Maserati 3200?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Maserati 3200?

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Joudun muuttamaan töiden takia Suomenalahden toiselle puolelle.
Ei nyt ole vielä ihan varmaa mutta kuitenkin.
Siitä päädyin selailemaan paikallista http://www.auto24.ee ja siellä oli tälläinen tarjolla:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Mistä tuosta tiedettäisiin enemmän? Onko ihan karmea saasta ja kankkulankaivo ylläpidoltaan? Ymmärrän toki että maksaa enemmän kuin jonkun Mazdan ylläpito mutta tarkoitankin että edes jotenkin järjellisissä rajoissa?

Onhan noita jos vaikka Saksasta kiikuttaisi itselleen Eestiin:
http://tinyurl.com/2hq9k3

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tuohan on uudempi malli eli Coupe ja käsittääkseni ilman turboja eli muutama "rikkoutuva" osa vähemmän.

Ei kai urheiluauton (ja varsinkaan Italialaisen sellaisen) omistamisessa mitään järkeä ole koskaan ollutkaan.

Anna mennä vaan on tuo niin upea peli. :-D
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Alfa GT:n hinnalla saisi tuon.
En tiedä riittäisikö ikinä oikeasti rohkeutta ostaa tuollaista.
Mutta mutta... kerrankos sitä?
Kun ei vain ole mitään käsitystä ylläpito kuluista. Suomesta ei myöskään löydy oikein mitään tietoa ko autosta.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Vastaan itselleni.
Soitin Catamountille kysyin asiaa.
10tkm huolto jossa vaihdetaan öljyt, suodattimet ym perustavara: vain 550eur
Suurempi remontti eli jakopäänhihna joka tulee 50tkm / 5v välein nostaa huoltokuluja reilulla 1000 eurolla.
Tietenkin kulutusosat erikseen mutta sitähän menee muutenkin... :-)
Pistää hiljaiseksi.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=133850
Turbo kirjoitti: "Maserati 3200 GT on makea peli – silloin kun se sattuu toimimaan. Eksoottinen italiaano tuli Suomeen varhaiseläkkeelle vietettyään sitä ennen aikaa lähinnä espanjalaisilla autokorjaamoilla."
Tuossa Tuulilasin Turbo liitteessä juttu yhdestä yksilöstä - juttu ei ollut erityisen mairitteleva. (Silti julmetun hieno pirssi)
VMP

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

-Lee- kirjoitti:jakopäänhihna joka tulee 50tkm / 5v välein
Jotenkin poikkeava tuo vaihtoväli, johtuneeko siitä että tämän kaltaisilla Urheiluautoilla ajetaan yleensä vain kesäisin ja muutenkin vähemmän :roll:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »


Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tällainen Marsu olisi ollut tuontilistalla, mutta Kuitunen esti sen autoveromuutoksella.

Avatar
HACY
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Marras 2007, 11:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja HACY »

alfista kirjoitti:Tällainen Marsu olisi ollut tuontilistalla, mutta Kuitunen esti sen autoveromuutoksella.
Esti??? Jos tarkoitat viimeisintä muutosta, niin ei mikään ole muuttunut ainakaan ennen vuotta 2008 valmistettujen autojen kohdalla. EU:sta ei ole tullut uutta tuomioistuimen päätöstä tapaus Siilinin jälkeen, eli Suomi ei vieläkään saa verottaa maahantuotavia autoja sen enempää kuin mitä veroa on jäljellä vastaavassa alunperin Suomeen valmistusvuonnaan tuodussa autossa.

Jos vastaava suomi-Maserati on tuotu ennen vuotta 2008 maahan, niin silloin sitä vastaavan käytetyn auton tuontiin sovelletaan olemassaolevan EU tuomioistuimen päätöksen mukaan ensisijaisesti sitä verotusprosenttia, joka oli käytössä tuon vastaavan suomi-Maseratin tuontihetkellä. Tämä uusi co2 päästöihin perustuva verotus, (jota valtio tietenkin valheellisesti kauppaa ainoana mahdollisuutena) on sellainen jota ensisijaisesti sovelletaan vain 2008 tai sen jälkeen valmistettuihin autoihin, tuotiin ne sitten uutena tai käytettynä. On vain lisäetu vähäkulutuksisten käytettyjen autojen maahantuojille, että valtio lupaa soveltaa samaa verotustapaa myös vanhemmille maahantuotaville käytetyille autoille. Mitään pakkoa ei sen verotustavan soveltamiseen ennen vuotta 2008 valmistetuille autoille ole, eikä se kannatakaan jos olet tuomassa maahan vanhempaa Maseratia tai muuta AUTOa.

Verot on aina laskettava vastaavien uutena maahantuotujen autojen verojen mukaan huolehtien siitä ettei käytettynä tuodun verotus ylitä vastaavan uutena maahantuodun jäljellä olevaa veroa. Alittaa se sen saa, ja jos uutta tapaa sovelletaan vähäpäästöisiin autoihin niin OK.

Näin ymmärrän asian. Valtio ja Kuitunen on tietenkin toista mieltä, mutta - taas tässäkin asiassa EU tuomioistuin päättää. Tai on oikeastaan jo päättänyt.

.

edit. Muokattu ja selvennetty ajatusta useaan kertaan.
Viimeksi muokannut HACY, 14 Joulu 2007, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

HACY kirjoitti:
alfista kirjoitti:Tällainen Marsu olisi ollut tuontilistalla, mutta Kuitunen esti sen autoveromuutoksella.
Esti??? Jos tarkoitat viimeisintä muutosta, niin ...
Näinhän se on. Valitustien kautta rahat saanee takaisin, mutta ylimääräinen laina valtiolle ei houkuttele. Koko autoveroasia on mielestäni yksityisten autontuojien oikeusturvaa loukkaava. Tällainen on mahdollista vain Suomessa.

Maseratin 3200 ja 4200 malleista on välillä todella houkuttelevia yksilöitä kaupan mobilessa ja autoscoutissa. Eivätkä liene kaikki huijaustakaan, koska myytävät yksilöt vaihtuvat koko ajan. Veroista riippuen tuollaisen voisi saada kohtuullisilla kilometreillä Suomen kilpiin Breran hinnalla.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

-Lee- kirjoitti:
10tkm huolto jossa vaihdetaan öljyt, suodattimet ym perustavara: vain 550eur
Suurempi remontti eli jakopäänhihna joka tulee 50tkm / 5v välein nostaa huoltokuluja reilulla 1000 eurolla.
Eli reilusti halvempaa kun alfan huoltaminen

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

BB kirjoitti:
-Lee- kirjoitti:
10tkm huolto jossa vaihdetaan öljyt, suodattimet ym perustavara: vain 550eur
Suurempi remontti eli jakopäänhihna joka tulee 50tkm / 5v välein nostaa huoltokuluja reilulla 1000 eurolla.
Eli reilusti halvempaa kun alfan huoltaminen
Fiiatinkin huolto maksaa saman. Stilo Multiwagon oli 2v huollossa pari kuunkiertoa sitten, öljynvaihto+ ilmastointilaitteen huolto oli muutaman kympin halvempi kuin tuo Maseratin 10 k huolto.
(JA yksi takavaloista on edelleenkin pimeä ja pakoputkiresonoi ikävästi ja toinen takajarrun nyt ryhtynyt jumittaan...)
Eli suhteellisesti katsoen pilahintaista lähes "superauton" huolloksi!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

alfista kirjoitti: Maseratin 3200 ja 4200 malleista on välillä todella houkuttelevia yksilöitä kaupan mobilessa ja autoscoutissa. Eivätkä liene kaikki huijaustakaan, koska myytävät yksilöt vaihtuvat koko ajan.
Kannattaa pitää mielessä, että Maserati lienee suhteellisesti yksi Saksan kolaroiduimpia merkkejä.

Vastaa Viestiin