Alfa-Romeo Alfetta 1.8 1976

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Alfa-Romeo Alfetta 1.8 1976

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Juu, tuollainen olis paloina isän tallissa. Isä hommannut -80(?) kolaroituna (Ruotsiin myyty uutena). Kunnostettu tuolloin mutta jäänyt talliin seisomaan joskus 85-86 vuonna. Itse sitten aloin tuota muka "kunnostamaan joskus 91-92...keskenhän se jäi. Sähköt on irti, kone irti jne. pellit on hitsailtu mutta vaativat vielä järjettömästi tasoittelua ennen maalaamista. Nyt maannut siis tuossa jamassa jonkun 14-15 vuotta. Mittarissa muistini mukaan joku 125000 km.

Mitäs tuolle nyt kannattais tehdä :) Maksaako tuon kunnostus vaivaa? Paljonko noiden arvo on projektina / laitettuna? Museorekisteriin tuota ei tulla laittamaan, korkeintaan kesän räppäilypeliksi.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Myy se mulle :wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei ainakaan hävittää kannta. Asiallinen laite ja arvo alkaa olla nousemaan päin, kun ovat aika harvassa nykyään. Onko tuo vielä pyöreillä lampuilla? Tuollainen olisi kyllä asiallinen. Jos ei kiinnosta alkaa hommiin nin myy Abarthille :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Oliko muuten sedan vai coupe? Ja onko sitä rekisteröity Suomeen?

Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

On suomeen rekisteröity aikanaan mutta kilvet on konttorille viety joskus 80-luvun hurjina vuosina. Sedan-malli kyseessä...voin toki kupeenkin siitä nikkaroida :)

Tällä hetkellä on kaksi asiaa jotka jarruttaa tuota projektia, ajan ja tilojen puute. Isäkin asustaa n. 70 kilsan päässä...sielä olis tilat.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Älä ihmeessä tee coupea!

Alkuperäinen sedani paljon asiallisempi kuin korinvaihto coupe.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sedanina ehdottomasti liikenteeseen. Ja ruosteettoman coupekorinkin löytäminen olisi aika mahdotonta. Eli varmasti pidät sen pienemmällä vaivalla sedanina ja sen "arvokin" on silloin suurempi, en puhu välttämättä ja pelkästään rahallisesti.
Ja Hepalle, tuo ollenee pyöreillä lampuilla koska "facelift" :-D sijoittuu n.1979-80 välille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Pistä ihmeessä kuntoon, tai myy jollekkin joka laittaa. Alfetta sedaneita ei todellakaan ole liikaa suomessa. En äkkiseltään muista nähneeni yhtään oman exäni lisäksi. Ei tosin ennen 2004 vuotta tullut alfoja katteltuakaan. :oops:

Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

No tuo kupee oli läppä :) Piti saada teilläkin verenpaineet vähän koholle ;) kai mä siitä joku päivä jotakin taion. On pyöreillä valoilla ja tuplavalomaskilla varustettu...katse on aika murhaava. Siihen on jo taiottu pellistä etuspoikka ja pieni pahka konepeltiin... Saisko tuohon turbon..?

Kynnyskotelot on väännetty uudesta pellistä samoin kun koko toinen takalokari (tai no se on tynnyristä otetusta pellistä tehty). Katto on taunuksesta ja konepelti ladasta :oops: mutta ei sitä huomaa jos ei tiedä. Koitan laitella kuvia kun ehdin sinneppäin käymään.

Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Kuvia

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Noniin, pistin albumiin muutaman kuvan vekottimen nykytilasta...Nauttikaa :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

taitaa valitettavasti noi "tuunaukset" poistaa auton jälleenmyyntiarvoa, ja hävittää museoarvon.

Ei se silti tarkoita etteikö kannataisi projekti saattaa loppuun.

Jartsa
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Syys 2007, 14:47
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Epezi kirjoitti:taitaa valitettavasti noi "tuunaukset" poistaa auton jälleenmyyntiarvoa, ja hävittää museoarvon.

Ei se silti tarkoita etteikö kannataisi projekti saattaa loppuun.
Uskoisin että tuon museoarvo on hävinnyt jo siinä vaiheessa kun se on kiepautettu metsäliiton puolelle länsinaapurissa aikoinaan. Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Onhan noilla jo jonkinlaista arvoa. Tuossa hiukan saksan hintoja
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Täälä Hämeenlinnassa on tuollainen sininen aivan läpimätä yksilö. Siitä ei saa enään autoa millään, mutta MELKEIN KAIKKI pisteosat tallessa, kiinni, pääosin ehjiä, esim. orggis puskurit, merkit, listat.... hinta 100~150€:n luokkaa..
..ammattina autoslalom..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jotta pilvilinnat eivät olisi liian pehmoisia niin ko.mallille olisi varmasti täälläkin innokkaita ostajia mutta realistisuus tulee monelle eteen kun pitäisi taskuista rahaa kaivaa. Eli suomessa perus/hyvä kuntoisen max.saannit on varmasti 1000-2000e, suoraan ajosta tuon ikäisen (ruosteinen) hintana voisi olla juuri 200-800e. Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te mutta monelta ei enää siinä vaiheessa niitä rahoja löydy. Toki esim. www.mat.fi hinnat on käsittämättömiä ja joku niitä ostaakin mutta uskoisin että Alfetta Sedanin ostajan löytäminen hintaluokkaan yli 3000e on vaikeaa. Auton syy se ei ole.
Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te
Niin... getvonen maksoi melkein tuon, kaikkine töineen takuulla tuplat. Jos olisin ihastunut alfettaan, olisin maksanut alfetasta sen verran. Hyvä on kuitenkin aina hyvä. Tässä kommunistien tyyssija maassa, kaikki haluavat autonsa uusia vastaavina, mutta ilmaiseksi. Asiaa perustellaan ehkä turhan suppealla ostajakunnalla. Kantin ja lompakon kestäessä, minulta kysyttäessä, entisöisin tuon liikenteeseen, en museoon. Ajelisin mitä ajelisin, koittaisin myydä. Korkean hinnan takia kukaan ei sitä ostaisi, joten ihan vittuiluksi tunkisin lopuksi paaliin. Ilmaiseksihan näitä annetaan tässä maassa vain romarille. Toisaalta eihän multa mitään kysyttykään. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Siis niinhän se on, että harvassa on varmaan ostajat suomen maassa, jotka jotain suostuu maksamaan. Eli itselle kannattaa tehdä jos tekee.

Tuollainen Alfetta ei alkuperäisenä mikään ruusu ole, mutta ilman puskureita ja hieman race-henkisenä kolahtaa meikäläiseen ainakin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Jartsa kirjoitti: Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?
Taitaa jäädä valitettavasti museokuntoisenakin markkinahinta alle tekokulujen. Riippuu tietenkin miten paljon joutuu hankkimaan uutta osaa ja miten paljon kelpuuttaa vanhaa. Mutta jos olet tekemässä itselle, eikä ole tarkoituskaan myydä, niin silloinhan ei kannata laskea mitä entistämiseen menee.

Buusteri
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:55
Paikkakunta: Kuopion lande

Viesti Kirjoittaja Buusteri »

Tuo on Alfan tärkeimpiä malleja. Tehtiin, Alfaksi, paljon mutta ei niitä paljoa enää ole. Tulevaisuudessa varmasti hinnat nousevat. Joutuu tosin odottelemaan vielä vuosia. Järkevintä on tehdä kunnolla ja ajaa vain kesäisin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Voi olla kyse tuosta minun entisestä (kuva albumissa). Kauppasin sitä reilu vuosi sitten 5-6kk. Auto oli siistissä kunnossa muutenkin kuin kuvissa. Ruostetta vähemmän kuin kummassakaan nykyisessä alfassa. Koneen, voimansiirron ja laatikon remppasin. Koneessa reilusti viripalikkaa ja alustassa bilsteinit. Silti ei tuntunut juuri ketään kiinostavan. Lopulta ensimmäinen joka tuli katsomaan myöskin osti sen. Meni aivan liian halvalla, mutta kun oli siinä tilanteessa pakko myydä. Myöhemmin kaduttanut monesti. Varsinkin kun tuosta 75:stä tullut korjailtua tasan samoja paikkoja, jotka jo kerran tuli laittettua Alfetasta.

Nykyään näköjään poistettu rekisteristäkin. :( Toivottavasti on jonkun harrastajan tallissa odottamassa uutta tulemista.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kieltämättä olin niistä yksi joka autosi perään "kuolasi" en vain kehdannut kotona edes ehdottaa, vaikkakin vaimo suhtautuu Alfoihin ja harrastukseen tosi positiivisesti. Talli on tulossa vain 3:lle autolle. On nääs tosi hienoja muistoja Alfetasta, jonka myyntiä on itsekkin tullut useammin harmiteltua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin