Tulpanvaihto rupeaa lähestymään ja nyt on kiinni yksi kärkinen tulppa sarja. Meinasin ostaa kolmikärkiset tilalle. Onko havaintoa eroa niiden toiminnassa ihan käytännön tasolla. Kun hinta näkyy olevan lähes tupla
kokemusta löytyy 75 TS:n tiimoilta boschin(yksikärki/nelikärki), NGK:n(platinat) ja tietenkin Lodgen tulpista(nelikärki) ja pers tuntumalla voisi sanoa että lodget toimivat parhaiten, Ngk:t taas olivat ihan liian kalliit vaika toimivatkin jotenkuten...
hintaahan noilla lodgen tulpilla on n 5€ kpl joten esim boschit ovat huomattavasti halvemmat(yksi kärkiset) toki nämäkin antavat rahalle jonkin moisen vastineen hintaansa nähden...
164 TS:ssä ainakin perstuntumalla käynti parani kun vaihtoi yksikärkiboschien tilalle Lodget, eikä GTV:ssä ole ollu mitään ongelmia Lodgeilla. Omasta puolestani voin niitä ainakin suositella.
En laittaisi muuta Alfaan. Kun ostin nykyisen 75:en niin siinä oli yks
kärkiset NGK:t niin käynti muuttui paremmaksi ku vaihto Lodget!
Ainakin jos luottaa kuulo ja perstuntumaan!
Lodget nokeentuu jonkun verran kaupunki ajos mut ei muuta ku
kenkää ni noet katoaa.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 02 Helmi 2004, 04:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
90 kirjoitti:hintaahan noilla lodgen tulpilla on n 5€ kpl
Olisipa omaankin yhtä "hintavat"...
paljonkos 156:n tulpat kustantaa??
kalleimmat tulpat jotka olen itse ostanut olivat NGK:n platinatulpat 75 TS:ään ja maksoivat muistaakseni 600 mummoa aikanaan...sen jälkeen olen käyttänyt suosiolla Lodgeja koska toimivat hyvin ja hintakin on kohdillaan...
juuri tuli Runelta laatikollinen Lodgeja joilla hoituu kummankin Alfan tulppien vaihto seuraavalla kerralla...
Wile E. Coyote kirjoitti:Azurrossa V6 tai TS tulpat 32 € kpl (ilmeisesti samat platinat?)... Deltassa hieman enemmän... nimimerkillä tuoretta kokemusta.
Jees. 32 € x 8 = 256 €. Onneksi on vielä nykyisillä ajomäärillä tuommoiset 6 vuotta tulppien vaihtoon
1300ti kirjoitti:Vakiokoneeseen Lodget on ainoa oikea valinta!
Tuota noin. Mikäs niissä Lodgen kynttilöissä on niin erinomaista verrattuna muihin? Vakuuta maallikko
Jups, itse en huomannut oman 164 TS:ni käynnissä mitään poikkeavaa vaikka käytin boschin ja denson tulppia, lodgeja en ikinä kokeillut joten vertailukohta jäi saamatta...
Tuohon v6:een tungin Lodget kuitenkin NGK:ten tilalle mutta tuli vaihdettua muitakin osia ja säädettyä samalla kertaa niin eipä osaa sanoa noiden tulppien vaikutuksesta. Tiippana kertoili että hänen mielestään merkittävin etu on nelikärkisyydellä, ei pitäis mäntää poltella jos on imuilmavuotoja tai käy muusta syystä laihalla
Niin piti vielä sanoa että minun on maallikkona turha vakuutella ketään
aar kirjoitti:Tulpanvaihto rupeaa lähestymään ja nyt on kiinni yksi kärkinen tulppa sarja. Meinasin ostaa kolmikärkiset tilalle. Onko havaintoa eroa niiden toiminnassa ihan käytännön tasolla. Kun hinta näkyy olevan lähes tupla
Hei!
Itse olen käyttänyt noissa kaikissa autoissa (nelos ja kutoskoneet) Boschin 4-kärkisiä jo kymmenkunta vuotta. Toimivat paremmin kuin Lodget ja näitä saa melkein jokaisesta autotarvikekaupasta. Ovat suunnilleen samanhintaisia
kuin Lodget. Boschilaisten kärkirakenne on hyvin avonaista mallia ja ne toimivat hienosti myös koneissa, joissa öljynkulutus on suurempaa.
Coupe
Ennen vanhaan tuo tulpanvaihto oli varsin suoraviivainen juttu maalikollekin, mutta mitenkäs tuo tapahtuu noin käytännössä 156 TS:ssä. Onnisttuuko ihan tavalliselta tietotekniikan insinööriltä vai pitääkö olla vähintään autoasentajan koulutus.
briskit oli mun mielestä hyvät ennenku vaihto ton pc säädötyksen...sen jälkeen joutunu käyttämään vaan "ruohonleikkuri" tulppia ku ne ei oo nii nögönnuukii ylimääräselle bensalle
Nyt on itsellä tulppien vaihto kansiremontin yhteydessä edessä tuohon kutoseen, mitä arvon raati suosittelee? Pysytelläänkö edelleen Lodgessa? Mulla on ollut pientä nykimistä kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä n. 2000-3000 kierroksen tuntumassa, voisikohan tulpanjohdot aiheuttaa moista?
suosittelisin johtojen mittausta, sillä selviää piuhojen kunto..
tulppina allekirjoittanut suosii edelleenkin lodgeja..
oli tuossa mustassa seiskafemassa NGK:t ja kun vaihdoin parit tulpanjohdot ja lodget tilalle niin alkoi löytymään jo tyhjäkäyntiäkin...
Hesas tai lähistöl niin Azzurro aika varma paikka. Riippuen siitä löytyykö viel, ite ostin 4 €/kpl keväällä! Toinen on muukkonen, sieltä ainakin löytyy.