"Ammattimaiset" autokorjaamot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

"Ammattimaiset" autokorjaamot

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Alatukivarsi vaihdettiin liikkeessä kun yksi pultti oli kannastaan melko pyöreä enkä saanut itse auki.
- Laittakaa samalla uusi pultti
- Joo
Lopputulos alle katsottaessa: ei oltu laitettu, pyssyllä ammuttu väkisin paikalleen.

Öljynvaihto: öljynpinta minimissä.

Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.

Kyllä ammattilainen osaa ja välittää autostasi!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Jarama kirjoitti:Alatukivarsi vaihdettiin liikkeessä kun yksi pultti oli kannastaan melko pyöreä enkä saanut itse auki.
- Laittakaa samalla uusi pultti
- Joo
Lopputulos alle katsottaessa: ei oltu laitettu, pyssyllä ammuttu väkisin paikalleen.

Öljynvaihto: öljynpinta minimissä.

Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.

Kyllä ammattilainen osaa ja välittää autostasi!
Missä?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

En viitsi paikan nimeä sanoa. Oli vaan pakko kirjoittaa millaisia kokemuksia itsellä on autokorjaamoista ja nyt ei puhuta mistään pikkuropaamoista.

Tällä tavalla he työllistävät itseään, pakko mennä seuraavaksikin vaihdattamaan alatukivarsi liikkeeseen.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jarama kirjoitti: Aurauskulmien säätö tietokoneohjelman avulla: ratti hieman vinossa operaation jälkeen.
Tuota ratin asentoa varten on oma työkalukin, jolla ratti lukitaan suoraan ja sitten vaan auraukset kohdilleen. Eivät sitten ole viitsineet käyttää tai sitten on väljää jossainpäin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan. Ja jos on harvinainen malli kyseessä niin öljymäärän arviointi voi olla vaikeaa, paperilla kerrotun tilavuuden ja todellisuuden suhde saattaa olla erilainen kun yleisesti. Ratin saaminen aivan suoraan voi olla todella vaikeaa kerrasta, ja yhden pultin vaihtaminen saattaa unohtua tai ei ole sopivaa käsillä. Tässä vain ideoita samaisten asioiden kanssa lähiakoina painineena.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Öljytikkua kun katsoo ja taas lisää niin kyllä pitäisi onnistua. Itsekin vaihdoin juuri öljyt ja sain juuri max-kohtaan, ihmeellistä!

Kysyin vielä lähtiessä onko pultti vaihdettu: on!

Siis huolimattomuudesta puhutaan ei muusta!

Varmaan muillakin on ollut tällaisia tapauksia?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

gYdEbUh kirjoitti:Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan.
Jos saan selville, että tuo on firman idea, niin joko
a) en käy siellä, koska firma on mitä luultavimmin muidenkin asioiden suhteen ideologinen (i.e. perseestä).
b) pyydän, että laittakaa öljyä ylämerkille, maksan sen ylimääräisen litran lisähinnan, mikäli on kiinteähintainen huolto. Mikäli ei ole, niin ei ole syytä olla myymättä sitä viimeistä litraa, puolet siitä on kuitenkin katetta.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Tai sitten on vaan ollu urpå asentaja, eikä oo tajunnu vaikkapa välissä käynnistää konetta... :roll:

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

gYdEbUh kirjoitti:Öljyrajan jättö minimiin saattaa olla firman ideologia, ei asentajan. Ja jos on harvinainen malli kyseessä niin öljymäärän arviointi voi olla vaikeaa, paperilla kerrotun tilavuuden ja todellisuuden suhde saattaa olla erilainen kun yleisesti. Ratin saaminen aivan suoraan voi olla todella vaikeaa kerrasta, ja yhden pultin vaihtaminen saattaa unohtua tai ei ole sopivaa käsillä. Tässä vain ideoita samaisten asioiden kanssa lähiakoina painineena.
Ei mennyt ihan jakeluun tuo sitaateissa oleva kommentti. Jos vien autoni jonnekin ammattimiehen räplättäväksi rahasta OLETAN saavani auton takaisin paremmassa kunnossa kuin sinne viedessä. Jos ei ole, asiaa on turha selitellä ja korjaamo kuulee ja vaihtuu. Taitaa vaan valitettavasti olle kovin yleinen vamma tuo huolimattomuus. Ammattiylpeys puuttuu, jos tuollaista sattuu. Omalle autolle kai jokainen saa tehdä mitä tykkää ja jättää tekemättä - vaihtaa öljyt tai olla vaihtamatta tai laittaa vaan litran.
Viimeksi muokannut JST, 29 Loka 2007, 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V-tyyli kirjoitti:Missä?
Niinpä. Ilman tuota tietoa tämän ketjun informaatioarvo on aika nollissa.

Ei kerro niinkään tästä viestiketjussa vaan huollon tasosta Suomessa, tuntuu palvelu olevan surkeata vähän joka paikassa :?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Korjaamo Salossa, jota olen käyttänyt koska sinne on päässyt nopeasti ja pitäisi olla ammattimainen. Mutta lähes joka kerta pettynyt, mutta vaihtoehtoja ei ole silloin kun itse ei pysty korjaamaan.

Pitäisi olla korjaamo, joka arvostaisi autoasi kuten sinä arvostat sitä. Heikan pitäisi laittaa vielä korjaamo pystyyn. :mrgreen: :mrgreen:
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

hieman nopeuttaa hommaa kun ei aivan millin tarkkaan koita sitä öljymäärää saada maksimiin...eikä ylitäyttökään terveellinen ole...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ainoa tapa voittaa joka kerta on käyttää vain yli 50-vuotiaita automekaanikoita ruuvien irrottamiseen ja kiristämiseen. Se on vedenjakaja, jonka toisella puolella solisee synkkä loka ja toisella puolella kirkas vesi. Sattumia on paskassakin, mutta niiden kalastaminen on iljettävää hommaa, josta pitää maksaa vähintään 40 euroa tunti sama mitä jää käteen.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Seiska5mma kirjoitti:Ainoa tapa voittaa joka kerta on käyttää vain yli 50-vuotiaita automekaanikoita ruuvien irrottamiseen ja kiristämiseen.
Olen huomannut samantapaista. Veteraaneilla tuntuu olevan momenttimittari hauislihaksessa. :-D

AutoJerry
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:00
Viesti:

Re: "Ammattimaiset" autokorjaamot

Viesti Kirjoittaja AutoJerry »

Tuli tarve kommentoida tähän vanhaan ketjuun, kun meille on AutoJerryssä kertynyt aika kivasti tilastodataa ja asiakkaiden arvosteluja erilaisista huolloista.

Paljolti huoltojen ja korjausten onnistuminen riippuu mekaanikon ammattitaidosta, sekä korjaamon kyvystä viestiä asiakkaille mahdolliset huollon aikana tulleet ongelmat.

Sellaiset korjaamot, jotka haluavat pitää hyvän maineensa, ovat myös valmiita hyvittämään mahdolliset ongelmat asiakkaille. Jotkut korjaamot eivät ole kovinkaan kiinnostuneita asiakkaan pahasta mielestä, jolloin ikävät jutut leviävät positiivia helpommin.

Autojen perushuollot ovat periaatteessa normaaleja juttuja, mutta aina niissäkin voi tulla eteen "maanantaipäiviä".
Yli 95 % keräämistämme palautteista on kuitenkin ollut varsin positiivisia ja onnistuneita kokemuksia. Huomasimme myös, että normaaleista hyvistä kokemuksista ei juuri kerrota eteenpäin, kun autohuolto on kuitenkin vain "pakollinen paha". Negatiivisissä tapauksissa kuluttajat taas ovat varsin sanavalmiita ja voivat tarkasti kuvailla kaikkea mikä meni vikaan.

Monimutkaisessa korjauksessa on eri vaativuustaso, jolloin korjaamon pitäisi osata laittaa vanhempi asentaja ensin analysoimaan korjauskohde ja sen jälkeen vähintäänkin valvomaan työn suoritusta. Monesti pienet ja keskisuuret yrittäjävetoiset korjaamot saattavat tehdä korjauksen kuntoon "suuremmalla sydämmellä", jolloin lopputuloskin voi olla parempi.

Ehkä joidenkin korjaamoiden olisi myös syytä kieltäytyä joistakin töistä, jos automerkki ja malli ovat ennaltaan melko tuntemattomia.

Autonhuoltobisnes on kyllä varsin mielenkiintoinen toimiala, kun se puhuttelee monia ihmisiä ja aina näkökulmia löytyy :)
Kilpailuta paras autokorjaamo - Autojerry.fi

Palvelemme koko Suomessa: Helsinki, Espoo, Turku, Tampere, Oulu, Lahti jne.

Vastaa Viestiin