11/1994, reilu 90 000 km ajettu, 3-litrainen, 12-venttiilinen. Autossa on kangaspenkit käsisäädöillä, ilman lämmitystä. Automaatti-ilmastointi löytyy, ja autossa on alkup. käyttämättömät 16" aluvanteet. Auton haku liikkeestä tehdään viikon päästä, ja sitten josko seuraavalla viikolla saisi Suomeen. Auto on hyväkuntoinen, ollut yhdellä omistajalla ja kaikki huollot merkkiliikkeessä tehty.
koskhan sinne alkaa tuleen "aitoja"lue takavetosia alfoja
Eiköhän nuo riitä, toistaiseksi
Kyllä joku vanhempi harrastealfa aina kiinnostaa, mutta taitaa useista käytännön syistä jäädä toi 33 perheen vanhimmaksi autoksi. Kylhän siinäkin on sentään kardaani
Eilen se sitten rantautui Suomeen ja tänään sain 3 kk -kilvet.
Kuvia albumissa, tosin huonoja, oli vähän hämärää. Viikonloppuna uudet kuvat.
Muuten toimii, mutta takaluukku ei aukea kojelaudan katkaisijasta. Jos virta päällä, syttyy vain katkaisijan valo painalluksen ajaksi. Jos virta pois päältä, syttyy samalla myös bensaluukun merkkivalo painalluksen ajaksi.
Bensaluukkukin aukeaa vain, jos virta päällä. Outoa.
No, tulliherran mukaan voipi ajella, ja minäpä ajelen
Elleivät sitten tee jo aiemmin veropäätöstä ja siirtymistä tavallisiin kilpiin. Maanantaina katsastus. Saas nähdä kuin käy.
2TS kirjoitti:No, tulliherran mukaan voipi ajella, ja minäpä ajelen
Joo et sinä tee mitään väärää, tulli se on joka ei saisi lain mukaan myöntää noita siirtokilpiä. Oli vain Talouselämässä artikkeli asiasta, joku AKE:n pomo siitä itki
Eiköhän ne korjaa hommaa taas viimeistään ennen vuoden loppua.
Kokemuksen mukaan "mikään ei ole niin pysyvää kuin väliaikainen autovero" Tähän piti vielä tulla perään TM:n artikkeli vuodesta -52 muistaakseni mutta ei tähän hätään löytynyt.
Ja tämähän ei taas liittynyt topiccin juuri ollenkaan kunhan tarinoin lämpimikseni kun ulkona on kylmä
Katsastuskulut 142 e eikä todistusta vaatimuksenmukaisuudesta tarvinnut erikseen hommata, vaan hoitivat sen ilmeisesti automaattisesti. Pelkkä rekisteriote ja tulli-ilmoitus riittivät.
Zenery kirjoitti:Kai laitat kuitenkin verovalituksen,eikös se kuulu pelin henkeen.
Pitäisi todistaa jollakin tavalla, että auton arvo olisi tätä alempi. Enpä taida nähdä vaivaa tutkimuksiin, koska "oikea" arvo on huomattavasti korkeampi. Heh, harvoin veroihin on tyytyväinen. Tosin ilman veroja olisi vielä parempi.
jokipoika kirjoitti:Saiskos tietää kokonaiskulut, vai onko liikesalaisuus?
Kyllähän nuo pystyy arvioimaan, joten ostohinta 4700, kuljetus 1100, verot 2200, hälytys&ajonesto, akku, vanteet, renkaat, nesteet, radio jne. reilut 2000, eli noin 10 000 e kaikkine kuluineen.