155:n lambda-anturi-missä? VIKA:Liian kylmä kone!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

155:n lambda-anturi-missä? VIKA:Liian kylmä kone!!!

Viesti Kirjoittaja antsa »

Ei löydy katalysaattorin edestä eikä takaa eikä näy konehuoneen puolellakaan. Missä se on? Pakokaasuarvot pielessä katsastuksessa ja pitäs selvittää onko vika siinä ennenkuin maksaa 100€ uudesta. Tampreella PAKOKAASUANALYYSI niminen mahtava paikka ei kuitenkaan sitä löytäny enkä löydä minäkään. VArmaan joku Teistä tietää.
Viimeksi muokannut antsa, 09 Loka 2007, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Postauksestasi ei käynyt ilmi millä koneella Alfasi on mutta toivottavasti näistä olisi apua:

8V katin kuva
Näyttäisi olevan katin etuosassa yläpuolella

16V etuputki
Normaalisti etuputkeen ruuvattuna
VMP

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja antsa »

Joo 2.0 16v. Kiiiitooos kuvista :) :) :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kannattaa ostaa NTK:n lamda, maksaa ad-autovarusteessa 59€ ja on kuulema ihan yhtä laadukas kuin Bosch:ilainen joka maksaa ~130€

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

willez kirjoitti:Kannattaa ostaa NTK:n lamda, maksaa ad-autovarusteessa 59€ ja on kuulema ihan yhtä laadukas kuin Bosch:ilainen joka maksaa ~130€
Ainakaan 156:ssa NTK ei ilmeisesti toimi. Netissä aika paljon keskustelua, myös tällä forumilla jonkin verran.
VMP

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja antsa »

Nyt kun mitattiin muualla päästöt niin ne olivat erinomaiset. Katsastuksessa oli kone vielä kylmä kun menin tien toiselle puolelle katsastukseen ja ne mitattiin heti. Katsastusmies olis kyllä voinut mainita, että sulla on kylmä kone ja kehottanut vaikka ajamaan lenkin ennen mittausta. No, bisnes on raakaa... Kiitos kaikille kuitenkin neuvoista. :-D

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuli mieleen että auttaisiko termostaatin vaihto ja mielellää tyypiltään vähän lämpimämpään tai muuten vain uuteen.

Kaiken kaikkiaan 155 TS:llä on tapana käydä vähän tuhankin kylmänä ja väsähtänyt termostaatti voi saada sen käymään huomattavan kylmänä. Kyseessä on jonkinlainen 155TS:n ominaisuus tai tyyppivika.

Josko asialla ei olekkaan mitään tekemistä lamdan kanssa?

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Juu ei välttämättä ole mitään vikaa missään. Nyt siis ilmeisesti kone (ja katti) oli vielä ihan kylmä. Mutta omasta 155:sta muistan että vaikka mittari näytti normaalia moottorin lämpötilaa (10 km ajon jälkeen), niin piti vielä polkea kunnolla kuumaksi ennen päästömittausta vaikka oli lambdat sun muut ihan kunnossa. Sen jälkeen saatiinkin ihan tyylikkäästi nollatulokset mittauksessa.

Olisi katsastaja tosiaan voinut asiasta huomautaa tai itse lämmittää koneen ennen kuin ottaa lukemat. Itse olen ottanut tavakseni hakea sen mittauspaperin korjaamolta ennen katsastusta, eipähän tule turhaa keskustelua.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Itse jouduin katsastelemaan ensimmäisiä katillisia 164 TS:ää aina talven pakkasilla ja kyllä sitä kattia sai lämmittää useinkin monta minuuttia, ennenkuin arvot olivat rajoissa. Talvisessa pätkäajossa likaantunut lambdakin oli joskus niin "tukossa", että sen takia arvot oli kerran mitä sattuu. Sitten otinkin tavaksi polkea reilun lenkin reippailla kierroksilla ennen katsastukseen menoa, niin että lambda puhdistui ja katti oli kuuma.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

HR kirjoitti:Tuli mieleen että auttaisiko termostaatin vaihto ja mielellää tyypiltään vähän lämpimämpään tai muuten vain uuteen.

Kaiken kaikkiaan 155 TS:llä on tapana käydä vähän tuhankin kylmänä ja väsähtänyt termostaatti voi saada sen käymään huomattavan kylmänä. Kyseessä on jonkinlainen 155TS:n ominaisuus tai tyyppivika.

Josko asialla ei olekkaan mitään tekemistä lamdan kanssa?
itse vaihdoin juuri lamdan että saa päästöt kuriin,niin piti myös lämmittää aika hyvin että sai ne kunnolla alas (HC 34 !!) . Ja itsellä oli tuo termostaatti p*skana ja vanha omistaja oli keskikonsolia ropeloinut (ja oikean puolen kiinnikkeetkin saanut rikki) kun oli luullut että ilmastointi / lämppäri ei toimi talvella mutta termostaatti siellä oli rikki ja kylmää puhalsi vaikka ajoit kuinka paljon :D

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja antsa »

Kaiken kaikkiaan 155 TS:llä on tapana käydä vähän tuhankin kylmänä ja väsähtänyt termostaatti voi saada sen käymään huomattavan kylmänä. Kyseessä on jonkinlainen 155TS:n ominaisuus tai tyyppivika.

Joo mulla on sama vika. Nyt on muuten lämppäri kunnossa (uusi kenno+hana) mutta ei lämpiä ollenkaan. Täytyy siis vaihtaa termostaatti. Maksaa motonetissä 40€. Se kun on se semmonen kotelomalli johon tulee 4 letkua kiinni. Varaosamaailmassa sama maksaa melkein 100€ !!! Deltan hinta taitais viedä tajun...

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Varoituksen sana, eli hyvin todennäköisesti tuo Motonetin listoilla oleva termostaatti on 8V-koneeseen. Näin oli ainakin pari vuotta sitten ja 16V-mallia ei ollut saatavana (ovat siis erilaiset). Myivät mulle väärän osan vaikka kysymällä yritin varmistaa asiaa. Pyysin tarkentamaankin tuon tiedon hinnastoon kun palautin osan mutta ei näytä asia muuttuneen.

Tarvikeosa löytyi kyllä muualta, joten Deltaan ei tarvinnut mennä.

Avatar
antsa
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja antsa »

Pepperoni kirjoitti:Varoituksen sana, eli hyvin todennäköisesti tuo Motonetin listoilla oleva termostaatti on 8V-koneeseen. Näin oli ainakin pari vuotta sitten ja 16V-mallia ei ollut saatavana (ovat siis erilaiset). Myivät mulle väärän osan vaikka kysymällä yritin varmistaa asiaa. Pyysin tarkentamaankin tuon tiedon hinnastoon kun palautin osan mutta ei näytä asia muuttuneen.

Tarvikeosa löytyi kyllä muualta, joten Deltaan ei tarvinnut mennä.
KIITOS varoituksesta. Voi hyvinkin olla. Ne myivät mulle väärän ilmanputsarinkin vaikka se listojen mukaan oli muka oikea. Se oli edelliseen vuosimalliin tai siis -96 malliin (auto on -96) mutta mulle sopi kumminkin -97 mallin suodatin. Ota näistä ny sitten selvää!! Eli pitäis varmaan näyttää sille kuva oikeasta ja verrata ennen ostoa. Kyselen kumminkin muualtakin sitä.

Vastaa Viestiin