Juu, tuollainen olis paloina isän tallissa. Isä hommannut -80(?) kolaroituna (Ruotsiin myyty uutena). Kunnostettu tuolloin mutta jäänyt talliin seisomaan joskus 85-86 vuonna. Itse sitten aloin tuota muka "kunnostamaan joskus 91-92...keskenhän se jäi. Sähköt on irti, kone irti jne. pellit on hitsailtu mutta vaativat vielä järjettömästi tasoittelua ennen maalaamista. Nyt maannut siis tuossa jamassa jonkun 14-15 vuotta. Mittarissa muistini mukaan joku 125000 km.
Mitäs tuolle nyt kannattais tehdä Maksaako tuon kunnostus vaivaa? Paljonko noiden arvo on projektina / laitettuna? Museorekisteriin tuota ei tulla laittamaan, korkeintaan kesän räppäilypeliksi.
Ei ainakaan hävittää kannta. Asiallinen laite ja arvo alkaa olla nousemaan päin, kun ovat aika harvassa nykyään. Onko tuo vielä pyöreillä lampuilla? Tuollainen olisi kyllä asiallinen. Jos ei kiinnosta alkaa hommiin nin myy Abarthille
On suomeen rekisteröity aikanaan mutta kilvet on konttorille viety joskus 80-luvun hurjina vuosina. Sedan-malli kyseessä...voin toki kupeenkin siitä nikkaroida
Tällä hetkellä on kaksi asiaa jotka jarruttaa tuota projektia, ajan ja tilojen puute. Isäkin asustaa n. 70 kilsan päässä...sielä olis tilat.
Sedanina ehdottomasti liikenteeseen. Ja ruosteettoman coupekorinkin löytäminen olisi aika mahdotonta. Eli varmasti pidät sen pienemmällä vaivalla sedanina ja sen "arvokin" on silloin suurempi, en puhu välttämättä ja pelkästään rahallisesti.
Ja Hepalle, tuo ollenee pyöreillä lampuilla koska "facelift" sijoittuu n.1979-80 välille.
Pistä ihmeessä kuntoon, tai myy jollekkin joka laittaa. Alfetta sedaneita ei todellakaan ole liikaa suomessa. En äkkiseltään muista nähneeni yhtään oman exäni lisäksi. Ei tosin ennen 2004 vuotta tullut alfoja katteltuakaan.
No tuo kupee oli läppä Piti saada teilläkin verenpaineet vähän koholle kai mä siitä joku päivä jotakin taion. On pyöreillä valoilla ja tuplavalomaskilla varustettu...katse on aika murhaava. Siihen on jo taiottu pellistä etuspoikka ja pieni pahka konepeltiin... Saisko tuohon turbon..?
Kynnyskotelot on väännetty uudesta pellistä samoin kun koko toinen takalokari (tai no se on tynnyristä otetusta pellistä tehty). Katto on taunuksesta ja konepelti ladasta mutta ei sitä huomaa jos ei tiedä. Koitan laitella kuvia kun ehdin sinneppäin käymään.
Epezi kirjoitti:taitaa valitettavasti noi "tuunaukset" poistaa auton jälleenmyyntiarvoa, ja hävittää museoarvon.
Ei se silti tarkoita etteikö kannataisi projekti saattaa loppuun.
Uskoisin että tuon museoarvo on hävinnyt jo siinä vaiheessa kun se on kiepautettu metsäliiton puolelle länsinaapurissa aikoinaan. Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?
Täälä Hämeenlinnassa on tuollainen sininen aivan läpimätä yksilö. Siitä ei saa enään autoa millään, mutta MELKEIN KAIKKI pisteosat tallessa, kiinni, pääosin ehjiä, esim. orggis puskurit, merkit, listat.... hinta 100~150€:n luokkaa..
Jotta pilvilinnat eivät olisi liian pehmoisia niin ko.mallille olisi varmasti täälläkin innokkaita ostajia mutta realistisuus tulee monelle eteen kun pitäisi taskuista rahaa kaivaa. Eli suomessa perus/hyvä kuntoisen max.saannit on varmasti 1000-2000e, suoraan ajosta tuon ikäisen (ruosteinen) hintana voisi olla juuri 200-800e. Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te mutta monelta ei enää siinä vaiheessa niitä rahoja löydy. Toki esim. www.mat.fi hinnat on käsittämättömiä ja joku niitä ostaakin mutta uskoisin että Alfetta Sedanin ostajan löytäminen hintaluokkaan yli 3000e on vaikeaa. Auton syy se ei ole.
Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Varmasti tuollaisen täysin tehdyn ja täysin orkkisen hintaa voi olla tuo 10te
Niin... getvonen maksoi melkein tuon, kaikkine töineen takuulla tuplat. Jos olisin ihastunut alfettaan, olisin maksanut alfetasta sen verran. Hyvä on kuitenkin aina hyvä. Tässä kommunistien tyyssija maassa, kaikki haluavat autonsa uusia vastaavina, mutta ilmaiseksi. Asiaa perustellaan ehkä turhan suppealla ostajakunnalla. Kantin ja lompakon kestäessä, minulta kysyttäessä, entisöisin tuon liikenteeseen, en museoon. Ajelisin mitä ajelisin, koittaisin myydä. Korkean hinnan takia kukaan ei sitä ostaisi, joten ihan vittuiluksi tunkisin lopuksi paaliin. Ilmaiseksihan näitä annetaan tässä maassa vain romarille. Toisaalta eihän multa mitään kysyttykään.
Jartsa kirjoitti: Paljonko tämän arvo olisi museokuntoisena...noin suurinpiirtein?
Taitaa jäädä valitettavasti museokuntoisenakin markkinahinta alle tekokulujen. Riippuu tietenkin miten paljon joutuu hankkimaan uutta osaa ja miten paljon kelpuuttaa vanhaa. Mutta jos olet tekemässä itselle, eikä ole tarkoituskaan myydä, niin silloinhan ei kannata laskea mitä entistämiseen menee.
Tuo on Alfan tärkeimpiä malleja. Tehtiin, Alfaksi, paljon mutta ei niitä paljoa enää ole. Tulevaisuudessa varmasti hinnat nousevat. Joutuu tosin odottelemaan vielä vuosia. Järkevintä on tehdä kunnolla ja ajaa vain kesäisin.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jollakinhan oli, ainakin kuvissa, ihan kohtuu siisti Sedani myynnissä ja hintaluokka taisi olla 800-1500e. Ja oli mielestäni oli myynnissä varsin kauan.
Voi olla kyse tuosta minun entisestä (kuva albumissa). Kauppasin sitä reilu vuosi sitten 5-6kk. Auto oli siistissä kunnossa muutenkin kuin kuvissa. Ruostetta vähemmän kuin kummassakaan nykyisessä alfassa. Koneen, voimansiirron ja laatikon remppasin. Koneessa reilusti viripalikkaa ja alustassa bilsteinit. Silti ei tuntunut juuri ketään kiinostavan. Lopulta ensimmäinen joka tuli katsomaan myöskin osti sen. Meni aivan liian halvalla, mutta kun oli siinä tilanteessa pakko myydä. Myöhemmin kaduttanut monesti. Varsinkin kun tuosta 75:stä tullut korjailtua tasan samoja paikkoja, jotka jo kerran tuli laittettua Alfetasta.
Nykyään näköjään poistettu rekisteristäkin. Toivottavasti on jonkun harrastajan tallissa odottamassa uutta tulemista.
Kieltämättä olin niistä yksi joka autosi perään "kuolasi" en vain kehdannut kotona edes ehdottaa, vaikkakin vaimo suhtautuu Alfoihin ja harrastukseen tosi positiivisesti. Talli on tulossa vain 3:lle autolle. On nääs tosi hienoja muistoja Alfetasta, jonka myyntiä on itsekkin tullut useammin harmiteltua.