Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasissa

Viesti Kirjoittaja GTA »

Jahas, se on GTAn jarrulevyissä taas sellainen tutina kovemmissa vauhdeissa että vaihtoon menee. Tämä toinen setti kesti viitisen tuhatta km ja piti olla parannettu painos. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ... pitänee pyytää pajaa tilaamaan jo seuraavakin setti valmiiksi varastoon odottamaan :roll: .

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Jarrulevyt vaihtaen kiitos - 3. setti alle, 15500km lasi

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

GTA kirjoitti:Jahas, se on GTAn jarrulevyissä taas sellainen tutina kovemmissa vauhdeissa että vaihtoon menee. Tämä toinen setti kesti viitisen tuhatta km ja piti olla parannettu painos. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo ... pitänee pyytää pajaa tilaamaan jo seuraavakin setti valmiiksi varastoon odottamaan :roll: .
On se vaan luojan lykky että täällä on talvirajotukset eikä kesälläkään oikeen korva maassa kärsi päästellä 8)

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Niin miten on muitten mallien laita/kokemus? Mulla 147:lla ajettu nyt 78tkm ja etulevyt ovat aika hurjassa kunnossa... uraa on tullut niin peekeleesti varsinkin vasemman puoleiseeen levyyn. :roll: Levyt muuten pysyneet ihan hyvin suorana... ei tutise...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

156:ssa etulevyissä pieniä uria on havaittavissa ja myöskin kovemmasta vauhdista jarruttaessa pientä tutinaa. Tuskin on koskaan levyjä vaihdettu. Nyt kilometrejä takana 107tkm. Eiköhän ne kesällä lähde vaihtoon...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Edellisellä 156 V6:lla tuli mittariin kai reilut 65tkm (muistaakseni?) ja siinä oli siinä vaiheessa menossa kolmannet etulevyt :oops: . Ensimmäinen setti meni kieroksi takuuaikana, mittarissa silloin ehkä noin 20tkm, toinen kai jossain 40tkm:n paremmalla puolella. Itte kun joutui seuraavan setin maksamaan niin se ei ollut enää Alfa ricambi originale, vaan uritettu ja rei'itetty pärinämalli a la EB Spares. Ei mennyt kieroksi ainakaan sinä aikana kun auto oli minulla.

Ja sitten on muuten turha väittää, että ongelma ei ole Alfan jarrulevyissä vaan kuskissa, joka ajaa lahopäisesti! Ainut minkä myönnän on se että höyhenjarrutusteoria meni ABSien myötä romukoppaan jo aikoja sitten :twisted:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Juu ihan silkkaa sattumaa varmaan, että sulle sattui jo toinen sellainen Alfa-yksilö, joka syö jarrulevyjä 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Turha naamailla! :mrgreen:
GTAssahan jarrulevyjen kieroontuminen on "yleisesti tunnettu ongelma", tuon edellisen 156:n levyistä en tiedä. Radallakaan en sillä käynyt kuin kerran :? Siviililiikenteessä taas ankarana periaatteen miehenä kyllä käytän jarruja silloin kun niitä tarttee :silly:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

GTA kirjoitti:Siviililiikenteessä taas ankarana periaatteen miehenä kyllä käytän jarruja silloin kun niitä tarttee
Ihme periaatteita tuolla etelässä :lol:

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mitenkähän Delta-auto suhtautuisi noin tiheään jarrulevyjen vaihtoon takuuseen? Ainakin Jyväskylässä D-A:n tiskillä olisi odotettavissa itkua ja hammasten kiristystä.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja ärrä »

155156 kirjoitti:Mitenkähän Delta-auto suhtautuisi noin tiheään jarrulevyjen vaihtoon takuuseen? Ainakin Jyväskylässä D-A:n tiskillä olisi odotettavissa itkua ja hammasten kiristystä.
6000 km kohdalla GTA:n kierot etujarrulevyt menivät vaihtoon Konalan DA:ssa ihan ilman mitään ihmettelyjä. Nyt autossa on yli 10 000 km, ja jarrut toimii,... . . . toistaiseksi.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Onneksi on talvi ja liukasta niin ei tule jarruteltua levyjä liian kuumiksi. Toivottavasti keväällä ei kieroudu.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ennen kuin vaihdat levyjä niin lue tämä läpi:

Jarrujuttu

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Varsin asiallinen juttu jarrujen sisäänajon puolesta. Jarrulevyjen kierouden näkee kun vanteet on pois ja pyörittää pyörää. Yhdessä opelissa oli kerran oikeasti kierot levyt.

Jarrulevyjen ja -palojen yhtäaikainen sisäänajo tekee hommasta entistäkin haastavampaa. Yleensä suositellaankin, että levyt ajetaan sisään vanhoilla paloilla ja päinvastoin. Huollossahan nuo kummatkin vaihdetaan tuossa tapauksessa yhtäaikaa ja ongelma ei varsinaisesti poistu mihinkään.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Huhhuh! Tosi hyvä juttu muuten, mutta nyt tuntuu että tutina ei olekaan auton, vaan tyhmän kuskin vika! EN MYÖNNÄ!
Motarilla on varmasti tullut vedettyä muutama tosi napakka jarrutus kovasta nopeudesta, kun joku R5 on hypänny uloimmalle kaistalle peiliin vilkaisematta, mutta ei siellä ole tarvinnut jäädä paikalleen makaamaan jalka jarrulla... ja sitä vartenhan ne jarrut autossa on, että niillä auto pysähtyy. Ja rehellisyyden nimissä (ettei mene valittamiseksi, meinaan)pitää heti sanoa että GTA kyllä _pysähtyy_.
Toisekseen väitän ajavani 100% enemmän herrasmiesmäisesti kuin nämä paikalliset öykkärit, joilla yleensä on alla WRX/STI, M3 tai Porsche. Kuinka monikohan noilla autoilla ajavista on koskaan kuullukkaan jarrulevyjen ja -palojen sisäänajosta? Pah. Tosiasia on että GTA:n etujarruissa ei ole kaikki ihan ok - ja niinkus Soossicaia tossa aiemmin (toisessa threadissa) sanoi niin huhua muutoksista on ilmassa...

Nojoo, GTA menee huoltoon 18 helmikuuta - sille tehdään etupään ripustuksen recall (josta tuli kutsu tällä viikolla) ja samalla katsotaan nuo jarrut. Aika näyttää.

Niin muuten, hemmetin hyvä linkki tuo joka tapauksessa, AAW, asiaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyvä linkki! Täytyy perehtyä tuohon tarkemmin kun ehtii.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin