Seiskavitoseeni vaihdettiin kytkimen työsylinteri, kun edellinen alkoi vuotamaan. Nyt poljin toimii aivan lattian läheisyydessä, eli polkimen vaikutuksellinen liikerata on muutaman sentin luokkaa, kun se ennen oli "normaalin" mittainen... Missäköhän mahtaa vika olla?
Jep, ilmaa jäänyt. Itselläkin täytyi ilmailla pariin otteeseen työsylinterin vaihdon jälkeen. Lopulta tein niin, että täytin systeemin tippakannulla nipan kautta ja tuli aika hyväksi.
kun tässä kytkimestä jauhetaan niin kysyn että mikä kytkin olisi hyvä piristettyyn Ts:ään?? tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään sintteri versiota hommata, vaan normaalia jäykempi.
Voihan siihen ostaa Moposportista vaikka pelkän jäykemmän asetelman jos haluaa.
Ehjä ts:n kytkin kyllä riittää, mikäli imusarjassa ei esiinny ylipainetta
Ei kytkimen ilmaamisessa ole mitään hankalaa. Tunget esim. sorkkaraudan tai puun kappaleen kytkimen kammen väliin (vaihdelaatikon päässä) niin ettei kampi pääse liikkumaan. Sen jälkeen voit ilmata kytkimen ihan niinkuin jarrutkin, eli poljetaan kytkimeen paine ja kun paine on syntynyt niin kaveri avaa ilmausruuvia. Kun poljin painuu pohjaan kaveri sulkee ruuvin jonka jälkeen polkimen voi päästää ylös ja aloittaa paineen polkemisen uudelleen. Muutaman toiston jälkeen kytkin toimii täydellisesti jos molemmat sylinterit ovat ehjät. Pidä huoli ettei säiliöstä lopu neste kesken ilmauksen.
Ilmauksessa on hyvä käyttää läpinäkyvää muovi-/kumiletkua jonka toinen pää sopii ilmausnippaan ja toinen pää laitetaan vaikkapa korkkiin tehtävän reijän kautta limupulloon jossa on jarrunestettä. Letkun pää laitetaan pullossa olevaan nesteeseen. Korkkiin tehdään myös toinen reikä josta ilma pääsee ulos.
yks jippo on laittaa letku avatusta jarrusatulan nipasta avattuun kytkimen nippaan ja avata säiliö. sitten vaan pumppailee jarrulla ilmat pois järjestelmästä ja nipat kiinni!
Taas pitää heittää mun vakiojuttu. Muukkosellakin ilmattiin meikäläisen autoa oikein urakalla. Nostivat kädet pystyyn. Olisi kannattanut nostaa konepelti ja huomata, että jarrun tasapainosäädin vuosi kuin seula.
Otsosmi kirjoitti:Ainakin 400Nm pitäisi vakio turbon/3.0 kytkimen riittää ilman ongelmia. (Vai mitä Jappe ) Itse laitoin sintterin, koska oli 3x halvempi.
niin sitten se ei voi olla sama kuin tessussa? vai? jos ei niin mitä eroa niissä on?
Otsosmi kirjoitti:Ainakin 400Nm pitäisi vakio turbon/3.0 kytkimen riittää ilman ongelmia. (Vai mitä Jappe ) Itse laitoin sintterin, koska oli 3x halvempi.
niin sitten se ei voi olla sama kuin tessussa? vai? jos ei niin mitä eroa niissä on?
Eikös TS:ssä ole normaali puristavakytkin, kun taas ainakin tossa minun turbossa on vetäväkytkin. Halkaisia on sama 215mm. Joissain GTV6 on ollut vetävä tuplalevykytkin.
155TS kirjoitti:Eikös TS:ssä ole normaali puristavakytkin, kun taas ainakin tossa minun turbossa on vetäväkytkin. Halkaisia on sama 215mm. Joissain GTV6 on ollut vetävä tuplalevykytkin.
Halkaisija on sitten ainakin sama, ilmeisesti turbossa jäykempi asetelma?
Noita kytkimiä on muistaakseni ainakin kolmea erilaista V6/turbo-malleihin. Asetelmaa vetävänä ja painavana. Lisäksi monilevykytkintä löytyy osasta. (ilmeisesti vain GTV6:sta) Itse sain mopo sportista väärän asetelman, mutta meni tosin hyötykäyttöön. Levy laitettiin hätäpäissä kiinni. Tosiaan 1.6-2.0:ssa, TS:ssä ja "woimamoteissa" taitaa olla kaikissa eri kytkimet. Näin muistelisin....
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Itse juuri vaihtamassa kytkintä tuohon 75 TC:hen. Eli sen takia vaihdan tai ainakin avasin kytkimen, koska täristi luistattaessa aivan pirusti. Tuohonhan olisi virallisia syitä ainakin se, että öljyä olisi päässyt kytkinlevyyn mitä en itse nähnyt ja se että jossain olisi väljää tai jotain rikki asetelmassa. Avatessa ainoat epämääräiset asiat mitä huomasin oli se, että kytkinlevy on aika tumma ja pölyä ihan perkeleesti. Pintaa kytkinlevyssä on hyvin.
Eli onkos jollain ollut samanlaista ongelmaa?
samalla tulee uudet puslat taakse ja lootan kannakkeet sekä syncrot, jos noita nyt vielä jostain saa.
Mulla oli samaista tärinää, tosin v6:ssa ja ongelmana oli kulunut kitkapinta siellä kytkimessä, eli se metalli pinta oli täynnä hiushalkeamia... laitoin ts:n kytkimen ja siihen 3.0l levyn ja hyvin on pelannu!