156 keskikonsoli
Valvoja: Moderators
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
156 keskikonsoli
Onko kellään tietoa / kokemusta, että miten tuo 156:sen "jalopuu" keskikonsoli lähtee irti. Tarkoitus olisi maalata se osa ja se ei kyllä onnistu kunnolla jollei osaa saa irti.
Entä osaako kukaan sanoa missäpäin konehuonetta on 156 2,0 T. Sparkissa bensansuodatin?
Entä osaako kukaan sanoa missäpäin konehuonetta on 156 2,0 T. Sparkissa bensansuodatin?
Re: 156 keskikonsoli
Enpä taida neuvoa....KJS kirjoitti:Onko kellään tietoa / kokemusta, että miten tuo 156:sen "jalopuu" keskikonsoli lähtee irti. Tarkoitus olisi maalata se osa...
En kyllä ymmärrä miksi keskikonsoli pitää maalata, mutta tässä jotain muistikuvia irroituksesta
Irroita soitin, ja soitin aukon sivuilla olevat ruuvit.
ilmastoinnin vääntimet lähtevät irti vetämällä suoraan ulospäin, varo ettet hukkaa pieniä jousia jotka irtoavat takalasin ja sisäkierron painikkeista.
avaa tuhkaluukun sisällä olevat ruuvit, ja poista tuhkis. sen takaa löytyy toiset ruuvit.
vaihdekepin pussin alta löytyy vielä muutamat ruuvit, ja sitten konsolin pitäisi olla irti.
tupakansytyttimen ja hätävilkun johdot irtoavat liittimillä
Tässä siis hämäriä muistikuvia irroituksesta.
toivottavasti et maalaa sitä ainakaan neonvihreäksi!
Irroita soitin, ja soitin aukon sivuilla olevat ruuvit.
ilmastoinnin vääntimet lähtevät irti vetämällä suoraan ulospäin, varo ettet hukkaa pieniä jousia jotka irtoavat takalasin ja sisäkierron painikkeista.
avaa tuhkaluukun sisällä olevat ruuvit, ja poista tuhkis. sen takaa löytyy toiset ruuvit.
vaihdekepin pussin alta löytyy vielä muutamat ruuvit, ja sitten konsolin pitäisi olla irti.
tupakansytyttimen ja hätävilkun johdot irtoavat liittimillä
Tässä siis hämäriä muistikuvia irroituksesta.
toivottavasti et maalaa sitä ainakaan neonvihreäksi!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eikös Kristeri tilannut siihen levike ihmeeseensä ratin nahkapäällysteen. Tosin ei ehtinyt vissiin laittaa sitä paikalleen ennen auton vaihtoa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sitä rattia ei muuten niin vaan vaihdetakaan kun siinä on airbag. Mutta jos siihen ompeluttaisi nahat ympärille?
Miksei niitä jalopuita voisi peittää hiilikuitu tai alumiini jäljetelmällä, kunhan työn tekee hyvin. Mutta niitä jalopuuteippejä ei voi kyllä hyväksyä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juu, kyllä se sitä kaupitteli aikoinaan Shit24:ssä käyttämättömänä.155TS kirjoitti:Eikös Kristeri tilannut siihen levike ihmeeseensä ratin nahkapäällysteen. Tosin ei ehtinyt vissiin laittaa sitä paikalleen ennen auton vaihtoa.
Miksei niitä jalopuita voisi peittää hiilikuitu tai alumiini jäljetelmällä, kunhan työn tekee hyvin. Mutta niitä jalopuuteippejä ei voi kyllä hyväksyä.
Kai noihin nyt jossain päin maailmaa myydään erilaisia paneeleja, eli ei välttämättä tarvisi itsekään maalailla.. No jos tykkää.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Joo ei todella.. itseasiassa mallin B CDX Vectrassa oli paremmin jäljitelty ja huomattavasti paremman näkösetScuderia Rasvanäppi kirjoitti:IMHO se puukoristelu ei ole erityisen kaunis. Uskallankohan sanoa, uskallan... Tuli mieleen naapurin Vectran "jalopuut". *väistelee lentäviä esineitä*
Ratin pintamateriaali on myös maku- ja tottumuskysymys, mutta itse kyllä tykkään enemmän elukanraadolla verhoillusta ruorista.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Pihassa on tällä hetkellä kaksi 156:sta, puu - ja nahkarateilla. Ottamatta kantaa siihen keskikonsoliin, niin mielestäni jalopuuratti voittaa nahkaisen (näitä on nykyään joka rassissa) tyylikkyydessä 10-0. Jos tuon feikkijalopuu keskikonsolin vaihtaisi hopeiseen, niin mahtaisiko paremman näköinen kuin nykyinenkään. Nooh, makuasioita.sataviisviis kirjoitti:Kyllä minun mielestä meidän 156:ssa oleva hopeinen keskikonsoli ja musta ratti voittaa puujäljitelmä paneelin mennen tullen.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, täysin totta.Rolle kirjoitti:Heh, kommentillani hain vaan sitä aikaisemmin peräänkuulutettua SUVAITSEVAISUUTTA. Jos joku haluaa maalata niin sama kai se minkä takia, kun kysymys kuului että miten sen panelin saa irti
Turhaa se on alkaa uikuttamaan ja kyselemään, jos joku neuvoja kaipaa.
Mutta niinkuin sanoit, makuasioista on ihan mukava kiistellä.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Jotenkin halpa ratkaisu mielestäni sortua minkäänlaiseen jäljitelmään. Vähän kuin olisi nahkaverhoilu missä etuistuimet olisivat aitoa tavaraa ja takapenkki olisi keinonahkaa. Tuskin tuo keskikoriste oikeasta puusta väännettynä kovin monella satasella uuden auton hintaa olisi nostanut.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juuri näin. Ja vaikka jäljiltelmäkään tuskin mikään deal breaker on niin antaa se vähän sellaisen halvan vaikutelman. Halvemman kuin "aito muovi" imho.Cuore Sportivo kirjoitti: Tuohon kommenttiin on helppo yhtyä. Ja tuskin ne lisä-sataset olisivat karkoittaneet ainoatakaan tosiostajaa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Niin, uudemmassa mallissa ne alumiini/titaani-osat kojelaudassa näyttää paljon paremmilta.tv kirjoitti:Jotenkin halpa ratkaisu mielestäni sortua minkäänlaiseen jäljitelmään. Vähän kuin olisi nahkaverhoilu missä etuistuimet olisivat aitoa tavaraa ja takapenkki olisi keinonahkaa. Tuskin tuo keskikoriste oikeasta puusta väännettynä kovin monella satasella uuden auton hintaa olisi nostanut.
Silti omasta mielestäni vanhempi puujäljitelmä näyttää silmääni paremmalle kuin uuden kojelauta.
Vaikka täytyy kyllä myöntää, että alfan puujäljitelmä ei ole niitä aidoimman näköisiä... Silti jos uuden alfan tilaisin, niin harkitsisin vakavasti tilaamista puuratilla....
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu...mutta mitäs sanot puu/nahkaratista...meikäläisellä on alfassa momo fighter...on hyvän näköinen, mutta ei liukas.... pystyy siis ajamaan talvellakin lapaset kädessä.....Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:IMHO se puukoristelu ei ole erityisen kaunis. Uskallankohan sanoa, uskallan... Tuli mieleen naapurin Vectran "jalopuut". *väistelee lentäviä esineitä*
Ratin pintamateriaali on myös maku- ja tottumuskysymys, mutta itse kyllä tykkään enemmän elukanraadolla verhoillusta ruorista.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Kojelauta
Oman vaatimaton mielipiteeni on se, että kaikista hienoin 156 kojelauta on SportPackin ja Selespeedin mustapohjaiset mittarit, nahkaratti & "hiilikuitu" yhdistelmä. Nykymallien kojelauta on aika arkisen näköinen siihen verrattuna. Uusi kojelauta on tosin pimeällä hienompi: paljon punaisia valoja .
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 05:39
- Paikkakunta: Espoo
Jos haluat vaihtaa kojelaudan ulkonäköä vähän helpommin on tässä siihen yksi ratkaisu:
http://www.atoy.fi/new_default/prewoodec/
/Jukka
http://www.atoy.fi/new_default/prewoodec/
/Jukka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jniin ja asiallinen ratkaisu...Zhou Enlai kirjoitti:Jos haluat vaihtaa kojelaudan ulkonäköä vähän helpommin on tässä siihen yksi ratkaisu:
http://www.atoy.fi/new_default/prewoodec/
/Jukka
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
JEH....Zhou Enlai kirjoitti:Jos haluat vaihtaa kojelaudan ulkonäköä vähän helpommin on tässä siihen yksi ratkaisu:
http://www.atoy.fi/new_default/prewoodec/
/Jukka
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Keskikonsoli
Nyt on keskikonsoli hopian värinen (ja puunuppi vaihtu kanssa alumiininuppiin). Toi ratin nahkakehä on vielä harkinnassa, saas nährä ny. Makso muuten hopeen värinen maali ja lakka alle 10 euroo ja tuli ihan hyvä pinta. Näytti aika suolaselta ton hopeapaneelisarjan hinta eikä taatusti tule kaikki kolot hopeen väriseksi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori