164 lämppärinmoottori???
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
164 lämppärinmoottori???
Aiheesta on jo käyty keskustelua, mutta päätin avata uuden.
Puhallin lakkasi pelaamasta ja paikallinen ad-huolto ei oikein tiedä mitä pitäis tehdä.
Meinaavat hommata puhaltimen Italkonilta (maksaa sikana), sen lisäksi meinaavat, että pitäis vaihtaa esivastus (Italkonilla maksaa monta sikaa!!!). Tarvitseeko koko vastusta edes vaihtaa???
Onko kokemuksia, jos, niin onko vastuksissa eroa eri mallien kesken??? Omani on varustettu automaatti-ilmastoinnilla vm -89, eli painonappikytkimillä. Kaikki tieto kokeneemmilta auttaa.
Tiedot kelpaisi, koska motonet tarjoaa ilmastoituun malliin marellin puhallinta, muissa bosch, puhaltimien kesken hinta ei ole ratkaiseva vaan sopivuus. Myös vastus löytyy (halpa ku saippua), mutta käykö omaani.
Puhallin lakkasi pelaamasta ja paikallinen ad-huolto ei oikein tiedä mitä pitäis tehdä.
Meinaavat hommata puhaltimen Italkonilta (maksaa sikana), sen lisäksi meinaavat, että pitäis vaihtaa esivastus (Italkonilla maksaa monta sikaa!!!). Tarvitseeko koko vastusta edes vaihtaa???
Onko kokemuksia, jos, niin onko vastuksissa eroa eri mallien kesken??? Omani on varustettu automaatti-ilmastoinnilla vm -89, eli painonappikytkimillä. Kaikki tieto kokeneemmilta auttaa.
Tiedot kelpaisi, koska motonet tarjoaa ilmastoituun malliin marellin puhallinta, muissa bosch, puhaltimien kesken hinta ei ole ratkaiseva vaan sopivuus. Myös vastus löytyy (halpa ku saippua), mutta käykö omaani.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Moottori näyttäisi olevan sama, mutta minusta osalistausten perusteella ilmastointiautomatiikalla varustetussa vehkeessä on etuvastuksen tilalla joku hienompi elektroninen säätö. Tiedä sitten hänestä, mutta voithan koittaa ensin ohittaa (mahdollisen) etuvastuksen ruokkimalla moottoria suoraan 12 voltilla.
Ääntelikö moottori ennen mykistymistään? Nimittäin, vikaahan voi olla myös siinä kojelaudan kontrolli-ihmeessä. Mulla ko. purkki tuli vähin erin hulluksi lopettamalla ensin sumareiden ohjaamisen ja alkaen sitten myöhemmin puhaltelemaan ilmaa miten sattuu ja minne sattuu.
Ääntelikö moottori ennen mykistymistään? Nimittäin, vikaahan voi olla myös siinä kojelaudan kontrolli-ihmeessä. Mulla ko. purkki tuli vähin erin hulluksi lopettamalla ensin sumareiden ohjaamisen ja alkaen sitten myöhemmin puhaltelemaan ilmaa miten sattuu ja minne sattuu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Puhallin hyytyi joulun jälkeen pitkän matkan ajossa ollessaan hitaalla nopeudella. Kun oli pysähtyneenä, ei enää lähteny pyörimään vaikka laittoi nopeutta kovemmalle.
Seuraavana aamuna päätti taas toimia, mutta piti vikinää ja muuttui sitten ujellukseksi, päättääkseen taas sammua kun puhallusta vähensi.
Lopulta pyöri vaan nelosella ujelluksen säestämänä.
Keskusyksikkö tuntuisi pelaavan, koska säätää suuntaa ja nopeuttakin yrittää vaihtaa, mutta puhallin ei reagoi.
Seuraavana aamuna päätti taas toimia, mutta piti vikinää ja muuttui sitten ujellukseksi, päättääkseen taas sammua kun puhallusta vähensi.
Lopulta pyöri vaan nelosella ujelluksen säestämänä.
Keskusyksikkö tuntuisi pelaavan, koska säätää suuntaa ja nopeuttakin yrittää vaihtaa, mutta puhallin ei reagoi.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nyt helpotti vähän kun löyty moottori, nyt se pitäis vielä saada paikalleen.
Siltasen (paikallinen piirimyyjä) huollossa veikkasivat ettei vastusta tarviskaan vaihtaa.
Se tosiaan on ilmastointiautomatiikan yhteydessä eri ku manuaalisessa.
Manuaalisessa n. 25 e, automaattisessa 450 e, EI KIITOS
.
Onko muuten kuinka suuri työ vaihtaa? Ilman ilmastointia näyttää väliseinän ja imusarjan purkamista lukuun ottamatta melko helpolta, MUTTA..., miten ilmastoinnin kanssa asian laita?
Kaikki tieto auttaa, KIITOS! Vaikka kuvia kyseisestä operaatiosta???
Siltasen (paikallinen piirimyyjä) huollossa veikkasivat ettei vastusta tarviskaan vaihtaa.
Se tosiaan on ilmastointiautomatiikan yhteydessä eri ku manuaalisessa.
Manuaalisessa n. 25 e, automaattisessa 450 e, EI KIITOS

Onko muuten kuinka suuri työ vaihtaa? Ilman ilmastointia näyttää väliseinän ja imusarjan purkamista lukuun ottamatta melko helpolta, MUTTA..., miten ilmastoinnin kanssa asian laita?
Kaikki tieto auttaa, KIITOS! Vaikka kuvia kyseisestä operaatiosta???
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Puhkuja puhallin...
En tiedä tarkkaan mikä on ongelmasi, kuulostaisi että puhallin olisi kaput... itselläni on ilmastoimaton, tietääkseni puhallin on sama...? scuderia rasvis varmaan, ossa kertoa...? mutta, vaihdoin omaani hiilet, jotka maksoi 4e yht ja puhallin on toiminut hienosti viimeiset 9000km/2kk se samainen puhallin löytyy saab 9000...! omassanikin oli saabin leimat, ja maksaa tarvikkeena n.90e tai purkaamolta 20e koska saabeja löytyy sieltä...
Se väliseinä ennen imusarjaa pitää purkaa pois jotta puhallin mahtuu tulemaan, pää virta piuhat irti, 4kpl pultteja ja 6 tai 8 ruuvia niin väliseinän saa nostettua, puhaltimen takaisin kasaus on hieman inhottavampi operaatio, ainiin puhallin on hain parilla klipsillä alasivuiltaan kiinni.
Jos kojelauta tarvitsee irroittaa (käsittääkseni kaikki ilmastointi elekroniikka on siellä sisällä) niin se ei ole kovin vaikeaa rintapellistä tuulettimen molemmilta puolilta löytyy.. 12 tai 14 mm kannalla olevat pultit n.20cm lämppärin moottorista. ja konepellin avauskahvan yläpuolelta (jalkatilasta) sekä hanskalokeron alakulmalta vastaavasta kohdasta, samaiset pultit, niin kojelauta on irti...
tätä ennen on tietty purettava keskikonsoli irti. palaan siihen myöhemmin jos on tarvis, mutta itse irroitin kojelaudan n.1 tunnissa ,ja lämppärin moottorin irroitus n.45min asennus n.1h30min ja autossani ei ollut ilmastointia.
Se väliseinä ennen imusarjaa pitää purkaa pois jotta puhallin mahtuu tulemaan, pää virta piuhat irti, 4kpl pultteja ja 6 tai 8 ruuvia niin väliseinän saa nostettua, puhaltimen takaisin kasaus on hieman inhottavampi operaatio, ainiin puhallin on hain parilla klipsillä alasivuiltaan kiinni.
Jos kojelauta tarvitsee irroittaa (käsittääkseni kaikki ilmastointi elekroniikka on siellä sisällä) niin se ei ole kovin vaikeaa rintapellistä tuulettimen molemmilta puolilta löytyy.. 12 tai 14 mm kannalla olevat pultit n.20cm lämppärin moottorista. ja konepellin avauskahvan yläpuolelta (jalkatilasta) sekä hanskalokeron alakulmalta vastaavasta kohdasta, samaiset pultit, niin kojelauta on irti...

tätä ennen on tietty purettava keskikonsoli irti. palaan siihen myöhemmin jos on tarvis, mutta itse irroitin kojelaudan n.1 tunnissa ,ja lämppärin moottorin irroitus n.45min asennus n.1h30min ja autossani ei ollut ilmastointia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Rolle, yleensä se moottori alkaa kai ääntämään siinä vaiheessa kun laakerit ovat kuluneet väljiksi ja joko ankkuri pääsee ottamaan runkoon kiinni tai siipi osuu koteloon. En tiedä kumpi 164:ssa ekaksi tulee vastaan. Ääni voi periaatteessa tulla kuivista laakereistakin, mutta silloin tuskin ääntäisi vaan jarrutettaessa. Jos ankkuri ottaa kuoreen kiinni niin se syö itsensä pian särki, eli tuhon tiellä ollaan. Nyt voisi vielä päästä halvalla jos löytäisi jostain pelkät laakerihelat ja hiilet, mutta kohta on varmaan laitettava koko moottori.
Puhaltimen moottorin esiin kaivaminen on ilmeisesti tarkoitettu tehtäväksi niin, että konehuoneen väliseinä irrotetaan ensin. Hommassa on vaan sellainen ongelma, että seinää ei taida saada pois purkamatta ilmastointia? Ilmastoinnin purkaminen taas vaatii järjestelmän uusintatäytön ja uuden kuivaimen, jotka eivät ole ihan halpoja. Toisaalta, onhan tuo huoltotoimenpide kumminkin hyvä joskus tehdä. Muistaakseni täällä joku/jotkut olivat purkaneet tuon puhaltimen veks irrottamatta väliseinää, silloin ilmastoinninkin voinee jättää rauhaan? En ota hommaan sen enempää kantaa, mun ei ole onneksi koskaan tarvinnut purkaa 164:n lämppärin moottoria. Kaikenlaista muuta pientä kylläkin...
Ja kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin, puhaltimien pitäisi olla sama manuaalisessa ja sähköisesti ohjatussa lämppärissä. Ilmastoinnin kennon lisääminen kumpaan tahansa sydeemiin tuskin muuttaa fööniä miksikään. Kumma että Motonet kauppaa kahta erilaista mosaa, tosin eipä niilläkään aina kirjat pidä paikkaansa. Mutta kun hintaero on noin pieni niin suosittelisin ottamaan sen ilmastoinnilliseen tarjotun. Saabiin taas oli tarjolla vain yhtä puhallinta, samaa mitä ilmastoimattomaan 164:ään, mutta eikös Tonnareissa ole kaikissa Alfan tyyppinen sähköinen ilmastointi-ihme? Kummalta tuntuisi, että vain manuaalisella lämppärillä varustetun Alfan moottori kävisi automatiikalla varustettuun Saabiin, ilmastointisydeemithän ovat saman tiimin käsialaa ja pyrkivät varmaan hyödyntämään mahdollisimman paljon yhteisiä osia.
Puhaltimen moottorin esiin kaivaminen on ilmeisesti tarkoitettu tehtäväksi niin, että konehuoneen väliseinä irrotetaan ensin. Hommassa on vaan sellainen ongelma, että seinää ei taida saada pois purkamatta ilmastointia? Ilmastoinnin purkaminen taas vaatii järjestelmän uusintatäytön ja uuden kuivaimen, jotka eivät ole ihan halpoja. Toisaalta, onhan tuo huoltotoimenpide kumminkin hyvä joskus tehdä. Muistaakseni täällä joku/jotkut olivat purkaneet tuon puhaltimen veks irrottamatta väliseinää, silloin ilmastoinninkin voinee jättää rauhaan? En ota hommaan sen enempää kantaa, mun ei ole onneksi koskaan tarvinnut purkaa 164:n lämppärin moottoria. Kaikenlaista muuta pientä kylläkin...
Ja kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin, puhaltimien pitäisi olla sama manuaalisessa ja sähköisesti ohjatussa lämppärissä. Ilmastoinnin kennon lisääminen kumpaan tahansa sydeemiin tuskin muuttaa fööniä miksikään. Kumma että Motonet kauppaa kahta erilaista mosaa, tosin eipä niilläkään aina kirjat pidä paikkaansa. Mutta kun hintaero on noin pieni niin suosittelisin ottamaan sen ilmastoinnilliseen tarjotun. Saabiin taas oli tarjolla vain yhtä puhallinta, samaa mitä ilmastoimattomaan 164:ään, mutta eikös Tonnareissa ole kaikissa Alfan tyyppinen sähköinen ilmastointi-ihme? Kummalta tuntuisi, että vain manuaalisella lämppärillä varustetun Alfan moottori kävisi automatiikalla varustettuun Saabiin, ilmastointisydeemithän ovat saman tiimin käsialaa ja pyrkivät varmaan hyödyntämään mahdollisimman paljon yhteisiä osia.
- Epäkelpokeräilijä -
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Tarkistin asiaa... kaverilla on nimittäin saab 9000 tbo, ilmastoinnilla, ainakin äkkiseltään vaikuttaisi olevan koottu samoista komponenteista (kys om auto on osina, niin oli aika helppo katsoa) Vertasin sitä lähinnä purku kuviiv alfan ilmastoinnista... yhtettä näyttäisi olevan. On kuulemma saabin pojat suunnitellu tipo 4 projektissa autojen ilmastointi/lämmitysjärjestelmän.
Luin eilen sattumalta vanhaa TM:ää, jossa verrattiin kaikkia "Tipo nelosia" keskenään.. Suora lainaus menee jotenkin näin: "Saab taas vuorostaan toi pottiin ylivoimaisen osaamisensa lämmitys- ja tuuletuslaitteistojen osalta, joten kaikissa neljässä autossa on - ainakin teoriassa - joko samanlainen automaattisesti ohjattu lämmityslaitteisto tai automaattisesti ohjattu täydellinen ilmastointi." Eli kuullostaisi aika yhtenevältä kuten ARPerformance sanoi..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps koneisto on aika pitkälti sama...ainoat isommat erot ovat näppäin paneelissa....Wille kirjoitti:Luin eilen sattumalta vanhaa TM:ää, jossa verrattiin kaikkia "Tipo nelosia" keskenään.. Suora lainaus menee jotenkin näin: "Saab taas vuorostaan toi pottiin ylivoimaisen osaamisensa lämmitys- ja tuuletuslaitteistojen osalta, joten kaikissa neljässä autossa on - ainakin teoriassa - joko samanlainen automaattisesti ohjattu lämmityslaitteisto tai automaattisesti ohjattu täydellinen ilmastointi." Eli kuullostaisi aika yhtenevältä kuten ARPerformance sanoi..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa? Kyllä minusta tuo 164:n aparaatti hoitaa homman kotiin ihan fiksusti.alfa 156 v6 kirjoitti:No ilmankos sen kanssa piti jatkuvasti Cromassa taistella jos meinas saada lämpöö koppiin ja vielä oikeasta suunnasta
Eikös Vauhdin Maailma tms. kirjoittanut Theman/Croman himmelistä, että se on lähinnä huono vitsi verrattuna Saabin automatiikkaan? Eivät ne vehkeet ihan yhteneviä taida olla.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mä kans veikkaan ettei ne ihan yks yhteen oleScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa? Kyllä minusta tuo 164:n aparaatti hoitaa homman kotiin ihan fiksusti.alfa 156 v6 kirjoitti:No ilmankos sen kanssa piti jatkuvasti Cromassa taistella jos meinas saada lämpöö koppiin ja vielä oikeasta suunnasta
Eikös Vauhdin Maailma tms. kirjoittanut Theman/Croman himmelistä, että se on lähinnä huono vitsi verrattuna Saabin automatiikkaan? Eivät ne vehkeet ihan yhteneviä taida olla.



En tiedä kuka on valmistanut 164:n tai 9000:n lämppärisysteemin ohjauksen, mutta tuossa Croman lämmönsäätöyksikön piirilevyllä lukee: "Veglia", joten saksalaisia lienee turha syyttää tällä kertaa :-) Tämä nyt menee ilmeisestikin hieman tämän keskustelufoorumin varsinaisen aiheen eli Alfojen ohi, mutta osaisitko sanoa mistä löytyisivät Croman lämppärin diagnostiikkakoodit ja ohjeet laitteen saamiseksi siihen tilaan.alfa 156 v6 kirjoitti:Mä kans veikkaan ettei ne ihan yks yhteen ole :lol: Vaikka joka nutikassa Bosch lukeekin (tai ehkäpä juuri siksi :wink: ) homma ei oikeen toiminut. Ja sama homma joka ikisessa Cromassa mikä mulla kerkis olla. Itsediagnostiikalle oli kovasti käyttöä ja melkein oppi ne kooditkin jo ulkoa muistamaan :?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella. Siis jos ei toimi, toimivana tuo on ihan hyvä peli. Liekö huonoa tuuria vai mitä, mutta olen joutunut vaihtamaan himmelin jo kahteen kertaan värkkien tultua hulluiksi. Nyt on onneksi toimiva yksilö kiinni.pee kirjoitti:En tiedä kuka on valmistanut 164:n tai 9000:n lämppärisysteemin ohjauksen, mutta tuossa Croman lämmönsäätöyksikön piirilevyllä lukee: "Veglia", joten saksalaisia lienee turha syyttää tällä kertaa
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Multa löytyy tehtaan kansio jossa aiheesta jonkinverran, lisäks löytyy tosta lämppäristä ihan omansa suomenkielelläpee kirjoitti: osaisitko sanoa mistä löytyisivät Croman lämppärin diagnostiikkakoodit ja ohjeet laitteen saamiseksi siihen tilaan.

Lämppärin saa itsediagnostiikkatilaan kun pidät AUTOMATIC nappia pohjassa samalla kun käännät avaimen MAR asentoon (eli virrat päälle tarkoittanee italialainen

Voin etsiä koodit ja pistää vaikka PM:nä tuossa kun kotopuolessa menen käymään.
Periaate on kuitenkin se, että aina kun painat tota automaattinappia niin se laite menee seuraavaan tilaan ja sillä voi testata kaikki anturit, puhaltimen, läppien kääntökulmat ja liikeradan sekä polttimot.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jos kukaan tietää tai tunnustaa itse kuuluvansa joukkoon harvinaiseen???
Onko Lahden seudulla ketään joka osaisi tehdä tuon puhaltimen vaihdon ilmastoituun yksilöön? Hynynen on tullut nimenä esiin, onko muita?
Ei innosta viedä merkkihuoltoon, maksaa törkeän paljon.
Itseltä puuttuu tallin lisäksi myös aikaa vaikka remontti tarvittaessa todennäköisesti onnistuisi omatoimisestikin, apu ei tosin olisi pahitteksi
.
Paikallinen AD: kaan ei enää jaksa puhaltimen osalta vakuuttaa, muuten hommat on toiminu ihan OK.
Onko Lahden seudulla ketään joka osaisi tehdä tuon puhaltimen vaihdon ilmastoituun yksilöön? Hynynen on tullut nimenä esiin, onko muita?
Ei innosta viedä merkkihuoltoon, maksaa törkeän paljon.
Itseltä puuttuu tallin lisäksi myös aikaa vaikka remontti tarvittaessa todennäköisesti onnistuisi omatoimisestikin, apu ei tosin olisi pahitteksi

Paikallinen AD: kaan ei enää jaksa puhaltimen osalta vakuuttaa, muuten hommat on toiminu ihan OK.
Näyttäisi toimivan myös tossa 155:n automaattisessa lämmityslaitteessa tai ainakin johonkin ihmetilaan se menialfa 156 v6 kirjoitti: Lämppärin saa itsediagnostiikkatilaan kun pidät AUTOMATIC nappia pohjassa samalla kun käännät avaimen MAR asentoon (eli virrat päälle tarkoittanee italialainen).

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Lieneekö tuo sinun Cromasi uudempaa viistokeulaista mallia? Tuo mulla hyllyssä majaileva purkki on kaiketi 87 vuosimallin autosta ja muistelen sen olevan aivan samanlaisen kuin autossa(vm. 89) paikallaan olevan.alfa 156 v6 kirjoitti:Kuin myös luki cromassa ?!?! tai siis lukee vieläkin kun noita laatikoita on rikkinäisiä tossa pari zipaletta :lol:Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella.
Yritin tuota kerran saada diagnostiikkamoodiin juuri tuolla tavoin. Puhallusmäärää ilmaiseva näyttö sytytti joka toisen tolppansa ja lämpötilanäyttö pysyi pimeänä. Tuosta en enää osannut jatkaa eteenpäin, jos siinä mitään jatkettavaa olisi ollutkaan... Siis, lieneekö tuossa diagnostiikkaa ollenkaan?
Kaipa nuo diagnostiikkakoodit voisi tännekin laittaa kaiken kansan ihmeteltäviksi sikäli kun ne ilmeisesti ovat samat kuin ainakin 155:ssa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jep.. uudempinenäisestä noi laatikot on, mutta mielestäni vanhemmissa oli samanlainen? niitäkin oli useempia aikanaan..pee kirjoitti:Lieneekö tuo sinun Cromasi uudempaa viistokeulaista mallia. Puhallusmäärää ilmaiseva näyttö sytytti joka toisen tolppansa ja lämpötilanäyttö pysyi pimeänä. Tuosta en enää osannut jatkaa eteenpäin, jos siinä mitään jatkettavaa olisi ollutkaan... Siis, lieneekö tuossa diagnostiikkaa ollenkaan?alfa 156 v6 kirjoitti:Kuin myös luki cromassa ?!?! tai siis lukee vieläkin kun noita laatikoita on rikkinäisiä tossa pari zipalettaScuderia Rasvanäppi kirjoitti: 164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella.
Kaipa nuo diagnostiikkakoodit voisi tännekin laittaa kaiken kansan ihmeteltäviksi sikäli kun ne ilmeisesti ovat samat kuin ainakin 155:ssa.
Just noin se diagnostiikka alkaa, kun kuvasit. Painat vaan useemman kerran sitä AUTOMATIC nappia.
Täytyy kattella ne koodit ja laittaa näkyville.
Ok, kiitokset tiedoista. Pitänee taas koettaa kunhan pääsen autoon käsiksi. Yksi talvi meni jo velipojalla kärvistellessä lämmönsuuntauksen kanssa, jota ohjausyksikkö ei suostunut muuttamaan(ilmaa ei tullut oikein mistään reiästä, mutta mitäpä se tuolla Helsingin lämmössä haittaa :-)). Tuossa joitain viikkoja sitten mittailtiin säätömoottoria ja lämmönsäätöyksikköä joista ei kummastakaan löytynyt vikaa. Lopuksi pakkosyötettiin säätömoottoriin suoraan sähköä ja ajeltiin se pariin kertaan säätöalueensa päihin, jonka jälkeen se alkoikin toimia. Ja yllätykseksi purkkikaan ei ollut ottanut itseensä vaikka moottori olikin jumissa. Siis nyt se systeemi taas jotenkin toimii(vaikkakin purkki tuntuu aina välillä unohtavan lämmönsuuntauksen kalibroinnin), mutta luultavasti tuosta diagnostiikasta olisi ollut apua. Noo, ensi kerralla sitten!alfa 156 v6 kirjoitti:Just noin se diagnostiikka alkaa, kun kuvasit. Painat vaan useemman kerran sitä AUTOMATIC nappia.
Täytyy kattella ne koodit ja laittaa näkyville.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mulla auttoi sama konsti moneen otteeseen... Noita läppiä voi tosiaan ihan sillä diagnostiikan kautta käännellä laidasta laitaan ja samalla näkee lämpötilanäytöstä kääntökulman.pee kirjoitti:
Lopuksi pakkosyötettiin säätömoottoriin suoraan sähköä ja ajeltiin se pariin kertaan säätöalueensa päihin, jonka jälkeen se alkoikin toimia.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nyt se toimii!!!
Motonetin tarvikepuhallin, huomattavasti hiljaisempi ku vanha enkä ole puhalluksessa juuri eroa huomannut.
Vaihto-operaatio ilmastoituun versioon oli, kuten odotettua, melko työläs juttu. Itse en sitä tehnyt, mutta näin asentaja sanoi.
Ilmastoinnin laitteet piti kuulemma purkaa sieltä kaukalosta, ja väliseinäkään ei voinut olla paikallaan.
Imusarjastakin piti jotain letkuja nyppiä irti, en muista mitä
.
Kunnossa on ja pahin pelkokaan ei onneksi toteutunut, säätövastus kaikin puolin ehjä.
Motonetin tarvikepuhallin, huomattavasti hiljaisempi ku vanha enkä ole puhalluksessa juuri eroa huomannut.
Vaihto-operaatio ilmastoituun versioon oli, kuten odotettua, melko työläs juttu. Itse en sitä tehnyt, mutta näin asentaja sanoi.
Ilmastoinnin laitteet piti kuulemma purkaa sieltä kaukalosta, ja väliseinäkään ei voinut olla paikallaan.
Imusarjastakin piti jotain letkuja nyppiä irti, en muista mitä

Kunnossa on ja pahin pelkokaan ei onneksi toteutunut, säätövastus kaikin puolin ehjä.