Gta:n jousitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Gta:n jousitus

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jonkinlaista hienosäätöä pitäis tuohon v6:n jousitukseen tehdä. Onko kellään tietoa eroaako Gta:n jousitus olennaisesti tuosta pienemmästä. Hätäisesti Eperiä tutkimalla eroja löytyi vakaajasta, jousista ja iskareista. Myös raideväli on suurempi

Hakua käyttämällä löytyi myös epäilyjä erilaisesta jousitusgeometriasta, mutta ei sitten mitään konkreettista tietoa.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Geometria on erilainen, tosin erot on kuulemma milleissä eikä senteissä mitattavia. On selvästi matalampi kuin normi V6.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Joo, ajokorkeus on eri.

Onkohan tukivarsissa tai jousitolpan yläkiinnikkeessä eroa?

edit: useimmat alustasarjat on eri numerolla v6 ja Gta-malleihin. Jotain eroa siellä pitää olla vai riittääkö toi eri raideleveys syyksi?

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Jousitolpan yläkiinnikkeet ovat samat. Mun GTA:han laitettiin aikoinaan Eibachin iskari/jousisarja joka oli V6:n tarkoitettu ja tulos oli sellainen että yli 150 km/h nopeudessa tuntui kuin olisi ajanut peilikirkkaalla jäällä.
GTA:n alusta sopii V6:n suoraan.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Aluperäiseen kysymykseen ei ole vastausta tiedossa, mutta minulla olisi nurkissa 147 GTA:n alkuperäiset iskarit/jouset, jotka on vaihdettu alustasarjan alta pois. Onko kenelläkään käyttöä noille?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Portti kirjoitti:Aluperäiseen kysymykseen ei ole vastausta tiedossa, mutta minulla olisi nurkissa 147 GTA:n alkuperäiset iskarit/jouset, jotka on vaihdettu alustasarjan alta pois. Onko kenelläkään käyttöä noille?
Mitenköhän ne käyttäytyy 2.0 TS:n nurkissa? :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi olla GTA:n jouset ja iskarit aika jäykät TeeÄssään, neloskoneisessa kun on kumminkin jonkin verran kevyempi etupää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Nyt alkaa homma aukeamaan. Gta:ssa on casteria enemmän kuin v6:ssa, perä on alempana. Gta:n takajouset on sitten mitä ilmeisemmin lineaariset vs. v6:n progressiiviset.

Eli geometriassa on eroa. Tämä selittää myös hyvin Hanun kokemat efektit v6:n sarjalla.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Voi olla GTA:n jouset ja iskarit aika jäykät TeeÄssään, neloskoneisessa kun on kumminkin jonkin verran kevyempi etupää.
Menee komeesti keula pystyssä jos tessuun laittaa GTA:n setin. V6 pata painaa aika paljon enemmän kuin tuo puolimoottori. Ai mistäkö tiedän? Mulle myytiin 156:een V6:n madallussetti aikanaan.

Vastaa Viestiin