Järkyttävä öljynkulutus kuormattuna, 3.2did

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Järkyttävä öljynkulutus kuormattuna, 3.2did

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Käsittämätön asia ja komentteja kaipaillaan.

Tuo emännän pajero 3.2did koneella ajettu vajaat 130tkm, normaali ajossa ei ongelmaa suurempaa, pikkuisen öljyä kuluttaa, eli 15tonnin vaihtovälillä n: pari litraa. Joskus startatessa pölläyttää.

Mutta kuorma päällä, esim. asuntovaunun kanssa tai trailerilla, öljyn kukutus on MIELETÖN. Kesälllä meni 2300km ja 6 litraa, ja sama homma viimeviikolla, semmoiset 250 kilsaa painavan kärryn kanssa ja litran sai lisäillä.
EI savuta, ei roiski putkesta (tuo 2300km ja vaunu aivan puhdas), ei vuoda, putken pää kuiva nokinen :crazyeyes: :crazyeyes:
Oma veikkaukseni on turbo koska kuormalla kulutus lisääntyy selkeästi, mutta turbokaan ei ole akselistaan väljä, eikä huomattavaa öljyisyyttä sielläkään. Tosin jos se palaa, ei se näykkään. Mutta kovemman ajon jälkeen tunnin seisokin jälkeen heittää kunnon pölläytyksen startatessa ?

Vihjeitä vinkkejä, maahantuojakaan ei osannut sanoa mitään !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Järkyttävä öljynkulutus kuormattuna, 3.2did

Viesti Kirjoittaja Tazio »

gtvaj kirjoitti:Käsittämätön asia ja komentteja kaipaillaan.

Tuo emännän pajero 3.2did koneella ajettu vajaat 130tkm, normaali ajossa ei ongelmaa suurempaa, pikkuisen öljyä kuluttaa, eli 15tonnin vaihtovälillä n: pari litraa. Joskus startatessa pölläyttää.

Mutta kuorma päällä, esim. asuntovaunun kanssa tai trailerilla, öljyn kukutus on MIELETÖN. Kesälllä meni 2300km ja 6 litraa, ja sama homma viimeviikolla, semmoiset 250 kilsaa painavan kärryn kanssa ja litran sai lisäillä.
EI savuta, ei roiski putkesta (tuo 2300km ja vaunu aivan puhdas), ei vuoda, putken pää kuiva nokinen :crazyeyes: :crazyeyes:
Oma veikkaukseni on turbo koska kuormalla kulutus lisääntyy selkeästi, mutta turbokaan ei ole akselistaan väljä, eikä huomattavaa öljyisyyttä sielläkään. Tosin jos se palaa, ei se näykkään. Mutta kovemman ajon jälkeen tunnin seisokin jälkeen heittää kunnon pölläytyksen startatessa ?

Vihjeitä vinkkejä, maahantuojakaan ei osannut sanoa mitään !
En tiedä auttaako ollenkaan, mutta Lanteissa tuo yleensä kyllä
viittaa siihen, että turbo alkaa olla tiensä päässä. Tosin
siihen liittyy myös savutusta.

-Tazio

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Turbo rikki. Katti polttaa öljyn savut miltei olemattomiin.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ja kohta on katti entinen

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mokoma kirjoitti:Ja kohta on katti entinen
Eipä sitä dieselissä juuri huomaa millään tavalla... paitsi tietty vähän piristyy auto :P

Vastaa Viestiin