75:n 2.0:n käsikirja. Kaasutinversio.
Valvoja: Moderators
75:n 2.0:n käsikirja. Kaasutinversio.
Omistan 75:n mallia 1986. Heynesiltä löytyy vain Ts:n kirja, mutta oisko tietoa kaasutinversion korjauskirjasta. Hyvää linkkiä kaipaisin vielä, mistä mm. imusarjan ja moottorin kiinnitys kumit mahtaisi löytyä. RNe.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Löytyy ko.malliin ranskankielinen opus. Kumit löytyy vaikkapa T.Muukkoselta. Ovat muuten arvokkaita kumeja.
Tiedän että homman voi myös korjata ottamalla kumin kätee. Poistamalla kumin tarkasti pois ja hitsaamalla väliin lyhyen putken. Asennon pysyminen on sitten tosi tarkka homma. Että saa yleensä paikoilleen ja tiiviiksi.
Tietysti tulee sitten mieleen että mitä vaikuttaa kaasuttimiin lisääntynyt tärinä ja pysähtymisen jälkeen siirtyvä lämpö.
Tiedän että homman voi myös korjata ottamalla kumin kätee. Poistamalla kumin tarkasti pois ja hitsaamalla väliin lyhyen putken. Asennon pysyminen on sitten tosi tarkka homma. Että saa yleensä paikoilleen ja tiiviiksi.
Tietysti tulee sitten mieleen että mitä vaikuttaa kaasuttimiin lisääntynyt tärinä ja pysähtymisen jälkeen siirtyvä lämpö.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Mikä virka TS:ssä muuten on noilla kumeilla? Kaasuttimien kanssa ne ymmärtää, mutta ei luulisi ruiskun kanssa olevan isompaa iloa eristää imusarjaa tärinältä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tietysti tulee sitten mieleen että mitä vaikuttaa kaasuttimiin lisääntynyt tärinä ja pysähtymisen jälkeen siirtyvä lämpö.