147 jtd mjet 150hv lastutus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tigranera
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Loka 2007, 12:20

147 jtd mjet 150hv lastutus

Viesti Kirjoittaja tigranera »

onko kokemuksia tuon 147 jtd:n lastutuksesta? sellainen mielessa ja lahinna kiinnostaa jos kenella on negatiivisa kokemuksia, tai valmistajia joiden tuotteita kannattaa valtaa jne. enta vaikuttaako lastutus esim jakohihnan kestoon kuinka paljon (riippunee ajotavastakin tietty)?

tietaako kukaan onko 147:n dieselkoneiden jakohihnojen kayttoialla merkittavaa eroa bensakoneisiin? olen jostain kuullut etta dieseleissa kestaisi paremmin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ole kokemusta, mutta rasitusta jakohihnaan ei pitäisi tulla yhtään sen enempää. Saman verran ne liikkuvat osat siellä painaa ja pyörii samoja vauhteja. Näin on joskus täällä spekuloitu.

Hihnanvaihto on Suomessa JTDm:ille 120tkm/4v kun taas bensoissa 60tkm/3v eli eroa ilmeisesti on.

tigranera
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Loka 2007, 12:20

Viesti Kirjoittaja tigranera »

kiitos vastaukesta. ehka jos jotain niin tuo lastutuksen tuoma tehonlisa tod nak vaikuttaa kuskin kaasujalkaan, eli tulee ajeltua kovempaa, jolloin ajon aikana kierrokset ovat keskimaarin korkeammalla, jolloin ne liikkuvat osatkin olisivat suuremman rasituksen alla. nimittain minulla ainakin mita enempi tehoa autossa on, sita raskaammin sita kaasujalkaa tulee kaytettya..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän siiseliä kierroksilla ajeta vaan väännöllä :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

tigranera
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Loka 2007, 12:20

Viesti Kirjoittaja tigranera »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eihän siiseliä kierroksilla ajeta vaan väännöllä :wink:
totta. :-D mutta veikkaisin etta raskas kaasujalka kuluttaa kiisselia yhta lailla kevytta jalkaa enempi kuin bensakonettakin.. toisaalta taytyy myontaa etta olen markakorva kiisselien kanssa, omassa vakikaytossa tama nykyinen on eka kieseli ja ottihan se alkuun hiukan aikaa muistaa vaihtaa riittavan aikaisin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JTD:n lastutus taitaa yleisemmin tuoda lisää vääntöä, softasta riippuen vielä ehkä painottuen alemmille pyörintänopeuksille, kierroslukualuetta ei kai pysty ihan yhtä helposti venyttämään ylöspäin. Niinpä pataa ei ehkä tee mieli kierrättää enempää kuin ennen, saattaapi käydä jopa toisin päin kun mukavien momenttiarvojen voimalla liikutaan pirteästi ilman sen kummempaa kiljuttelua.

Väännön lisäyksestähän jakohihna ei ole millänsäkään, mutta voimansiirto kyllä kuormittuu enemmän. Onkos 147:ssa joku hiukkasloukun tapainen? Ne eivät välttämättä tykkää moottorinohjauksen näpelöinnistä, tai ainakin vaativat softamaakarilta enemmän ammattitaitoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Olisi visio, mutta myös kysymyksiä ilmassa.

Mitähän, jos T-Jettiin laittaisi "uuden lastun"? Nyt http://www.motorbit.fi/ - niminen
putiikki tarjoaa Ecun uudelleenohjelmointia noin 500:n euron hintaan.
Hintaan sisältyisi dynomittaus ennen ja jälkeen virityksen, sekä itse muutostoimenpide.

Yritys väittää viritystä täysin näkymättömäksi.
Pystyykö tuon tosiaan tekemään niin, ettei millään testerillä Ecun käpälöinti näy?
Jos homman tekee, ja voimansiirto tai vaihteisto sanoo snap, crackle and pop, ja
DA löytää Ecusta uuden ohjelman, syö meikäläinen sitten kaurapuuroa hyvän aikaa.

Fiiu tarjoaa T-Jettiä GP-Abarthissa 180-kaakkisena versiona, mutta havaintoa siitä, onko
voimansiirtoon tai muihin komponentteihin tehty muutoksia, ei ole.

Vakiona ruotsin pojat ovat mitanneet pyöriltä 152hp/245Nm.
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=784

Lastutus toisi vajaa 200 hepoa,
ja vajaa 300Nm.

Uskaltaako tuohon lähteä? Kaasujalka on joskus herkässä, ja happea Jetti on saanut
nyt 13000km:n aikana reippaasti.

Vastaa Viestiin