Alfa-Romeo Alfetta 1.8 1976
Valvoja: Moderators
Alfa-Romeo Alfetta 1.8 1976
Juu, tuollainen olis paloina isän tallissa. Isä hommannut -80(?) kolaroituna (Ruotsiin myyty uutena). Kunnostettu tuolloin mutta jäänyt talliin seisomaan joskus 85-86 vuonna. Itse sitten aloin tuota muka "kunnostamaan joskus 91-92...keskenhän se jäi. Sähköt on irti, kone irti jne. pellit on hitsailtu mutta vaativat vielä järjettömästi tasoittelua ennen maalaamista. Nyt maannut siis tuossa jamassa jonkun 14-15 vuotta. Mittarissa muistini mukaan joku 125000 km.
Mitäs tuolle nyt kannattais tehdä Maksaako tuon kunnostus vaivaa? Paljonko noiden arvo on projektina / laitettuna? Museorekisteriin tuota ei tulla laittamaan, korkeintaan kesän räppäilypeliksi.
Mitäs tuolle nyt kannattais tehdä Maksaako tuon kunnostus vaivaa? Paljonko noiden arvo on projektina / laitettuna? Museorekisteriin tuota ei tulla laittamaan, korkeintaan kesän räppäilypeliksi.
On suomeen rekisteröity aikanaan mutta kilvet on konttorille viety joskus 80-luvun hurjina vuosina. Sedan-malli kyseessä...voin toki kupeenkin siitä nikkaroida
Tällä hetkellä on kaksi asiaa jotka jarruttaa tuota projektia, ajan ja tilojen puute. Isäkin asustaa n. 70 kilsan päässä...sielä olis tilat.
Tällä hetkellä on kaksi asiaa jotka jarruttaa tuota projektia, ajan ja tilojen puute. Isäkin asustaa n. 70 kilsan päässä...sielä olis tilat.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Sedanina ehdottomasti liikenteeseen. Ja ruosteettoman coupekorinkin löytäminen olisi aika mahdotonta. Eli varmasti pidät sen pienemmällä vaivalla sedanina ja sen "arvokin" on silloin suurempi, en puhu välttämättä ja pelkästään rahallisesti.
Ja Hepalle, tuo ollenee pyöreillä lampuilla koska "facelift" sijoittuu n.1979-80 välille.
Ja Hepalle, tuo ollenee pyöreillä lampuilla koska "facelift" sijoittuu n.1979-80 välille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No tuo kupee oli läppä Piti saada teilläkin verenpaineet vähän koholle kai mä siitä joku päivä jotakin taion. On pyöreillä valoilla ja tuplavalomaskilla varustettu...katse on aika murhaava. Siihen on jo taiottu pellistä etuspoikka ja pieni pahka konepeltiin... Saisko tuohon turbon..?
Kynnyskotelot on väännetty uudesta pellistä samoin kun koko toinen takalokari (tai no se on tynnyristä otetusta pellistä tehty). Katto on taunuksesta ja konepelti ladasta mutta ei sitä huomaa jos ei tiedä. Koitan laitella kuvia kun ehdin sinneppäin käymään.
Kynnyskotelot on väännetty uudesta pellistä samoin kun koko toinen takalokari (tai no se on tynnyristä otetusta pellistä tehty). Katto on taunuksesta ja konepelti ladasta mutta ei sitä huomaa jos ei tiedä. Koitan laitella kuvia kun ehdin sinneppäin käymään.
Uskoisin että tuon museoarvo on hävinnyt jo siinä vaiheessa kun se on kiepautettu metsäliiton puolelle länsinaapurissa aikoinaan. Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?Epezi kirjoitti:taitaa valitettavasti noi "tuunaukset" poistaa auton jälleenmyyntiarvoa, ja hävittää museoarvon.
Ei se silti tarkoita etteikö kannataisi projekti saattaa loppuun.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jotta pilvilinnat eivät olisi liian pehmoisia niin ko.mallille olisi varmasti täälläkin innokkaita ostajia mutta realistisuus tulee monelle eteen kun pitäisi taskuista rahaa kaivaa. Eli suomessa perus/hyvä kuntoisen max.saannit on varmasti 1000-2000e, suoraan ajosta tuon ikäisen (ruosteinen) hintana voisi olla juuri 200-800e. Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te mutta monelta ei enää siinä vaiheessa niitä rahoja löydy. Toki esim. www.mat.fi hinnat on käsittämättömiä ja joku niitä ostaakin mutta uskoisin että Alfetta Sedanin ostajan löytäminen hintaluokkaan yli 3000e on vaikeaa. Auton syy se ei ole.
Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Niin... getvonen maksoi melkein tuon, kaikkine töineen takuulla tuplat. Jos olisin ihastunut alfettaan, olisin maksanut alfetasta sen verran. Hyvä on kuitenkin aina hyvä. Tässä kommunistien tyyssija maassa, kaikki haluavat autonsa uusia vastaavina, mutta ilmaiseksi. Asiaa perustellaan ehkä turhan suppealla ostajakunnalla. Kantin ja lompakon kestäessä, minulta kysyttäessä, entisöisin tuon liikenteeseen, en museoon. Ajelisin mitä ajelisin, koittaisin myydä. Korkean hinnan takia kukaan ei sitä ostaisi, joten ihan vittuiluksi tunkisin lopuksi paaliin. Ilmaiseksihan näitä annetaan tässä maassa vain romarille. Toisaalta eihän multa mitään kysyttykään.Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te
..ammattina autoslalom..
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Siis niinhän se on, että harvassa on varmaan ostajat suomen maassa, jotka jotain suostuu maksamaan. Eli itselle kannattaa tehdä jos tekee.
Tuollainen Alfetta ei alkuperäisenä mikään ruusu ole, mutta ilman puskureita ja hieman race-henkisenä kolahtaa meikäläiseen ainakin.
Tuollainen Alfetta ei alkuperäisenä mikään ruusu ole, mutta ilman puskureita ja hieman race-henkisenä kolahtaa meikäläiseen ainakin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Taitaa jäädä valitettavasti museokuntoisenakin markkinahinta alle tekokulujen. Riippuu tietenkin miten paljon joutuu hankkimaan uutta osaa ja miten paljon kelpuuttaa vanhaa. Mutta jos olet tekemässä itselle, eikä ole tarkoituskaan myydä, niin silloinhan ei kannata laskea mitä entistämiseen menee.Jartsa kirjoitti: Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Voi olla kyse tuosta minun entisestä (kuva albumissa). Kauppasin sitä reilu vuosi sitten 5-6kk. Auto oli siistissä kunnossa muutenkin kuin kuvissa. Ruostetta vähemmän kuin kummassakaan nykyisessä alfassa. Koneen, voimansiirron ja laatikon remppasin. Koneessa reilusti viripalikkaa ja alustassa bilsteinit. Silti ei tuntunut juuri ketään kiinostavan. Lopulta ensimmäinen joka tuli katsomaan myöskin osti sen. Meni aivan liian halvalla, mutta kun oli siinä tilanteessa pakko myydä. Myöhemmin kaduttanut monesti. Varsinkin kun tuosta 75:stä tullut korjailtua tasan samoja paikkoja, jotka jo kerran tuli laittettua Alfetasta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Nykyään näköjään poistettu rekisteristäkin. Toivottavasti on jonkun harrastajan tallissa odottamassa uutta tulemista.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kieltämättä olin niistä yksi joka autosi perään "kuolasi" en vain kehdannut kotona edes ehdottaa, vaikkakin vaimo suhtautuu Alfoihin ja harrastukseen tosi positiivisesti. Talli on tulossa vain 3:lle autolle. On nääs tosi hienoja muistoja Alfetasta, jonka myyntiä on itsekkin tullut useammin harmiteltua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)