156 1.9 JTDm 16v 60000 huolto (ei jakohihnan vaihtoa).
Valvoja: Moderators
156 1.9 JTDm 16v 60000 huolto (ei jakohihnan vaihtoa).
Hyvät uutiset pitänee jakaa muidenkin kanssa...
Kyselin tuota 60k huollon hintaa ja kävikin ilmi, että ainakin 2005 mallin dieselissä jakohihnan vaihtoväli onkin 120000km/4 vuotta. Tieto vahvistettiin oikein maahantuojan toimesta ja sanoivat vielä, että on lipsahtanut väärä huoltovihko mukaan, kun siinä oli merkitty vaihto 60000 kohdalle. Delta-Autossa voi kuulemma käydä kuittaamassa vihkoon, että oikea aika on vasta 120000 kohdalla. Kannattanee siis 1.9 16v JTDm omistajien varmistaa asian laita ennen kuin laittaa sen 1000€ hihnan vaihtoon. En tullut kysyneeksi onko koneissa eroja eri vuosimalleissa.
Kerrankin Alfan kanssa kävi niin päin, että huolto tulee maksamaan selkeästi vähemmän kuin olin odottanut Nyt jää sitten vielä jännitettäväksi, kestääkö tuo remmi oikeasti sen mitä luvataan, mutta kovasti maahantuojalla vakuuttelivat, ettei dieselien kanssa ole ollut _mitään_ jakopääongelmia tähän asti.
Kyselin tuota 60k huollon hintaa ja kävikin ilmi, että ainakin 2005 mallin dieselissä jakohihnan vaihtoväli onkin 120000km/4 vuotta. Tieto vahvistettiin oikein maahantuojan toimesta ja sanoivat vielä, että on lipsahtanut väärä huoltovihko mukaan, kun siinä oli merkitty vaihto 60000 kohdalle. Delta-Autossa voi kuulemma käydä kuittaamassa vihkoon, että oikea aika on vasta 120000 kohdalla. Kannattanee siis 1.9 16v JTDm omistajien varmistaa asian laita ennen kuin laittaa sen 1000€ hihnan vaihtoon. En tullut kysyneeksi onko koneissa eroja eri vuosimalleissa.
Kerrankin Alfan kanssa kävi niin päin, että huolto tulee maksamaan selkeästi vähemmän kuin olin odottanut Nyt jää sitten vielä jännitettäväksi, kestääkö tuo remmi oikeasti sen mitä luvataan, mutta kovasti maahantuojalla vakuuttelivat, ettei dieselien kanssa ole ollut _mitään_ jakopääongelmia tähän asti.
kryptinen juttu
tää on tosi kkryptinen juttu, tiedustelin asiaa muinoin deltasta. On kuulemma 60 tkm...tämä siis 05 147 d 1.9. no, vaihdoin hihnan kiltisti. Nyt ostettiin deltasta 05 156 stw 1.9 kiisseli, ja samat jorinat...prkl, ei niistä ihan oikeasti ota selkoa?
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
Niinhän se taitaa olla että ristiriitaista tietoa liikkuu paljon riippuen keneltä kysyy.
Itselleni tuo homma alkoi selviämään kun ensin soitin Nokian autotaloon kysyäkseni huollon hintaa ja olivat sitä mieltä, että hihnanvaihto ei ollut vielä ajankohtainen. Varmistivat sen siellä maahantuojalta ja niin tein (epäilevä kun olin) vielä itsekin. Maahantuojan edustaja ilmoitti väliksi 120t km / 4v ja totesi että Stilossa on sama peruskone ollut käytössä samalla vaihtovälillä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Sen jälkeen kävin Tre:n Deltassa ilmoittamassa asian ja pyysin että antaisivat oikean huoltokirjan mistä tuo asia näkyisi. Antoivat vain irtolehden, missä oli dieselin huolto-ohjelma ja se vahvisti asian.
Suht turvallisin mielin jätin hihnan vaihdattamatta tuon jälkeen Ei vielä ~80t km menessä porsinut, eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut (sen jälkeen auto menikin vaihtoon).
Itselleni tuo homma alkoi selviämään kun ensin soitin Nokian autotaloon kysyäkseni huollon hintaa ja olivat sitä mieltä, että hihnanvaihto ei ollut vielä ajankohtainen. Varmistivat sen siellä maahantuojalta ja niin tein (epäilevä kun olin) vielä itsekin. Maahantuojan edustaja ilmoitti väliksi 120t km / 4v ja totesi että Stilossa on sama peruskone ollut käytössä samalla vaihtovälillä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Sen jälkeen kävin Tre:n Deltassa ilmoittamassa asian ja pyysin että antaisivat oikean huoltokirjan mistä tuo asia näkyisi. Antoivat vain irtolehden, missä oli dieselin huolto-ohjelma ja se vahvisti asian.
Suht turvallisin mielin jätin hihnan vaihdattamatta tuon jälkeen Ei vielä ~80t km menessä porsinut, eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut (sen jälkeen auto menikin vaihtoon).
Jepjep. Kuka purkanut ja osaa sanoa miten dieselin hihna + kiristimet ovat parempia kuin bensakoneissa? Perusteluksi ei kelpaa se, että kun ei ole vaan hajonnut. Kokonaiskilometrejä (autokanta x ajetut kilometrit) kun täällä Suomessa on noilla Alfan dieseleillä häviävän vähän bensakoneisiin verrattuna.
Hieman haiskahtaa markkinointikikalta "italialainen ruletti".
Hieman haiskahtaa markkinointikikalta "italialainen ruletti".
Samaa 1,9 konetta käyttää myös GM (Saab & Opel) ja heidän merkkifoorumeita lukiessa ei ole silmiin pistänyt hihnojen katkeamisia.Tekijä kirjoitti:Jepjep. Kuka purkanut ja osaa sanoa miten dieselin hihna + kiristimet ovat parempia kuin bensakoneissa? Perusteluksi ei kelpaa se, että kun ei ole vaan hajonnut. Kokonaiskilometrejä (autokanta x ajetut kilometrit) kun täällä Suomessa on noilla Alfan dieseleillä häviävän vähän bensakoneisiin verrattuna.
Hieman haiskahtaa markkinointikikalta "italialainen ruletti".