JIM: Autoklassikot-sarja
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
JIM: Autoklassikot-sarja
JIM-tv:n Classic Car Reparations - siinä vasta Show!
Ensivaikutelma oli upea, jätkä pisti jousituksen kuntoon rapsuttamalla kiinni olevaa kierrejousta ulkopuolelta metalliharjalla ja maalaamalla saman tien. Ei edes meikäläisen Golf 1987 -korjaamossa käytetä noin klassisia menetelmiä.
1962 Corvetten takajousetkin saatiin notkeammiksi maalamalla lehdet ensin, sotkemalla ne vaseliiniin ja teippaamalla ne roudarin teipillä sukkaan. Parin viikon ajo sukkajousilla ja voila, taas joustaa!
Pakko seurata kaikki osat, jatko voi olla parempaa.
http://www.diynetwork.com/diy/autos_boats
Ensivaikutelma oli upea, jätkä pisti jousituksen kuntoon rapsuttamalla kiinni olevaa kierrejousta ulkopuolelta metalliharjalla ja maalaamalla saman tien. Ei edes meikäläisen Golf 1987 -korjaamossa käytetä noin klassisia menetelmiä.
1962 Corvetten takajousetkin saatiin notkeammiksi maalamalla lehdet ensin, sotkemalla ne vaseliiniin ja teippaamalla ne roudarin teipillä sukkaan. Parin viikon ajo sukkajousilla ja voila, taas joustaa!
Pakko seurata kaikki osat, jatko voi olla parempaa.
http://www.diynetwork.com/diy/autos_boats
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 06 Maalis 2007, 19:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mun mielestä se ruiskun korjaamisjakso oli ihan pätevä verrattuna moneen muuhun tee-se-itse ohjelmaan. Tosin vaatihan se joitain erikoistyökaluja. Ihan perustsekkauksia teki näppärästi omalla pihallaan. Ihan vastaavia juttuja olen itsekin joutunut varikolla kilpurille tekemään kun käynnissä on ollut häikkää. Tietenkin jonkinmoinen riski nykyautoissa on että käräyttää ECUn kun sählää...
Samoin tämä juuri tuleva jäädytysjärjestelmän korjaus on ihan kelpo ohjelmaa - silloin joskus ekan autoni (tai siis opel kadetin) kanssa tuskailin vuotavan jäädytysjärjestelmänkin parissa. Silloisen lukiolaisen piti oikein hayes-oppaiden avulla hommia opetella kun ei ikinä ollut tullut mopojenkaan kanssa puuhattua.
EDIT: sorry, off-topikkiahan tämäkin oli, kyseessä onkin "Kotimekaanikko"-ohjelma.
Ja vielä: Tuo classic car reparations varmastikin raastaa vanhojen autojen ystävien sydäntä. Käyttöautoahan ne kunnostavat ja siksi oikaisevat monessa kohtaa - mutta aivan liian hienosta aihiosta. Suomessa tuollainen auto pitäisi ehdottomasti restauroida huolella.
Samoin tämä juuri tuleva jäädytysjärjestelmän korjaus on ihan kelpo ohjelmaa - silloin joskus ekan autoni (tai siis opel kadetin) kanssa tuskailin vuotavan jäädytysjärjestelmänkin parissa. Silloisen lukiolaisen piti oikein hayes-oppaiden avulla hommia opetella kun ei ikinä ollut tullut mopojenkaan kanssa puuhattua.
EDIT: sorry, off-topikkiahan tämäkin oli, kyseessä onkin "Kotimekaanikko"-ohjelma.
Ja vielä: Tuo classic car reparations varmastikin raastaa vanhojen autojen ystävien sydäntä. Käyttöautoahan ne kunnostavat ja siksi oikaisevat monessa kohtaa - mutta aivan liian hienosta aihiosta. Suomessa tuollainen auto pitäisi ehdottomasti restauroida huolella.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Niinkuin sarjan aloitus osassa sanottiin "teemme autoon käyttökunnostuksen"
Tässä on oiva esimerkki Amerikkalaisesta "entisöinnistä"(ja miksi ei myös muunmaalaisesta), maassa jossa on käsitykset hiukan eri pohjalla esimerkiksi; "vanhat autot kuuluu olla ruostessa" tai "poliisin tehtävä on poistaa vaaralliset ajoneuvot liikenteestä." Ja mikä suomessa helposti unohtuu; Corvettet(kuin myös muut) on vain tavallisia käyttöautoja amerikassa, yhtä eksoottisia kuin Eurooppalainen auto jenkeissä.
Näitä Amerikan entisöintejä on myös kulkeutunut Suomeen myyntiilmoituksella; "myydään entisöity, concours winner, jne, joten ollaan varovaisia kun ostetaa niitä California autoja
Tottakai jenkeistä löytyy myös ammattilaisia
[/code]
Tässä on oiva esimerkki Amerikkalaisesta "entisöinnistä"(ja miksi ei myös muunmaalaisesta), maassa jossa on käsitykset hiukan eri pohjalla esimerkiksi; "vanhat autot kuuluu olla ruostessa" tai "poliisin tehtävä on poistaa vaaralliset ajoneuvot liikenteestä." Ja mikä suomessa helposti unohtuu; Corvettet(kuin myös muut) on vain tavallisia käyttöautoja amerikassa, yhtä eksoottisia kuin Eurooppalainen auto jenkeissä.
Näitä Amerikan entisöintejä on myös kulkeutunut Suomeen myyntiilmoituksella; "myydään entisöity, concours winner, jne, joten ollaan varovaisia kun ostetaa niitä California autoja
Tottakai jenkeistä löytyy myös ammattilaisia
[/code]
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: JIM: Autoklassikot-sarja
Olikohan se sama kanava kun tuli ohjelma Dreamcars tai jotain sinne päin.Seiska5mma kirjoitti:JIM-tv:n Classic Car Reparations - siinä vasta Show!
Oli Mclaren, Ford GT, Rolssi, Maybach, konseptiCaddy ja Ferrari Enzo.
Mäcci, GT ja Enzo olikin ihan mielenkiintoisia, mutta ohjelma keskittyi vain näiden autojen omistajien egon paisutteluun kun joka auton yhteydessä muistettiin mainita että auto kuvastaa heidän varallisuuttaan ja imagoaan. Aivan perseestä, tyypillistä jenkkipaskaa.
Ohjelmassa omistajat räppäili asutustaajamassa filmi nopeutettuna, kyllä oli lapsellista touhua. Ja muistettiin mainita myös että liikennevaloista lähtö oli mahtavinta mitä he olivat näillä autoilla kokeneet.
Taitaa vanha Enzo pyöriä haudassaan vähemmästäkin.
Hyviä moottoriohjelmia tulee joskus eurooppalaisilta kanavilta mutta harmillisen harvoin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Spiiderin remontointipätkät olivat ainakin aikaisemmin YouTubessa mutta nyt ilmeisesti poistettu? Saattaapi olla että kävivät mulle kalliiksi...
Ihan viihdyttävää pätkää mutta vähän lavastetun makuista. Kellä muka oikeasti vanhojen romujen kanssa käy niin hyvä munkki että auton löytää pilkkahinnalla, fiksailee siitä pari kosmeettista juttua ja myy pois hyvällä katteella? Eikä koskaan osu kohdalle mitään tekniikkamiinaa ja kaikki remontit käyvät kuin elokuvissa.
Tai sitten en vaan osaa.
Ihan viihdyttävää pätkää mutta vähän lavastetun makuista. Kellä muka oikeasti vanhojen romujen kanssa käy niin hyvä munkki että auton löytää pilkkahinnalla, fiksailee siitä pari kosmeettista juttua ja myy pois hyvällä katteella? Eikä koskaan osu kohdalle mitään tekniikkamiinaa ja kaikki remontit käyvät kuin elokuvissa.
Tai sitten en vaan osaa.
- Epäkelpokeräilijä -
No kyllähän tota tapahtuu. Itekkin möin just 25-vuotiaan Lancerin pois tuplahinnalla, mitä olin siitä itse maksanut (sisältäen kaikki korjaus- jne. kulut). Tietty jos tollasta enemmänkin harrastaa, niin varmasti osuu pommejakin kohdalle. Mutta eihän niistä nyt telkkarissa kerrota
Tai entäs sitten se 164 turbo, josta täälläkin on jutusteltu
Tai entäs sitten se 164 turbo, josta täälläkin on jutusteltu
I do my loving in the winter.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No, wheeler dealerille ei ainakaan. Ei ne kaikkia ole voitolla myyneet, ja yleisesti ottaen ne voitotkaan ei ole päätä huimanneet, kun ottaa huomioon projekteihin käytetyn ajan (kaksi ammattilaista). Kiva ohjelma joka tapauksessa. Se 928 projekti oli hieno ja muistutti vanhasta säännöstä, että vaikutelma myyjästä on melkeimpä yhtä tärkeä kuin vaikutelma ostettavasta autosta.
-J
-J
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, onnistuin kai sitten kaivelemaan YouTubesta vain voitollisia projekteja. Caprin kanssa kuulemma tuli takkiin mutta viimeinen osa jäi näkemättä, oli poistettu ennen kuin ehdin sen mulkoilemaan.
Varmaan olen kyyninen, mutta olen kuvitellut että Corvetten "luukkulampuissa ei ole muuta vikaa kuin katkennut johto ja ilmastointi vaatii vain täytön" -kuviot ovat enemmän tuttuja myyntipuheista kuin tosielämästä.
Varmaan olen kyyninen, mutta olen kuvitellut että Corvetten "luukkulampuissa ei ole muuta vikaa kuin katkennut johto ja ilmastointi vaatii vain täytön" -kuviot ovat enemmän tuttuja myyntipuheista kuin tosielämästä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ehket ole kyyninen, vaan sinulla on hieman liian vähän uskoa ihmisten tyhmyyden määrään ja laajuuteen....
Nimim. Ylikuumeneminen "korjattu" poistamalla termostaatti kokonaan. Alfassa vei lähinnä tehot lämppäristä, DeTomasossa jätti jäädyttimen kierron pois kokonaan. Ei ollu korjautunut ylikuumeneminen...
-J
Nimim. Ylikuumeneminen "korjattu" poistamalla termostaatti kokonaan. Alfassa vei lähinnä tehot lämppäristä, DeTomasossa jätti jäädyttimen kierron pois kokonaan. Ei ollu korjautunut ylikuumeneminen...
-J
Tulihan tuolta discoveryltä Mark Evansin Is Born pätkät, MG ainakin tuli melko perinpohjin tehtyä, samoin harrikka ja triumphi.
Jostain syystä uppoaa ton äijän harmittoman viattomat jututkin
Tulee kyllä katsottua näitä muitakin laadusta välittämättä, ihan mielenkiinnosta kaikenlaista ropausta kohtaan.
Jostain syystä uppoaa ton äijän harmittoman viattomat jututkin
Tulee kyllä katsottua näitä muitakin laadusta välittämättä, ihan mielenkiinnosta kaikenlaista ropausta kohtaan.
Muuten en oo näitä sarjoja seurannu, mutta tän ketjun innoittamana kattelin just youtubesta ton discoveryn sarjan corvette-jakson. Onko kavereilla joku aikaraja tossa auton myynnissä vai minkä ihmeen takia se myy auton (ainakin hepun puheista päätellen) "liian halvalla" ja vielä lähtee mukaan ensimmäisen ostajaehdokkaan tinkaukseen kun ostaja ei selvästikkään meinaa pysyä housuissaan ja olis varmasti maksanu siitä sen pyydetynkin hinnan, ehkä enemmänkin! Tai jos se ei olis niin joku muu olis varmasti maksanu. Vitun paskahousu! Ihan vihaksi pistää
I do my loving in the winter.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Wheeler dealers
Tänään JIMiltä alkaen klo.20.00
Lancia Delta Integrale:
Osa I. Lancia Delta Integrale ostetaan ja kunnostus aloitetaan jarrujen kunnostuksella, vaihtovirtalaturin vaihdolla ja jousituspuslien ja raidetankojen päiden uusimisella.
Osa II. Lancian kunnostus jatkuu jäähdyttimen ja ristikon vaihdolla, koneen huollolla, sisustuksen kunnostuksella ja maalipinnan kiillotuksella. Lopuksi auto myydään eteenpäin.
Tänään JIMiltä alkaen klo.20.00
Lancia Delta Integrale:
Osa I. Lancia Delta Integrale ostetaan ja kunnostus aloitetaan jarrujen kunnostuksella, vaihtovirtalaturin vaihdolla ja jousituspuslien ja raidetankojen päiden uusimisella.
Osa II. Lancian kunnostus jatkuu jäähdyttimen ja ristikon vaihdolla, koneen huollolla, sisustuksen kunnostuksella ja maalipinnan kiillotuksella. Lopuksi auto myydään eteenpäin.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Fifth Gear
Tänään JIMiltä klo.20.30
UUSI SARJA. Tämä makasiiniohjelma tarjoaa tiukkaa asiaa autoista. Aihepiirit vaihtelevat uusien autojen arvioinneista käytettyjen kaarojen kilpailuttamiseen ja uusimpien autouutisten kertaamiseen. Tässä jaksossa koeajetaan Alfa Romeo 156 GTA, Nissan Primera P12 ja Mini Cooper S. Lisäksi vertaillaan Range Roverin, BMW X5:n ja Mercedes ML500:n tieominaisuuksia ja tutustutaan Citroën Saxojen virityskulttuuriin. Englantilainen sarja.
Tänään JIMiltä klo.20.30
UUSI SARJA. Tämä makasiiniohjelma tarjoaa tiukkaa asiaa autoista. Aihepiirit vaihtelevat uusien autojen arvioinneista käytettyjen kaarojen kilpailuttamiseen ja uusimpien autouutisten kertaamiseen. Tässä jaksossa koeajetaan Alfa Romeo 156 GTA, Nissan Primera P12 ja Mini Cooper S. Lisäksi vertaillaan Range Roverin, BMW X5:n ja Mercedes ML500:n tieominaisuuksia ja tutustutaan Citroën Saxojen virityskulttuuriin. Englantilainen sarja.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Fifth Gear on hyvä sarja. Taitaa vaan nuo Jimin jaksot olla melko vanhoja.-tommi- kirjoitti:Fifth Gear Tänään JIMiltä klo.20.30
... Tässä jaksossa koeajetaan Alfa Romeo 156 GTA, ...[/size]
Olisiko tuo GTA:n koeajo tämä (sori dubbaus):
http://www.youtube.com/watch?v=lFvJIZTvXAQ
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsekin ajattelin, että vanha jakso kyseessä, en ole asiaa tarkastanut. Tosin Fifth Gearin kotisivuilla löytyy GTA:sta esittely myös Autoklassikot osiosta ja toivoinkin, että kyseessä olisi tuo, mutta ei se mitään, kestän tämän
Valitettavasti juuri tältä koneelta en nyt pääse katsomaa YouTuben videota, täytyy odotella kotiin pääsyä.
Valitettavasti juuri tältä koneelta en nyt pääse katsomaa YouTuben videota, täytyy odotella kotiin pääsyä.
Pieni vinkki jälleenkerran: www.finalgear.com
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Oliko se GTA:n koeajo Fifth Gearissa? Olin kotona klo 20.37 ja heti pistin ohjelman pyörimään ja jäin odottelemaan koeajoa, mutta eipä näkynyt. Oliko se ihan ohjelman alussa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;