Tuo emännän pajero 3.2did koneella ajettu vajaat 130tkm, normaali ajossa ei ongelmaa suurempaa, pikkuisen öljyä kuluttaa, eli 15tonnin vaihtovälillä n: pari litraa. Joskus startatessa pölläyttää.
Mutta kuorma päällä, esim. asuntovaunun kanssa tai trailerilla, öljyn kukutus on MIELETÖN. Kesälllä meni 2300km ja 6 litraa, ja sama homma viimeviikolla, semmoiset 250 kilsaa painavan kärryn kanssa ja litran sai lisäillä.
EI savuta, ei roiski putkesta (tuo 2300km ja vaunu aivan puhdas), ei vuoda, putken pää kuiva nokinen


Oma veikkaukseni on turbo koska kuormalla kulutus lisääntyy selkeästi, mutta turbokaan ei ole akselistaan väljä, eikä huomattavaa öljyisyyttä sielläkään. Tosin jos se palaa, ei se näykkään. Mutta kovemman ajon jälkeen tunnin seisokin jälkeen heittää kunnon pölläytyksen startatessa ?
Vihjeitä vinkkejä, maahantuojakaan ei osannut sanoa mitään !