156 V 6:nen "talviautona" ????
Valvoja: Moderators
Hyvä talviauto oli mullakin aikanaa V6. Lähti käyntiin ja lämpeni mukavasti. Ainoa ikävyys oli mataluus. Tai matalia kai kaikki Alfat vähän on, mutta madallettuna vielä oli pohjalevy välillä kuin pulkka, jos oli lunta tullu vähän enemmän. Kerran jäin kivasti jumiin kun nousi vaan lumen päälle niin ettei renkaat enää löytäny pitoa. Mutta tämä ominaisuus mielessä pitäen, muuten ihan hyvä talviauto
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
ei ole ollut ongelmia talvella muutakuin tuo ohjaustehostimen kanssa (huutaa kuin tauti noin -20 vaikka on litkut vaihdettu) ja kerran jäi bensaluukku jumiin eikä suostunut aukeamaan muulla kuin sillä narulla. Lukot ei ole vielä jäätynyt kertaakaan. Muuten ihan normaali talviauto se on, lämpöä tulee ja ikkunat on pysynyt auki.
Itselläni on kyllä sisälämppäri ja lohkolämppäri myös ne on kyllä ehdottomat on kyseessä sitten Alfa tai jokin muu auto (tietenkin webasto on myös ok).
Itselläni on kyllä sisälämppäri ja lohkolämppäri myös ne on kyllä ehdottomat on kyseessä sitten Alfa tai jokin muu auto (tietenkin webasto on myös ok).
Liian kuuma
Kaksi ongelmaa ilmaantunut talvioloissa:
Auto on liian kuuma, koska automaatti-ilmastoinnin alin lämpötila on 16,5 astetta.
-28 asteen pakkasessa ulkolämpömittari näyttää -20'C, joka on maksimi pakkanen, jota Alfa ymmärtää. Onkohan tuo myös vihje?
Auto on liian kuuma, koska automaatti-ilmastoinnin alin lämpötila on 16,5 astetta.
-28 asteen pakkasessa ulkolämpömittari näyttää -20'C, joka on maksimi pakkanen, jota Alfa ymmärtää. Onkohan tuo myös vihje?
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
On se vihje. Alfaa ei saa tyhjänäkään säilyttää yli 20 asteen pakkasessa.
Uudemmissa Alfoissa taitaa tosiaan jokamiehen lämpömittari: näyttää 90 aina, paitsi, jos joku on pahasti pielessä. Enemmän pidän kyllä Spideriini tyylistä: sen mittari yleensä matka-ajossa 70 ja 90 vasta sitten kun lämpötila todella jostakin syystä on 90!
Uudemmissa Alfoissa taitaa tosiaan jokamiehen lämpömittari: näyttää 90 aina, paitsi, jos joku on pahasti pielessä. Enemmän pidän kyllä Spideriini tyylistä: sen mittari yleensä matka-ajossa 70 ja 90 vasta sitten kun lämpötila todella jostakin syystä on 90!