2.0 turbo GTV. nykii, seokset heittelee..
Valvoja: Moderators
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
2.0 turbo GTV. nykii, seokset heittelee..
Missähän mahtais vika olla..? Kylmänä pyörii tyhjäkäynnin hyvin ja ei nyi ajossa. Kun kone lämpiää alkaa tyhjäkäynti huonontua ja päästöt menee perseelleen. Myös lämpimällä koneella nykii kun ajaa pienillä kierroksilla pintakaasulla.
Seokset myös heittelee laihalta rikkaalle koko ajan..
Kyseessä siis 2.0 v6 turbo vm.95
Seokset myös heittelee laihalta rikkaalle koko ajan..
Kyseessä siis 2.0 v6 turbo vm.95
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 2.0 turbo GTV. nykii, seokset heittelee..
seosten "heittelyhän" on normaalia lambda-anturin tekemää säätöä normiajossa. Kunhan vaan seos pysyy rikkaalla reippaammin kiihdyttäessä eikä siellä heittelehdi. Eihän tuo vaan sytkäpuolella ole tuo ongelma?hekakauhanen kirjoitti:Missähän mahtais vika olla..? Kylmänä pyörii tyhjäkäynnin hyvin ja ei nyi ajossa. Kun kone lämpiää alkaa tyhjäkäynti huonontua ja päästöt menee perseelleen. Myös lämpimällä koneella nykii kun ajaa pienillä kierroksilla pintakaasulla.
Seokset myös heittelee laihalta rikkaalle koko ajan..
Kyseessä siis 2.0 v6 turbo vm.95
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: 2.0 turbo GTV. nykii, seokset heittelee..
Heittelee myös kiihdyttäessä. ja nykiminen tapahtuu pääasiassa samaa tahtia kuin seokset heittelee. sitten jos ottaa lambdan pois käytöstä seokset menee tosi laihalle..seosten "heittelyhän" on normaalia lambda-anturin tekemää säätöä normiajossa. Kunhan vaan seos pysyy rikkaalla reippaammin kiihdyttäessä eikä siellä heittelehdi. Eihän tuo vaan sytkäpuolella ole tuo ongelma?
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Lainataanpa topiccia omaan ongelmaan:
GTV:n (2.0 V6 turbo) tehot on hukkuneet johonkin.
Rauhallisesti ajettaessa ei oikeastaan huomaa mitään eroa entiseen. Jos oikeasti polkaisee kaasun pohjaan, niin jossain 3000 kierroksen nurkilla meno hyytyy ihan täysin. Auto kiihtyy huomattavasti nopeammin, jos ei paina kunnolla kaasua. Kaasu pohjassa vauhti tuntuu melkein hidastuvan ja auto nykii todella pahasti.
Viime päivinä täällä päin on ollut todella kosteaa, joten ajelin varmuuden vuoksi hieman pidempään moottoritietä edestakaisin. Tämän lämmittelyn jälkeen homma toimi selkeästi paremmin, mutta ei sieltä vieläkään mitään varsinaista potkua tule.
Onko hyviä veikkauksia, mistä voisi johtua tai miten viedä diagnoosia pidemmälle?
Vai onko seuraava topicci tuolla: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12211
-tommi
GTV:n (2.0 V6 turbo) tehot on hukkuneet johonkin.
Rauhallisesti ajettaessa ei oikeastaan huomaa mitään eroa entiseen. Jos oikeasti polkaisee kaasun pohjaan, niin jossain 3000 kierroksen nurkilla meno hyytyy ihan täysin. Auto kiihtyy huomattavasti nopeammin, jos ei paina kunnolla kaasua. Kaasu pohjassa vauhti tuntuu melkein hidastuvan ja auto nykii todella pahasti.
Viime päivinä täällä päin on ollut todella kosteaa, joten ajelin varmuuden vuoksi hieman pidempään moottoritietä edestakaisin. Tämän lämmittelyn jälkeen homma toimi selkeästi paremmin, mutta ei sieltä vieläkään mitään varsinaista potkua tule.
Onko hyviä veikkauksia, mistä voisi johtua tai miten viedä diagnoosia pidemmälle?
Vai onko seuraava topicci tuolla: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12211
-tommi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Polttoaineen paine? ilmavuoto jossain? ilmamäärämittari? yliahtoventtiilin toiminta?Tommi kirjoitti:GTV:n (2.0 V6 turbo) tehot on hukkuneet johonkin.
Rauhallisesti ajettaessa ei oikeastaan huomaa mitään eroa entiseen. Jos oikeasti polkaisee kaasun pohjaan, niin jossain 3000 kierroksen nurkilla meno hyytyy ihan täysin. Auto kiihtyy huomattavasti nopeammin, jos ei paina kunnolla kaasua. Kaasu pohjassa vauhti tuntuu melkein hidastuvan ja auto nykii todella pahasti.
siinähän noita alkuun....
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Myös alfaowner.comista ihmettelemällä löysin viittauksen tuohon ilmamäärämittariin:
----
The air flow meter (AFM) is also a common weaker point of the car.
When driving the car and 'flooring' it ,starting from a lower rpm (say 2000 rpm), you must experience a boost from about 3500 rpm. When the AFM is not working properly, you can experience that the engine will hick up around 4000 rpm.
----
Minkäköhänlainen operaatio tuon vaihtaminen on?
Ihan pikaisella etsimisellä en löytänyt juuri V6 turbon ilmamäärämittarin tietoja/hintoja mistään.
-tommi
----
The air flow meter (AFM) is also a common weaker point of the car.
When driving the car and 'flooring' it ,starting from a lower rpm (say 2000 rpm), you must experience a boost from about 3500 rpm. When the AFM is not working properly, you can experience that the engine will hick up around 4000 rpm.
----
Minkäköhänlainen operaatio tuon vaihtaminen on?
Ihan pikaisella etsimisellä en löytänyt juuri V6 turbon ilmamäärämittarin tietoja/hintoja mistään.
-tommi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Helppo nakki, kaks klemmaria auki ja kaks M6 pulttia sekä sähköliitin ja ilmamäärämittari on käsissä.Tommi kirjoitti: Minkäköhänlainen operaatio tuon vaihtaminen on?
Ihan pikaisella etsimisellä en löytänyt juuri V6 turbon ilmamäärämittarin tietoja/hintoja mistään.
-tommi
Eipä noita ihan pienillä kilometreillä vissiin mene, läppämallinen kun on?
Sitähän oli mahdollisuus "entisöidä" kun siirtää sitä hiilisiltaa kannen alla niin että se varsi mikä siinä heiluu läpän liikuttamana liikkuu iskemättömällä alueella. Siihen siltaan on ajan saatossa voinut tulla katkoksia

Pulteissa on sen verran väljät reiät että kun ne löysää ja siirtää toiseen laitaan niin pitäisi riittää.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
siinä on alla se musta muovinen suojakansi, todennäköisesti liimalla kiinni jos ei koskaan avattu mutta pienen meisselin kanssa kampeamalla sain omasta tuon kannen auki.Tommi kirjoitti:Saako tuon siis jotenkin kokonaan auki? Sain sen hyvin irti noiden ohjeiden mukan, mutta en uskaltanut avata sitä varsinaista koteloa. Ainoat ruuvit, jotka siinä näin oli sen sähköliittimen ympärillä.
-tommi
Tuossa sisukalut värkistä:

ja kuluva osa siis tuo mihin tuo messinkinen kaari hinkkaa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^ Mulla jostain syystä oli tuo messinkineula oli vähän liian aikasessa jolloin sisin nasta meni ulos piirilevystä tyhjäkäynillä eikä täyskaasulla neula mennyt niin pohjaan kun pitäisi. Pohja-asennossa on noita viivoja hiilisillan vieressä niin mitäs ne meinaa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Aukesi helposti noilla ohjeilla. Omassa oli kolme "piikkiä" tuossa messinkiliuskassa ja eri numero siinä mustassa hammasrattaassa. Muuten melko identtinen sisältä.
Putsasin ja siirsin varmuuden vuoksi hiukan tuota piirilevyä. Valitettavasti ei tuonnut parannusta ongelmaan.
Vieläkö on hyviä ideoita, mitä voisi kotikonstein tutkia?
-tommi
Putsasin ja siirsin varmuuden vuoksi hiukan tuota piirilevyä. Valitettavasti ei tuonnut parannusta ongelmaan.
Vieläkö on hyviä ideoita, mitä voisi kotikonstein tutkia?
-tommi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kone nykii
Koitappa vaihtaa tulpanjohdot. Itsellä 164:ssa teki ihan samaa------
Kyllä sitä kaikkea yritettiin fiksata. Ilmavuotoja etsiä- bensanpaineita
mitata-sytytyspuolia vaihtaa y.m ja y.m. Kone starttasi ihan hyvin mutta
ei sallinut kaasua eikä äkkikiihdytystä. Mutta sitten viimein paremman
joustavat kork.jännitejohdot niin, jo rupes toimimaan. Jos vika löytyy
niin anna palautetta.
Kyllä sitä kaikkea yritettiin fiksata. Ilmavuotoja etsiä- bensanpaineita
mitata-sytytyspuolia vaihtaa y.m ja y.m. Kone starttasi ihan hyvin mutta
ei sallinut kaasua eikä äkkikiihdytystä. Mutta sitten viimein paremman
joustavat kork.jännitejohdot niin, jo rupes toimimaan. Jos vika löytyy
niin anna palautetta.

Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
( Kiinalainen sananlasku)
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
^Viimeinen diagnoosi oli jo aika lähellä.
Käytin kärryn Automilanossa. Turbossa ei ollut mitään vikaa ja letkutkaan ei vuotaneet. Tulpat olivat suht huonossa kunnossa. Vaihtamalla lähti homma toimimaan.
En mitään kunnollista testiä vielä ole ehtinyt tehdä, mutta ei enää hyytynyt ja nykinyt isommilla kierroksilla.
-tommi
Käytin kärryn Automilanossa. Turbossa ei ollut mitään vikaa ja letkutkaan ei vuotaneet. Tulpat olivat suht huonossa kunnossa. Vaihtamalla lähti homma toimimaan.
En mitään kunnollista testiä vielä ole ehtinyt tehdä, mutta ei enää hyytynyt ja nykinyt isommilla kierroksilla.
-tommi