75:n 2.0:n käsikirja. Kaasutinversio.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rne
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Syys 2007, 16:33
Paikkakunta: myllykoski

75:n 2.0:n käsikirja. Kaasutinversio.

Viesti Kirjoittaja rne »

Omistan 75:n mallia 1986. Heynesiltä löytyy vain Ts:n kirja, mutta oisko tietoa kaasutinversion korjauskirjasta. Hyvää linkkiä kaipaisin vielä, mistä mm. imusarjan ja moottorin kiinnitys kumit mahtaisi löytyä. RNe.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Alfetta kirja ainakin auttaa pitkälle. Haynesin kirja sisältää myös noita myöhäisempiä malleja . Sellainen mulla ainakin on ollut apuna 90:n kanssa

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Löytyy ko.malliin ranskankielinen opus. Kumit löytyy vaikkapa T.Muukkoselta. Ovat muuten arvokkaita kumeja.
Tiedän että homman voi myös korjata ottamalla kumin kätee. Poistamalla kumin tarkasti pois ja hitsaamalla väliin lyhyen putken. Asennon pysyminen on sitten tosi tarkka homma. Että saa yleensä paikoilleen ja tiiviiksi.
Tietysti tulee sitten mieleen että mitä vaikuttaa kaasuttimiin lisääntynyt tärinä ja pysähtymisen jälkeen siirtyvä lämpö.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneelta löytyy reunimmaiset kumit ja ovat uudet..pistä privaa jos kiinnostaa..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tietysti tulee sitten mieleen että mitä vaikuttaa kaasuttimiin lisääntynyt tärinä ja pysähtymisen jälkeen siirtyvä lämpö.
Mikä virka TS:ssä muuten on noilla kumeilla? Kaasuttimien kanssa ne ymmärtää, mutta ei luulisi ruiskun kanssa olevan isompaa iloa eristää imusarjaa tärinältä.

Vastaa Viestiin