Palaneen kumin haju moottoritilassa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Palaneen kumin haju moottoritilassa?

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vaimolla oli auto käytössä tänään ja kotiin palattua haisi vahvasti palanut kumi. Avasin konepellin ja haju tuntui voimakkaampana siellä. Ajoin vähän matkaa eikä siinä tuntunut mitään erikoista. Pysähdyin ja avasin jälleen konepellin koneen käydessä ja mielestäni kuulin ääniä joita en ennen ole kuullut, jonkinlaista naputusta ja ehkä myös sirinää. Ajatus: jakopäässä jotain häikkää? Remmi hinkkaa johonkin? Remontti tehty alle 2000 km sitten, autolla ajettu alle 40.000 km, kyseessä 156 V6 -04 siis. Mitäs luulette?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Voi olla oikeastaan mikä vaan apulaite...nouseeko ääni kierrosten myötä?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Vaimo antanut kunnolla hanaa ja kuovitellut kumit piloille :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vaimo luistattanut kytkintä? Haisee hiukn palaneelle kumille..
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tätä on ennenkin ihmetelty. Edelleenkin sillon tällöin tuoksahtelee, mutta siihenkin näyttää tottuvan. :roll:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

dimmu kirjoitti:Vaimo antanut kunnolla hanaa ja kuovitellut kumit piloille :mrgreen:
Niin no voishan kyse olla tietysti jostain muustakin kun puhutaan antavasta vaimosta ja kuminhajusta :oops:
Kiitos kaikille vihjeistä. Annoin auton käydä nyt aamulla tyhjäkäyntiä tovin samalla kun katselin ja haistelin konehuoneessa. Nyt ei sitten ollut mitään havaintoja mistään poikkeavasta enää. Ne poikkeavat äänihavainnot saattoivat olla kuvittelua. Täytyy tarkkailla tilannetta jatkossa. Jos jossain hihnassa olis joku vika niin mielestäni hajua pitäis syntyä aika pian kun moottori käynnistetään. Oisko kyseessä voinut olla joku roska joka on kärynnyt jossain.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Mulla haisee tuo uusi 159 JTDm myöskin palaneelle kumille, mutta olen itse sen paikallistanut talvirenkaisiin. Haju leijailee aina silloin nenään, kun ajan auton pihaan töistä tullessani. Konehuoneessa ei haise mikään eikä vaimo tällä vehkeellä polttele kumia. :-D

Samaa oli aikaisemmissakin autoissa, mutta Hondassa (Accord 2.4 Tourer) se johtui laahaavasta jarrusta joka sitten lämmitti kivasti vanteen ja renkaan..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jaa eli vaimo oli siis antanu sen verran kovaa kyytiä jotta vähän aikaa kuvitteli asioita :-D ? Kyllä se siitä tasottuu.....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

HopeinenQ kirjoitti:Mulla haisee tuo uusi 159 JTDm myöskin palaneelle kumille, mutta olen itse sen paikallistanut talvirenkaisiin. Haju leijailee aina silloin nenään, kun ajan auton pihaan töistä tullessani. Konehuoneessa ei haise mikään eikä vaimo tällä vehkeellä polttele kumia. :-D

Samaa oli aikaisemmissakin autoissa, mutta Hondassa (Accord 2.4 Tourer) se johtui laahaavasta jarrusta joka sitten lämmitti kivasti vanteen ja renkaan..
166nen haisee kans kumille ajon jälkeen, kun poistuu autosta. Erityisesti tulee esille talvirenkailla ajettaessa. Oisko takapäässä sen vertaa nollasta poikkeavia kulmia, jotta kumi alkaa tuoksahtaa tms ?? Kumekset kuluvat kuitenkin tasaisesti, joten oon antanu asian olla.
MP

Vastaa Viestiin