Millä muulla voisitte ajaa II
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nelivetoinen turbodiesel farkku automaattina, kiitos!
Onkohan tarpeeksi väljä käsite, mitäs kaikkea tuohon sopii?
Sitten mielellään mahtuisi kyytiin kaksi turvaistuinta +muut kahden vaippaikäisen (+äiti&isä) vaatimat romppeet vaunuista alkaen, niin päästään aika lähelle...
Jostain on pakko tinkiä, joten tungetaan Fiatiin .
Onkohan tarpeeksi väljä käsite, mitäs kaikkea tuohon sopii?
Sitten mielellään mahtuisi kyytiin kaksi turvaistuinta +muut kahden vaippaikäisen (+äiti&isä) vaatimat romppeet vaunuista alkaen, niin päästään aika lähelle...
Jostain on pakko tinkiä, joten tungetaan Fiatiin .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eiköhän se olisi tämä korimalliltaan uusin 530 Bemari (bensa), eli E90.
Toki enemmän kiehtoisi Maserati, vaikkapa GT Coupe, mutta taitaisi olla liian tyyris lompakolle. Myöskään nimim. 90 ehdottama uusi Range Roverkaan ei olisi hullumpi vaihtoehto. Tosin halpoja ei ole nekään.
E:
Toki enemmän kiehtoisi Maserati, vaikkapa GT Coupe, mutta taitaisi olla liian tyyris lompakolle. Myöskään nimim. 90 ehdottama uusi Range Roverkaan ei olisi hullumpi vaihtoehto. Tosin halpoja ei ole nekään.
E:
147
Eikös tässä ollut kyse, että millä ajelisi jos Alfoja ei olisi listalla ollenkaan?Alfa Romeo 166 3.0/3.2 V6...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no niinpä taisi olla, hyvä huomio, vaihdetaanpas sitten Alfan tilalle Lancia Thesis..Cuore Sportivo kirjoitti:Eiköhän se olisi tämä korimalliltaan uusin 530 Bemari (bensa), eli E90.
Toki enemmän kiehtoisi Maserati, vaikkapa GT Coupe, mutta taitaisi olla liian tyyris lompakolle. Myöskään nimim. 90 ehdottama uusi Range Roverkaan ei olisi hullumpi vaihtoehto. Tosin halpoja ei ole nekään.
E:
147Eikös tässä ollut kyse, että millä ajelisi jos Alfoja ei olisi listalla ollenkaan?Alfa Romeo 166 3.0/3.2 V6...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Vaikka SUV:it on yleensä ottaen aika hanurista, niin on kyllä alkanut tuo CX-7 vähän kiinnostamaan. Paperilla tuntuis speksit olevan kohdillaan. Pakko se on ainakin heti käydä tutulla autokauppiaalla koeajamassa, josko siinä olisi jo parempi ohjaustuntuma kuin kutosessa. Noin niinkuin tulevaisuuden vaihtoehtoja kartoitellen
Hieman OT. Miksi porukat vaihtaa vuoden vanhoja 159:ä pois... Rahallisestihan siinä ei ole mitään järkeä... Monelle Alfistillehan sillä ei taida olla mitään merkitystä.johansa kirjoitti:Pakko tunnustaa. Vaihdoin viime viikolla 159:n Bmw 120d:hen, 3-oviseen ja uudella 130kw koneella. Kovasti olen tykännyt, kuten pidin paljon myös 159:stä.
, mutta ykkös-sarjan bemuun.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sateenvarjoni on aika tiukalla, mutta en voi kuvitella tilannetta
jossa vapaaehtoisesti ajelisin muilla kuin italialaisilla
tai briteillä.
Niiden seuraksi käytettäväksi (todella huonot kelit, satunnainen harrastekäyttö)
voisin ehkä kuvitella seuraavia:
- MB: joku ennen tuota ESP-kautta oleva malli
- Citroen: C4, C6, XM, CX, GS, Visa, rättäri
- Subaru: 'prezza, Legacy, Forrester
- Renault: Espace;'80-lukuinen, 5, 25
- Audi: ur-quatro, V8
- Honda: Accord Aerodeck '80-luvulta
Mutta olisi noita muita tai ei, ihmisen sielu ei pysy kunnossa
ellei sitä viikottain ruokita ajamalla italialaista autoa!
-Tazio
jossa vapaaehtoisesti ajelisin muilla kuin italialaisilla
tai briteillä.
Niiden seuraksi käytettäväksi (todella huonot kelit, satunnainen harrastekäyttö)
voisin ehkä kuvitella seuraavia:
- MB: joku ennen tuota ESP-kautta oleva malli
- Citroen: C4, C6, XM, CX, GS, Visa, rättäri
- Subaru: 'prezza, Legacy, Forrester
- Renault: Espace;'80-lukuinen, 5, 25
- Audi: ur-quatro, V8
- Honda: Accord Aerodeck '80-luvulta
Mutta olisi noita muita tai ei, ihmisen sielu ei pysy kunnossa
ellei sitä viikottain ruokita ajamalla italialaista autoa!
-Tazio
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Täytyy tunnustaa, että mm. 535sia bemuja on tullu katottua sillä silmällä...
Hondiakin on tullu tyypitettyä - Civiciä ja Accordia. Hondan moottorit on tuntumaltaaan aika samanolosia ku Alfan nelikot ja nyky-Accordissa on sopivasti mukailtu Alfaa, jotta se jotenkin miellyttää.
Fordeilla, joita olen ajanut (Mondeo ja Focus) vuokra-autona ja velipojan autona oon tykänny ajaa, mutta ulkonäkö (ja sisänäkö) ei niin miellytä.
Ja ajanhan mä jo nyt PUNTOLLA, ku vaimolla on semmone
Ja Subaruista(kin) mä jotenkin tykkään erityisesti Impreza WRX (+ sti) tietty ja Forester Turbo...
Ja Jagget meinas unohtua -niitäki saa jo kohtuuhintaan vaikka mitä...
Hondiakin on tullu tyypitettyä - Civiciä ja Accordia. Hondan moottorit on tuntumaltaaan aika samanolosia ku Alfan nelikot ja nyky-Accordissa on sopivasti mukailtu Alfaa, jotta se jotenkin miellyttää.
Fordeilla, joita olen ajanut (Mondeo ja Focus) vuokra-autona ja velipojan autona oon tykänny ajaa, mutta ulkonäkö (ja sisänäkö) ei niin miellytä.
Ja ajanhan mä jo nyt PUNTOLLA, ku vaimolla on semmone
Ja Subaruista(kin) mä jotenkin tykkään erityisesti Impreza WRX (+ sti) tietty ja Forester Turbo...
Ja Jagget meinas unohtua -niitäki saa jo kohtuuhintaan vaikka mitä...
MP
Vähemmän yllättävästi BMW olisi mullakin näistä nykyajan hyrysysyistä varmasti yks ensimmäisistä mikä kävisi mielessä. Ykkössarjalainen on tosi kiva ajaa mutta sen verran turhamainen minäkin olen että ulkonäkö hiivuttaa kyllä kaikki omistushalut.. Nykyisen kolmossarjalaisen huolisin ilman muuta, tuo on muotoilultaankin vielä suht siedettävä kun loput nykyisestä mallistosta on mun mielestä aivan juoponnappiin piirrettyjä.. Ehkä sitä vaan on tottunut vanhastaan odottamaan bemarilta sellasta suoraviivaisen asiallista tyylikkyyttä ja siksi silmä aristaa noita nykyisiä malleja. Hienojahan nuo on ajaa ja sellainen tietty laadukkuuden fiilis noissa ilman muuta on. Siis sellainen, että natinat ja räminät ovat tipotiessään. Tällainen olisi tietysti tottumattomalle alkuun hämmentävä tilanne.
Ysikolmonen saabi on kanssa muuten yksi mun suosikeistani! Itse asiassa tuollainen saab saattais turbopadallaan olla loppujen lopuksi enemmän mun makuuni kuin E90 BMW..
Myös minit, ykkösbemarit ja golf geeteeiit ovat tän vuosituhannen autoista jääneet ajofiilikseltään mieleen, mutta jos nimenomaan tuollaistaa sporttisempaa, pienehköä koppia rupeaisi tekemään mieli niin ehkä kaipaisin sellaiselta vähän lisää "raakuutta". Ehkä Civic type R ja lippis väärinpäin? Koskaan en kyllä tuollaista oo kokeillut, lippalakkeja kyllä ois valmiiksi jokunen..
Niin, toki sitten jos oman budjetin mukaan pitäisi valita niin varmasti esim. nissan sunny olisi aivan riittävän asiallinen kehonsiirrin
Ysikolmonen saabi on kanssa muuten yksi mun suosikeistani! Itse asiassa tuollainen saab saattais turbopadallaan olla loppujen lopuksi enemmän mun makuuni kuin E90 BMW..
Myös minit, ykkösbemarit ja golf geeteeiit ovat tän vuosituhannen autoista jääneet ajofiilikseltään mieleen, mutta jos nimenomaan tuollaistaa sporttisempaa, pienehköä koppia rupeaisi tekemään mieli niin ehkä kaipaisin sellaiselta vähän lisää "raakuutta". Ehkä Civic type R ja lippis väärinpäin? Koskaan en kyllä tuollaista oo kokeillut, lippalakkeja kyllä ois valmiiksi jokunen..
Niin, toki sitten jos oman budjetin mukaan pitäisi valita niin varmasti esim. nissan sunny olisi aivan riittävän asiallinen kehonsiirrin
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Keväällä viimeksi kuulin kun 60-luvun 911 käynnistyi. Kyllä ne äänet on ihan jotain muuta kun perheautojen äänet.BB kirjoitti:Todellakin. 356 A varsinki, ja itekkin diggailen 912sta mut kyl kuuskutluvun lopun 911kin kävis.Nelli kirjoitti:Esim 912 tai 356 pyörii kyllä mielessä saavuttamattomina haaveina
356 speedsteristä ihan turha sitte puhuakkaan...
Kyllä oikea urheiluautokin on vielä saatava omistukseen. 911:sesta jos puhutaan, niiin ei sellaista mautonta, joka on naamioitu uudemman näköiseksi (ja rumemmaksi), että näyttäis kalliimmalta.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Klikkaa: Jagge.Carlo Coppa kirjoitti:Jaguar S-Type, värinä british racing green, automaattivaihteisto. Tuli muuten markkinoille samana vuonna 1997 kuin eräs toinen "klassikko jo syntyessään" eli Alfa 156! Ja noita Jaggejakin saa jo aika sopuhintaan..
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Työpaikan talossa on oman parkkipaikan vieressä seisoo usein S-Type. Kieltämättä sitä tulee aina katsottua sillä silmällä. Vähän turhan isohan se meille on, mutta ei kai siitä tilasta haittaakaan ole?Carlo Coppa kirjoitti:Jaguar S-Type, värinä british racing green, automaattivaihteisto. Tuli muuten markkinoille samana vuonna 1997 kuin eräs toinen "klassikko jo syntyessään" eli Alfa 156! Ja noita Jaggejakin saa jo aika sopuhintaan..
Sen verran kauan halunnu jenkkiä kokeilla,että jossain vaiheessa Gt:n halpenemista odotellessa 93-96 Trans-am V8 ois paikallaan. Oli tossa myynnissä 6v. manuaalilla ja 350 hv koneella,aika namu . Miten lie jenkki onnistunu alustan teossa noille vauhtivaroille,onkin kysymysmerkki.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Ei löydy tullin tilastoista yhtään Elisea.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Lotus Elise voisi olla aika hauska kesäkärry...Mahtaakohan noita olla suomeen tuotu?
Itselläkin haaveissa tuollaisen tuonti joskus tulevaisuussa. Ei vaan huvittaisi tuoda tuollaista alkupään Roverin koneella varustettua mallia kun niiden huollattaminen voi olla aika haasteellista. Uudemmat Toyota-koneelliset on vielä aika kovissa hinnoissa Saksassa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Taitaa sitten vaatia tyyppikatsastuksen, vai mites tuo EU-lainsäädäntö vaikuttaakaan? Edellyttäen, ettei noita Suomesta entuudestaan löydy.Portti kirjoitti:Ei löydy tullin tilastoista yhtään Elisea.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Lotus Elise voisi olla aika hauska kesäkärry...Mahtaakohan noita olla suomeen tuotu?
Itselläkin haaveissa tuollaisen tuonti joskus tulevaisuussa. Ei vaan huvittaisi tuoda tuollaista alkupään Roverin koneella varustettua mallia kun niiden huollattaminen voi olla aika haasteellista. Uudemmat Toyota-koneelliset on vielä aika kovissa hinnoissa Saksassa.
Roverienkin virallinen maahantuonti 90-luvulla taisi olla aika niukkaa vai tuotiinko ollenkaan, joten taitaa tosiaan huollon kanssa olla haasteita. Etenkin kun Lotus on vähän modannut konetta. Kakkossarjan Eliset on juu vielä hinnoissaan
Opel/Vauxhall Speedsterhän pohjautuu väljästi Eliseen ja huoltoketju olisi maanlaajuinen. Uuppeleissa olisi vähän mukavuuksiakin, mutta kun se on Opel
Ei olisi Alfalta yhtään pöllömpi temppu, tehdä joku Elisen kaltainen alle 2-litrainen kevyt speedster.
Savo kirjoitti:Työpaikan talossa on oman parkkipaikan vieressä seisoo usein S-Type. Kieltämättä sitä tulee aina katsottua sillä silmällä. Vähän turhan isohan se meille on, mutta ei kai siitä tilasta haittaakaan ole?Carlo Coppa kirjoitti:Jaguar S-Type, värinä british racing green, automaattivaihteisto. Tuli muuten markkinoille samana vuonna 1997 kuin eräs toinen "klassikko jo syntyessään" eli Alfa 156! Ja noita Jaggejakin saa jo aika sopuhintaan..
S-Type on ulospäin kaunis auto. Sisustasta ei voi sanoa mielestäni samaa.
Jos ajatellaan suurinpiirtein mahdollisen budjetin puitteissa niin käytetyistä 'sportti' vehkeistä voisi kelvata ehkä SLK Mersu kompressorin kera, Audi TT nelivetoisena on vastaavan tyylisistä autoista toinen vaihtoehto.
Tavanomaisemmista uudehkoista kulkupeleistä miellyttävät silmää ainakin uusikorinen Seat Leon ja omalla tavallaan C4:kin on ihan hieno.
Jos rahat taasen pitäisi laittaa johonkin mikä on joskus maksanut miljuunan tjsp, ostaisin Jaguarin XJ:n. Niitä saa kohtuullisen edukkaasti kun tulevat 10-vuoden ikään.
Olisi niitä varmasti muitakin hienoja pelejä mitä suurin piirtein parilla kympillä saisi. Tuollaiset nyt tuli äkkiä mieleen.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Ajelin eilen mukuloitten 3.2 V6 DSG Quatro Passatilla 10 km . Ihan kiva. Jäljellä olevasta ajomatkamittarista tosin häipy 50 km - eli lienee gasoliinin kulutus pyörityksessä paikallaan.
Kokeilin samaa talvikelilläkin. Kyllä lähtee, mutta yhtä huonosti pysähtyy kuin muutkin.
Kokeilin samaa talvikelilläkin. Kyllä lähtee, mutta yhtä huonosti pysähtyy kuin muutkin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6