Alfoista
Valvoja: Moderators
Kiisseli
Viestit: 247 Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Kiisseli » 29 Elo 2007, 18:29
Vein auton deltalle kyseisen vian takia.
Kun auton käynnistää aamulla , niin savuttaa 2-4 sekunttia sinertävää savua. Savun muodostuksen määrä on semmoinen, että naapuritkin sen huomaa. Öljyn hävikkiä ei silmämääräisesti ole havaittavissa.
Oisko villejä veikkauksia viasta.
Caijo-Romeo
Viestit: 1189 Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski
Viesti
Kirjoittaja Caijo-Romeo » 29 Elo 2007, 18:41
Eikös sininen väri pakokaasuissa kerro juuri öljyn palamisesta
Tiige
Viestit: 2305 Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2 GTV TB Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki
Viesti
Kirjoittaja Tiige » 29 Elo 2007, 18:51
Diisselissä voi kaiketi johtua myös siitä että osa hehkutulpista on pimeänä.
Caijo-Romeo
Viestit: 1189 Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski
Viesti
Kirjoittaja Caijo-Romeo » 29 Elo 2007, 18:51
nii ja niitä vika veikkailuja. venttiilien varren kumit,männän renkaat,kansipahvi, huohotin tukossa ja pukkais öljyä palotilaan? jostaiha se öljy sinne tulee ja äkkisältää ei muuta keksi ku noi.
kumimuumi
Viestit: 3209 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kumimuumi » 29 Elo 2007, 18:52
Myös mersussa tuo johtui hehkuista, tai oikeastaan toimimattomasta releestä.
..ammattina autoslalom..
Kiisseli
Viestit: 247 Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Kiisseli » 29 Elo 2007, 19:14
Alfaan on jo vaihdettu hehkun rele. Rele oli antanut vikakoodia ja siinä oli kuulema sulamisjälkiä. Vaan eipä auttanut, tai sitten vika uusiutui?
kumimuumi
Viestit: 3209 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kumimuumi » 29 Elo 2007, 19:16
Jos rele on sulanut, kyllä useimmiten vika on siinä. Toisaalta, sehän kertoo suuresta kuormituksesta/oikosulusta.
..ammattina autoslalom..
Kiisseli
Viestit: 247 Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Kiisseli » 29 Elo 2007, 19:18
Bensa turboissa (Saabeissa) aamuiset käynnistyssavut viittaa usein turboon. Kilometrejä mulla ei oo ku 40k.
savijo-r
Viestit: 1665 Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis Ducato
Paikkakunta: Toijala
Viesti
Kirjoittaja savijo-r » 29 Elo 2007, 19:29
Ja jos dieselissä on hehkut rikki niin savu on valkoista eli palamatonta dieseliä.
pekkal
Viestit: 166 Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25
Viesti
Kirjoittaja pekkal » 29 Elo 2007, 19:58
Diesel myös ravistelee ja savuaa todelle kovasti jos suihkuputki/putket ei toimi eli toisin sanoen"kusee",polttoaine ei tule suihkusta sumuna vaan karkee jakoisena ja näin ollen se syttyy ja palaa huonosti,savua voi tulla todella runsaasti !!!! ai niin,onko 156 v6 :ssa huohotin joka täytyis putsata joskus ??