Hei kaikille foorumin käyttäjille!
Olen juuri liittynyt joukkoonne ostamalla ensiautokseni Alfa Romeon 156:sen, ja ostoon olen ollut erittäin tyytyväinen! Ainoa asia joka mieltäni vaivaa on pieni "klonksahdus" joka kuuluu auton "niiatessa" jarrutustilanteissa, ääni kuuluu etupäästä mutta mistä sieltä, se on vielä täysi mysteeri. Auto tulee olemaan talven yli lämpimässä tallissa pienen puunauksen takia =) mitään muodonmuutosta ei ole tarkoitus tehdä vaan pitää alfa alkuperäisessä, täydellisessä muodossaan tarkoituksena olisi maalauttaa konepelti ja vasen etu-ovi uudestaan sillä konepellissä on muutama erittäin häiritsevä kiveniskemä ja ovessa mysteerinen pystysuuntainen naarmu joka on täysin valkoinen. Myöskin soitin ja vakiokaiuttimet tulee vaihtumaan joihinkin laadukkaisiin tuotteisiin, hifiä harrastavana alfan vakiokaiuttimet eivät oikeen iske, tiedätte varmaan mitä tarkoitan
Ja vielä lisää tietoa alfastani:
Vuosimallia 2000
Kilometrilukema: 128tkm
Värinä toimii alfan oma punainen joka on mielestäni alfan ainoa oikea väri en minä sitä sano että muut värit olisivat huononnäköisiä vaan että alfa = punainen
Olen myöskin kuullut juttua että 156 syö/juo öljyä, pitääkö tämä väite paikkansa? Ja onko tämä kulutus erilaista eri koneiden välillä?
Kiitoksia jo valmiiksi kaikista vastauksista joita tulette antamaan, ja kaikille hyvää päivänjatkoa!
Jusu
156 1.8 TS
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Nuo etupään kolinat ovat joskus työläitä paikallistaa ja voivat johtua monestakin syystä. Etupään alustapalikat ovat tunnetusti kulutustavaraa. Tuo koiranluu lienee yksi yleisimpiä syitä. Omanikin joskus harvoin kolahtelee kuopissa, mutta syytä ei ole löytänyt sen paremmin korjaaja kuin katsastusmies vaikka asiasta erikseen mainitsin. Seuraan tilannetta ja jos se pahenee niin täytyy sitten taas yrittää selvittää. Jos kolina on jatkuvaa niin lienee paljon helpompaa.
Tuosta öljynsyönnistä, tieto pitää ihan täysin paikkansa ja koskee erityisesti twin spark moottoreita (ja ilmeisesti myös JTS(?)). V6 ei ilmeisesti niinkään.
Kulutus on yksilöllistä, esim. omaan 156 1.8:iin saa lisätä pari litraa kympillä, 147 1.6:een riittää puolisen litraa. Edesmennyt 155 2.0 oli aikamoinen juoppo myös. Myös öljymerkki/laatu tuntuu vaikuttavan asiaan.
Tuosta öljynsyönnistä, tieto pitää ihan täysin paikkansa ja koskee erityisesti twin spark moottoreita (ja ilmeisesti myös JTS(?)). V6 ei ilmeisesti niinkään.
Kulutus on yksilöllistä, esim. omaan 156 1.8:iin saa lisätä pari litraa kympillä, 147 1.6:een riittää puolisen litraa. Edesmennyt 155 2.0 oli aikamoinen juoppo myös. Myös öljymerkki/laatu tuntuu vaikuttavan asiaan.