"Team Alfa Romeolle pronssia MM-kisoissa" ... Varmuutta kehuttiin ja yksi ratakisan voittokin tuli... Tosin liian kova tuuli hieman haittasi välillä...
Sakujen Powercarissa klasikkovertailussa Alfa Romeo Giulia Super 1600, BMW 1802 & Opel Ascona 1.6S. Oli kyllä aika edistyksellinen peli tuo Juulia: ainoana 5-vaihdetta ja levyjarrut myös takana. Ja mainittakoon vielä sekin, että Giulia on noista ainoa, joka tänä päivänä maksaa enemmän kuin uutena. Kuka vielä puhuu huonosta jälleenmyyntiarvosta, hä? HÄ?
Aikanaan kun Mauri Salolla oli Giulia, hän kehitti laskentakaavan. Hyvän auton tunnusmerkki oli, että levyjarrujen, kaasuttimen kurkkujen, nokka-akselien ja eteenpäin vievien vaihteiden summan tuli olla vähintään 15. Eipä tuollaisia (ainakaan 4-sylinterisiä) tuohon aikaan paljon ollut.
Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee..
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.
Jappe kirjoitti:Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee..
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.
Milläs getvoseen saa sellaset imuäänet?
Mulla on sellanen käsitys, että tuo 1.6 ruisku ei tainnut olla luonteeltaan yhtä hyvä kuin kaasariversio.
Vittorio Jano kirjoitti:No katohan. Suomessa en muista nähneeni?
On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla. Haluasin sellaisen vielä joskus. Minusta se oli vielä kivempi kuin vastaava TS, mutta mä olenkin kinky....
äänet ja ajotuntuma kohdillaan, kevyt ja pikkupirteä auto.
juhala kirjoitti:
On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla.
Ihan samat sanat. Meinasinkin ruiskuversiota.
Eikun on niitä ruiskujakin, silloin kun mulla oli se kaasarikone niin parikin oli samaan aikaan myytävänä.
Mutt kokonaismäärä ei vramaan päätähuimaa. Montakohan 75 myytiin n.vuonna -90?
Nyt nää mun viestit sotkee enemmän kuin tarkoitin...
Tänään käytiin vaimon kanssa kattomassa The Bourne Ultimatum leffa (oli ihan hyvä elokuva, by the way) ja yhdessä kohtauksessa pahikset saapuivat tilanteeseen hopeisella 159:llä. Autoa ei paljoa näkynyt, mutta kyllä sen massan seasta erotti.
Edit: Tämä olis varmaan kuulunut enemmän "elokuva-autot" -aiheeseen, mutta meni nyt sitten tänne...
Näyttäisi siltä, että kopiointi yleistyy. Mersua ja Bemaria kopioidaan Kiinassa yleisesti. Samoin Hondaa, Toyotaa jne. Alfaa kopioivat yllättäen niinkin vakiintuneet tahot kuin Mazda.
Jatkossa asiat nopeutuvat. Ne automuotoilijat, jotka pystyvät nopeammin tuottamaan muodikkaita VALMIITA tuotteita, pärjäävät hyvin.
no toisaalta tuosta kulmasta ei tuo 159 SW niin persoonallisen näköinen ole....
Tuo mazdan perä on tuossa kuvassa musta jostain 159:n ja Avensiksen välimaastosta. Sen verran persoonaton että en syyttäisi plagioinnista.
Eilisessä Maikkarin Top Gearissa Clarkson Hammond lätkivät erinäköisten autojen kuvia "Top Gear Cool Boardille". Taululla oli asteikko tyyliin Uncool, Cool ja sitten oma lokeronsa autoille jotka oli aivan yybercooleja.
Taululla oli valtaisa kasa biilejä mutta yyberosasto oli melko tyhjä. Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Itse tihrustin samaa asiaa ohjelman lopussa, eikös ollut vielä FL keulalla se 156? Ennenhän oli myös Top Gearin nettisivuilla listattuna sama lista mutta joskus puoli vuotta sitten kun sitä etsin niin en löytänyt. Täytyykin tarkastaa, jos se olisi tullut sinne takaisin.
Ei muuten pinkki avomicra oikein sytyttänyt Jeremyä.
mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Tuli tallennettua ohjelma, joten pitääkin tarkistaa..
edit. Juu, punainen facelift 156 siellä oli. On teillä melkoiset alfa-anturit.. Itse sai tiirata ihan kunnolla.
Muita autoja übercool osastolla oli ainakin uusi Mini ja olikohan Jeepin maasturi. Superautot eivät tähän osastoon pääsekkään...?
Viimeksi muokannut hagger16, 13 Syys 2007, 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Clarkson is also particularly fond of Alfa Romeo, once making the statement "You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa –- until you've experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that brief moment when everything works and you're on a nice road". As a result of this, a large number of the Alfas on the wall are grouped towards the "Cool" end. In 2005, the Alfa Romeo Brera's time came to the cool wall, and all three of the presenters agreed that it was not only the best looking car that money could buy, but Jeremy went as far as saying "I only have to imagine this in black, in tan leather, and I'm nursing a semi."
Joskus olen tuon listankin TG:n sivuilta löytänyt, mutta nyt en ehtinyt hakea. Mutta varmasti 156 siellä oli.
"Ensimmäisen jakson vieraana on Suomen karismaattisin tsasounan rakentaja Isä Mitro. Jussi Halli haastaa kirkonmiehen arvoiseensa tehtävään suoritusvälineenän Dodge Nitron ja Alfa Romeo Spiderin. Tämän lisäksi käskytettävänä on legenda superautojen joukossa, Lamborghini Countach".
Noniin, oli hyvinkin ennalta arvattavissa Ajoneuvoksen "tuomio". Eipä Gt:ä kehuttu viimeeksi kun kytkin meni paskaksi. Moottorin äänet on hyvät, noh Gt:ssä on huomattavasti paremmat... Takakontti pitää muistaakseni avata virrat päällä. Töissä ainakin sain kaikista kontin auki mistä koitin.
sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle - ja kun alfaa ajaa aikansa niin tietää hyvin mihin kierroslukuun päätyy milläkin vaihteella suhteessa ajonopeuteen. Esim. jos ajan 60 nelosella niin kakkoselle vaan jos ohituspotkua haluaa, kakkosella menee ainakin 80 asti. Tuntui että Halli pelkäsi isoja kierroksia.
sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle
Totta. Ei kaikissa moottoreissa ole samanlainen luonne. Ei ilman turboa väännä älyttömästi matalilla kierroksilla. Onhan se niin, että parhaat kyydit on 4000 rpm jälkeen.