156 äänimerkki
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
156 äänimerkki
Mistäköhän löytyy 156 2.5 V6 konepellin alta äänimerkinantolaite eli tyytty?
Pitäisi saada tyyttäys pelaamaan ennen lähiviikkoina olevaa katsastusta, kun tuli jo viime kerralla huomautus toimimattomasta äänimerkistä. Etsiskelin mokkulaa viikonloppuna mutta eipä löytynyt. Sulake on ehjä.
156:n tyyttäys on naurettavan kuuloinen, joten jos/kun sen joutuu vaihtamaan, tilalle voisi hommata esim. Punton huomattavasti miehekkäämmän äänimerkinantolaitteen.
Pitäisi saada tyyttäys pelaamaan ennen lähiviikkoina olevaa katsastusta, kun tuli jo viime kerralla huomautus toimimattomasta äänimerkistä. Etsiskelin mokkulaa viikonloppuna mutta eipä löytynyt. Sulake on ehjä.
156:n tyyttäys on naurettavan kuuloinen, joten jos/kun sen joutuu vaihtamaan, tilalle voisi hommata esim. Punton huomattavasti miehekkäämmän äänimerkinantolaitteen.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Voe rähmä... Täytyy yrittää oikaista tuossa kohtaa, jos se on todellakin niin vaikeassa paikassa. Esimerkiksi uusi (ja erillainen) äänimerkki helpompaan paikkaan, joka on kuitenkin piilossa. Virta vaikka ryöstäjillä, jos alkuperäisen äänimerkin johtoihin pääsee käsiksi puskuria irrottamatta.Maunu kirjoitti:Puskuri pois niin sitten näkyy, en nyt kyllä muista kumman lokarin puolella se on.
Spiderista muuten löytyy, kun katsoo puskurin ALTA. Ei näy konetilan puolelta. Puskuria ei tarvitse irrottaa, käsi mahtuu sinne lokarin ja puskurin väliin. Ja avomallissa löytyy MOLEMMILTA puolilta eli on komeasti KAKSI tyyttiä. Tosin omastani edellinen omistaja oli tempaisut toisen pois pelistä, mutta nyt pelittää!
Jossakin väiheessa kävi mielessä viritellä siten, että toisella puolella aloittaisi matalampi torvi ja sitten pienen pienellä viiveellä korkeampi liittyisi mukaan "stereona"....
Avoautossahan se toimii yleensä siten, että ensin muut tienkäyttäjät näkevät kun kuljettaja muuttuu punaiseksi kiukusta ja sitten kuuluu ääni, nykyään siis KOVA ääni.
Jossakin väiheessa kävi mielessä viritellä siten, että toisella puolella aloittaisi matalampi torvi ja sitten pienen pienellä viiveellä korkeampi liittyisi mukaan "stereona"....
Avoautossahan se toimii yleensä siten, että ensin muut tienkäyttäjät näkevät kun kuljettaja muuttuu punaiseksi kiukusta ja sitten kuuluu ääni, nykyään siis KOVA ääni.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
156 äänimerkki
Arvon 156 kuskit!
Ilmeni seuraavaa; Äänitorvet ei toimi kuin auton ollessa kylmä sisätiloiltaan. Lämmittyään auto sisätiloiltaan "tyytty" lakkaa toimimasta. Paikallistin vaivan rattiin/sen lähetyville. Voitteko antaa karkeat ohjeet ratin purkamiseksi ettei tule tehtyä kallista virhettä???
Auto on 156 vm-01. Ratin takana mittareiden puolella on kaksi reikää, josta käsiksi pääsee ilmeisesti ruuveihin tai kuusiokoloihin. Kiitos jo etukäteen.
Ilmeni seuraavaa; Äänitorvet ei toimi kuin auton ollessa kylmä sisätiloiltaan. Lämmittyään auto sisätiloiltaan "tyytty" lakkaa toimimasta. Paikallistin vaivan rattiin/sen lähetyville. Voitteko antaa karkeat ohjeet ratin purkamiseksi ettei tule tehtyä kallista virhettä???
Auto on 156 vm-01. Ratin takana mittareiden puolella on kaksi reikää, josta käsiksi pääsee ilmeisesti ruuveihin tai kuusiokoloihin. Kiitos jo etukäteen.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ne ruuvit tosiaan löysää sen ratin keskiön joka on samalla airbag. En näe ohjeista onko ruuvit kuusioita vai mitä, enkä myöskään että riittääkö airbag johtoa niin että voit tehdä mitään irroittamatta johtoa.
Airbagin irroittamisessahan pitää olla tarkkana, akun johdot irti ainakin 10min, ja kun bägi on irti niin käsitellään kuin dynamiittiä. Ainakaan ei kannata villapaita päällä sormeilla liitintä...
Airbagin irroittamisessahan pitää olla tarkkana, akun johdot irti ainakin 10min, ja kun bägi on irti niin käsitellään kuin dynamiittiä. Ainakaan ei kannata villapaita päällä sormeilla liitintä...
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
156 äänimerkki
Kiitti JTS! Tuli mieleen tuossa, että oma osuutensa on varmaan silläkin, kun pidän lyhkäsenä miehenä rattia ulommaisessa asennossa, josko piuhat olis tiukalla...?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Sellanenkin tuli mieleen, että siinä rattiakselillahan on joku pyörivä juttu jonka kautta nuo töötinkin johdot tulee. Kaikki tuollaiset pyörivät jutut saattaa loppua joskus, että voi se olla siinäkin. Mutta siitähän se lähtee purkautumaan kun ottaa bägin pois ja ratti lähtee yhdellä isolla mutterilla.