Näppärä mies vaihtaa kuitenkin ne puskurit parissa päivässä ja poistaa samalla ne turvapuskureiden kiinnikkeet.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllähän tuo 12-tappinen minusta vastaa kaasuun oikeinkin hyvin, se ei vaan tykkää kiertää kovin korkealle. Ainakaan ei-QV-versio.
Joo, ehkä ne on ne pitkät välitykset, kun saa aikaan sen tunteen, että 156 (2.5) on vilkkaampi. Numeroiden mukaa ne taitaa kiihtyä aika tasa tahtiin 0-100.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Jos englanti taipuu, voit tuolta lukea 24v moottorinvaihdosta ja monesta muustakin aiheeseen liittyvästä: http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=27358

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Abarth kirjoitti: Voihan sen v6:n vaikka putkittaa ja stroukata 3.7:ksi ja ynnätä siihen turbolaaaderin ja 24v -kannen jos haluaa harrastaa.
Ai siis vaihtaa vaan toisen kannen vai molemmat kanneT. :wink: Oli pakko viilata pilkkua...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Toisen vaan. Sellasta ei kato olis muilla :wink:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Abarth kirjoitti:Toisen vaan. Sellasta ei kato olis muilla :wink:
Mysteeriomoottori! Takaluukkuun vois sitten pistää 18V merkin!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mitenkäs muuten sopisi nuo V6 turbon kilkkeet (pakosarja/imusarja yms) isompilohkollisiin kutosiin? Sais sitten vähän reippaammin potkua... :silent:

http://www.youtube.com/watch?v=1aJs1H2Kdas
Tuossa fiilistelyä 75 3.2 24V.. Perkules, tahtoo tuollaisen!!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla... :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hepa kirjoitti:Mitenkäs muuten sopisi nuo V6 turbon kilkkeet (pakosarja/imusarja yms) isompilohkollisiin kutosiin?
Sopii. suoraan. Tosin takavetosiin ei ihan heittämällä kun turbon teline pitäis pultata samoihin pultteihin kuin mitä koneen kumityyny.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Otsosmi kirjoitti:Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla... :mrgreen:
ei kai mikään ole tarpeeksi :P

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Otsosmi kirjoitti:Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla... :mrgreen:
No kait tuollaisesta 1.8:sta saa raavittua jotain 600-700 hevosvoimaa, mutta mitäs sitten tehdään kun mikään ei ole tarpeeksi? Parempi vaan aloittaa siitä V6:sta niin ei tule heti rajat vastaan! :wink:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti:
Otsosmi kirjoitti:Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla... :mrgreen:
No kait tuollaisesta 1.8:sta saa raavittua jotain 600-700 hevosvoimaa, mutta mitäs sitten tehdään kun mikään ei ole tarpeeksi? Parempi vaan aloittaa siitä V6:sta niin ei tule heti rajat vastaan! :wink:
niin ja sitä kutosturbon ääntä siihen ei saa milllään :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hepa kirjoitti:Mitenkäs muuten sopisi nuo V6 turbon kilkkeet (pakosarja/imusarja yms) isompilohkollisiin kutosiin?!
Pitäis sopia, sitä turbon asennusmestaa / pakosarjaa ja imuputkistoa lukuunottamatta.

Mutta jos nyt ajatellaan että siitä vakiosta V6 Turbosta et pääse käyttämään pakosarjaa, vakioturboa ja kuuleria nyt et kumminkaan isompaan kattilaan käytä, moottorinohjaus menee uusiksi jne. niin mitäs siitä oikeastaan enää jää? Saman tien voi kai sitten lähteä ahtamaan 24v-kattilaa "puhtaalta pöydältä".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^ Niinpä. Tosin taitaisi 24V pannu riittää ihan ahtamattomanakin hetkeksi aikaa. Ainakin meikäläiselle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

entäpä onko 75:sta kolmelitraista versiota missä ei ole tätä ihanaa "vähäpäästöinen" mainintaa rekisteriotteella??? se kun tuota viritoimintaa haittaa jonkin verran.

Näkyy ainakin saksanmaalla myynnissä olevissa maininta G-kat... ja samaten www.alfa75.info sivujen mukaan vain 2.5 V6 olis ilman kattia :?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^ on olemassa katittomia
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hepa kirjoitti:^ on olemassa katittomia
Jes. mutta missä? onko jonkun tietyn ikäisiä vai miten sellaisen tunnistaa auton alle tai otteeseen katsomatta?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Mun edelinen 75 3.0 (´90) oli katillinen, mutta rekisteriotteessa ei lukenyt vähäpäästöinen.

Nykyisen ´91 75 3.0 QV:n rekisteriottessa taas lukee: Vähäpäästöinen.

´89 ja vanhemmat Suomi-yksilöt lienevät katittomia.

Avatar
milanonmies
Viestit: 39
Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milanonmies »

Meikkiksellä makaa pihamaalla hollanintuonti vm.88 (siis oranssitakavaloinen ja harmaamaskinen) 75 3.0 america, jonka alustasta ei löydy katteja, joten voisin olettaa että ilmeisesti ainakin suurin osa, ellei sitten jopa kaikki noista vanhemmista ennen faceliftiä on varmaankin juuri noita katittomia epeleitä?

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

teknisiä tietoja ahkeralle ... 75 swappi

Viesti Kirjoittaja berliina »

Mulla on -87 rekisteröity 3.l:nen ei kattia kotona on kyllä pari kattia cheroceestakin otin katin pois, kun ei merkintää vähäpäästöinen ei oo katsastuksessa ollu ongelmia. 3 litrasessa taitaa olla jäykemmät vääntösauvat, kuin ts;ssä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

voisiko tessuun vaihtaa 1,6 tjms. pyörän navat. minulla siis on 5x98 jako nyt, mutta olen miettinyt että saisinko vaihdettua sen 4x98 laillisesti ja ilman etujarru yms. osien muutoksia. Taakse taitaisi mennä heittämällä? onko sama laakeri?

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Ei nyt suoranaisesti liity tähän ketjuun mutta ei viitsinyt uutta tehdä.
Ruvennut kiinnostamaan hankkia lukkoperän tynkää tohon 2.0 kaasari Seitenvitosee. Kemppilukko ei kiinnosta.

Sopiiko TS:n perä tohon kaasariversion laatikkoon vai suoraan TS:n laatikko ja perä, ja mites noiden välitysten kanssa sitten menee?

joku varmasti tehnyt jo vastaavaa operaatiota.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

voisiko tessuun vaihtaa 1,6 tjms. pyörän navat
Itse itselleni vastaten: Uudemmissa pikkukoneisissa on samat etupään laakerit kuin twin sparkissa. Takalaakeri onkin sitten sama kaasarikoneisissa 1,3-2,0 ja TS kaikissa vuosimalleissa

Tuolla on asiaa tuosta lukkoperästä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=514
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Vastaa Viestiin