166 ruiskun merkkivalo palaa + käynti sekoilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pikkis77
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984

166 ruiskun merkkivalo palaa + käynti sekoilee

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Terve kaikille.
Auto siis 166 2.0TS -99. Ongelma alkoi ruiskusuuttimen merkkivalon satunnaisillä 10 sekunnin välähdyksinä tasakaasulla ajettaessa kiihdytyksen jälkeen.
Muutaman päivän kuluttua tuli kahtena aamuna käyntivaikeuksia, eli käynnistyi mutta ei ottanut kierroksia ennen kuin lämpeni.
Tämän jälkeen aloin huomata tehohäviöitä kiihdytyksissä, ruiskun merkkivalo aina välillä vilkkui.
Räpläsin ILMIn ym. liittiä, otin irti ja laitoin takaisin paikoilleen. Tästä seurasi: Tehot tulivat takaisin kiihdytyksissä, mutta tyhjäkäynti sekoilee. Ensin käy tasaisesti tyhjäkäyntiä liikennevaloissa. Yhtäkkiä käynti tippuu 500 kierrokseen ja spurttaa sielta 1500:n. tämän tekee n 5 kertaa ja asettuu taas puoleksi minuutiksi kunnes taas tekeen saman kuvion. Ja nyt ruiskusuuttimen merkkivalo palaa koko ajan. Onko tämä ilmin tepposia vai kenties tyhjäkäyntimotukan?

Jarama

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Helpointa olisi selvittää lukemalla alfadiagilla virheilmoitukset. Todennäköisesti johtuu ilmistä kun sitä irroittelemalla muuttui auton käytös.
Kun pelkkä teho ei riitä!

antsa

Viesti Kirjoittaja antsa »

Mulla sama vika 155 TS 2.0 -96:ssa paitsi,että on jättänyt kaksi kertaa tielle kun valo on syttynyt sillä seurauksella, että piti hinata kotiin. Nyt on muutaman kerran syttynyt ja röpöttänyt hetken. Yleensä mulla on auttanut kun on "buutannut" koneen eli käynnistänyt uudelleen. Olen myös erittäin kiinnostunut tietämään missä vika. Kun saa rahaa voi mennä jonnekin testeriin mutta en pääse vielä. Ehkä se on joku ruiskusuutin joka pätkii.

pikkis77
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Eipä ole alfadiagia ja piuhaa... Jos olisi joku pääkaupunkiseudulla päin jolla on, niin vois testata.

BB

Viesti Kirjoittaja BB »

pikkis77 kirjoitti:Eipä ole alfadiagia ja piuhaa... Jos olisi joku pääkaupunkiseudulla päin jolla on, niin vois testata.
Kirjotin tänne johonki toiseen threadiin aiheesta, mutta mulla siis 166:sessa ton ruiskuvalon vilkkuminen ja siihen liittyvä vedonpuute korjaantu ilmin uusimisella.

edit. piti quotea toi ketjun eka viesti...

Vastaa Viestiin