Ihan vaan mielenkiinnosta. Ostatko vielä (kaikesta huolimatta:)) Alfan? Vai sorrutko "vieraisiin"? Miksi?
Taustana mainittakoon orastava mielenkiinto AWD Jaguaariin... Toisaalta onhan se Juniorikin tulossa...
K
käyttöauton suhteen on melkein sama millä ajaa joten ehkäpä käyttikseksi tulee luultavasti jossain vaiheessa jokin muu kuin Alfa.
Fiat, Lancia, Audi tai Bmw, E39 530D Bmw farkkuna on kiilunut silmissä viimme aikoina siihen malliin että ehkäpä moinen sitten joku kaunispäivä..
harrasteautoilussa pysyn edelleen uskollisena alfalle..no ehkäpä 911 Porsche joskus GTV6:n kaveriksi talliin kun varallisuutta on tarpeeksi
Viimeksi muokannut 90, 04 Joulu 2007, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku mielenkiintoisempi käyttis kuin 50-heppainen Golf Mk 2 neljällä vaihteella ja kolmella aukeavalla ovella.
Tosin tuo Golf ei näytä hajoavan tarpeeksi edes kolareista, eikä sillä ole jälleenmyyntiarvoa, joten pitää kai hakea mielenkiintoa omasta lämpimästä autotallista ja saada Alfa taas rekisteriin. Eli hommaan itselleni oman Alfan.
Tallin täytteeksi voisi vielä laittaa 356 Porschen tai E-type Jaggen. Tosin toivelistan kärjessä on XK120 Jagge tai SS Alfa, mutta molemmat on valitettavasti nykyään hinnan puolesta isojen poikien leluja.
Käyttispuolelle on liikkunut mielessä kakkosautoksi Fiat 500. Pitänee vain odotella vuodesta kahteen niin alkaa saamaan vähän käytettyjä.
Takapotku spideri, kuumiin kesäpäiviin ja jos tuosta ilmaisesta (paljon metrejä jo ja vie 5 litran pintaan, arvo ei laske ja hyvä ajaa) liikkumisesta Audilla luopuu niin sen tilalle 166 2,4 jtd.
Odottelen millainen 149 tulee olemaan tai sitten otan käyttöpeliksi jokin edullisen uuden, Fiat Bravo, Dodge Avenger/Caliber, Citikka C4 ja jätän Alfailun harrastukseksi. Jeeppikin voisi tulla kyseeseen muttei ole enään ihan siinä hintaluokassa.
Uusi 147:kin on käynyt mielessä mutta sitten olisi pihassa kaksi samanlaista vierekkäin, neliovisena ja kaksiovisena
tsav kirjoitti:
Käyttispuolelle on liikkunut mielessä kakkosautoksi Fiat 500. Pitänee vain odotella vuodesta kahteen niin alkaa saamaan vähän käytettyjä.
Samat on aatokset täälläkin. Kirpulla vois pörrätä
nämä kaupunkipainotteiset ajot sekä antaa avokkaalle
kauppakassiksi ja Alfalla sitten huristaa pitemmät matkat
ja harrasteajot.
Lancia Dedra integrale, 164 turbo, tai Mitsu Eclipse tullee reilun viikon kuluttua, kun 75:n viihtyy telakalla. Ja tämä välikausi auto tulee sitten jonkun kuukauden päästä taas kaupan, etenkin mitsusta on eittämättä täälläkin kiinnostusta, täällä kun on niin harvinainen : )
Nelikkoa on aina tehnyt mieli, mutta 164 Q4 tai 155 Q4 ei välttämättä ole paras ratkaisu jokapäiväiseen käyttöön, niin josko sitten käytettyä 159 JTDm Q4:ää odotellessa.
Nelikko olisi jees, mutta eiköhän nämä ajot hoidu etuvetoisellakin.
Toiseksi autoksi olisi 159 2.2 SW hieno, mutta pelkäänpä ettei ajatukseni autoon sijoittaman rahasumman ja 159:n välillä kohtaa. Vielä...
Sitten onkin tämä ihmeellinen perversio Saabbeja kohtaan. Aero 9-5:ttä teksi mieli. Vieläpä farmarina, että rumuus yhtälö olisi täydellinen.
Toivottavasti tämä sairaus paranisi joskus...
Räjähtäneen takalasin jämiä pois veistellessä tuli mieleen, että seuraava auto taitaa olla ihan uusi. Ja budjettisyistä joku 20 tonnin porkkanasorvi.
Onneksi ei tule olemaan kahtakymppää löysää vielä piiiiitkään aikaan joten tuokin hauskuus ehtii unohtua ja mieli muuttua taas jonkun vanhan pommin suuntaan.
Seuraava arkiauto on hyvin suurella todennäköisyydellä joku näistä:
Alfa Romeo 159, Jaguar X-type, nykymallin Lexus IS tai nykyinen faceliftattu Honda Accord.
Kaikki erittäin tyylikkäitä ja fiilis ja sopivan käytetyn yksilön löytö ratkaisee.
Ja lisätään vielä: Alfa Spider, viimeisiä takavetoisia ja etuveto 916:ta olen himoinnut tallin täytteeksi jo pitkän aikaa...
Viimeksi muokannut Riccardo, 04 Joulu 2007, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos tohtisi vielä vuoden päivät tuota pitää ja ostaa uutta vasta kun on valmistunut. Vaan toisaalta mikäpäs tuossa, hyvin palvellut 3 vuotta ja oikeasti tykkään autostani, vaan uutta ehkä mielisi Kiinnostavia löytyy kyllä alfojen joukosta, kuten vaikka 159 ja Gt, ja Alfa todellakin on niiden varteenotettavien autojen listalla. Pitkänä miehenä kuitenkin suoraan sanottuna vituttaa istua 156:ssa niin korkealla ja pää katossa, eikä näin pimeän aikaan nuo onnettomat valotkaan liiemmin plussa saa. Mielenkiintoisten autojen lisäksi listalla voisi olla myös uusin A4-sarjalainen (ei siis se mikä ihan vasta lanseerattiin ). Myös tuorreehkot benarit 300 ja 500 sarjalaiset voisivat kiinnostaa. Ja olkoon vain "insinööriautoja", prkl semmoinen mustakin tulee Esimerkiksi Audien selvä ja looginen asemointi ohjaamossa miellyttää.
Jos alfoista jokukin niin ilman muuta alfasud sprintti tai satakuustoistanen gtv. Ehkä eniten kuitenkin tekee mieli jotain fiiun 128-kotteroa. Mielellään vähän berlinaa luiskempaa korimallia Eli 3P tai Sport kupee on olleet pitkään haaveena. Ehkä sellainen sitten, jonain päivänä.
Sen verran kilsoja kertyy mittariin, että suurella todennäköisyydellä seuraava auto on diisseli. Ja merkki on selvä, AR:)
Vaihtoehdot on seuraavat:
- FL 156 2.4 SW Ti
- 159 2.4 SW
- FL 166 2.4
Nyt kun on hairahtanut Saksalaisiin, voisi seuraavana olla vuorossa diesel 159 tai jotain vastaavaa. Ensin tosin pitää odottaa leipääntymistä bensalaskuun á la 4,4 l V8.
J. Saari kirjoitti:Ehkä eniten kuitenkin tekee mieli jotain fiiun 128-kotteroa. Mielellään vähän berlinaa luiskempaa korimallia Eli 3P tai Sport kupee on olleet pitkään haaveena. Ehkä sellainen sitten, jonain päivänä.
Paljollako ostat projektin (sport coupe) + varaosaauton?
^ Ei hullumpi idea! Tosiasiassa seuraavaksi joko 75 tai/ja farkun vaihto diesel-Alfaan, 166 tai 156/159 sw. Ellei sitten vanha kunnon Chevy van taas...
Luultavasti Giulia on seuraava hankinta. Ikuinen kiinnostuksen kohde on myös BMW:n nollakakkoset, mutta niitä on ollut jo niin monta. Tietysti on paljon kaikenlaisia hienoja laitteita, mutta auto jota on varaa ajaa ja pitää se myös kunnossa on paras harrasteauto.