Tuli ostettua 164 ja ongelmat alkoivat heti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Tuli ostettua 164 ja ongelmat alkoivat heti

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Yeah! Kävin eilen ostamassa 164 3.0 v6 vm 89. Jotain pientä vikaahan siinä on (yllätys) Mutta sehän kuuluu asiaan. Autoon on koneen vaihto tehty joskus. Auto oli alunperin 2.0 ts ja nyt siis 3l v6. Ei voi muuta kuin kehua, vaikka pientä häikkää onkin. Maalipinnassa vähän sanomista kun joku edellisistä omistajista on maalaillut vähän Huonolla menestyksellä. Mutta laitan kuvia jahka kerkiän. Ai joo osaako joku neuvoa että miten abs:ät saa toimimaan?? :lol:
Viimeksi muokannut DragonForce, 30 Elo 2007, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Tervetuloa kolmen litran kerhoon!! Hieno valinta!!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaapi olla kyseessä allekirjoittaneellekkin tuttu auto, tutulta alfistilta lähtöisin..vaihtoi tuon päikseen alle 200tkm ajettuun 75 3.0 Americaan..

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ahaa juu! :) Oliko muutes vielä musta 75? Heh, heti alkoi löytymään vikoja.. autom.ilmastointi ei toimi.. Puhallin ei puhalla kunnolla. Kiva ajaa kun ikkunat huurustuu.. :roll: Ja öljyvalo palaa välillä vaikka jonkun verran öljyäkin on tullut laitettua... Mutta kyyyllä tämä tästä! :-D Joku ihme katkaisijakin löytyi apukuskin puolelta, josta en ole ottanut yhtään selvää että mikä se mahtaa olla.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Ainakin öljykello/anturi kannattaa vaihtaa. Se on halpa nippeli.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

DragonForce kirjoitti:Ahaa juu! :) Oliko muutes vielä musta 75? Heh, heti alkoi löytymään vikoja.. autom.ilmastointi ei toimi.. Puhallin ei puhalla kunnolla. Kiva ajaa kun ikkunat huurustuu.. :roll: Ja öljyvalo palaa välillä vaikka jonkun verran öljyäkin on tullut laitettua... Mutta kyyyllä tämä tästä! :-D Joku ihme katkaisijakin löytyi apukuskin puolelta, josta en ole ottanut yhtään selvää että mikä se mahtaa olla.
ei ollut musta vaan grafiitin harmaa ja ilmastoinnilla varustettu..
164:n matkasi lappeenrantaan ja seitenvitonen tuli vaihdossa mikkelin seudulle..

kaverilla ollessa ilmastointi pelasi jotenkuten automatiikkaa myöten mutta kylmäaineet taisi olla jo silloin vähissä, koppa muuten OK mutta sitä maalivikaa oli vaikka muille jakaa..
tuosta napista ei kyllä ole mitään hajua mikä voisi olla..voisin kysellä kaverilta..
heh ja täytyy tunnustaa että itse meinasin ostaa tämän saman alfan purettavaksi lappeenrannassa olleelta omistajalta.. :wink:
sinullehan auto taisi tulla laukaasta?

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Juu Lievestuoreelta kävin hakemassa. Heh, joo taitaa kyllä mennä purettavaksi. Alakkaa hermot männä kun mikään ei enää kunnolla pelitä. :evil: Puhallin ei toimi.. Jostakin tulee muovin käry sisälle. Jumittaisikohan puhallin tai jtn.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu no toivotaan että saat joten kuten toimimaan, sateella muuten valuu vesi sisälle muistaakseni kattoluukun tiivisteen välistä, olisiko poistoletku tukossa..
tekniikan pitäisi kuitenkin olla aika tikissä moottori + vaihteisto aika vähän ajetusta tuontiautosta..

saattaa olla puhallin tiensä päässä jos kärtyää..

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

DragonForce kirjoitti:Ja öljyvalo palaa välillä vaikka jonkun verran öljyäkin on tullut laitettua...
Kumpi, öljymäärän vai öljynpaineen valo?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hmm, ei vettä ainakaan vielä ole tullut sisälle vaikka kovasti on satanutkin. Juu tekniikka kyllä muuten on huippu kunnossa. Ei se ainakaan öljypaineen valo minun mielestä ole mikä palaa. Hmm, mites nyt kuvailisin sitä valoa.. ööh, sellainen ns tipetti... Ohjekirjaa kun ei ole niin ei siitäkään voi katsoa, mutta se nyt varmaan on se öljymäärän valo. Jooh pitää vissiin viedä Deltaan huoltoon... :x
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Öljymäärän valo. Anturi vaihtoon vaan. Ja sen takia ei kannata deltaan eksyä ;)

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ei mutta ilmeni taas uutta.. Emäntä jäi tienpäälle... Vetäs koneen "tukkoon" Ihan samalla tavalla kuin joskus minun 33:sen. En saanut sitten koskaan selville että mistä se johtui, kun se yks kaks aina rupesi toimimaan ihan ok:sti.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Voisikohan nykimis vika olla bensansuodattimessa..? Kun auto alkaa nykiä ja sitten kun vaihtaa isommalle, niin taas vähän aikaa kulkee hyvin ja taas alkaa nykiminen. Vaihteen kun ottaa pois päältä niin kaikki toimii normaalisti.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Onko sytkäosia vaihdettu koska?
Oma harrasti keväämmäällä sitä että nyki satunnaisesti. Vaihdoin jakajan kannen, pyörijän ja tulpat ja vika meni rikki.
Ei tosin pitäis suodattimenkaan olla kovin paha/kallis vaihdettava.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Bensapumppu vetelee viimesiään... Vaihdetta vaihtaessa + vapaalla riittää vielä bensa kun et kuormita konetta. Koitappas vetää pitkään jyrkkään ylämäkeen isolla vaihteella vedättäen jolloin kulutus on tapissaan, pitäisi alkaa rykimään jos on pumppu tulossa finaaliin :wink:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

sellainen ns tipetti...
Eikös kyseinen merkkivalo liity ruiskusuuttimiin?
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ei noin vanhassa taida sellaista merkkivaloa olla.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/3/2/viewer0389.html
Tuossa kuvassa merkkivalo joka on merkattu kirjaimella i, on öljymäärän varoitusvalo.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ei tipetti eikä pipetti vaan öljytikku :)

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Juu öljymäärän valo se oli... Heh, ei pääse kokeilemaan että miten menee ylämäkeen, kun ei ole lähellä sellaista ja auto kun ei oikein kulje kunnolla niin ei kauas viitsi lähteä. Jouduin tässä yks päivä työntämään auton kaverin parkkipaikalle, joka sijaitsee n. kilsan päässä. Eipä tarvinnut sinä iltana enää treenata niin kovasti jalkoja.. Hitto en saanut irroitettua bensan suodatinta vielä. On aikas tiukkaan jäänyt. Hirvittää vääntää kunnolla, kun saattaa mennä kiinnikkeet rikki. Ilmastointia ja puhallinta en kyllä itse osaa/pysty edes korjaamaan, joten pakko kait yrittää viedä auto DA:lle. :evil: Korjaaminen maksaa siellä varmaan 100tonnia. :x Bensan suodatinkin olisi maksanut jo n. 40e ja olisi joutunut tilaamaan. :roll: Pitää saada ihan ensiksi se suodatin vaihdettua että jos se auttaisi auton kulkemiseen. Muuten ei saa edes vietyä autoa sinne.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Tuli vaan mielen että näissä vehkesiiähän tuo bensapumpun rele on myös tyyppivika.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Oh, damn! Sekin vielä.... :roll: Huoh ei pääse ajamaan sitten vielä piitkään aikaan. :(
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Siitä ei kannata huolestua. Omaani ostin releen ihan muutamalla eurolla. Käelin tarvikeliikkeeseen vanhan releen kanssa ja löysivät jonkun yleisreleen jossa kytkennät ja amppeerit oli samat.
Releen pitäisi löytyä konehuoneen puoleleta "lukkopellistä" eli kun avaa konepellin, oikea etureuna. Siinä ajovalon vieressä lähes.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/4/14/viewer1082.html
Kuvaa releistä.

Eikä se rele välttämättä ole vialla, se on vaan yksi idea.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ahaa juu kiitos! Täytyykin tarkistaa tuo rele. Saisi nyt edes kulkemaan auton kunnolla niin voisi viedä sitten DA:lle puhallin huoltoon.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Nonii tuli huomattua jotakin tuosta nykimisestä. Aina kun nopeasti/jyrkästi kääntää, niin rupeaa nykimään. Mutta se kyllä tekee sitä myös vaikka ajaisi tasaisella, mutta enemmän nykii kun mutkittelee.. Eli varmaan on bensatankissa jotain roskaa. Tai ainakin kovasti vaikuttaa siltä. Onko tietoa että onko iso projekti vaihtaa/irroittaa tankki?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Hmm, tästä tuskin on juurikaan apua, mutta mullakin sammu tuo 33 aina kun kääns ratin tappiin hitaassa vauhdissa. Liittyi tyhjäkäyntimoottoriin. Eli ei heilunu, ei huojunu vaan kaatu kerralla :-D Kumma juttu.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hmm, jaa-a en tiedä että olisiko sama vika mutta eihän sitä koskaan tiedä... Jos veisi testeriin niin selviäisiköhän siinä että missä vika..?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

DragonForce kirjoitti:Jos veisi testeriin niin selviäisiköhän siinä että missä vika..?
En usko..

nimim. 3.0:n käynnin kanssa niinikään taisteleva.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

nakkis kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:Jos veisi testeriin niin selviäisiköhän siinä että missä vika..?
En usko..

nimim. 3.0:n käynnin kanssa niinikään taisteleva.
Sammuuko siulla välillä kesken ajon? Ja nykiikö?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Jos sun olis TS:ssä sanosisin, notta jakajan laakerit on väljät.
Pyörijä hakkaa pitkin poikin kanteen.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Carlos kirjoitti:Jos sun olis TS:ssä sanosisin, notta jakajan laakerit on väljät.
Pyörijä hakkaa pitkin poikin kanteen.
Öyh, eikö niin voi käydä v6:essa? Sori tietämättömyyteni.. :oops: :oops:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

No miks ei vois?
Eli pyörijän laakerit on niiin väljät, että pyörijä paukuttaa jakajan kanteen miten sattuu.
Ottaa pyörijästä kiinne ja kokeilee lappaako mahottomasti öö n.1mm tai selvästi käsin havaittavasti.. lue liian iso laakerivälys.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Kuin ihmeen kaupalla auto toimi n. 40kilsan matkan ilman mitään ongelmia. Ei nykinyt eikä mitään!! :shock: :shock:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ilmavuoto - tarkista kumiletkut .

Kone kun heiluu menee syötöt sekaisin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hmm, jos niissä letkuissa olisi vika, niin selittäisikö se sen että ei myöskään lähde aina käyntiin..? Jos tienpäällä sattuu sammumaan niin täytyy odottaa 5-10 min. että lähtee taas käyntiin.. Ihan outoa... :roll:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kyllä toi kuulostaa vahvasti bensapouolen vialta... joko vaihdoit suodattimen? Pumppu rikki/menossa rikki? Tankissa paskaa?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mun mielestä toi kuulostaa ihan tyypilliseltä Alfalta :mrgreen:
Välillä joutuu suunnilleen repimään hiukset päästä kun etsii vikaa ja seuraavana päivänä rottelo taas toimii niin kun mitään vikaa ei olis koskaan ollutkaan :roll:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Suodattimet on vaihdettu. No jos pumppu on rikki niin sehän näkyy sitten testerissä, että ei saa ainetta. Pitää viedä testeriin... Heh, juu tyypillistä Alfan käyttäytymistä tosiaan.. Illalla kun ajelin niin johan nyki ja sammuili. Mutta aamulla ei ollut mitään oireita. :roll:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Seuraavan kerran kun nykii tai sammuu, niin avaa bensakorkki. Jos suhahtaa, niin jätä raolleen. Joskus menee tankin "tuuletus" tukkoon, millä on vaikutuksensa bensan saantiin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo vikamuistin lukeminen on vuoden -89 autossa perjaatteessa turhaa. Noin vanhassa autossa on noi hommat vielä niin suppeita. Ei siitä tietänkään haittaa ole, mutta sanoisin että rahan hukkaa.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ei auttanut vaikka aukaisi korkin. Eilen rupesi temppuilemaan vieläkin enemmän. Ei jaksanut pysyä käynnissä. Kävin sisällä (n.3min olin sisällä) ja auto oli sammunut ja lämmöt oli noussut 100 asti. Olisiko sitten sen takia sammunut? Noh, sitten syttyi jäähdytyksenvalo mittaritauluun. Tai millä sitä nyt kutsuisi. (unohtuu sanat välillä) Se valo sammuu välillä mutta palaa ehkä suurimman osan ajasta.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ylilämpö ei suoraan sammuta konetta, eikä 100 nyt ihan hirveältä kuulosta.

Tarkoitatko ylilämmön valoa joka on mittarin vieressä vai jäähdytysnesteen määrän valoa joka on ylempänä, samassa rivissä muitten kanssa?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Se olikin jäähdytysnesteen valo. sellainen "ropelli" Nyt auto ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Vähän aikaa pysyy käynnissä kun kylmänä käynnistää ja sitten ikäänkuin tukehtuu. Eikä meinaa lähteä sen jälkeen käyntiin. Jos lähtee käyntiin niin tukehtuu miltei samantien. kaasuakin on turha painaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Nonii nyt tuli aamulla huomattua jotakin uutta. Elikkäs ilmamassamittarin jälkeen on anturi (en muista nimeä) Niin siitä kun ottaa johon irti niin auto pysyy käynnissä. Jos laittaa takasin niin sammuu. Ens tiistaina auto menee liikkeeseen että vika selviää. Ei auta muu.. :evil:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Taitaa jäädä DA väliin kun joutuu osia ostamaan. Olipahan TAAS jälleen aikamoiset hinta erot toisiin paikkoihin verrattuna. Mistä ihmeestä ne keksii varaosien hinnat??? :roll:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Taas selvinnyt jotakin uutta. Vika ei olekkaan ilmamäärämittarissa eikä kaasuläpäntunnistimessa. Korjaamolta ilmoitettiin että autosta pätkii sähköt. Kivvaaaaaa!! :evil: Noh, myöhemmin selviää lisää...
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Voi prkl!!!!!!!!!!! Voi stna!!!! :evil: :evil: :evil: Eivät osannut korjaamolla korjata satakuusnepaa!! Ei löytänyt vikaa eikä mitään! Selvisi vain että vika ei ole ilmamäärämittarissa eikä kaasulapäntunnistimessa jne. Kaikki arvot normaalit mittauksissa jne. Välillä toimi kuin unelma ja sitten kuulemma vain katkes sähköt ja akku loppui jne jne. Eivät osaa sanoa että missä vika. :evil: :evil: Taitaa mennä paaliin!! Aaargh vähän syö miestä!
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Viratalukon pohja pilaantunut vuosien saatossa? Sitä on ollut useammassakin merkissä vikana mutten osaa sanoa onko kuusnepan listoilla...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ainakin kolmekolmosista on virtalukon pohjia mennyt joten ei ole Alfassakaan tuntematon vika. Kuusnepasta en tarkemmin tiedä.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Miksei se voisi olla vikana. Vanha auto kuitenkin ja virtalukko on kuluva osa. Ehkä hitaammin kuluva kuin esim. jarrut, mutta kuitenkin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tai hapettunut/löystynyt liitos jossain virtalukolta lähtevässä johdossa. Itsellä kokemuksia moisesta. Veikkaan, että vika on hyvinkin yksinkertainen kunhan sen löytää, niinkuin sähköviat yleensä...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin