Tuli ostettua 164 ja ongelmat alkoivat heti
Valvoja: Moderators
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Tuli ostettua 164 ja ongelmat alkoivat heti
Yeah! Kävin eilen ostamassa 164 3.0 v6 vm 89. Jotain pientä vikaahan siinä on (yllätys) Mutta sehän kuuluu asiaan. Autoon on koneen vaihto tehty joskus. Auto oli alunperin 2.0 ts ja nyt siis 3l v6. Ei voi muuta kuin kehua, vaikka pientä häikkää onkin. Maalipinnassa vähän sanomista kun joku edellisistä omistajista on maalaillut vähän Huonolla menestyksellä. Mutta laitan kuvia jahka kerkiän. Ai joo osaako joku neuvoa että miten abs:ät saa toimimaan??
Viimeksi muokannut DragonForce, 30 Elo 2007, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Ahaa juu! Oliko muutes vielä musta 75? Heh, heti alkoi löytymään vikoja.. autom.ilmastointi ei toimi.. Puhallin ei puhalla kunnolla. Kiva ajaa kun ikkunat huurustuu.. Ja öljyvalo palaa välillä vaikka jonkun verran öljyäkin on tullut laitettua... Mutta kyyyllä tämä tästä! Joku ihme katkaisijakin löytyi apukuskin puolelta, josta en ole ottanut yhtään selvää että mikä se mahtaa olla.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei ollut musta vaan grafiitin harmaa ja ilmastoinnilla varustettu..DragonForce kirjoitti:Ahaa juu! Oliko muutes vielä musta 75? Heh, heti alkoi löytymään vikoja.. autom.ilmastointi ei toimi.. Puhallin ei puhalla kunnolla. Kiva ajaa kun ikkunat huurustuu.. Ja öljyvalo palaa välillä vaikka jonkun verran öljyäkin on tullut laitettua... Mutta kyyyllä tämä tästä! Joku ihme katkaisijakin löytyi apukuskin puolelta, josta en ole ottanut yhtään selvää että mikä se mahtaa olla.
164:n matkasi lappeenrantaan ja seitenvitonen tuli vaihdossa mikkelin seudulle..
kaverilla ollessa ilmastointi pelasi jotenkuten automatiikkaa myöten mutta kylmäaineet taisi olla jo silloin vähissä, koppa muuten OK mutta sitä maalivikaa oli vaikka muille jakaa..
tuosta napista ei kyllä ole mitään hajua mikä voisi olla..voisin kysellä kaverilta..
heh ja täytyy tunnustaa että itse meinasin ostaa tämän saman alfan purettavaksi lappeenrannassa olleelta omistajalta..
sinullehan auto taisi tulla laukaasta?
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu no toivotaan että saat joten kuten toimimaan, sateella muuten valuu vesi sisälle muistaakseni kattoluukun tiivisteen välistä, olisiko poistoletku tukossa..
tekniikan pitäisi kuitenkin olla aika tikissä moottori + vaihteisto aika vähän ajetusta tuontiautosta..
saattaa olla puhallin tiensä päässä jos kärtyää..
tekniikan pitäisi kuitenkin olla aika tikissä moottori + vaihteisto aika vähän ajetusta tuontiautosta..
saattaa olla puhallin tiensä päässä jos kärtyää..
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Hmm, ei vettä ainakaan vielä ole tullut sisälle vaikka kovasti on satanutkin. Juu tekniikka kyllä muuten on huippu kunnossa. Ei se ainakaan öljypaineen valo minun mielestä ole mikä palaa. Hmm, mites nyt kuvailisin sitä valoa.. ööh, sellainen ns tipetti... Ohjekirjaa kun ei ole niin ei siitäkään voi katsoa, mutta se nyt varmaan on se öljymäärän valo. Jooh pitää vissiin viedä Deltaan huoltoon...
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Onko sytkäosia vaihdettu koska?
Oma harrasti keväämmäällä sitä että nyki satunnaisesti. Vaihdoin jakajan kannen, pyörijän ja tulpat ja vika meni rikki.
Ei tosin pitäis suodattimenkaan olla kovin paha/kallis vaihdettava.
Oma harrasti keväämmäällä sitä että nyki satunnaisesti. Vaihdoin jakajan kannen, pyörijän ja tulpat ja vika meni rikki.
Ei tosin pitäis suodattimenkaan olla kovin paha/kallis vaihdettava.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Ei noin vanhassa taida sellaista merkkivaloa olla.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/3/2/viewer0389.html
Tuossa kuvassa merkkivalo joka on merkattu kirjaimella i, on öljymäärän varoitusvalo.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/3/2/viewer0389.html
Tuossa kuvassa merkkivalo joka on merkattu kirjaimella i, on öljymäärän varoitusvalo.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Juu öljymäärän valo se oli... Heh, ei pääse kokeilemaan että miten menee ylämäkeen, kun ei ole lähellä sellaista ja auto kun ei oikein kulje kunnolla niin ei kauas viitsi lähteä. Jouduin tässä yks päivä työntämään auton kaverin parkkipaikalle, joka sijaitsee n. kilsan päässä. Eipä tarvinnut sinä iltana enää treenata niin kovasti jalkoja.. Hitto en saanut irroitettua bensan suodatinta vielä. On aikas tiukkaan jäänyt. Hirvittää vääntää kunnolla, kun saattaa mennä kiinnikkeet rikki. Ilmastointia ja puhallinta en kyllä itse osaa/pysty edes korjaamaan, joten pakko kait yrittää viedä auto DA:lle. Korjaaminen maksaa siellä varmaan 100tonnia. Bensan suodatinkin olisi maksanut jo n. 40e ja olisi joutunut tilaamaan. Pitää saada ihan ensiksi se suodatin vaihdettua että jos se auttaisi auton kulkemiseen. Muuten ei saa edes vietyä autoa sinne.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Siitä ei kannata huolestua. Omaani ostin releen ihan muutamalla eurolla. Käelin tarvikeliikkeeseen vanhan releen kanssa ja löysivät jonkun yleisreleen jossa kytkennät ja amppeerit oli samat.
Releen pitäisi löytyä konehuoneen puoleleta "lukkopellistä" eli kun avaa konepellin, oikea etureuna. Siinä ajovalon vieressä lähes.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/4/14/viewer1082.html
Kuvaa releistä.
Eikä se rele välttämättä ole vialla, se on vaan yksi idea.
Releen pitäisi löytyä konehuoneen puoleleta "lukkopellistä" eli kun avaa konepellin, oikea etureuna. Siinä ajovalon vieressä lähes.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/4/14/viewer1082.html
Kuvaa releistä.
Eikä se rele välttämättä ole vialla, se on vaan yksi idea.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Nonii tuli huomattua jotakin tuosta nykimisestä. Aina kun nopeasti/jyrkästi kääntää, niin rupeaa nykimään. Mutta se kyllä tekee sitä myös vaikka ajaisi tasaisella, mutta enemmän nykii kun mutkittelee.. Eli varmaan on bensatankissa jotain roskaa. Tai ainakin kovasti vaikuttaa siltä. Onko tietoa että onko iso projekti vaihtaa/irroittaa tankki?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Suodattimet on vaihdettu. No jos pumppu on rikki niin sehän näkyy sitten testerissä, että ei saa ainetta. Pitää viedä testeriin... Heh, juu tyypillistä Alfan käyttäytymistä tosiaan.. Illalla kun ajelin niin johan nyki ja sammuili. Mutta aamulla ei ollut mitään oireita.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Ei auttanut vaikka aukaisi korkin. Eilen rupesi temppuilemaan vieläkin enemmän. Ei jaksanut pysyä käynnissä. Kävin sisällä (n.3min olin sisällä) ja auto oli sammunut ja lämmöt oli noussut 100 asti. Olisiko sitten sen takia sammunut? Noh, sitten syttyi jäähdytyksenvalo mittaritauluun. Tai millä sitä nyt kutsuisi. (unohtuu sanat välillä) Se valo sammuu välillä mutta palaa ehkä suurimman osan ajasta.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
Ylilämpö ei suoraan sammuta konetta, eikä 100 nyt ihan hirveältä kuulosta.
Tarkoitatko ylilämmön valoa joka on mittarin vieressä vai jäähdytysnesteen määrän valoa joka on ylempänä, samassa rivissä muitten kanssa?
Tarkoitatko ylilämmön valoa joka on mittarin vieressä vai jäähdytysnesteen määrän valoa joka on ylempänä, samassa rivissä muitten kanssa?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Se olikin jäähdytysnesteen valo. sellainen "ropelli" Nyt auto ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Vähän aikaa pysyy käynnissä kun kylmänä käynnistää ja sitten ikäänkuin tukehtuu. Eikä meinaa lähteä sen jälkeen käyntiin. Jos lähtee käyntiin niin tukehtuu miltei samantien. kaasuakin on turha painaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Nonii nyt tuli aamulla huomattua jotakin uutta. Elikkäs ilmamassamittarin jälkeen on anturi (en muista nimeä) Niin siitä kun ottaa johon irti niin auto pysyy käynnissä. Jos laittaa takasin niin sammuu. Ens tiistaina auto menee liikkeeseen että vika selviää. Ei auta muu..
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Voi prkl!!!!!!!!!!! Voi stna!!!! Eivät osannut korjaamolla korjata satakuusnepaa!! Ei löytänyt vikaa eikä mitään! Selvisi vain että vika ei ole ilmamäärämittarissa eikä kaasulapäntunnistimessa jne. Kaikki arvot normaalit mittauksissa jne. Välillä toimi kuin unelma ja sitten kuulemma vain katkes sähköt ja akku loppui jne jne. Eivät osaa sanoa että missä vika. Taitaa mennä paaliin!! Aaargh vähän syö miestä!
"Having no way as way, having no limitation as limitation"