"Ammattimaiset" autokorjaamot
Valvoja: Moderators
"Ammattimaiset" autokorjaamot
Alatukivarsi vaihdettiin liikkeessä kun yksi pultti oli kannastaan melko pyöreä enkä saanut itse auki.
- Laittakaa samalla uusi pultti
- Joo
Lopputulos alle katsottaessa: ei oltu laitettu, pyssyllä ammuttu väkisin paikalleen.
Öljynvaihto: öljynpinta minimissä.
Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.
Kyllä ammattilainen osaa ja välittää autostasi!
- Laittakaa samalla uusi pultti
- Joo
Lopputulos alle katsottaessa: ei oltu laitettu, pyssyllä ammuttu väkisin paikalleen.
Öljynvaihto: öljynpinta minimissä.
Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.
Kyllä ammattilainen osaa ja välittää autostasi!
Kun pelkkä teho ei riitä!
Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot
Missä?Jarama kirjoitti:Alatukivarsi vaihdettiin liikkeessä kun yksi pultti oli kannastaan melko pyöreä enkä saanut itse auki.
- Laittakaa samalla uusi pultti
- Joo
Lopputulos alle katsottaessa: ei oltu laitettu, pyssyllä ammuttu väkisin paikalleen.
Öljynvaihto: öljynpinta minimissä.
Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.
Kyllä ammattilainen osaa ja välittää autostasi!
Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot
Tuota ratin asentoa varten on oma työkalukin, jolla ratti lukitaan suoraan ja sitten vaan auraukset kohdilleen. Eivät sitten ole viitsineet käyttää tai sitten on väljää jossainpäin.Jarama kirjoitti: Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan. Ja jos on harvinainen malli kyseessä niin öljymäärän arviointi voi olla vaikeaa, paperilla kerrotun tilavuuden ja todellisuuden suhde saattaa olla erilainen kun yleisesti. Ratin saaminen aivan suoraan voi olla todella vaikeaa kerrasta, ja yhden pultin vaihtaminen saattaa unohtua tai ei ole sopivaa käsillä. Tässä vain ideoita samaisten asioiden kanssa lähiakoina painineena.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Öljytikkua kun katsoo ja taas lisää niin kyllä pitäisi onnistua. Itsekin vaihdoin juuri öljyt ja sain juuri max-kohtaan, ihmeellistä!
Kysyin vielä lähtiessä onko pultti vaihdettu: on!
Siis huolimattomuudesta puhutaan ei muusta!
Varmaan muillakin on ollut tällaisia tapauksia?
Kysyin vielä lähtiessä onko pultti vaihdettu: on!
Siis huolimattomuudesta puhutaan ei muusta!
Varmaan muillakin on ollut tällaisia tapauksia?
Kun pelkkä teho ei riitä!
Jos saan selville, että tuo on firman idea, niin jokogYdEbUh kirjoitti:Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan.
a) en käy siellä, koska firma on mitä luultavimmin muidenkin asioiden suhteen ideologinen (i.e. perseestä).
b) pyydän, että laittakaa öljyä ylämerkille, maksan sen ylimääräisen litran lisähinnan, mikäli on kiinteähintainen huolto. Mikäli ei ole, niin ei ole syytä olla myymättä sitä viimeistä litraa, puolet siitä on kuitenkin katetta.
Ei mennyt ihan jakeluun tuo sitaateissa oleva kommentti. Jos vien autoni jonnekin ammattimiehen räplättäväksi rahasta OLETAN saavani auton takaisin paremmassa kunnossa kuin sinne viedessä. Jos ei ole, asiaa on turha selitellä ja korjaamo kuulee ja vaihtuu. Taitaa vaan valitettavasti olle kovin yleinen vamma tuo huolimattomuus. Ammattiylpeys puuttuu, jos tuollaista sattuu. Omalle autolle kai jokainen saa tehdä mitä tykkää ja jättää tekemättä - vaihtaa öljyt tai olla vaihtamatta tai laittaa vaan litran.gYdEbUh kirjoitti:Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan. Ja jos on harvinainen malli kyseessä niin öljymäärän arviointi voi olla vaikeaa, paperilla kerrotun tilavuuden ja todellisuuden suhde saattaa olla erilainen kun yleisesti. Ratin saaminen aivan suoraan voi olla todella vaikeaa kerrasta, ja yhden pultin vaihtaminen saattaa unohtua tai ei ole sopivaa käsillä. Tässä vain ideoita samaisten asioiden kanssa lähiakoina painineena.
Viimeksi muokannut JST, 29 Loka 2007, 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot
Niinpä. Ilman tuota tietoa tämän ketjun informaatioarvo on aika nollissa.V-tyyli kirjoitti:Missä?
Ei kerro niinkään tästä viestiketjussa vaan huollon tasosta Suomessa, tuntuu palvelu olevan surkeata vähän joka paikassa
Korjaamo Salossa, jota olen käyttänyt koska sinne on päässyt nopeasti ja pitäisi olla ammattimainen. Mutta lähes joka kerta pettynyt, mutta vaihtoehtoja ei ole silloin kun itse ei pysty korjaamaan.
Pitäisi olla korjaamo, joka arvostaisi autoasi kuten sinä arvostat sitä. Heikan pitäisi laittaa vielä korjaamo pystyyn.
Pitäisi olla korjaamo, joka arvostaisi autoasi kuten sinä arvostat sitä. Heikan pitäisi laittaa vielä korjaamo pystyyn.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ainoa tapa voittaa joka kerta on käyttää vain yli 50-vuotiaita automekaanikoita ruuvien irrottamiseen ja kiristämiseen. Se on vedenjakaja, jonka toisella puolella solisee synkkä loka ja toisella puolella kirkas vesi. Sattumia on paskassakin, mutta niiden kalastaminen on iljettävää hommaa, josta pitää maksaa vähintään 40 euroa tunti sama mitä jää käteen.
Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot
Tuli tarve kommentoida tähän vanhaan ketjuun, kun meille on AutoJerryssä kertynyt aika kivasti tilastodataa ja asiakkaiden arvosteluja erilaisista huolloista.
Paljolti huoltojen ja korjausten onnistuminen riippuu mekaanikon ammattitaidosta, sekä korjaamon kyvystä viestiä asiakkaille mahdolliset huollon aikana tulleet ongelmat.
Sellaiset korjaamot, jotka haluavat pitää hyvän maineensa, ovat myös valmiita hyvittämään mahdolliset ongelmat asiakkaille. Jotkut korjaamot eivät ole kovinkaan kiinnostuneita asiakkaan pahasta mielestä, jolloin ikävät jutut leviävät positiivia helpommin.
Autojen perushuollot ovat periaatteessa normaaleja juttuja, mutta aina niissäkin voi tulla eteen "maanantaipäiviä".
Yli 95 % keräämistämme palautteista on kuitenkin ollut varsin positiivisia ja onnistuneita kokemuksia. Huomasimme myös, että normaaleista hyvistä kokemuksista ei juuri kerrota eteenpäin, kun autohuolto on kuitenkin vain "pakollinen paha". Negatiivisissä tapauksissa kuluttajat taas ovat varsin sanavalmiita ja voivat tarkasti kuvailla kaikkea mikä meni vikaan.
Monimutkaisessa korjauksessa on eri vaativuustaso, jolloin korjaamon pitäisi osata laittaa vanhempi asentaja ensin analysoimaan korjauskohde ja sen jälkeen vähintäänkin valvomaan työn suoritusta. Monesti pienet ja keskisuuret yrittäjävetoiset korjaamot saattavat tehdä korjauksen kuntoon "suuremmalla sydämmellä", jolloin lopputuloskin voi olla parempi.
Ehkä joidenkin korjaamoiden olisi myös syytä kieltäytyä joistakin töistä, jos automerkki ja malli ovat ennaltaan melko tuntemattomia.
Autonhuoltobisnes on kyllä varsin mielenkiintoinen toimiala, kun se puhuttelee monia ihmisiä ja aina näkökulmia löytyy
Paljolti huoltojen ja korjausten onnistuminen riippuu mekaanikon ammattitaidosta, sekä korjaamon kyvystä viestiä asiakkaille mahdolliset huollon aikana tulleet ongelmat.
Sellaiset korjaamot, jotka haluavat pitää hyvän maineensa, ovat myös valmiita hyvittämään mahdolliset ongelmat asiakkaille. Jotkut korjaamot eivät ole kovinkaan kiinnostuneita asiakkaan pahasta mielestä, jolloin ikävät jutut leviävät positiivia helpommin.
Autojen perushuollot ovat periaatteessa normaaleja juttuja, mutta aina niissäkin voi tulla eteen "maanantaipäiviä".
Yli 95 % keräämistämme palautteista on kuitenkin ollut varsin positiivisia ja onnistuneita kokemuksia. Huomasimme myös, että normaaleista hyvistä kokemuksista ei juuri kerrota eteenpäin, kun autohuolto on kuitenkin vain "pakollinen paha". Negatiivisissä tapauksissa kuluttajat taas ovat varsin sanavalmiita ja voivat tarkasti kuvailla kaikkea mikä meni vikaan.
Monimutkaisessa korjauksessa on eri vaativuustaso, jolloin korjaamon pitäisi osata laittaa vanhempi asentaja ensin analysoimaan korjauskohde ja sen jälkeen vähintäänkin valvomaan työn suoritusta. Monesti pienet ja keskisuuret yrittäjävetoiset korjaamot saattavat tehdä korjauksen kuntoon "suuremmalla sydämmellä", jolloin lopputuloskin voi olla parempi.
Ehkä joidenkin korjaamoiden olisi myös syytä kieltäytyä joistakin töistä, jos automerkki ja malli ovat ennaltaan melko tuntemattomia.
Autonhuoltobisnes on kyllä varsin mielenkiintoinen toimiala, kun se puhuttelee monia ihmisiä ja aina näkökulmia löytyy
Kilpailuta paras autokorjaamo - Autojerry.fi
Palvelemme koko Suomessa: Helsinki, Espoo, Turku, Tampere, Oulu, Lahti jne.
Palvelemme koko Suomessa: Helsinki, Espoo, Turku, Tampere, Oulu, Lahti jne.