gta:n kuskeille...
Valvoja: Moderators
gta:n kuskeille...
Eli ,onko mieltä .,..järkee vaihtaa 156:nen v6, 156 GTA:han,onko se niiiin erillainen auto /kone ku "normaali" 156 V6:nen !!!???
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Minä taas väittäisin, että ero on selkeä. GTA:lla kruisailin muutama vuosi sitten viikonlopun aikana 300km, ja jätti kyllä selkeästi lähtemättömän vaikutuksen vaikka tuo V6:nenkin on erinomainen auto.
Jotenkin tuossa GTA:ssa vain on vielä enemmän sitä jotakin, mutta niin on hintaeroakin.
Onkohan muuten GTA:ssa oikeasti nopeampi ohjaus, vai johtuuko 1.8 kierrosta laidasta laitaan vs. 2.1? siitä, että kääntösäde on huonompi?
Jotenkin tuossa GTA:ssa vain on vielä enemmän sitä jotakin, mutta niin on hintaeroakin.
Onkohan muuten GTA:ssa oikeasti nopeampi ohjaus, vai johtuuko 1.8 kierrosta laidasta laitaan vs. 2.1? siitä, että kääntösäde on huonompi?
Kyllä eron huomaa selkeästi. Muutaman kerran olen koeajanut GTAta, koska on ollut pientä yritystä saada se alle. 156 V6 kääntyy huonosti, GTA erittäin huonosti. Lähistöllä on kääntöpaikka, jossa V6 kääntyy juuri ja juuri, kunhan se on tyhjä. GTA ei käänny ko. kääntöpaikalla mitenkään. Ko. ominaisuus ei vähennä haluani omistaa GTAta 
Kyllä koneen pirteämpi luonne käy selvästi ilmi.

Kyllä koneen pirteämpi luonne käy selvästi ilmi.
Selkeä ero, juuri vakioalustaisen V6sen GTAhan vaihtaneena ero on tietenkin huomattava myös siinä suhteessa. Kone vääntää muhkeasti alhaalta ja kyllähän se 60hv ero tuntuu selässä. Minulla ei ole kääntymisen suhteen ollut ongelmia. Olen kai tottunut etuvetoisella V6:lla vekslaamaan. Vauhdissa GTA menee kuin kiskoilla mutkat (ja penkeillä pysyy liimattuna).V-tyyli kirjoitti:Kyllä eron huomaa selkeästi.
Vanhan V6sen kun vein pois, niin kyllä sekin ihan hyvältä tuntui vielä, vaikka oli viikonlopun koeajellut GTA:ta.

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: gta:n kuskeille...
Järkeähän ei varmasti ole GTA:han vaihtamisessa, mutta tuskinpa näitä asioita muutenkaan järjellä päätetään - jos ajat jo nyt 156 V6:lla, niin enpä usko että sen hankintaakaan ihan rationaalisilla syillä on voinut perustella.pekkal kirjoitti:Eli ,onko mieltä .,..järkee
GTA:n ja 2,5 V6:n välisistä eroista minulla ei ole hirveästi kokemuksia, joten siihen en osaa auttaa. Ei GTA kuitenkaan paha vaihtoehto ole.
Niin ja siihen kääntösäteeseen kyllä tottuu.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiistaina tuli vähän fiilisteltyä tuota dinon uutta menopeliä.
Mahtava auto, niin tehojensa, kuin ajettavuudensakin puolesta.
Vaikka itsellänikin on alustasarja, niin tuntui tuo GTA:n alusta vielä hivenen kovemmalta, mutta ei ollenkaan huonossa valossa - päinvastoin. Ei siis mikään kivireki kuitenkaan.
Mutkiin mentäessä auto suorastaan imee itsensä kiinni asfaltiin ja vie kuskin todellisuuden tajunnnan sellaisiin sfääreihin, josta ei ole paluuta, ellei tajua himmaila kaasujalkaa.
Sillä neulan saa nousemaan todella nopeasti niihin lukemiin, missä kortin voi jo luovuttaa rehellisesti viranomaisille.
Mahtava auto, niin tehojensa, kuin ajettavuudensakin puolesta.
Vaikka itsellänikin on alustasarja, niin tuntui tuo GTA:n alusta vielä hivenen kovemmalta, mutta ei ollenkaan huonossa valossa - päinvastoin. Ei siis mikään kivireki kuitenkaan.
Mutkiin mentäessä auto suorastaan imee itsensä kiinni asfaltiin ja vie kuskin todellisuuden tajunnnan sellaisiin sfääreihin, josta ei ole paluuta, ellei tajua himmaila kaasujalkaa.
Sillä neulan saa nousemaan todella nopeasti niihin lukemiin, missä kortin voi jo luovuttaa rehellisesti viranomaisille.
"Suuri yleisö" eli muut autoilijat ei kuitenkaan erota 156 gta:ta 1,6 tussusta,eli Gt:n ostoa puoltaa ulkonäkökysymyskin... Myydään 2,5 v6 Kymppitonnilla pois ja otetaan 20 tuhatta uutta rahaa,ja saadaan tilalle samanlainen terhakkaampana versiona.. Järkeä? Tietenkin jokaisen oma asia....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Niin naaapurit voi tehdä kateelliseksi, sekä ne kanssa autoilijat jotka ymmärtävät mikä gta on. Toisaalta taas ostamalla 1,6 litraisen 156 voi katsella naapurin corollan valuvan ohi, ostaa ison kasan spoilereita ja liimata wundereita peiliin.
Kysymyshän on vain siitä mihin turhuuteen rahansa haluaa laittaa, sellainen ostos auto kuin auto on kuitenkin. Itse haluan edetä getvosella, joten sellainen hankittiin. Samalla rahalla olisi saanut neljä giuliaa, mutta...
...minulla onkin tavallista parempi tuuletus vintillä.
Samalla voin määrittää uuden päihderiippuvuus ryhmän.
Se alkaa sanoilla, hei olen Sami, olen rappio alfaholisti..
...määritykseen voisi käydä vaikka: omistat yhden tai useamman alfan. Olet omistanut aina alfoja, käytät niiden rakentamiseen, ylläpitoon, vaalimiseen enemmän rahaa kuin olisi suotavaa/sinulla on varaa. Sinut tunnistaa jo kaukaa merkin ihailijaksi/harrastajaksi.
... mutta gta:ta ajettuasi voit olla varma, että paluuta ei ole, ellei pankki ole asiasta toista mieltä. Oikeastaan tämä koskee kaikkia alfoja, ne jättävät sieluun jäljen. Myydessä arven.
Kysymyshän on vain siitä mihin turhuuteen rahansa haluaa laittaa, sellainen ostos auto kuin auto on kuitenkin. Itse haluan edetä getvosella, joten sellainen hankittiin. Samalla rahalla olisi saanut neljä giuliaa, mutta...
...minulla onkin tavallista parempi tuuletus vintillä.
Samalla voin määrittää uuden päihderiippuvuus ryhmän.
Se alkaa sanoilla, hei olen Sami, olen rappio alfaholisti..
...määritykseen voisi käydä vaikka: omistat yhden tai useamman alfan. Olet omistanut aina alfoja, käytät niiden rakentamiseen, ylläpitoon, vaalimiseen enemmän rahaa kuin olisi suotavaa/sinulla on varaa. Sinut tunnistaa jo kaukaa merkin ihailijaksi/harrastajaksi.
... mutta gta:ta ajettuasi voit olla varma, että paluuta ei ole, ellei pankki ole asiasta toista mieltä. Oikeastaan tämä koskee kaikkia alfoja, ne jättävät sieluun jäljen. Myydessä arven.
..ammattina autoslalom..
3-litranen gtv on itelläki ollu mielessä ennen gt:tä,makia peli ois
Täytyy painia vielä sen asian kanssa kun ei haluais tuosta omasta luopua,silti ois kiva kokeilla muitakin.. Eikä vaimo anna käyttää lagunaa vaihtotavarana..
Mutta lisäystä tohon gta juttuun: Aikoinaan mua pidettiin täysidioottina kun mielestäni kohtuuhintaan (1500)saa v6:seen parikymmentä lisähepoa... Jotkut silti katsoo että 50 lisähepasta kannattaa maksaa parikytätuhatta!!!
Ja mitä siihen alustaan tulee,niin tänä päivänä on jo niin hyvät alustasatsit/osat saatavilla,ettei oikein asennettuna häpeä gta:ta eikä mitään muutakaan autoa...



Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Ei noista kumpainenkaan huono ole. GTAssa on neljä ovea, sillä voi olla jollekkin arvoa. Uskoisin, että GTA on siitäkin huolimatta sporttisempi, mutta minulla on omakohtaista kokemusta vain toisesta, niin ei voi tietenkään olla varma. Vertaa esim jakkaroita, jotka GTAssa lähentelevät täydellisyyttä. Saksassa lähtee 156 GTA hinnat kymppitonnistä ylöspäin, veroa päälle vajaa kymppi ja hakukulut sekä talvivarusteet päälle, niin on mahdollista selvitä alta 25 k€. Nettiautossa pari GTAta myynnissä n. 27k€. Eli GT on vielä selvästi kalliimpi.Silvio kirjoitti:7ke? Minkä maan rahayksikkö..Tosin vertasin 00 ikäsiä v6:sia gta:han,niitten hintaero on varmasti se parisenkymppiä,saman ikäsissä ei tietenkään niin paljoa. Gt:n tultua silti turha ostos.
GT on selvästi pehmeämpi ja korkeampi vakiona kuin GTA. Penkit ovat ainakin meikäläisen linjakkaalle perseelle paljon paremmat GT:ssä kuin GTA:ssa, vaikka onhan ne GTA:n kaksiväripenkit kivan näköiset.
GT on vähemmistä ovistaan huolimatta parempi tavarankuljetusauto kun siinä on yllättävän iso takarontti ja penkit kaatuu toisin kuin GTA:ssa. Sinne on mennyt yllättävän isoja kappaleita muuttoa tehdessä.
Onhan GTA toki hyvän näköinen, mutta kyllä GT ehkä visuaalisesti miellyttää omaa silmää enemmän, vaikka ex-GTA olikin ehkä kivemman värinen kuin nykyinen GT.
GT on vähemmistä ovistaan huolimatta parempi tavarankuljetusauto kun siinä on yllättävän iso takarontti ja penkit kaatuu toisin kuin GTA:ssa. Sinne on mennyt yllättävän isoja kappaleita muuttoa tehdessä.
Onhan GTA toki hyvän näköinen, mutta kyllä GT ehkä visuaalisesti miellyttää omaa silmää enemmän, vaikka ex-GTA olikin ehkä kivemman värinen kuin nykyinen GT.
No nousihan sieltä kunnon auton omistajakin esiin
. Liityn sun joukkoon,pitää vielä saada emäntä vakuuttuneeks 156:sen perhekelposuudesta jotta saan ton lagunan uhrattua GT:lle...Kuten sanoin aiemmin,ei tosta 156:sta pysty myöskään luopumaan.. 


Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Aiheesta on aiemminkin väännetty foorumilla peistä.Silvio kirjoitti:No nousihan sieltä kunnon auton omistajakin esiin. Liityn sun joukkoon,pitää vielä saada emäntä vakuuttuneeks 156:sen perhekelposuudesta jotta saan ton lagunan uhrattua GT:lle...Kuten sanoin aiemmin,ei tosta 156:sta pysty myöskään luopumaan..
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... a+++kumman
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Ilman sarvia ja hampaita, Silvio;
Käy nyt ihmeessä itsekin ajelemassa GTA:lla, GTV:llä ja GT:llä.
Tämä uhopolitiikkasi vaatii toki omaakin kokemusta.
Se, että haet tukea omille mielipiteillesi muilta kokemusta omaavilta, asettaa omat tinkimättömät mielipiteesi entistäkin arveluttavampaan valoon.
Suo toki anteeksi, jos olet koko repertuaarin läpikäynyt, ja asenteesi sitämyöden muodostanut.
Näissä topiceissa on toki helppoa laukoa omia mielipiteitä vaikkapa 155:n kantikkuudesta, ilman, että autosta on mitään kokemusta.
Ottaa asenteen käteen, ja menee vaikka ratapäiville. Yllättäen siellä pääsee kyytiin, ja vaikka puikkoihin eri Alfamalleilla....
Käy nyt ihmeessä itsekin ajelemassa GTA:lla, GTV:llä ja GT:llä.
Tämä uhopolitiikkasi vaatii toki omaakin kokemusta.
Se, että haet tukea omille mielipiteillesi muilta kokemusta omaavilta, asettaa omat tinkimättömät mielipiteesi entistäkin arveluttavampaan valoon.
Suo toki anteeksi, jos olet koko repertuaarin läpikäynyt, ja asenteesi sitämyöden muodostanut.
Näissä topiceissa on toki helppoa laukoa omia mielipiteitä vaikkapa 155:n kantikkuudesta, ilman, että autosta on mitään kokemusta.
Ottaa asenteen käteen, ja menee vaikka ratapäiville. Yllättäen siellä pääsee kyytiin, ja vaikka puikkoihin eri Alfamalleilla....