LE2-jetronik

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

LE2-jetronik

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vetäsenpä uuden aika HC topicin. Tämä minun 75 turboni on i-versio eli 150hv versio, ei 155hv i.e versio. En vielä tiedä olisiko tämän version oikeakin ohjainyksikkö motronik, mutta löysin Lancia turbo Theman LE2-jetin myynnistä ja ajattelen sen ostamista. Mitenköhän eroaa Alfan omasta LE2-jetistä? Joutuukohan kuinka paljon johtosarjaa/antureita vaihtelemaan. Itse olen näissä jutuissa ihan ummikko mutta tekemällähän oppii..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eroista en tiedä, mutta miksi asentaisit LE2-jetin? Jos nikkaroimaan ryhtyy niin eikö ohjelmoitava ruisku olisi käytön kannalta viksumpi vehje?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, ei sinne kannata väkisin paskaa laittaa :)

Enpä kyllä ole kuullut 150hv i -versiosta :roll:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Niin. 1. LE2-jet on alkuperäinen yksikkö.
2. En halua rakennella nyt ylimääräisiä kunhan saa pelaamaan asiallisesti.

Ja Alfa 75 turbo i. 150hv ei ole juurikaan sen harvinaisempi versio kun 155hp i.e.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Höm. i.e. tarkoittaa käsittääkseni iniezione elettronicaa eli sähköistä ruiskutusta, pelkkä i. viittaisi sitten meikäläisen logiikalla mekaaniseen ruuttaan jolloin autosta ei pitäisi löytyä minkään sortin johtosarjoja. Ja niille ruiskusuuttimille taitaa kumminkin johdot tulla?

Voin olla väärässäkin, niin kuin yleensä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

gYdEbUh kirjoitti:Niin. 1. LE2-jet on alkuperäinen yksikkö.
2. En halua rakennella nyt ylimääräisiä kunhan saa pelaamaan asiallisesti.
Ja mä haluan LE2-jetin pois, että saa pelaamaan asiallisesti :)
gYdEbUh kirjoitti:Ja Alfa 75 turbo i. 150hv ei ole juurikaan sen harvinaisempi versio kun 155hp i.e.
Nevör siin, nevör höört.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Höm. i.e. tarkoittaa käsittääkseni iniezione elettronicaa eli sähköistä ruiskutusta, pelkkä i. viittaisi sitten meikäläisen logiikalla mekaaniseen ruuttaan jolloin autosta ei pitäisi löytyä minkään sortin johtosarjoja. Ja niille ruiskusuuttimille taitaa kumminkin johdot tulla?

Voin olla väärässäkin, niin kuin yleensä.
Asioista oikeilla nimillä puhuminen on hyvä asia. Auto myytiin minulle i.-versiona ilmeisesti ohjausyksikön sopimattomuuden takia niin minulle se on i.-versio kun en jaksa i-n pilkkua nussia enkä koko i:tä tai e:täkään. Mutta olenkin amis.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: pelkkä i. viittaisi sitten meikäläisen logiikalla mekaaniseen ruuttaan. Voin olla väärässäkin, niin kuin yleensä.
Joo, ei kai seiskafemmoja ole mekaanisella ruiskulla tehtykään.. ja turbot on kyllä kaikki LE-2:lla.

Sprint QV
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sprint QV »

Kyl kai kaikki Turbot, Turbo Americat ja Turbo Evoluzionet on LE-2 Jetronicilla...ja Turbo QVt, eli viimeinen sarja 75 turboja, oli Motronicilla.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sprint QV kirjoitti:Kyl kai kaikki Turbot, Turbo Americat ja Turbo Evoluzionet on LE-2 Jetronicilla...ja Turbo QVt, eli viimeinen sarja 75 turboja, oli Motronicilla.
Katselin tässä lähteitä ja 150 heppaset 75:T oli kieltämättä aika vähissä. :mrgreen: Olen ilmeisesti lukenut vääriä lähteitä, ja sitten katsastuksen tietokannassakin on 150 ja 155 heppaiset versiot, ilmeisesti tuo lauhkea versio on kattiversio. Mutta tämä turbo QV:n motronikki oli vaihteeksi mielenkiintoinen tiedon ripe :silly: Voinee pitää paikkansa kun Fiat Coupe turboissakin on Motronikkia. Mutta turhan paljon siinä jokatapauksessa olisi eroa vaparin motronikkiin koska siinä ei kaiketi ole ahdon alla toimintaa, luotettavan tuntuisten lähteiden mukaan :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Turbo QV:ssä ymmärtääkseni myös sama LE2. V6 QV:ssä sitten motronic.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

QV:ssä myös LE2-jetti, mutta eri "ohjelmalla" ja sen vuoksi 10hv enemmän.
Viimeksi muokannut Abarth, 20 Loka 2007, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sprint QV
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sprint QV »

Ahaa, okei...muistelin väärin :oops:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tällä hetkellä muuten mobilessa pari 150 heppaista 75tbo:a myynnissä, ei saa selvää mistä johtuu, missään ei puhuta catista, vm. kaikissa kolmessa 88-89 ja toinen malli on italiassa. Eipä tuolla käytännössä tietty mitään merkitystä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

gYdEbUh kirjoitti:Tällä hetkellä muuten mobilessa pari 150 heppaista 75tbo:a myynnissä, ei saa selvää mistä johtuu, missään ei puhuta catista, vm. kaikissa kolmessa 88-89 ja toinen malli on italiassa. Eipä tuolla käytännössä tietty mitään merkitystä.
Joo ja pari 145 heppasta :silent: ei kai jobbarit jaksa tutkia parintonnin auton teknisiä tietoja, sen kun täyttää tiedot sinnepäin ilmoituksessa..

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

GAMMA500 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Tällä hetkellä muuten mobilessa pari 150 heppaista 75tbo:a myynnissä, ei saa selvää mistä johtuu, missään ei puhuta catista, vm. kaikissa kolmessa 88-89 ja toinen malli on italiassa. Eipä tuolla käytännössä tietty mitään merkitystä.
Joo ja pari 145 heppasta :silent: ei kai jobbarit jaksa tutkia parintonnin auton teknisiä tietoja, sen kun täyttää tiedot sinnepäin ilmoituksessa..
Itse en ole koskaan nähnyt yhtäkään 145hp ilmotuksella ja näiden hinnat oli alkaen 4 000e. Mutta tuosta lienee kumminkin kysymys.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Luigi ei yleensäkään näytä ilmoittavan niitä tehojaan ihan hepan tarkkuudella, eri lähteistä tulee vastaan eri lukuja.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin