Alfoista
Valvoja: Moderators
Kiisseli
Viestit: 247 Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Kiisseli » 25 Syys 2007, 21:14
Mitä rengaskokoa suosittelelette 156:een.
Autossa vakioalusta ja haetaan kompromissia suoraan kulkemisen ja mutkista nauttimisen väliltä. Nykyinen rengastus 205 55 ja 16. Mittari kyseisellä rengaskoolla uskomattoman tarkka. Heitto 2km 100:en vauhdissa. Yleisesti heitot eri autoissa huomattavasti suurempia.
Jappe
Viestit: 1710 Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Jappe » 25 Syys 2007, 21:26
225/45-17 on mielestäni paras koko. On siis vielä mukavakin.
Huippukumi vielä alle, ja jopa kelpaa päästellä mutkiin
- Alfaholic -
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 26 Syys 2007, 08:49
225/45-17 täälläkin... hyvin on tiessä pysytty
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
samik
Viestit: 63 Liittynyt: 16 Kesä 2007, 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja samik » 26 Syys 2007, 10:14
mulla 215/45-17 ja tyytyväinen olen ollut. tietty vähän vaimennuksesta nakertaa kun vaihtoi 15-tuumaisten tilalle, mutta ei häiritsevästi. kumit Nokian NRVi:t, jotka vaikuttavat asiallisilta niin hinnan kuin ominaisuukienkin puolesta.
Ipi76
Viestit: 815 Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski
Viesti
Kirjoittaja Ipi76 » 26 Syys 2007, 11:00
245-40-17 ja tyytyväinen olen ollut,pienenä miinuksena vetely urissa reippaassa kiihdytyksessä.
Pablo Honey
Viestit: 662 Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Pablo Honey » 26 Syys 2007, 12:01
Ipi76 kirjoitti: 245-40-17 ja tyytyväinen olen ollut,pienenä miinuksena vetely urissa reippaassa kiihdytyksessä.
Noin leveä ei taida mennä ilman kaarien modifiointia? Mikä on vanteen ET? Hiinä ja hiinä on 225:kin ET 35 vanteella.
Maho
Viestit: 946 Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Maho » 26 Syys 2007, 12:34
Mukavuus/ulkonäkö/hinta aspektilla varmasti paras hintalaatu vaihtoehto on 215-225/45 17"
Itse ajelin kesät 225/40 18" ja talvet 225/45 17" kitkoilla. Nuo kitkat oli ihan älyttömän mukavat verrattuna noihin 18" kesänakkeihin.
Ei enää Alfaa... eipä
Ruokoton
Viestit: 847 Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87 ex: 156 SW 2.0JTS -06, 156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ruokoton » 26 Syys 2007, 13:42
225/45R17 on tosiaan varmaan suurin mikä menee autoa modaamatta. Aivan uutena raapi lievästi lokarihuopiin takapään pohjatessa, mutta tuo onkin melko ääritilanne. Muutoin ok rengaskoko, ei vetele ihan mahdottomasti ja vaimon sietokyky loppuu ennen pitoa ("Pitääkö noin kurvailla!1!")
Itsellä vanne 17x8 ET35
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 26 Syys 2007, 14:30
Itse pitäisin rengastuksen 16-tuumassa. Jos alustasarjaa suunnittelet, niin sitten 215/225-45-17.
Visconti
Viestit: 146 Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Visconti » 26 Syys 2007, 14:39
Jännä juttu sikäli että kun aikanaan vaihdoin 215/45/17 kumit uusiin alkoi
isolla kuormalla kuopissa osumaan takapyörät huopiin aikaisemmin ei, voiko se todella johtua siitä että vanhat renkaat oli kuluneet pienemmiksi?
Citroen DS5 + Victory Hammer S
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 26 Syys 2007, 14:44
Ruokoton kirjoitti: ja vaimon sietokyky loppuu ennen pitoa ("Pitääkö noin kurvailla!1!")
Ai teilläkin näin
Loiva 90 asteen mutka 80km/h vauhdissa (ja vielä nopeusrajoituksen mukaan) aiheuttaa meillä usein samanlaisen reaktion.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4