156:n raidetangonpään irroitus.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

156:n raidetangonpään irroitus.

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ajattelin kysästä ennen osien tilaamista, että kannattaako samalla tilata koko raidetanko, pään lisäksi.
Ajattelin vain, että mahtaa olla pää pirun tiukassa, kun kesllä kävin kulmat säädättämässä, niin kaveri ei uskaltanut vääntää väkisin yhtään enempää kun pelkäsi tangon menevän poikki.

Että jos tulee sen kireyden kanssa rikottua tanko.

Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Autoa ei ole mahdollista saada muutakuin tunkin varassa ilmaan ja se vaikeuttaa huomattavasti tarvittavaa voiman käyttöä avaamisen suhteen, kun ei pääse kokonaan alle.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

vähän lämpöö mutterille niin helposti irtoaa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n raidetangonpään irroitus.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

dimmu kirjoitti: Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Vaihda raidatangon sisä- ja ulkopäät samalla kertaa niin voit irroittaa sen sisäpäästä.
VMP

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Re: 156:n raidetangonpään irroitus.

Viesti Kirjoittaja dimmu »

mattijus kirjoitti:
dimmu kirjoitti: Onkos tuohon olemassa mitään hyvää patenttia millä se pää lähtee nätisti auki?
Vaihda raidatangon sisä- ja ulkopäät samalla kertaa niin voit irroittaa sen sisäpäästä.
Eli tuleeko se tanko sisäpään mukana vai pitääkö se tankoki hommata vielä erikseen? Mites sinne sisäpään mutteriin pääsee käsiksi, aika ahtaassa paikassa muistaakseni taisi olla.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n raidetangonpään irroitus.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

dimmu kirjoitti: Eli tuleeko se tanko sisäpään mukana vai pitääkö se tankoki hommata vielä erikseen? Mites sinne sisäpään mutteriin pääsee käsiksi, aika ahtaassa paikassa muistaakseni taisi olla.
Sisäpää on raidetangossa kiinni ja ulkopää on sitten kiinni sisäpäässä. Sisäpäähän pääsee käsiksi kun ottaa suojakumin auki, kannattanee kääntää ohjaus tappiin siten, että sisäpää tulee mahdollisimman pitkälle ulos.

Aikoinaan kun vaihdoin raidetangon sisäpään, isoin ongelma oli ulkopään irroittaminen sisäpäästä. Lukitusmutteri oli umpijumissa, joten vaihdoin molemmat päät kerralla.
VMP

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Mitenkäs tuo väljä raidetangonpää oireilee ajossa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

dimmu kirjoitti:Mitenkäs tuo väljä raidetangonpää oireilee ajossa?
Periaatteessa väljän puolen rengas kääntyilee / heiluu omia aikojaan sen väljän verran. Ajossa ei välttämättä huomaa mitään radikaalia eroa, auto voi tuntua epämääräiseltä mutkissa tms. Itse lähinnä ihmettelin, että miksi en enää halunnut kanttailla mutkatietä reilummin. :lol:
VMP

Vastaa Viestiin