33: tankkaus
Valvoja: Moderators
33: tankkaus
Taas pitää spämmätä uutta aihetta kehiin, kun ei haullakaan mitään hyödyllistä löytynyt... Notta onkos muilla kolmekolmosen omistajilla ollut hankaluuksia tankkauksen kanssa? En tiedä, onko joku joskus yrittäny tunkea tankkiin jotain asiaankulumatonta, mutta aina tankatessa pärskii puolet litkuista silmille Oon yrittäny käännellä pyssyä ympäri ja ämpäri, saamatta silti roiskimista kuriin. On vähän kurjaa kun koko auton kylki + omat vaatteet on ihan bensassa aina tankkauksen jälkeen. Lisäksi pyssy katkasee bensan tulon jatkuvasti vähintään muutaman litran välein, joten on todella hankala tietää, koska tankki on täynnä. Tästä johtuen jokainen tankkaus on päättynyt siihen että viimänen puoli litraa on lurahtanut lahkeille Kilsojen/mittarin perusteella on tässä tapauksessa hankala arvioida jäljellä olevan bensan määrää, kun tankkauksia on takana vasta kolme ja käyttö vaihdellut aika rankasti niiden välillä. Ja joka kerta on tankattu eri asemalla, että tuskin on pyssystä kiinni.
Hjälp?
Hjälp?
I do my loving in the winter.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Olisikohan niin, että tankissa oleva ilma ei pääse pois, vaan pulauttaa bensat silmille? Eli tutkailemaan tankin tuuletuksen toimintaa, tuuletusletku lähtee yleensä tankin yläosasta, ja tulee joko täyttöputken yläosaan, tai sitten johonkin erilliseen pönttöön, jossa höyryt joko suodatetaan aktiivihiilellä, tai ohjataan moottoriin polttoon.
Noista systeemeistä en mitään tiedä, mutta käsittääkseni tossa pitäis olla aktiivihiilisuodatin... Onko sitten tohon tarkotukseen, sitä en tiedä. Ja jos tuuletus olis tukossa, niin eikös tankki olis jo todennäkösesti rutistunu rusinaksi tai sitten pumppu ei sais soppaa ollenkaan ulos...? Minusta vaikuttais ennemmin siltä, että putkessa olis jotain tukkimassa sen. Äänestä päätelleen suihku osuu johonkin ja osa sitten lentää pisaroina silmille, mutta suurin osa kuitenkin valuu tankkiin. Se aukko, mistä bensa sisään valuu tuntuis kuitenkin olevan melko pieni, kun pinta tulee välillä aukosta ulos, vaikka tankki ei olis läheskään täysi. Dieselissähän tuo yli tulviminen johtuu polttoaineen "kuohumisesta", mutta ei kai bensa samalla tavalla kuohu...?mutt kirjoitti:Olisikohan niin, että tankissa oleva ilma ei pääse pois, vaan pulauttaa bensat silmille? Eli tutkailemaan tankin tuuletuksen toimintaa, tuuletusletku lähtee yleensä tankin yläosasta, ja tulee joko täyttöputken yläosaan, tai sitten johonkin erilliseen pönttöön, jossa höyryt joko suodatetaan aktiivihiilellä, tai ohjataan moottoriin polttoon.
I do my loving in the winter.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Sprintissä ihan sama juttu, enkä ole yllä kerrottua parempaa ratkaisua siihen keksinyt.Romeo kirjoitti:Sama ongelma itselläkin. Ratkaisin ongelmaan niin, etten tankkaa kuin puolella nopeudella, ei 33:n tankki niin iso ole, että siinä kauaa menee... Ainiin, pidän pistoolia "käännettynä oikealle" eli siis kahva osoittaa auton takaosaa päin, omasta mielestä vähentää tuota ilmiötä...
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Mun 33 on ottanu nyt kesän ajan bensaa tankkiin hyvin.käännän myös pistoolia hieman oikealle ja tankkaan täysillä. muistelisin, että talvella joutui tankkaamaan puoliteholla. ei kai siinä paljon muuta vaihtoehtoa oo kun se täyttöletkun vierestä menevä huohotusputki. joskus oon kuullu et olis auttanu sellanen toimenpide et avaa korkin ennen ku maksaa ni bensahöyryt pääsee sillä välin pois ja ainetta menis mukavammin tankkiin.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kyllähän siinä tuuletus varmaan pelaa, mutta ilma ehtii tankista pois hitaammin, kuin bensaa tulee mittarista tilalle. Ilmeisesti kyseessä on ominaisuus, kun muillakin on kerran samaa ongelmaa. Korjaantuisi varmaan ottamalla tuo hiilitankki pois välistä, mutta sitten maapallo tuhoutuu...Kirk kirjoitti:Ja jos tuuletus olis tukossa, niin eikös tankki olis jo todennäkösesti rutistunu rusinaksi tai sitten pumppu ei sais soppaa ollenkaan ulos...?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Nyt kun muistutit niin näin oli minullakin, JETillä tankkaaminen oli lähes mahdotonta. Muualla auttoi kun käänteli kahvaa sopivaan asentoon. Ei se kyllä koskaan pärskinyt silmille, mutta katkoi hyvin herkästi.Pasi kirjoitti:Muistaakseni omassani meni aikoinaan bensa tankkiin toisilla huoltamoilla paremmin kuin toisilla ... olisiko suuttimen mallilla osuutta(?)
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 29 Kesä 2005, 22:55
- Paikkakunta: kuopio
ei mulla ole ollu viel kummasakaa 33 ongelmaa tankatessa. mut sit jos jollain on ongelma tankin ympäryksen ruostumisessa (tai kellä ei olis) hieman jos on peltisepän taitoa ja aikaa niin eikun ostaan moottoripyörän tankinkorkki se pultata metallilevyyn kiinni ja eikun räletsöönill ruostekohta vakio korkin kohdalta pois ja hitsaileen uutta luomusta siihen... edellisessä kolmekolmosessa oli sellainen ja toimi moitteettomasti ja oli hieman erillainen