
Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasissa
Valvoja: Moderators
Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasissa
Jahas, se on GTAn jarrulevyissä taas sellainen tutina kovemmissa vauhdeissa että vaihtoon menee. Tämä toinen setti kesti viitisen tuhatta km ja piti olla parannettu painos. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ... pitänee pyytää pajaa tilaamaan jo seuraavakin setti valmiiksi varastoon odottamaan
.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasi
On se vaan luojan lykky että täällä on talvirajotukset eikä kesälläkään oikeen korva maassa kärsi päästelläGTA kirjoitti:Jahas, se on GTAn jarrulevyissä taas sellainen tutina kovemmissa vauhdeissa että vaihtoon menee. Tämä toinen setti kesti viitisen tuhatta km ja piti olla parannettu painos. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ... pitänee pyytää pajaa tilaamaan jo seuraavakin setti valmiiksi varastoon odottamaan.

Edellisellä 156 V6:lla tuli mittariin kai reilut 65tkm (muistaakseni?) ja siinä oli siinä vaiheessa menossa kolmannet etulevyt
. Ensimmäinen setti meni kieroksi takuuaikana, mittarissa silloin ehkä noin 20tkm, toinen kai jossain 40tkm:n paremmalla puolella. Itte kun joutui seuraavan setin maksamaan niin se ei ollut enää Alfa ricambi originale, vaan uritettu ja rei'itetty pärinämalli a la EB Spares. Ei mennyt kieroksi ainakaan sinä aikana kun auto oli minulla.
Ja sitten on muuten turha väittää, että ongelma ei ole Alfan jarrulevyissä vaan kuskissa, joka ajaa lahopäisesti! Ainut minkä myönnän on se että höyhenjarrutusteoria meni ABSien myötä romukoppaan jo aikoja sitten

Ja sitten on muuten turha väittää, että ongelma ei ole Alfan jarrulevyissä vaan kuskissa, joka ajaa lahopäisesti! Ainut minkä myönnän on se että höyhenjarrutusteoria meni ABSien myötä romukoppaan jo aikoja sitten

- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jarrulevyt
Mitenkähän Delta-auto suhtautuisi noin tiheään jarrulevyjen vaihtoon takuuseen? Ainakin Jyväskylässä D-A:n tiskillä olisi odotettavissa itkua ja hammasten kiristystä.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Jarrulevyt
6000 km kohdalla GTA:n kierot etujarrulevyt menivät vaihtoon Konalan DA:ssa ihan ilman mitään ihmettelyjä. Nyt autossa on yli 10 000 km, ja jarrut toimii,... . . . toistaiseksi.155156 kirjoitti:Mitenkähän Delta-auto suhtautuisi noin tiheään jarrulevyjen vaihtoon takuuseen? Ainakin Jyväskylässä D-A:n tiskillä olisi odotettavissa itkua ja hammasten kiristystä.
Varsin asiallinen juttu jarrujen sisäänajon puolesta. Jarrulevyjen kierouden näkee kun vanteet on pois ja pyörittää pyörää. Yhdessä opelissa oli kerran oikeasti kierot levyt.
Jarrulevyjen ja -palojen yhtäaikainen sisäänajo tekee hommasta entistäkin haastavampaa. Yleensä suositellaankin, että levyt ajetaan sisään vanhoilla paloilla ja päinvastoin. Huollossahan nuo kummatkin vaihdetaan tuossa tapauksessa yhtäaikaa ja ongelma ei varsinaisesti poistu mihinkään.
Jarrulevyjen ja -palojen yhtäaikainen sisäänajo tekee hommasta entistäkin haastavampaa. Yleensä suositellaankin, että levyt ajetaan sisään vanhoilla paloilla ja päinvastoin. Huollossahan nuo kummatkin vaihdetaan tuossa tapauksessa yhtäaikaa ja ongelma ei varsinaisesti poistu mihinkään.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Huhhuh! Tosi hyvä juttu muuten, mutta nyt tuntuu että tutina ei olekaan auton, vaan tyhmän kuskin vika! EN MYÖNNÄ!
Motarilla on varmasti tullut vedettyä muutama tosi napakka jarrutus kovasta nopeudesta, kun joku R5 on hypänny uloimmalle kaistalle peiliin vilkaisematta, mutta ei siellä ole tarvinnut jäädä paikalleen makaamaan jalka jarrulla... ja sitä vartenhan ne jarrut autossa on, että niillä auto pysähtyy. Ja rehellisyyden nimissä (ettei mene valittamiseksi, meinaan)pitää heti sanoa että GTA kyllä _pysähtyy_.
Toisekseen väitän ajavani 100% enemmän herrasmiesmäisesti kuin nämä paikalliset öykkärit, joilla yleensä on alla WRX/STI, M3 tai Porsche. Kuinka monikohan noilla autoilla ajavista on koskaan kuullukkaan jarrulevyjen ja -palojen sisäänajosta? Pah. Tosiasia on että GTA:n etujarruissa ei ole kaikki ihan ok - ja niinkus Soossicaia tossa aiemmin (toisessa threadissa) sanoi niin huhua muutoksista on ilmassa...
Nojoo, GTA menee huoltoon 18 helmikuuta - sille tehdään etupään ripustuksen recall (josta tuli kutsu tällä viikolla) ja samalla katsotaan nuo jarrut. Aika näyttää.
Niin muuten, hemmetin hyvä linkki tuo joka tapauksessa, AAW, asiaa!
Motarilla on varmasti tullut vedettyä muutama tosi napakka jarrutus kovasta nopeudesta, kun joku R5 on hypänny uloimmalle kaistalle peiliin vilkaisematta, mutta ei siellä ole tarvinnut jäädä paikalleen makaamaan jalka jarrulla... ja sitä vartenhan ne jarrut autossa on, että niillä auto pysähtyy. Ja rehellisyyden nimissä (ettei mene valittamiseksi, meinaan)pitää heti sanoa että GTA kyllä _pysähtyy_.
Toisekseen väitän ajavani 100% enemmän herrasmiesmäisesti kuin nämä paikalliset öykkärit, joilla yleensä on alla WRX/STI, M3 tai Porsche. Kuinka monikohan noilla autoilla ajavista on koskaan kuullukkaan jarrulevyjen ja -palojen sisäänajosta? Pah. Tosiasia on että GTA:n etujarruissa ei ole kaikki ihan ok - ja niinkus Soossicaia tossa aiemmin (toisessa threadissa) sanoi niin huhua muutoksista on ilmassa...
Nojoo, GTA menee huoltoon 18 helmikuuta - sille tehdään etupään ripustuksen recall (josta tuli kutsu tällä viikolla) ja samalla katsotaan nuo jarrut. Aika näyttää.
Niin muuten, hemmetin hyvä linkki tuo joka tapauksessa, AAW, asiaa!